Tjockisar i alla länder, förena eder!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Bingo skrev:
Det är ömsesidigt.

Tråkigt springvägen den senaste tiden. Att det är kallt är ok, men kyla i kombination med blåst är inte kul.

kyla är bra, då går det åt mer energi.. lyssna på det här ... det är kallt det
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nya måtten för idag visade att jag har förlorat sen jag började:
6 cm under bysten
4 cm på midjan
3 cm över rumpan
3 cm på buken
Där har jag förlorat mest. Det tråkiga är att det inte har tagit något på lår eller på bullmagen. Det man helst vill bli av med :3freak
Jag räknar från måtten som togs innan jag började träna.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alicia skrev:
Nya måtten för idag visade att jag har förlorat sen jag började:
6 cm under bysten
4 cm på midjan
3 cm över rumpan
3 cm på buken
Där har jag förlorat mest. Det tråkiga är att det inte har tagit något på lår eller på bullmagen. Det man helst vill bli av med :3freak
Jag räknar från måtten som togs innan jag började träna.
Det där är ju lysande resultat! Du kan inte styra från vilka fettdepåer kroppen tar av men nu vet du ju att du är på helt rätt spår. Det är bara att fortsätta i samma stil så är du snart mager som en gurka - överallt :)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Bingo skrev:
Det där är ju lysande resultat! Du kan inte styra från vilka fettdepåer kroppen tar av men nu vet du ju att du är på helt rätt spår. Det är bara att fortsätta i samma stil så är du snart mager som en gurka - överallt :)

Ja man får väl se... Känns rätt så bra att det har gett resultat iallafall :banana Nu ska man bara ha disciplin och fortsätta så här lång tid framöver. Imorgon är det dags för styrkepass igen
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Det är ömsesidigt.

Tråkigt springvägen den senaste tiden. Att det är kallt är ok, men kyla i kombination med blåst är inte kul.
Ja det suger fett att ge sig ut i skitvädret, jag skubbade gårdagens entimmespass men det tog jag igen på innebandyn, hoppas snön försvinner snart igen, inte kul att pulsa runt i snöstorm.

Tråkig motion är: :(

Simma (kallt och blött)
Jogga i snöstorm (kallt och jävlig)
Gå på gym och vara blekfet (pinsamt)


Rolig motion är: :)

Inlines (fart och fläkt)
Slalom (fart & vurpor)
Cross (fart & blåmärken)

Roligaste motionen: :banana

RR (fart & revbensbrott)
 

MC Doktorn

Guest
GSXR1100R skrev:
Jo i ärlighetens namn så var min kondis ännu sämre för tre veckor sedan, då orkade jag knappt gå 6 km utan att få hjärtflimmer, nu orkar jag tom jogga en del av sträckan och det känns bra.

Det är väl bara att bita ihop och kämpa i ett par månader till, även om vågen visar samma vikt var morgon så känns det att kroppen mår bättre, midjemåttet minskar fortfarande, i min värld så omvandlas nu allt fett till RR muskler, därför tappar jag inga kilon, fett har lägre densitet än muskler så jag borde altså bli tyngre.

Konkurrenterna kommer avundas din RR muskulösa kropp. :hihi
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Madhonda skrev:
Du jobbar på bra med träningen..keep up the good work!

Och när du nu kommit såhär långt...så har du snart utvecklat ett beroende. :tummenupp

Jag har väldigt lätt för att bli beroende av träning men det är bra.. När jag tränade kampsport förut så blev jag nästan deppig när jag inte kunde träna eller inte hann. Nu ska jag se till att fortsätta även när jag flyttar.
 

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Stockholm City Bikes
håkan skrev:
kyla är bra, då går det åt mer energi.. lyssna på det här ... det är kallt det

Jag ser redan GSXR1100R ute o joggande i sådan kyla och minskar i vikt vartefter div kroppsdelar ramlar av, likt killens nästipp. :D :D
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
GSXR1100R skrev:
Tråkig motion är: :(

Simma (kallt och blött)
Jogga i snöstorm (kallt och jävlig)

A mäh...nu är du väl lite negativ i din inställning..!! :tungan

Simma (skönt som fan när man crawlar längd efter längd och känner sig som en krokodil)

Jogga i snöstorm (förvisso, men med keps på så man slipper få snön i ansiktet och man blir ju varm efter en stund)

:)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nu har jag kollat upp schemat på friskis och svettis i Södertälje.
Det tråkiga är att dom inte har StyrkaBas utan endast StyrkaMedel.
Betyder väl att jag får uppgradera och försöka att inte dö på kuppen :3freak
Det som är skönt är att det bara är en kilometer från där jag bor till deras lokaler :banana
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
mikkelrev skrev:
... men du bör veta att det är en omöjlighet att bygga muskler och samtidigt gå ned i vikt. För att bygga muskler krävs träning och att du äter mer än du gör av med...
Mjaaa, inte riktigt. Det går bygga muskler på energiunderskott också, men det går bra mycket långsammare.

Det viktigaste är då att tajma sina näringsinintag i samband med träningen så att proteinsyntesen stimuleras maximalt och att proteinbalansen blir positiv över dygnet.

Men detta är ändå lite överkurs, ska man bygga mycket muskler så görs det bäst med ett litet överskott av kalorier, ca +500 kcal / dygn kanske är lagom.
Men när man väl byggt upp sina muskler så har man ju några extra kilon också att ta av. Jag förederar att ligga på +-0 så man slipper gå upp och ner i vikt hela tiden. Men då ska jag inte tävla i någon AF heller.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Madhonda skrev:
A mäh...nu är du väl lite negativ i din inställning..!! :tungan

Simma (skönt som fan när man crawlar längd efter längd och känner sig som en krokodil)

Jogga i snöstorm (förvisso, men med keps på så man slipper få snön i ansiktet och man blir ju varm efter en stund)

:)
Simma är inte min grej, trots att jag borde flyta bra med tanke på allt fett, men jag vet att det är bra och skonsam träning.

Jogga i snöstorm kan innebära att man halkar och stukar foten, sen är det sluttränat på ett par veckor, skadade mig på innebandyn för ett par år sedan och kunde inte träna på två månader.

Nej du Madde i min ålder så är raska långpromenader bättre, man slipper svettas och lukta gubbe som valmers säger.

2ono skrev:
Konkurrenterna kommer avundas din RR muskulösa kropp. :hihi
Muskellös heter det :mattias
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag har skött kost hyfsat i ungefär ett halvår och jag vill mena på att man nästan känner när man ligger på underskott/överskott. De dagar jag käkat dåligt så har jag inget tryck i armarna, orkar knappt nåt.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
GSXR1100R skrev:
Nej du Madde i min ålder så är raska långpromenader bättre, man slipper svettas och lukta gubbe som valmers säger.

Då går du för sakta, håll en kadens på 1.2, dvs högerfoten i backen 12 gånger på 10 sekunder och håll på i 2 timmar. Första halvtimmen är behaglig, nästa timme svettas du och under sista halvtimmen nästan fryser du. Du kommer att lukta gubbe efter en sådan promenad. Dvs 1800 kalorier senare... Hungrig blir man iaf efteråt!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
andersbrink skrev:
Då går du för sakta, håll en kadens på 1.2, dvs högerfoten i backen 12 gånger på 10 sekunder och håll på i 2 timmar. Första halvtimmen är behaglig, nästa timme svettas du och under sista halvtimmen nästan fryser du. Du kommer att lukta gubbe efter en sådan promenad. Dvs 1800 kalorier senare... Hungrig blir man iaf efteråt!
Låter plågsamt och otrevligt, det måste jag testa när snön förvinner, 1800 kalorier? men det kanske beror på hur mycket man väger, även om det är motigt att motionera så är det bättre att göra så än att svälta sig smalare, kul att så många är engagerade i SH RR avfettningssåpa.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
GSXR1100R skrev:
Ja det suger fett att ge sig ut i skitvädret, jag skubbade gårdagens entimmespass men det tog jag igen på innebandyn, hoppas snön försvinner snart igen, inte kul att pulsa runt i snöstorm.

Tråkig motion är: :(

Simma (kallt och blött)
Jogga i snöstorm (kallt och jävlig)
Gå på gym och vara blekfet (pinsamt)


Rolig motion är: :)

Inlines (fart och fläkt)
Slalom (fart & vurpor)
Cross (fart & blåmärken)

Roligaste motionen: :banana

RR (fart & revbensbrott)

:7peta Hörru ,,SEX då
Hur klassar man sex ??
Bara man ser en "Storcha" :tuttar så höjs pulsen

Schysst sex med seriös inställning måste vara en sabla massa kalorier ,
om inte annat så ärdet i mitt tycke bättre än kuta på väg eller i skog :rolleyes:
varför inte en kombination .... motion och sex,,Lr ??
Förlora vikt med nöje liksom.
förslag.....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
SSDD skrev:
:7peta Hörru ,,SEX då
Hur klassar man sex ??
Bara man ser en "Storcha" :tuttar så höjs pulsen

Schysst sex med seriös inställning måste vara en sabla massa kalorier ,
om inte annat så ärdet i mitt tycke bättre än kuta på väg eller i skog :rolleyes:
varför inte en kombination .... motion och sex,,Lr ??
Förlora vikt med nöje liksom.
förslag.....
Sex med sig själv eller vad menar du, iof får man bra träning i gashanden men speciellt många kalorier bränner man nog inte, ett alternativ till power ball kanske.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top