Psychobiker
Sporthojsnörd
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Skövde
- Hoj
- TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hej!
Min TLS (97) gav upp häromdagen
Felkoden är c13 och det lär betyda knas med lufttrycksmätaren. Grejen är att den gått rätt dåligt en längre tid (jag kör tyvärr inte så mycket):
Ingen fungerande tomgång. Måste höja till minst 2000rpm med tomgångsjusteraren för att den inte ska stanna.
Går väldigt ryckigt/ojämt upp till ca 4000rpm.
Verkar gå fett... luktar bensin om den på tomgång (i mitt fall är ju det vid 2000rpm . Måste byta stift efter ca 60 mil. (en hel säsong för mig).
Info om hojen:
TLR motor '98
Mod luftburk med K&N
Yosh helsystem
PCII
Har någon ett tips på (eller vill varna för) någon verkstad eller specifik mekaniker som kan få ordning på hojen? Bromsbänk är nog ett krav.
Jag bor i Eskilstuna men hojen finns nu några mil norr om Uppsala och jag måste ta den på släp så jag kör gärna några extra mil för att få en bra mekaniker!
Min förra TL pysslade Henning på LHL Motor om men han verkar ha lagt av!?
Tack,
Janne
Har inget bra tips på verkstad, men en allmän översyn verkar vara på sin plats:
Byte av givaren.
kontrollera alla vacuumslangar
Justera TPS:n, dvs att datorn får koll på vilket läge spjällen står i
Synkronisera throttlarna.
koppla ur PCII:an och se om det är den som strular
Kontrollera/justera ventilspel
Lycka till!