Tjockisar i alla länder, förena eder!

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
GSXR1100R skrev:
Njae jag svullar inte några +2000 kalorier under helgerna..
Det är inte direkt svårt, 3 liter öl och en pizza på fredagen så ligger du ju minst +2000 (utöver dina 1400) kcal på bara en dag. Sen lite smålyx lördag och söndag också.
GSXR1100R skrev:
Om vikten är oförändrad och midjemåttet krymper så räcker det bra för mig.
Det är ju självklart huvudsaken, att man är nöjd själv. Men ofta är det folk gnäller om dom aldrig kan gå ner i vikt fast dom äter så nyttigt hela veckan sen svullar på helgen.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Martin skrev:
Det är inte direkt svårt, 3 liter öl och en pizza på fredagen så ligger du ju minst +2000 (utöver dina 1400) kcal på bara en dag. Sen lite smålyx lördag och söndag också.

Det är ju självklart huvudsaken, att man är nöjd själv. Men ofta är det folk gnäller om dom aldrig kan gå ner i vikt fast dom äter så nyttigt hela veckan sen svullar på helgen.
2 folkisar på en månad, men visst saknar jag biran, nej det blir ingen Pizza heller sen en månad tillbaks, i kväll blir det tacos med rödtjut.

Om nu vikten står stilla och midjemåttet krymper så måste det innebära att fettet minskat runt buken, 1 januari så mätte jag 99 cm, nu ligger det på 93 cm, det är altså 6 cm bukfett som matrialiserats ut i kosmos utan att ge några muskler alls eller vad menar ni.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
2 folkisar på en månad, men visst saknar jag biran, nej det blir ingen Pizza heller sen en månad tillbaks, i kväll blir det tacos med rödtjut.

Om nu vikten står stilla och midjemåttet krymper så måste det innebära att fettet minskat runt buken, 1 januari så mätte jag 99 cm, nu ligger det på 93 cm, det är altså 6 cm bukfett som matrialiserats ut i kosmos utan att ge några muskler alls eller vad menar ni.
Eftersom du inte sett ett gym på vykort sedan 1967 bygger du sannolikt minimalt med muskler.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
GSXR1100R skrev:
2 folkisar på en månad, men visst saknar jag biran, nej det blir ingen Pizza heller sen en månad tillbaks, i kväll blir det tacos med rödtjut.

Om nu vikten står stilla och midjemåttet krymper så måste det innebära att fettet minskat runt buken, 1 januari så mätte jag 99 cm, nu ligger det på 93 cm, det är altså 6 cm bukfett som matrialiserats ut i kosmos utan att ge några muskler alls eller vad menar ni.
På en månad lär du inte bygga mycket mer än max 100 g muskler om du som du påstår inte tränar särskilt hårt. Isåfall har du gått ner 100 g fett vilket kanske inte är så mycket. Minskar du på kosten så minskar magen men de beror på att tarmarna innehåller mindre.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
GSXR1100R skrev:
Om nu vikten står stilla och midjemåttet krymper så måste det innebära att fettet minskat runt buken, 1 januari så mätte jag 99 cm, nu ligger det på 93 cm, det är altså 6 cm bukfett som matrialiserats ut i kosmos utan att ge några muskler alls eller vad menar ni.
Tja, du kanske har fått lite starkare mage och bättre hållning? Det skiljer ju så himla mycket från tillfälle till tillfälle när man väger sig.
I julas vägde jag mig en dag, vågen stannade på 76,2 med kläder. 1 dag senare och ett julbord senare var vågen uppe på 79,5 kg (samma kläder).
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
HanneZ skrev:
På en månad lär du inte bygga mycket mer än max 100 g muskler om du som du påstår inte tränar särskilt hårt. Isåfall har du gått ner 100 g fett vilket kanske inte är så mycket. Minskar du på kosten så minskar magen men de beror på att tarmarna innehåller mindre.
Menar du att jag skiter mer än jag äter :confused:
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
GSXR1100R skrev:
Menar du att jag skiter mer än jag äter :confused:
Typ så, sen är även som martin säger med magträning + hållning ger mindre midja. Bra hållning får du inte bara genom att träna mage dock.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
HanneZ skrev:
Typ så, sen är även som martin säger med magträning + hållning ger mindre midja. Bra hållning får du inte bara genom att träna mage dock.
Ni gör allt för att paja min helg va :mad:
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
GSXR1100R skrev:
Ni gör allt för att paja min helg va :mad:
Haha nej då. Men börjar du käka mer så kommer magen o öka direkt igen. Se till att förbränna fett så kommer både magen och vikten att minska! :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
HanneZ skrev:
Haha nej då. Men börjar du käka mer så kommer magen o öka direkt igen. Se till att förbränna fett så kommer både magen och vikten att minska! :)
Jag har ju tappat 4 kg på en månad, räknar med att tappa 2-3 kilo till per månad, man ska inte ha bråttomt.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
GSXR1100R skrev:
Jag har ju tappat 4 kg på en månad, räknar med att tappa 2-3 kilo till per månad, man ska inte ha bråttomt.
Nja jag läste lite skevt, jag trodde du menade att du minskat 6 cm på midjan men inte gått ner något alls. Har du gått ner några kilon utan att svälta dig så är du på god väg. Vad som händer den första veckan är inte så interssant dock då man som sagt mest tömmer magen på massa skit, bokstavligt talat :)

Dom sista två veckorna har du käkat för mycket eller rört på dig för lite dock. Eller så har du inte vägt dig vid likartade tillfällen. Du har inte byggt några muskler på 2 veckor iaf! :)
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Ang. det här med vägning och vikt och sånt. Spelar egentligen ingen roll vad det står på vågen. Huvudsaken är väl att man mår bra, att man får energi och känner att träningen ger ett välbefinnande på insidan, samt att kroppen får en bra "form".

Med regelbunden träning, får man regelbunden förbränning och för att inte tappa för mycket vikt måste man ju helt enkelt äta. Mest hela tiden känns det som. :rolleyes:

Men att träna mindre är inget alternativ, man får helt enkelt stoppa i sig så att det går på jämt ut.

Ja...lite tankar och reflektering såhär på en fredagseftermiddag. :)

//Mad
 

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
jag har gått ner 15kg sen i början av sommarn. Drog ner på chips, godis och onyttiga saker. Tränade också.

Jag mår mycket bättre när jag väger mindre, ligger på 85kg nu. Tänkte gå ner till 80kg.

Det jag menar är: När man väger mindre så äter man mindre onyttiga saker. När man äter onyttiga saker så mår man sämre. Det vet väl dom flesta om dock?!


edit: hojen axxar ju bättre om den inte har en fet utsmetad dressingklump på tanken som också tar upp en massa vind :D
 
Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
GSXR1100R skrev:
2 ggr 50 situps är numera inga problem,

Gör du några ryggövningar? Om Ryggen inte tränas lika bra som magen kommer du se jävligt rolig ut + att du kommer få enorma problem med ryggen. En regel är att göra lika många ryggres som sitt-upps. Men sitt-upps är inte så bra för kroppen. Gör hellre Crunch. Det står i dem flesta "gym" böckerna.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Wargen skrev:
Gör du några ryggövningar? Om Ryggen inte tränas lika bra som magen kommer du se jävligt rolig ut + att du kommer få enorma problem med ryggen. En regel är att göra lika många ryggres som sitt-upps. Men sitt-upps är inte så bra för kroppen. Gör hellre Crunch. Det står i dem flesta "gym" böckerna.
Hur gör man Crunch?
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
GSXR1100R skrev:
...det är altså 6 cm bukfett som matrialiserats ut i kosmos..
Jag måste i motvikt till alla neggon här säga att jag tycker du är jätteduktig! :pannkyss

GSXR1100R skrev:
i kväll blir det tacos med rödtjut.
... Björn blev inspirerad av ditt inlägg igår så det blev vin till tacosen här också :hihi
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top