Tjockisar i alla länder, förena eder!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Freppa skrev:
En veckas feber gav 2 kg viktminskning. Hoooooray!
Nu åker jag till Österrike för att dricka öl, äta Schnitzel och bli allmänt tjock igen. Och så börjar man om....
Du har inte råd med Brno men åker gärna till Alperna och bränner kosing, du är inte bara tjock i magen.

Jag hatar dig :mad:
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Trappor måste väl vara bra träning?
Skippar promenaden och bestämde mig för att tvätta.
Vi bor på tredje våningen, många trappor.
Det finns EN tvättmaskin längst ner i källaren, så om man räknar därifrån så skulle vi nog bo på fjärde våningen.
Eftersom det bara finns en tvättmaskin så betyder det att jag kommer få springa många gånger. Har träningskläder och jympadojorna på mig, redan svettig efter två rundor.
Ska räkna hur många gånger det blir upp och ner, har redan varit upp och ner två gånger :3freak
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Alicia skrev:
Trappor måste väl vara bra träning?
Skippar promenaden och bestämde mig för att tvätta.
Vi bor på tredje våningen, många trappor.
Det finns EN tvättmaskin längst ner i källaren, så om man räknar därifrån så skulle vi nog bo på fjärde våningen.
Eftersom det bara finns en tvättmaskin så betyder det att jag kommer få springa många gånger. Har träningskläder och jympadojorna på mig, redan svettig efter två rundor.
Ska räkna hur många gånger det blir upp och ner, har redan varit upp och ner två gånger :3freak
Att va upp puls i nån minut o sen vila ett längre tag sätter nog inte igång någon större fettförbränning. Men att röra på sig är alltid bättre än att inte röra på sig
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Alicia skrev:
Ska räkna hur många gånger det blir upp och ner, har redan varit upp och ner två gånger :3freak
Ta ett plagg i taget, då kommer det att ge resultat, kom i form med Sweedis smutsiga strumpor.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
HanneZ skrev:
Att va upp puls i nån minut o sen vila ett längre tag sätter nog inte igång någon större fettförbränning. Men att röra på sig är alltid bättre än att inte röra på sig

Nej jag vet, men vädret är för kasst för att gå ut i.
Så lite spring är som du säger bättre än inget iallafall
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
GSXR1100R skrev:
Du har inte råd med Brno men åker gärna till Alperna och bränner kosing, du är inte bara tjock i magen.

Jag hatar dig :mad:

Inte nog med det. Om en dryg vecka får du höra vad jag mer spenderat pengar på.

Jag hatar du ännu mer :mad:
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
Grejen e att promenader ärhätte bra men det fiins så många olika teorier om hur man ska göra för att gå ner i vikt,,.,,,

en av teorierna är att du paset ska vara längre än 45 minuter pga av att under de första 45 minutrarana så bränner du sockret i blodet och först efter att du bränt bort dessa så kommer du att ta av fettreserverna därav gå på morgongen när blodsocker halten är låg.

en annan som jag tror mycket på är att räkna ut ditt energie intag som du har i dagsläget. kola hur mycket din kropp bränner förbrukar tex om du jobbar med att dela ut på så behöver du ju betydligt mer kalorier när duvet detta minskar du ditt kalorie intag med 1000-1500 kalorie (bara så ni vet kilokaloirer) Detta e nog den vettigsate.

sen läser man himla massa grejer hit o dit. fast några träningsmetoder som verkar vara intessant i dagsläget är bla ABCDE dieten eller powerforcetrainnig

Angående Max ot till mara.... jag sa adrig att jag ska nvända hans metod inför maran =) sa bara att hans metod är bra ifall man vill bränna bort fett. varann dag löper jag 1 mil i veckoslutat halvmara men som sagt jag har aldrig varit ngn löpare men jag tränar inför och kommer nog bli bra snart o klara av längre sträckor
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
navid.sedighi skrev:
...
Angående Max ot till mara.... jag sa adrig att jag ska nvända hans metod inför maran =) sa bara att hans metod är bra ifall man vill bränna bort fett. varann dag löper jag 1 mil i veckoslutat halvmara men som sagt jag har aldrig varit ngn löpare men jag tränar inför och kommer nog bli bra snart o klara av längre sträckor

"Hans" metod?!?! Följer du Max-ot med maten etc. så lär du knappast gå ner i vikt...

Det där angående fettförbränning stämmer ju dock.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
HanneZ skrev:
Ja att ens vanliga förråd förbränns innan fettet? Det har nog Martin påstått också. Så sluta klaga på mig nu :4skrika :6surkart :mad:
Tja, en del menar att långdistanslöpning är katabolt, alltså att det i hög grad är musklerna som bryts ned när muskelglykogenet är slut. Men det där är så svåra saker att jag inte törs påstå att det är på ena eller andra sättet. Martin är en fjolla. Det känns viktigt att gnälla på dig :arsele :mad:
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
HanneZ skrev:
Ja att ens vanliga förråd förbränns innan fettet? Det har nog Martin påstått också. Så sluta klaga på mig nu :4skrika :6surkart :mad:
Nänä, förklara nu. Jag har aldrig påstått att max OT är bra om man vill bränna fett. :mad:
Styrketräning över huvud taget är ganska dålig metod att använda om man vill gå ner i vikt.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bingo skrev:
Tja, en del menar att långdistanslöpning är katabolt, alltså att det i hög grad är musklerna som bryts ned när muskelglykogenet är slut. Men det där är så svåra saker att jag inte törs påstå att det är på ena eller andra sättet. Martin är en fjolla. Det känns viktigt att gnälla på dig :arsele :mad:
Nä, hur det ligger till ska jag kanske hålla käft om. Men jag har läst det på mååååånga ställen iaf. Dessutom förstår jag inte tjafset om att går ner i vikt, det är ju skitlätt! Försök o bli tokfeta istället, där i ligger den stora utmaningen!!!

Jag har tränat ungefär ett halvår nu, det är i den här perioden som skillnaden mellan det man tror man kan och det man kan är som störst :hihi

Martin skrev:
Nänä, förklara nu. Jag har aldrig påstått att max OT är bra om man vill bränna fett. :mad:
Styrketräning över huvud taget är ganska dålig metod att använda om man vill gå ner i vikt.
Nää, de va inte de ja mena! Jag mena de där om att man måste varit igång ett jävla tag för att börja förbränna fett!

Max-ot inkluderar ju även kost, bl.a. ska man alltid ta deras gainer om man följer det strikt. Gainer brukar ju sällan va bra för viktnedgång :D
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
HanneZ skrev:
Nää, de va inte de ja mena! Jag mena de där om att man måste varit igång ett jävla tag för att börja förbränna fett!
Jahaa!
Mjaa det sker ju inlagring och uttag av kroppsfett hela tiden. (Men efter 6 timmars konditionsträning är energimängden som kommer från fett hela 85%. Så ut å cykla i 8 timmar med er.)
Jag tror jag har skrivit det här förr:
Det är energi in - energi ut som avgör om du går ner i vikt eller inte! :D

Andelen energi som kommer från fett är som stört vid en belastning på 65% Vo2max.

Att man ska springa/promenera innan frukost gäller i första hand träningsfolk som deffar och behöver kolhydrater och proteiner till sin träning senare under dagen. För folk som bara ska bli av med några överskottskilon och inte styrketränar 4-5 gånger i veckan behöver i princip bara tänka på energibalansen.
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
angående max ot inte bra för att gå ner i vikt ni måste hålla en sak klart i knoppen

och det är att muskler brännar ner otroligt mycket asså de behöver otroligt mycket energie viket betyder att om du tränar max Ot eller vad ni nu kör bygger på dig muskelmassa o sen börjar deffa så kommer du få en otroligt bättre deff.

inne lite på abcde dieten som jag pratade om tidigare, en teori om detta är att man under 12 dagar äter upp sig som fan tränar stenhårt har kalorieintag på ca 7000 oc för att efter 12 dagar vänjer sig kroppen o omvandlar detta till fett men om man den 13 dagen total sltar äta så fortsätter kroppen att bränna bort 7000 kalorier om dagen men då ditt intag bara är 3000 så blir du bra deffad dock finns
finns ett problem med det hela under deffnignsperiod om man inte gör rätt så försvinner också alla muskler . det e det som e det hela med abcde dieten ingen vet riktgit hur man gör förutom professron själv o hans team försökkaninern
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
navid.sedighi skrev:
angående max ot inte bra för att gå ner i vikt ni måste hålla en sak klart i knoppen

och det är att muskler brännar ner otroligt mycket asså de behöver otroligt mycket energie viket betyder att om du tränar max Ot eller vad ni nu kör bygger på dig muskelmassa o sen börjar deffa så kommer du få en otroligt bättre deff.
Javisst, men att bygga på sig en större mängd muskler tar ju lååångt tid(desutom bör man ligga på kcal-överskott vilket gör att man blir ännu fetare). Inget för folk som vill bli smalare till sommaren direkt.

1 kilo muskler förbrukar ca 12kcal/dygn i vila.
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Martin skrev:
Det är energi in - energi ut som avgör om du går ner i vikt eller inte! :D

Andelen energi som kommer från fett är som stört vid en belastning på 65% Vo2max.

.

Exakct detta är den enkla sanningen.

Kosten är enklare att reglera än motionen.

Låter som du är näringsfysiolog ?
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
2ono skrev:
Exakct detta är den enkla sanningen.
Kosten är enklare att reglera än motionen.

Låter som du är näringsfysiolog ?
Jo det är ju så, men folk vill gärna ha enkla genvägar.

Oh nej, jag har bara läst lite här å där och tycker det är väldigt intressant :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top