Tjockisar i alla länder, förena eder!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
anja skrev:
Öh, nä. Men både armarna och benen har ju blivit större. Det är benen jag är orolig för. Kan du hjälpa mig att dra på stället?
Då måste du ha minskat i densitet!

Jag hjälper så gärna till!
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag mitt nöt hade inget för mig efter jobbet och tänkte att jag skulle ta och träna lite lugnt. Tog det lugnt och allt gick fint, sen får instruktöreren för sig att vi ska börja springa. Testade några meter, helt kört,aj.. Joggade fram lite försiktigt istället. Funkade ett varv eller två sen så började det värka i benen.

Sen blev det mer å mer hopp, försökte att inte hoppa men smärtan i vristerna/skenbenen blev bara värre. Tillslut gick det knappt att gå. Gav upp efter 30 minuter och haltade därifrån. Kom knappt upp för trappan som leder till omklädningsrummet. Med myrsteg lyckades jag ta mig till butiken.
Benen värker fortfarande lite grann.

Vad gäller, hur länge måste jag vila från träningen?
Promenera måste jag tyvärr göra varje dag i jobbet, förutom då jag har bil.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Teddy skrev:
He he. När man ser gamla styrkelyftare röra på sig börjar man osökt att tänka på kylskåp. Att män inte vet vad uppvärmning är och kan inte stava till stretching tror jag har att göra med att det anses som feminint att starta mjukt och att avsluta med graciösa rörelser.
Larvigt inlägg. Styrketräning eller styrkelyft blir du inte stel av - tvärtom. Det säger sig självt och bevisas av erfarenhet.

Stretching är något vars värde starkt ifrågasätts numera.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Alicia skrev:
Jag mitt nöt hade inget för mig efter jobbet och tänkte att jag skulle ta och träna lite lugnt. Tog det lugnt och allt gick fint, sen får instruktöreren för sig att vi ska börja springa. Testade några meter, helt kört,aj.. Joggade fram lite försiktigt istället. Funkade ett varv eller två sen så började det värka i benen.

Sen blev det mer å mer hopp, försökte att inte hoppa men smärtan i vristerna/skenbenen blev bara värre. Tillslut gick det knappt att gå. Gav upp efter 30 minuter och haltade därifrån. Kom knappt upp för trappan som leder till omklädningsrummet. Med myrsteg lyckades jag ta mig till butiken.
Benen värker fortfarande lite grann.

Vad gäller, hur länge måste jag vila från träningen?
Promenera måste jag tyvärr göra varje dag i jobbet, förutom då jag har bil.
Vila benen helt en vecka.

Bingo skrev:
Larvigt inlägg. Styrketräning eller styrkelyft blir du inte stel av - tvärtom. Det säger sig självt och bevisas av erfarenhet.

Stretching är något vars värde starkt ifrågasätts numera.
Word, gubbajevvoul.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Bikerbitch skrev:
Jag ska ta mitt gamla. Mitt nya är hos skräddaren för lite ehum justering. Bredhöftad som man är.

Du får se mig i mitt "nya" i morgon. Jag lyckades komma i det. (Fast jag kom inte ur det så jag får slagga i skinnstället inatt)
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Macho Woman skrev:
Danke! Jag fortsätter att skita i att stretcha, helt enkelt.

Nästa fråga: När jag nu har sådär förbannat ont att musklerna känns som blåmärken som dessutom svider också, ska jag då vila musklerna eller är det bara att köra på?

När du har så pass ont i musklerna skall du inte bara köra på. Dock skall du inte vara helt stilla heller, musklerna behöver få ut sina slagprodukter, kanske lite lätt dans eller promenad kan sitta på sin plats då.

Happy dancing you crazy girl.

Btw, får man äran av din närvaro under RR SM på Anderstorp?! Säg JA, snälla snälla snälla :fyllisar
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Åsa skrev:
lite lätt dans eller promenad kan sitta på sin plats då.

Btw, får man äran av din närvaro under RR SM på Anderstorp?! Säg JA, snälla snälla snälla :fyllisar

Någon lätt dans blev det inte ikväll. Jag hoppade över min klass för att gå på In Flames och det blev INTE lugnare. Hoppade konstant upp och ner i fyra timmar, samtidigt som jag headbangade och hade näven i vädret. Och du hade rätt. Musklerna känns inte bättre. Vänster lår är fortfarande helkasst...

SM på Anderstorp blir det om jag har pengar. Det är ju tyvärr alltid en bristvara.
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hur har det gått då? Lite stats?

