Fjollor
Smart
Fjollor
Hur vet du att den är strypt?
står att det är 72 kw i beviset. tycker den verkar lite slö. reser sig bara på ettan
hahah
Nämen seriöst... kör med insidan, å bilderrrrr FFS!!!!
Du har en TLS... de e lite slöa
Reser den sig på gas så är den inte strypt, sen kopplar man 2 och 3an.står att det är 72 kw i beviset. tycker den verkar lite slö. reser sig bara på ettan
Jag plussar 1 på det.Fjollor
du menar så
Jag plussar 1 på det.
Reser den sig på gas så är den inte strypt, sen kopplar man 2 och 3an.
Den är inte slö, lär dig köra den så ska du se att det blir annat ljud i piporna.
Jag plussar 1 på det.
Nybörjare brukar tycka att det ska gå fortare rakt fram, men lär dig svänga så ska du se att det räcker till.den reser sig på gas på ettan. men jag är ju nybörjare så ja kanske lär mig
Nybörjare brukar tycka att det ska gå fortare rakt fram, men lär dig svänga så ska du se att det räcker till.
Knappt jag vågar sticka in huvudet här efter att ha svikit denna kultförklarade hojmodell, men nu måste jag släppa prestigen o fråga er som verkligen kan och vågar mecka ;
Drog av en hårdkromad insexa i oljepluggen och den sitter kvar, så det finns inget att ta tag i. Insexan e en 5 mm och den lilla j-vla biten vägrar att skaka ur även om varvar, bankar o allt annat man kan tänka sig.
Bulten är en M12 med en 2 mm rund (!!!!?) krage som pressar en kopparpackning mot motorn.
Har provat att borra ur den lilla biten men det blir inte ens ett märke...
Ska jag slipa till bulten lite mer kantig o ta rörtång ?(så lite att ta i bara..)
PP
YOHOOO!!! fick min BITUBO idag ! jäklar va det ska skruvas ikväll! någon som har några ungefärliga grundinställningar??
Hur fen lyckas man dra av en 5 mm insex antingen har han dragit utav kung o fosterland åt fel håll eller så har han Ikea insexnycklar till en Ducati
Såga ett spår tvärs över det som är kvar av bultskallen och knacka försiktigt med mejsel och hammare runt bulten.
Alternativt så tar du en riktigt bred mejsel och drar runt den som en vanlig spårbult.
Ha, ha - nej det var ingen vanlig insexnyckel eller IKEA Det var en hårdkromad HYLSA med insexa på, och det var den topppen som gick av. Tror det är Kamaza Tools och mig veterligen är det bra saker. Men av gick den...
Pluggen var dragen med momentnyckel till 2 kg, och jag skruvade åt rätt håll, dessutom med ett sånt där litet spärrskaft som e typ 15 cm... :rolleyes
HeHe jag tror det räcker med att du knackar på insexdelen i bulten med ett tunnt dorn "medsols" så ramlar den nog bort.
Bra idé, samma idé som jag fick. Det var så jag fick in den de sista 2 mm...
Har till och med försökt varva ut den.... allt annat lossnar ju på en Ducati när man kör...
Köp en riktig borr med titanbelagd spets.Borra ett litet 3mm hål med högt tryck och låg fart på maskin,spotta ofta på spetsen som smörjmedel och kylning när det börjar ryka om borret lägg en saftig lobba igen. (finns inget bättre och billigare än saliv) fråga kärringarna
När du fått ett hål ta en vanlig hederlig standard "svinpitt" som är skit att ta ut bultar med men i detta fall är den bra,gänga fast svinpitten med måtta och dra ut resterna.Hjälper inte detta se tidigare svar. men med denna metod kanske du klarar oljepluggen och kan ut och åka fortare om du nu inte redan har en ny föståss.
den reser sig på gas på ettan. men jag är ju nybörjare så ja kanske lär mig
Tänk på att Twinnar är bedrägliga.
Det kan kännas lungt och så tittar man på hastighetsmätaren och ser att man kör i 180...
Den -kan- vara strypt, men jag tvivlar starkt på det. Har inte träffat på någon ännu som har kvar strypningen.
och hej och välkommen i TL gänget.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |