Det där är ju lysande resultat! Du kan inte styra från vilka fettdepåer kroppen tar av men nu vet du ju att du är på helt rätt spår. Det är bara att fortsätta i samma stil så är du snart mager som en gurka - överalltAlicia skrev:Nya måtten för idag visade att jag har förlorat sen jag började:
6 cm under bysten
4 cm på midjan
3 cm över rumpan
3 cm på buken
Där har jag förlorat mest. Det tråkiga är att det inte har tagit något på lår eller på bullmagen. Det man helst vill bli av med
Jag räknar från måtten som togs innan jag började träna.
Bingo skrev:Det där är ju lysande resultat! Du kan inte styra från vilka fettdepåer kroppen tar av men nu vet du ju att du är på helt rätt spår. Det är bara att fortsätta i samma stil så är du snart mager som en gurka - överallt
Alicia skrev:Imorgon är det dags för styrkepass igen
Ja det suger fett att ge sig ut i skitvädret, jag skubbade gårdagens entimmespass men det tog jag igen på innebandyn, hoppas snön försvinner snart igen, inte kul att pulsa runt i snöstorm.Bingo skrev:Det är ömsesidigt.
Tråkigt springvägen den senaste tiden. Att det är kallt är ok, men kyla i kombination med blåst är inte kul.
GSXR1100R skrev:Jo i ärlighetens namn så var min kondis ännu sämre för tre veckor sedan, då orkade jag knappt gå 6 km utan att få hjärtflimmer, nu orkar jag tom jogga en del av sträckan och det känns bra.
Det är väl bara att bita ihop och kämpa i ett par månader till, även om vågen visar samma vikt var morgon så känns det att kroppen mår bättre, midjemåttet minskar fortfarande, i min värld så omvandlas nu allt fett till RR muskler, därför tappar jag inga kilon, fett har lägre densitet än muskler så jag borde altså bli tyngre.
Madhonda skrev:Du jobbar på bra med träningen..keep up the good work!
Och när du nu kommit såhär långt...så har du snart utvecklat ett beroende.
håkan skrev:kyla är bra, då går det åt mer energi.. lyssna på det här ... det är kallt det
GSXR1100R skrev:Tråkig motion är:
Simma (kallt och blött)
Jogga i snöstorm (kallt och jävlig)
Mjaaa, inte riktigt. Det går bygga muskler på energiunderskott också, men det går bra mycket långsammare.mikkelrev skrev:... men du bör veta att det är en omöjlighet att bygga muskler och samtidigt gå ned i vikt. För att bygga muskler krävs träning och att du äter mer än du gör av med...
Simma är inte min grej, trots att jag borde flyta bra med tanke på allt fett, men jag vet att det är bra och skonsam träning.Madhonda skrev:A mäh...nu är du väl lite negativ i din inställning..!!
Simma (skönt som fan när man crawlar längd efter längd och känner sig som en krokodil)
Jogga i snöstorm (förvisso, men med keps på så man slipper få snön i ansiktet och man blir ju varm efter en stund)
Muskellös heter det2ono skrev:Konkurrenterna kommer avundas din RR muskulösa kropp.
GSXR1100R skrev:Nej du Madde i min ålder så är raska långpromenader bättre, man slipper svettas och lukta gubbe som valmers säger.
andersbrink skrev:Du kommer att lukta gubbe efter en sådan promenad.
Låter plågsamt och otrevligt, det måste jag testa när snön förvinner, 1800 kalorier? men det kanske beror på hur mycket man väger, även om det är motigt att motionera så är det bättre att göra så än att svälta sig smalare, kul att så många är engagerade i SH RR avfettningssåpa.andersbrink skrev:Då går du för sakta, håll en kadens på 1.2, dvs högerfoten i backen 12 gånger på 10 sekunder och håll på i 2 timmar. Första halvtimmen är behaglig, nästa timme svettas du och under sista halvtimmen nästan fryser du. Du kommer att lukta gubbe efter en sådan promenad. Dvs 1800 kalorier senare... Hungrig blir man iaf efteråt!
GSXR1100R skrev:Ja det suger fett att ge sig ut i skitvädret, jag skubbade gårdagens entimmespass men det tog jag igen på innebandyn, hoppas snön försvinner snart igen, inte kul att pulsa runt i snöstorm.
Tråkig motion är:
Simma (kallt och blött)
Jogga i snöstorm (kallt och jävlig)
Gå på gym och vara blekfet (pinsamt)
Rolig motion är:
Inlines (fart och fläkt)
Slalom (fart & vurpor)
Cross (fart & blåmärken)
Roligaste motionen:
RR (fart & revbensbrott)
Sex med sig själv eller vad menar du, iof får man bra träning i gashanden men speciellt många kalorier bränner man nog inte, ett alternativ till power ball kanske.SSDD skrev:Hörru ,,SEX då
Hur klassar man sex ??
Bara man ser en "Storcha" så höjs pulsen
Schysst sex med seriös inställning måste vara en sabla massa kalorier ,
om inte annat så ärdet i mitt tycke bättre än kuta på väg eller i skog
varför inte en kombination .... motion och sex,,Lr ??
Förlora vikt med nöje liksom.
förslag.....
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor