1 som sitter ett hack vridet.
Du ÄR dum!!
1 som sitter ett hack vridet.
Du ÄR dum!!
Yttarste drivplattan sitter ett hack vridet, ska leta reda på en bild får du se.Lustigt på TLR-en sitter ingen vriden olikt.eller fattar jag fel det ni menade
tja... Den uppdaterade 98/99+ är iaf säkrare än 97 då de (Som Ronny nämnt) uppdaterat lite lager och oljekanaler.Meh, nu är Octo lite grinig. TL motorn är nästan skottsäker. Om man inte misshandlar den och wheelar mycket. För att vara en hoj som wheelar så enkelt är motorn ovanligt dåligt konstruerad för det ändamålet.
Wheela TL ==> kapputtski motor. (och spräckt styrhuvid på TLS'n)
Jo, samma delar. Av vad jag läst så har de en tendens att gå sönder, men om det beror på att de monterats fel eller om de är dåliga ska jag nog inte svara på. Min pajjade direkt när jag köpt min hoj. Jag bytte men monterade fel så det pajjade igen efter nån månad. Nu har jag kört i två år och ca 2000 mil utan problem.Jag vet ju inte hur vanligt det är att vattenpumps grejen går sönder på TLS'n. Men jag tror Tråden haft lite otur på den fronten. Men man vet ju aldrig. Det är inte klassat som ett generellt problem på TL motorn, och det sitter väll samma vattenpumps grejer på både TLS och R motorn? (Octo ?? ).
Båda sakerna är lätta att fixa. Inget som heller gör att hojen inte kan köras...Ett fel som dock är sjukt vanligt är att bakre avgaspackningen ger upp. Enklaste men dyraste sättet att lösa det är ett helsystem...
TPS'n har en liten tendens att "av-justera" sig. Men det är ett 10 minuters mek.
Om öronen som bakdämparn sitter i har spruckit för att bakdämparn suttit lite löst är det egentligen bara Bitubo som är lösningen. Den ersätter bakdämparen och fjädern på höger sida så man inte längre har nån dämpare i de bakre fästena. Öhlins och Wilbers sitter i de bakre fästena så de hjälper inte i så fall...Octo nämde sprickor i ramen. Detta är särskillt viktigt att kolla om det sitter orginaldämparen bak. Kass konstruktion raktigenom gör att det kan glappa lite, och glappet "slår" sönder ramen. Så att säga. Man kan inte känna glappet... (såvida du inte tar med en spärrnyckel och kollar momentet på muttrarna... hehe )
Kan bara hålla med. Hade jag haft deg hade jag köpt den för 35 papp. Du får en hoj med underbar karaktär och en del i en TL-gemenskap som jag blev positivt överaskad av.Jag hade inte backat för att köpa en TLS. En klassiker som skänker dess ägare många goa stunder. Och den funkar bra vid korvmojen också. Hälften vet inte vad det är för en hoj, de hör bara det goa ljudet och så måste de ju komma fram och kommentera hur jävla gött det låter, och lite försynt fråga vad är det för en hoj??...
Priset däremot på den hojen är bra. Det ligger där runt om, och ska det under 30k så är det något fel på hojen.
Första bilden är på R, den syns det bäst på oxå, men det är lika på S.
TPS=Throttle Position Sensor. En sensor på bakre insugsröret som visar spjällets position. Används av ECU'n för att justera insprutning och kanske också tändning.Vad är en TPS och TB justering? Är sugen som få på att köpa en TLs och håller på att läsa in mig på ämnet men det här greppar jag inte riktigt
Hur ofta behöver man justera detta? Och vad händer om man inte gör det?TPS=Throttle Position Sensor. En sensor på bakre insugsröret som visar spjällets position. Används av ECU'n för att justera insprutning och kanske också tändning.
TB=Throttle Bodies, dvs insugsspjällen. Man justerar dem så att de är i synk mellan främre och bakre, precis som man synkar förgasare på en sådan hoj.
Tjena köp min TLR det är mer hoj för pengarna .(Ja JAG kan säga så eftersom jag har åkt både S och R skriver så bara för att jag vet att det blir påhopp från S,arnaVad är en TPS och TB justering? Är sugen som få på att köpa en TLs och håller på att läsa in mig på ämnet men det här greppar jag inte riktigt
Tjena köp min TLR det är mer hoj för pengarna .(Ja JAG kan säga så eftersom jag har åkt både S och R skriver så bara för att jag vet att det blir påhopp från S,arna
Tja... TPS kanske nån gång per år kanske. Kräver inga andra verktyg än ett gem och en torx-bit.
TB-synk betydligt mer sällan. Kan väl helst göras om man monterat isär sakerna.
Effekten av dålig justering är att hojen går ryckigt och är lite svårkörd i stan.
ricken.... saknar du robster så mycket??? Jag vet att du är smygkär i honom speciellt efter du skickat "special" verktyget till honom.... med nånting homo robban....skrivet på kuvertet... grabbar det var något rosa som lät bzzzzzzzzz och gick på två batterier....
tror vår lilla robster jobbar väldigt mycket....
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |