Tjockisar i alla länder, förena eder!

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
1098 i framtiden
Neutral skrev:
I en bok av Arnold så skriver han att man ren kan gå upp ungefär 8 kg rena muskler på ett år. Går man upp 25 på kortare tid är den nog mycket fett och vatten också eller så har man tryckt mer steroider än Arnold. Notera att Arnold menade utan "hjälpmedel" alltså, han själv var ju inte begränsad av det då de inte förstod bättre då.

Anold är arnold

bara som bevis på hur smart han är

från östtysk bb till filmstjäna till guvenör hhahahah live the american dream

så lita på det han säger

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
navid.sedighi skrev:
Anold är arnold

så lita på det han säger
Nåt gjorde han ju rätt iallafall. Fast med din muskeltillväxt är du nog större än honom på... ja... nästa onsdag blir de va?

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
navid.sedighi skrev:
som jag sa man måste våga jag la på mig två kilo fett men detta avtog efter deffperioden som var det jobbigaste jag varit med om och Nej jag tar inte ryssfemmor men däremot kreatin som binder upp vatten i muskelvävnaden vilket leder till ökad volym och vikt men jag vart so sagt betydligt starkare

alicia jag pm:ar anledningen om 7000 kalorie teroin till dig,,

Creatin är ett påhitt! Det hjälper bara för dem som tränar extremt mycket. MEN den gör så du får tillbaka energi efter så att du inte TAPPAR muskler efter träning.

Detta gäller alla sorters proteintillskott.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
navid.sedighi skrev:
Anold är arnold

så lita på det han säger
Arnold är från Österrike. Vad säger det oss?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Wargen skrev:
Creatin är ett påhitt! Det hjälper bara för dem som tränar extremt mycket. MEN den gör så du får tillbaka energi efter så att du inte TAPPAR muskler efter träning.

Men du.. kreatin är inget protein...

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Neutral skrev:
Arnold menade utan "hjälpmedel" alltså, han själv var ju inte begränsad av det då de inte förstod bättre då.
Äsch, det var inte annorlunda på farfars tid. Skiten fanns då och man visste mycket väl vad det var och vad det gjorde. Det var omdiskuterat och illa ansett. Min frus pappa är gamal styrkelyftare och jag har dödat många söndagar genom att bläddra igenom hans gamla tidningar från 60- och 70-talen och läsa om den tidens styrketräning och profiler, Steve Reeves, Bill Pearl, Arnold, Serge Nubret, m fl.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
GSXR1100R skrev:
Jodå magmusklerna får sig en ordentlig körare och det lär ge resultat till våren, synd bara att man får köra 150 mil för att genomgå denna behandling

Måste du åka 150 mil för att fettsuga magen?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Teddy skrev:
Äsch, det var inte annorlunda på farfars tid. Skiten fanns då och man visste mycket väl vad det var och vad det gjorde. Det var omdiskuterat och illa ansett. Min frus pappa är gamal styrkelyftare och jag har dödat många söndagar genom att bläddra igenom hans gamla tidningar från 60- och 70-talen och läsa om den tidens styrketräning och profiler, Steve Reeves, Bill Pearl, Arnold, Serge Nubret, m fl.
Men det var väl inte förbjudet då? Som jag förstått det så ansågs det som nytt och revolutionerande och man trodde att alla skulle använda det framöver. Biverkningarna var mer eller mindre okända och om det var illa ansett så berodde det på att det var onaturligt, inte på att det var fusk i någon juridisk mening. Det är vad jag alltid trott. :tomten

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Neutral skrev:
Men det var väl inte förbjudet då? Som jag förstått det så ansågs det som nytt och revolutionerande och man trodde att alla skulle använda det framöver. Biverkningarna var mer eller mindre okända och om det var illa ansett så berodde det på att det var onaturligt, inte på att det var fusk i någon juridisk mening. Det är vad jag alltid trott. :tomten

Det är väl inte förbjudet för proffs nu heller? Hur är det med NABBA-proffs, omfattas de verkligen av dopingförbud?

Det är riktigt, det var inte förbjudet då men det diskuterades redan på 70-talet om att införa dopingförbud. Man visste alltså om att det förekom missbruk. Att det ansågs allmänt osportsligt ska ses mot bakgrund att den tidens styrkelyftare och kroppsbyggande ofta var renlevnadsmäsnniskor vars livsstil resulterade i ett välbyggt kroppsideal. Den tidens kroppsideal blev en norm först på 80-talet. Dock var negativa effekter av dopingmissbruk redan välkända inom den lilla grupp missbrukare som då fanns. Nu för tiden är dopingpreparat en del av kostcirkeln och äckliga finniga anabolaryggar ser man t o m på svensson-Gym som S.A.T.S. :zpy

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Teddy skrev:
Det är väl inte förbjudet för proffs nu heller? Hur är det med NABBA-proffs, omfattas de verkligen av dopingförbud?

Det är riktigt, det var inte förbjudet då men det diskuterades redan på 70-talet om att införa dopingförbud. Man visste alltså om att det förekom missbruk. Att det ansågs allmänt osportsligt ska ses mot bakgrund att den tidens styrkelyftare och kroppsbyggande ofta var renlevnadsmäsnniskor vars livsstil resulterade i ett välbyggt kroppsideal. Den tidens kroppsideal blev en norm först på 80-talet. Dock var negativa effekter av dopingmissbruk redan välkända inom den lilla grupp missbrukare som då fanns. Nu för tiden är dopingpreparat en del av kostcirkeln och äckliga finniga anabolaryggar ser man t o m på svensson-Gym som S.A.T.S. :zpy
Man ser dem överallt, även på SATS som du säger. Bröst, axlar, biceps och inga ben. Uppsvällda av vätska. Vidrigt.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Wargen skrev:

Nej nej nej.... Kreatin måste kroppen ha för att ta upp näring. Kreatin finns i kött t.ex. Men när du trännar mycket och äter detta så binder du vätska samt får lite mer pump i musklerna så låt säga att du gått upp 9kg så kanske du bara behåller 2-3kg efteråt. i muskler. nu är detta ett exempel bara så tro inte du kan få 2-3 kg muskler av kreatin...

Sen till kosttillskott, Protein är ju ett måste för att få musklerna att växa hur tror du annars musklerna växer??? Chips och hamburgare eller??? Ne efter trännein upp tiöö 30min så tar kroppen till sig extra mycket protein för att bygga på de muskler du trännat så om du suger i dig en protein shake så fångar ju kroppen upp detta....

Men visst sen finns de ju killar som kör igång på d-bol och clenisar men då snackar vi ju andra saker men kosttillskott är ju ett måste för kroppen ifall du trännar ca 4ggr i veckan eller mer...

/micke

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
måste korrigera dig lite här, kroppen tar inte upp den protein du sätter i dig efter 30 min, det tar längre tid än så. För att ha nån nytta av protein som kosttillskott så ska du träna jävligt hårt o mycke annars så räcker det gott o väl med mat. Kreatin funkar bra den första kuren, sen har det inte så stor verkan.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tillbaka efter en timmas hård träning.
Jädra vad man svettas. Svettas något grymt om händerna så när man gjorde armhävningarna så gled man iväg. Tycker oxå att det är lite läskigt när man börjar svettas om vaderna.
Orkar mer å mer men svettas oxå mer för varje gång.

Tjejen som leder passet är säkert 30 bast, har en unge. Och har en kropp som vem som helst skulle bli avundsjuk på. Inte en gnutta fett någonstans.

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
Alicia skrev:
Tillbaka efter en timmas hård träning.
Jädra vad man svettas. Svettas något grymt om händerna så när man gjorde armhävningarna så gled man iväg. Tycker oxå att det är lite läskigt när man börjar svettas om vaderna.
Orkar mer å mer men svettas oxå mer för varje gång.

Tjejen som leder passet är säkert 30 bast, har en unge. Och har en kropp som vem som helst skulle bli avundsjuk på. Inte en gnutta fett någonstans.

Lite fett ska väl endå en tjej ha. Inga bengetar tack :tungan :D

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Mr_Mike skrev:
Nej nej nej.... Kreatin måste kroppen ha för att ta upp näring. Kreatin finns i kött t.ex. Men när du trännar mycket och äter detta så binder du vätska samt får lite mer pump i musklerna så låt säga att du gått upp 9kg så kanske du bara behåller 2-3kg efteråt. i muskler. nu är detta ett exempel bara så tro inte du kan få 2-3 kg muskler av kreatin...

Sen till kosttillskott, Protein är ju ett måste för att få musklerna att växa hur tror du annars musklerna växer??? Chips och hamburgare eller??? Ne efter trännein upp tiöö 30min så tar kroppen till sig extra mycket protein för att bygga på de muskler du trännat så om du suger i dig en protein shake så fångar ju kroppen upp detta....

Men visst sen finns de ju killar som kör igång på d-bol och clenisar men då snackar vi ju andra saker men kosttillskott är ju ett måste för kroppen ifall du trännar ca 4ggr i veckan eller mer.../micke

Klart ja vet att kroppen behöver kreatin men det som ja menar är drycken Kreatin som är extra. Det behövs inte. Samma sak gäller med proteintillskott. De proteinet du får i dig av vanlig mat räcker gott och väl för att bygga muskler. Men om man nu tränar väldigt mycket så kan det behövas eftersom du gör åt mycket mera då.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring