Det beror ju på hur mkt protein du får i dig, jävlar vad du får käka om du ska ha i dig rätt mängd vid rätt tillfälle.Wargen skrev:Klart ja vet att kroppen behöver kreatin men det som ja menar är drycken Kreatin som är extra. Det behövs inte. Samma sak gäller med proteintillskott. De proteinet du får i dig av vanlig mat räcker gott och väl för att bygga muskler. Men om man nu tränar väldigt mycket så kan det behövas eftersom du gör åt mycket mera då.
Den kreatin man får i sig genom maten är tillräcklig för att få kroppen att må bra, men om man vill lägga på sig mer muskler är kreatin att föredra då man dels får bättre vätskegenomströmning i muskulaturen och dels för att muskulaturen bildar atp snabbare än förut, vilket gör att man återhämtar sig snabbare och orkar träna mer.Wargen skrev:Klart ja vet att kroppen behöver kreatin men det som ja menar är drycken Kreatin som är extra. Det behövs inte. Samma sak gäller med proteintillskott. De proteinet du får i dig av vanlig mat räcker gott och väl för att bygga muskler. Men om man nu tränar väldigt mycket så kan det behövas eftersom du gör åt mycket mera då.
Benhinneinflammation är lätt att få av t ex dåliga skor och hårt underlag, se över de sakerna om det går. Själv fick jag det kroniskt efter åratal av karateträning, det är ju barfota på golv som ofta inte ens är bra med rejäla skor. Blir det kroniskt är bara operation utvägen, jag fick operera båda smalbenen, de skar en decimeter nedanför knät och likadant ovanför foten och drog en kniv på insidan för att slippa ärr hela smalbenet. Snittet i hinnan gör att den läker ihop större och rymligare. Problemet kan delvis bero på att man börjar träna hårt efter puberteten och musklerna växer mer än benhinnan.Alicia skrev:Benhinneinflammtion?
Symtom?
Lätt att få?
Hur blir man av med det?
Neutral skrev:Benhinneinflammation är lätt att få av t ex dåliga skor och hårt underlag, se över de sakerna om det går. Själv fick jag det kroniskt efter åratal av karateträning, det är ju barfota på golv som ofta inte ens är bra med rejäla skor. Blir det kroniskt är bara operation utvägen, jag fick operera båda smalbenen, de skar en decimeter nedanför knät och likadant ovanför foten och drog en kniv på insidan för att slippa ärr hela smalbenet. Snittet i hinnan gör att den läker ihop större och rymligare. Problemet kan delvis bero på att man börjar träna hårt efter puberteten och musklerna växer mer än benhinnan.
Har du känning av det (ömma skenben t ex) så tagga ner lite men det är ingen fara om det är lite och sällan men om du inte kan sova så har du ett problem...mitt var ungefär som huvudvärk i benen och det släppte inte.
2ono kan säkert förklara det mer korrekt så jag slipper lägga ut min journal här.
Låter som benhinneinflamation. Gör det ont när du rör på smalbenen så är det nog det.Alicia skrev:Känner nu när jag tränar att det värker just i skenbenen, speciellt när jag springer och hoppar.
Bingo skrev:Låter som benhinneinflamation. Gör det ont när du rör på smalbenen så är det nog det.
Notera att skorna måste vara bra för dig, anpassade efter hur du går/springer. Benhinneinflamation drabbar oss som pronerar (foten viker sig sas innåt vid isättningen i marken) mer än det drabbar andra. Om du pronerar så se till att du köper skor som ger stöd i hålfoten. Det gör stor skillnad.
Vila är en bra ide för benhinneinflamation är inte så kul. Det tar tid att bli av med. Har du ont även när du inte gör något kan du testa Gel Orudis (finns på apoteket) eller någon annan smärtlindrande salva. Skall dock inte användas när du tränar.
Inte så hemskt mycket eller?HanneZ skrev:Det beror ju på hur mkt protein du får i dig, jävlar vad du får käka om du ska ha i dig rätt mängd vid rätt tillfälle.
Martin skrev:Inte så hemskt mycket eller?
150gram nötfärs, 100gram pasta och 2dl lättmjölk blir ca 50g protein. Inte särkilt stor måltid det.
Det där är ju inte direkt snabbt protein.Martin skrev:Inte så hemskt mycket eller?
150gram nötfärs, 100gram pasta och 2dl lättmjölk blir ca 50g protein. Inte särkilt stor måltid det.
Nej, det är för visso sant.HanneZ skrev:Det där är ju inte direkt snabbt protein.
Skit är det inte, men till att börja med så ska man bara koncentrera sig på att äta rätt och få igång träningen. Nu är det i och för sig absolut ingen nackdel med att ta en proteindrink. Men det är inget måste heller.Wargen skrev:Men om man nu som jag går o tränar 40-50 min gym-pass 4 ggr i veckan. Hjälper det något om jag tar proteintillskott då eller e det bara skit?
Hur mycket mer skulle det ge om man tar ett bra tillskott? Isåfall kan ni ge tips på nått bra?
Martin skrev:Skit är det inte, men till att börja med så ska man bara koncentrera sig på att äta rätt och få igång träningen. Nu är det i och för sig absolut ingen nackdel med att ta en proteindrink. Men det är inget måste heller.
Om jag inte missminner mig så var du främst ute efter att bli av med fett?
Bygga muskler samtidigt som man ska bli av med fett är svårt och kräver att man sköter proteinintag och dyl vid rätt tidpunkter.
Koncentrera du dig på att bli av med dina extra kilon så får du börja äta lite mer sen när du är nöjd med din fetthalt. Dessutom ger ju en proteindrink extra kalorier som man kanske inte vill ha om man ska gå ner i vikt.
Nej, fetthalten gör ingen skillnad.Wargen skrev:Men om man nu är lite överviktig (asså nu snackar vi kanske 5-7 kg) kan det göra att bygga muskler går fortare?
Alicia skrev:Tacos- hur nyttigt eller hur onyttigt är det?
Mad Moose skrev:Aj, aj. sluta ät genast. Frys in det o ge det till mig på lördag.
Alicia skrev:Haha, det var riktigt smaskigt faktiskt
Men frågan är om det är onyttigt el inte?
Använder mjuka tacobröd, majs, gurka, sallad, tacosås och nötkött.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|