TL-tråden - v2 !

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
En lite fråga hur många TL hojar finns i Uppsala egentligen?
Skulle vara kul med skaka Nuppsala med ett ordentligt muller! :yoparty
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
å hur dum i huvudet får man va som bjuder på den...:rolleyes:
:pannkyss :såjaponken :D

En lite fråga hur många TL hojar finns i Uppsala egentligen?
Skulle vara kul med skaka Nuppsala med ett ordentligt muller! :yoparty
Tja, det är väl åtminstone du, jag, San Quentin och masw1 i trakten? Har sett en vinröd med 2-1-system utanför höghusen vid Hydro även om den hade 2-2 nu senast. :va
 
Last edited:

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
:pannkyss :såjaponken :D


Tja, det är väl åtminstone du, jag, San Quentin och masw1 i trakten? Har sett en vinröd med 2-1-system utanför höghusen vid Hydro även om den hade 2-2 nu senast. :va

Tycker vi tar o kockar ihop något när vädret tillåter kanske till o med hinner modifiera tempen innan dess :tungan
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Fakk, besiktningen gnällde på att mina blinkare har för bråttom... hur fan va det man räkna ut vilka motstånd som behövs? Och var köper man sånt enkelt (över disk)?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
En till sak, nån mer än mig som behöver tuna in sin PCII/PCIII?
Jag tänkte boka tid på finmekaniska utanför muppsala, han gjorde ett kanonjobb åt mig förra gången. Nån som ska haka på en liten gruppkörning?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
7 Ohm, högeffektsmotstånd.

Köp ett från vilken hojfirma som helst som säljer blinkersar, de har såna motstånd.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Fakk, besiktningen gnällde på att mina blinkare har för bråttom... hur fan va det man räkna ut vilka motstånd som behövs? Och var köper man sånt enkelt (över disk)?

Jag köpte mina på Claes Olsson (tror jag...)

21W effektmotstånd, ska vara för 12v system, vilket get att de ska vara runt 7 ohms motstånd.

Alltså, 7 ohm som tål 21W. 12 volt system.
Det ska inte vara de där små gulliga motstånden. Effektmotstånd är stora. mina är typ 1*1*5 cm.

U=R*I
P=U*I (I=P/U)
=> R =u^2/P => R = 144/21 = 6.9 ohm

U=12 v (batteriet)
P = 21 W (Lampans effekt)


Jaaaa... jag har tråkigt... :lol

En till sak, nån mer än mig som behöver tuna in sin PCII/PCIII?
Jag tänkte boka tid på finmekaniska utanför muppsala, han gjorde ett kanonjobb åt mig förra gången. Nån som ska haka på en liten gruppkörning?

Nää, men om du får en PCIII map så skulle jag nog vara intresserad av att se om den skulle funka bra på min hoj.
En PCII skulle nog funka det också, jag får bara läsa på hur man konveterar från PCII till PCIII.

Jag ska mappa min på bänk, men han har fullt nu och jag tänker inte lämna in hojen där och hoppas på att han får tid...
För tillfället kör jag med Kamiz map, men det känns som att den går lite fett med den.

Jag har:
Helsystem M4, K&N filter. Joe V moddad luftburk. PCIII. Iridium stift.

Saker som kasnke inte påverkar:
Siccorgear borta, Pair Valve borta, annan vevhus ventilation, andra snablar till luftburken, TRE mod.


:hej
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag köpte mina på Claes Olsson (tror jag...)

21W effektmotstånd, ska vara för 12v system, vilket get att de ska vara runt 7 ohms motstånd.

Alltså, 7 ohm som tål 21W. 12 volt system.
Det ska inte vara de där små gulliga motstånden. Effektmotstånd är stora. mina är typ 1*1*5 cm.

U=R*I
P=U*I (I=P/U)
=> R =u^2/P => R = 144/21 = 6.9 ohm

U=12 v (batteriet)
P = 21 W (Lampans effekt)


Jaaaa... jag har tråkigt... :lol



Nää, men om du får en PCIII map så skulle jag nog vara intresserad av att se om den skulle funka bra på min hoj.
En PCII skulle nog funka det också, jag får bara läsa på hur man konveterar från PCII till PCIII.

Jag ska mappa min på bänk, men han har fullt nu och jag tänker inte lämna in hojen där och hoppas på att han får tid...
För tillfället kör jag med Kamiz map, men det känns som att den går lite fett med den.

Jag har:
Helsystem M4, K&N filter. Joe V moddad luftburk. PCIII. Iridium stift.

Saker som kasnke inte påverkar:
Siccorgear borta, Pair Valve borta, annan vevhus ventilation, andra snablar till luftburken, TRE mod.


:hej

hmm... fick ett tips att bara köpa andra lampor istället. jag har ju peugeot 307 sidoblinkers med 5w lampor i tror jag... borde funka att langa in likadana fast 21w istället då? :va
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
De finns inte som 21W orange. (jag har letat...)

Men, du kan ju köpa vita 21W och måla dem orange... :D
(och ja, 21W lampor funkar bra.)

Det bästa alternativet är igentligen att köpa ett nytt blinkersrelä, men jag kan inte de siffrorna etc. :)
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
De finns inte som 21W orange. (jag har letat...)

Men, du kan ju köpa vita 21W och måla dem orange... :D
(och ja, 21W lampor funkar bra.)

Det bästa alternativet är igentligen att köpa ett nytt blinkersrelä, men jag kan inte de siffrorna etc. :)

Biltema har ett sånt relä, dom rekommenderar det t.o.m när man köper deras miniblibkar med dioder...
 

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
Huddinge
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
En till sak, nån mer än mig som behöver tuna in sin PCII/PCIII?
Jag tänkte boka tid på finmekaniska utanför muppsala, han gjorde ett kanonjobb åt mig förra gången. Nån som ska haka på en liten gruppkörning?

Jag är i behöver justera in min PCIII. Det är ju inte så långt till Muppsala.
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Goding? Det brukar det bara vara kvinnor som säger till mig och det är inte ofta. :D


Kongo, kylarproblemet:
Det är fullt normalt att nivån sjunker då knarren kallnar. Och det är givetvis lika normalt att nivån stiger under varmkörning, allt detta beror på att vätskan får större volym då den blir varm. Denna volymökning går då ut till expansionskärlet (när trycket i kylsystemet blivit så stort att kylarlocket öppnar) och ser ut som ökande nivå (minskade medan puffran svalnar). Under avsvalning så drar kylsystemet i sig kylvätska från expansionskärlet så fort trycket blivit så lågt att undertrycket förmår öppna den backventil som sitter i kylarlocket.
Alltså: För att kolla nivån måste man ha samma temp på motorn varje gång, annars blir nivåavläsningen åt skogen.

Att termostaten skulle kunna orsaka sjunkade kylnivå:
Om termostaten kärvar i stängt läge så går motorn varm och kokar ut sig kylarvatten men det brukar man märka.

Tyvärr är det inte så enkelt eftersom det aldrig ökar i expansionskärlet, förutom då jag fyller på då :rolleyes: :tungan
 

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Någon som råkar ha en vattenpumpskåpa till en tls 98 eller nyare till salu?
PM mig snabb och fin affär :)
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top