Tjockisar i alla länder, förena eder!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Martin skrev:
Jo som sagt, en del får kämpa hårdare och det skiljer lite i metabolismer, hormonivåer, naturlig setpoint osv.

Men är det säkert att ni verkligen åt precis samma? 5 kg är faktiskt väldigt mycket på 5 veckor.
Tämligen säker, vi åt ju alla måltider tillsammans. Jag har ju inte superkoll om han bredde lite tjockare med marmelad på sin toast men det är inte så att han genomgående valde plus-de-luxe och jag sallad utan vi svullade nog väldigt lika i långa loppet även om vi naturligtvis inte beställde samma saker hela tiden.

Kan tillägga att han är j-t sur över detta fenomen. :hihi
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Efter ett litet uppehåll i träningen så blev det dags att ta igen all missad träningstid, därför har jag nu anlitat en personlig tränare som ska hjälpa mig att träna upp rätt muskelgrupper, hoppas att denna metod kan vara både rolig och ge resultat.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
GSXR1100R skrev:
Efter ett litet uppehåll i träningen så blev det dags att ta igen all missad träningstid, därför har jag nu anlitat en personlig tränare som ska hjälpa mig att träna upp rätt muskelgrupper, hoppas att denna metod kan vara både rolig och ge resultat.
rolig ... ja , men vet ifan om det är rätt muskelgrupper. Jag har märk att de kan vara användbara vid viss stuntkörning men inte såmycket vid roadracing.

Men lycka till. Bättre att träna än inte träna alls.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr K skrev:
rolig ... ja , men vet ifan om det är rätt muskelgrupper. Jag har märk att de kan vara användbara vid viss stuntkörning men inte såmycket vid roadracing.

Men lycka till. Bättre att träna än inte träna alls.
Jodå magmusklerna får sig en ordentlig körare och det lär ge resultat till våren, synd bara att man får köra 150 mil för att genomgå denna behandling, men vill man ha ett flin får man köra maskin, förhoppningvis kommer dock det att finnas en instruktör i Skåne redan nu till denna sommar.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
GSXR1100R skrev:
Jodå magmusklerna får sig en ordentlig körare och det lär ge resultat till våren, synd bara att man får köra 150 mil för att genomgå denna behandling, men vill man ha ett flin får man köra maskin, förhoppningvis kommer dock det att finnas en instruktör i Skåne redan nu till denna sommar.
Insnöad var ordet :D
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
RocketQueen skrev:
Nu har jag köpt dem och svalt min första tablett. Krom alltså... Bättre sent än aldrig. Fanns ju massa fler fina saker man kunde handla. :rolleyes:


Säg till om det funkar =)
Jag känner mig duktig nog nu när jag pallrar mig iväg till friskis å svettis minst 2 gånger i veckan. Ändra matvanor, det kommer när vi får den stora frysen.
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
GSXR1100R skrev:
Jodå magmusklerna får sig en ordentlig körare och det lär ge resultat till våren, synd bara att man får köra 150 mil för att genomgå denna behandling, men vill man ha ett flin får man köra maskin, förhoppningvis kommer dock det att finnas en instruktör i Skåne redan nu till denna sommar.
Annars får vi improvisera ...... jag är svärdet och du såret ....... :arsele
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Alicia skrev:
Säg till om det funkar =)
Jag känner mig duktig nog nu när jag pallrar mig iväg till friskis å svettis minst 2 gånger i veckan. Ändra matvanor, det kommer när vi får den stora frysen.


Absolut!
Va duktig du är. Min träning går hyffsat bra fast jag tycker jag fastnat lite. Svårt att träna allt lika mycket. Vi ska dock göra om mitt schema nu och i april ska jag börja skärpa till kosten. Har redan börjat lite. :)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Träning är underbart.
Ledig från jobbet idag och tänkte att jag skulle ta itu med att städa å tvätta.
Energin flödar och allting känns väldigt lätt att genomföra.
Träningsvärk är faktiskt rätt så skönt :hihi

Körde ett KI-pass igår, så himla roligt. En vältränad sprallig brunett ledde passet och såg ut att njuta av att plåga oss. Var riktigt kul å köra något kampsportsliknande igen.

Så, se till att hålla igång träningen allihop.
Den här gången ska jag lyckas.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hur ska man lägga upp träningsveckan för att få ut maximalt?
Dom passen som jag kan tänka mig att gå på är; måndagar/kondition, tisdagar/styrka/smidighet, onsdagar/styrka, fredag/kondition

Kan man träna 3 dagar, vila 1 dag och träna 1 dag till i veckan utan att slita allt för mycket på kroppen?

Hur mycket måste man egentligen lägga om sina matvanor?
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Alicia skrev:
Hur ska man lägga upp träningsveckan för att få ut maximalt?
Dom passen som jag kan tänka mig att gå på är; måndagar/kondition, tisdagar/styrka/smidighet, onsdagar/styrka, fredag/kondition

Kan man träna 3 dagar, vila 1 dag och träna 1 dag till i veckan utan att slita allt för mycket på kroppen?

Hur mycket måste man egentligen lägga om sina matvanor?
Det funkar nog att gå på alla dom passen om du vill. Man MÅSTE inte vila, det beror på hur hårt man kör och hur pass van man är. Många som idrottar (på elitnivå dock) tränar ju 2 gånger per dag 5 - 6 dagar i veckan!
Fast du kanske ska mjukstarta lite. Jag hade valt (om det nu är viktnedgång du är ute efter) att gå på måndag, onsdag och fredagspasset.

Om du börjar träna och äter lika mycket som innan så bör du gå ner i vikt. Men det blir gärna att man blir hungrigare när man börjar träna.

Men försök att äta mycket grönsaker (broccoli, morötter, sallad, gurka, tomat, paprika, spenat, bönor) och potatis. Det mättar bra och ger inte mycket energi men massa bra näring!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Martin skrev:
Men försök att äta mycket... bönor...
Det är annars en rekomendation mest lämpad till såna som antingen vistas mycket utomhus eller har en väl fungerande ventilation.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Martin skrev:
Många som idrottar (på elitnivå dock) tränar ju 2 gånger per dag 5 - 6 dagar i veckan!

Det har jag fått lära mig den verkligt hårda vägen, så DÄR gör de INTE året om utan enbart under uppbyggnadsfasen inför säsongen. Man bör vila fulltständigt enligt följande - minst 1 dag i veckan. Minst en vecka per månad. Minst en månad per år. Detta om man tränar för tränandets skull. Detta för att kroppen ska få chans att reparera sig själv. Blodtryck och vilopuls är en bra indikatorer på överträning, deras ord är lag!

Min kropp höll för 10 månaders hård träning 4 ggr i veckan. Nu sitter jag med kortisol upp till öronen plus lite till med en våldsamt tiltad HPA-axel.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
andersbrink skrev:
Det har jag fått lära mig den verkligt hårda vägen, så DÄR gör de INTE året om utan enbart under uppbyggnadsfasen inför säsongen. Man bör vila fulltständigt enligt följande - minst 1 dag i veckan. Minst en vecka per månad. Minst en månad per år. Detta om man tränar för tränandets skull. Detta för att kroppen ska få chans att reparera sig själv. Blodtryck och vilopuls är en bra indikatorer på överträning, deras ord är lag!

Min kropp höll för 10 månaders hård träning 4 ggr i veckan. Nu sitter jag med kortisol upp till öronen plus lite till med en våldsamt tiltad HPA-axel.
Jaao men det ska till ganska mycket och hård träning innan man drabbas av överträning av den sorten.
Jag menar att det drabbar förmodligen inte någon som går på friskispass(varav ett är styrketräningspass) 3 gånger i veckan eller springer 3x5km i veckan.

Bingo skrev:
Det är annars en rekomendation mest lämpad till såna som antingen vistas mycket utomhus eller har en väl fungerande ventilation.
Det är bra att lufta systemet lite :D
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Martin skrev:
Jaao men det ska till ganska mycket och hård träning innan man drabbas av överträning av den sorten.
Jag menar att det drabbar förmodligen inte någon som går på friskispass(varav ett är styrketräningspass) 3 gånger i veckan eller springer 3x5km i veckan.
Jag tror inte heller det drabbar folk som är under 30 :)
Det är väl så att alla drabbas av 40-årskrisen, den när man börjar träna och tror man är under 30. :)
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Alicia skrev:
Hur ska man lägga upp träningsveckan för att få ut maximalt?
Dom passen som jag kan tänka mig att gå på är; måndagar/kondition, tisdagar/styrka/smidighet, onsdagar/styrka, fredag/kondition

Kan man träna 3 dagar, vila 1 dag och träna 1 dag till i veckan utan att slita allt för mycket på kroppen?

Hur mycket måste man egentligen lägga om sina matvanor?

Rekomenderar INTE att du tränar samma muskelgrupper (gym) 2 dar i rad. Det sliter bara på musklerna. Dem ska helst ha 48 timmars vila.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Wargen skrev:
Rekomenderar INTE att du tränar samma muskelgrupper (gym) 2 dar i rad. Det sliter bara på musklerna. Dem ska helst ha 48 timmars vila.

Jag tränar inte på gym, tränar på friskis och svettis.
Hoppar runt, jympar, springer och använder kroppen som redskap. Inga vikter överhuvudtaget.
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
enligt mig det bästa sätet om du vill ha en fin kropp använda sin egen kropptyngd lisom som dig yo go girrrlllll

vds armhävningar dip chins aöllt sådant och med dessa metoder får du niciga proportioner ser vissa på ymmet har värsta armarna men insjunket bröst ser förjävligt ut eller jäte små vader o ben vafan kom igen det måste se snyggt ut inte som seriefiguerer
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top