Nötte Kungsholmen runt nyss och fick för andra gången bryta min gyllene regel att inte gå nåt alls även om det går djävulskt sakta. Har kört igång med styrke och benen pallade inte med efter träningen i veckan. Provade sen att kuta 7 trappor upp till lägenheten. Kom 4 sen skrek det i benen av mjölksyra. Höll knappt på att komma hem... Kom på att jag faktiskt lämnade blod för första gången för fem dagar sen. Hoppas det är en förklaring till att det gick extra segt.

Mätte upp den här rundan med GPS och den är just kort om en mil (ett par hundra meter). Kanonbra men inte just idag - långa sträckor var rena sjön så jag fick kuta i snön vid sidan av.
 

Bifogat

  • k-holmen.gif
    k-holmen.gif
    20.8 KB · Visningar: 56
Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Efter 3 månader styrka sätter jag nu igång med förbränningsträning. Känns jätteskoj... NOT!
Jag har hemsk kondis.

Har gått ner nästan precis 3 % fett. :banana Fast då hade jag ju lite över 24 % från start. :rolleyes:

Tack för bra tips ang chrom tabletter!
Jag har tappat stor del av mitt sötsug. Utan att ens tänka på det. :va
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
RocketQueen skrev:
Efter 3 månader styrka sätter jag nu igång med förbränningsträning. Känns jätteskoj... NOT!
Jag har hemsk kondis.
Nu är det ju sol och värme i luften, inte speciellt svårt att tag i sen saken då. Jag har gjort min morgonpromenad, helkroppspass på gymmet i eftermiddag och 1 mils löpning innan frukost imorgon.
Beach 2006 here I come :banana
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Martin skrev:
Beach 2006 here I come :banana
Jao, det kan ni fääthajja. Caffe, jag och Pvcraketen ska springa Midnattsloppet i sommar/höst. Vem tror ni vinner?
Vadslagning kommer att hållas och förloraren ska hånas i minst ett år.
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Victor skrev:
Jao, det kan ni fääthajja. Caffe, jag och Pvcraketen ska springa Midnattsloppet i sommar/höst. Vem tror ni vinner?
Vadslagning kommer att hållas och förloraren ska hånas i minst ett år.


Tyvärr är jag lite tjock i halsen och känner av en sträckning i ljumsken efter passet imorse så jag måste nog lämna WO :död
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Victor skrev:
Jao, det kan ni fääthajja. Caffe, jag och Pvcraketen ska springa Midnattsloppet i sommar/höst. Vem tror ni vinner?
Vadslagning kommer att hållas och förloraren ska hånas i minst ett år.

Självklart så kommer JAG att vinna.!! :banana

Milen på 45 min...max!!! :tungan

Nää...kanske inte riktigt...men däremot så har jag en utmaning på St:Eriksloppet (halvmaran) på under 1,50. Inte überhajjpat snabbt, men ändå.!!

Caffe skrev:
Tyvärr är jag lite tjock i halsen och känner av en sträckning i ljumsken efter passet imorse så jag måste nog lämna WO :död

Äh....vaffan du har ju flera månader på dig att bli frisk....fast å andra sidan är du ett hopplöst fall....och blir aldrig det :pannkyss
 

Dr.Bike

Guest
Nicke skrev:
Hur har det gått då? Lite stats?

Nötte Kungsholmen runt nyss och fick för andra gången bryta min gyllene regel att inte gå nåt alls även om det går djävulskt sakta. Har kört igång med styrke och benen pallade inte med efter träningen i veckan. Provade sen att kuta 7 trappor upp till lägenheten. Kom 4 sen skrek det i benen av mjölksyra. Höll knappt på att komma hem... Kom på att jag faktiskt lämnade blod för första gången för fem dagar sen. Hoppas det är en förklaring till att det gick extra segt.

Mätte upp den här rundan med GPS och den är just kort om en mil (ett par hundra meter). Kanonbra men inte just idag - långa sträckor var rena sjön så jag fick kuta i snön vid sidan av.

Jo blodgivning ger effekter på ganska lång sikt. Jag trodde själv att det räckte med en varierad och hyfsat järnrik kost för att återställa blodvärdet... men jag fick på tafsen av blodbussens personal: Kroppen är usel på att ta upp järn, och de tabletter man får SKALL ätas upp.
Inte bör.
Skall.

Så jag har gjort det nu senaste gångerna och voila: 168 i blodvärde! :)

Sen att du överanstränger dig på dina rundor är ju inte bara smärtsamt, du kan ådra dig diverse tråkiga skador, förutom att det är så förb. tråkigt att ligga på en nivå där det smakar blod i munnen.
Ta och gå du istället i backarna kring St:Görans sjukhus :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top