Skit ner dig.
å hur dum i huvudet får man va som bjuder på den...
Skit ner dig.
Tja, det är väl åtminstone du, jag, San Quentin och masw1 i trakten? Har sett en vinröd med 2-1-system utanför höghusen vid Hydro även om den hade 2-2 nu senast.En lite fråga hur många TL hojar finns i Uppsala egentligen?
Skulle vara kul med skaka Nuppsala med ett ordentligt muller!
Tja, det är väl åtminstone du, jag, San Quentin och masw1 i trakten? Har sett en vinröd med 2-1-system utanför höghusen vid Hydro även om den hade 2-2 nu senast.
Någon som vet varför avgas smällarna kommer på tls, kommer inte ofta...
Är det för mycket soppa då? Kan det ha med att den går på "kallkartan" och trycker ut mer soppa än vad som hinner användas?
Avgaspackningen måste bytas
Fakk, besiktningen gnällde på att mina blinkare har för bråttom... hur fan va det man räkna ut vilka motstånd som behövs? Och var köper man sånt enkelt (över disk)?
En till sak, nån mer än mig som behöver tuna in sin PCII/PCIII?
Jag tänkte boka tid på finmekaniska utanför muppsala, han gjorde ett kanonjobb åt mig förra gången. Nån som ska haka på en liten gruppkörning?
Jag köpte mina på Claes Olsson (tror jag...)
21W effektmotstånd, ska vara för 12v system, vilket get att de ska vara runt 7 ohms motstånd.
Alltså, 7 ohm som tål 21W. 12 volt system.
Det ska inte vara de där små gulliga motstånden. Effektmotstånd är stora. mina är typ 1*1*5 cm.
U=R*I
P=U*I (I=P/U)
=> R =u^2/P => R = 144/21 = 6.9 ohm
U=12 v (batteriet)
P = 21 W (Lampans effekt)
Jaaaa... jag har tråkigt...
Nää, men om du får en PCIII map så skulle jag nog vara intresserad av att se om den skulle funka bra på min hoj.
En PCII skulle nog funka det också, jag får bara läsa på hur man konveterar från PCII till PCIII.
Jag ska mappa min på bänk, men han har fullt nu och jag tänker inte lämna in hojen där och hoppas på att han får tid...
För tillfället kör jag med Kamiz map, men det känns som att den går lite fett med den.
Jag har:
Helsystem M4, K&N filter. Joe V moddad luftburk. PCIII. Iridium stift.
Saker som kasnke inte påverkar:
Siccorgear borta, Pair Valve borta, annan vevhus ventilation, andra snablar till luftburken, TRE mod.
Men, du kan ju köpa vita 21W och måla dem orange...
Nagellack?Det är det som är planen! Var tjacka sån glasfärg? Biltema? Clas i sjön?
De finns inte som 21W orange. (jag har letat...)
Men, du kan ju köpa vita 21W och måla dem orange...
(och ja, 21W lampor funkar bra.)
Det bästa alternativet är igentligen att köpa ett nytt blinkersrelä, men jag kan inte de siffrorna etc.
En till sak, nån mer än mig som behöver tuna in sin PCII/PCIII?
Jag tänkte boka tid på finmekaniska utanför muppsala, han gjorde ett kanonjobb åt mig förra gången. Nån som ska haka på en liten gruppkörning?
Goding? Det brukar det bara vara kvinnor som säger till mig och det är inte ofta.
Kongo, kylarproblemet:
Det är fullt normalt att nivån sjunker då knarren kallnar. Och det är givetvis lika normalt att nivån stiger under varmkörning, allt detta beror på att vätskan får större volym då den blir varm. Denna volymökning går då ut till expansionskärlet (när trycket i kylsystemet blivit så stort att kylarlocket öppnar) och ser ut som ökande nivå (minskade medan puffran svalnar). Under avsvalning så drar kylsystemet i sig kylvätska från expansionskärlet så fort trycket blivit så lågt att undertrycket förmår öppna den backventil som sitter i kylarlocket.
Alltså: För att kolla nivån måste man ha samma temp på motorn varje gång, annars blir nivåavläsningen åt skogen.
Att termostaten skulle kunna orsaka sjunkade kylnivå:
Om termostaten kärvar i stängt läge så går motorn varm och kokar ut sig kylarvatten men det brukar man märka.
Nagellack?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |