TL-tråden - v2 !

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Tja!

Jag har lite TLS prylar kvar hemma. Köpte en kopplingskåpa av Lasse som inte passade på min tidiga 97a. Ett clear alternatives vitt bakljus med dioder, original kåpglas finns också. Sen köpte jag TL1000s dekalerna till kåporna samt Suzuki dekalerna till tanken.

Är det nån som är sugen på lite prylar?
 

Raderad medlem 61114

Guest
haha, ja egentligen vill jag ha twin. Funderade ett tag på att lägga lite mer pengar och köpa 899 Panigale, men hur hårt vågar man köra den på banan liksom :zpy Ekonomin kanske tillåter att köpa och äga, men kvadda å riskera att försäkringen inte gäller har jag INTE råd med :fakta

Aprilia RSV Factory -04-05 nåt ligger därefter närmast om hjärtat, men känns tråkigt att få 40-50 häst mindre än en R1 eller ZX10R :gnissla Men fan jag gillar twin! Men sen har vi även reservdelstillgången som gör att japsarna väger tyngre...

Är inte helt lätt att hitta en ZX10R med rätt utrustning och miltal tyvärr, därför väger R1 tyngst just nu och ligger väldigt "bra" till, sen är ju R1 jävligt snygg med, gråsvart eller vinröd :tuttar:krama

Tillisen e rökt iaf, 67k skulle de kosta att laga sa verkstaden :dummer


Provkör ett par olika märken av Rad4:eek:r innan du avskriver Tillisen.
Provade själv en ZX12R för någon månad sedan och blev grymt besviken. 180+ hästar... men va fan, det var ju inget "liv" i hojen, bara super effektivt och funktionell elmotor....
Men, sen dagen efter körde jag en BWM K1200s och den var 100 gånger roligare, med ett bra riv och liv i motorn. :)




PS. Jag letade touring hoj, och de två passade mina kriterier.. jag vet att en del kallar Guldvinge för touring hoj, personligen tycker jag Blackbird/ZX12R/K1300S/ och liknande är det enda som är intressant i touring segmentet.

Eller byt till en TLR :hihi
Billigare än så här blir de inte :fakta
http://www.blocket.se/uppsala/Suzuki_TL1000R_56048325.htm?ca=23_3&w=3

Hade den stått "några" mil närmre hade jag nog köpt den bara för att den är röd... :)
 
Last edited by a moderator:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Verkstäder som samarbetar med f-bolag lagar inte saker numera, de köper nytt (svindyrt) och monterar. Nya kåpor till min TLR ville de ha 35k för... :lol Så jag köpte WarEagle för 5k, men kunde lika gärna köpt Kina kåpor med splejsig lackering för samma peng:ish. Med original looken.

PS. Kolla försäkringar innan du köper/betalar ZX10R. Billigaste jag hittade för ZX12R, som har färre hästar och väger mer var 16k. Och då är jag 40+, bor på landet, eget och larmat garage. etc etc allt det där bra som f-bolag gillar... :crash
Det var det som stoppade mitt köp. Jag att på firman, bytes hojen stod utanför, pengarna i fickan. Men jag betalar inte 16k i försäkring för en "kul att ha" hoj... Det var ju för f-n mer än jag gav i mellanskillnad för hojarna... :lol
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Verkstäder som samarbetar med f-bolag lagar inte saker numera, de köper nytt (svindyrt) och monterar. Nya kåpor till min TLR ville de ha 35k för... :lol Så jag köpte WarEagle för 5k, men kunde lika gärna köpt Kina kåpor med splejsig lackering för samma peng:ish. Med original looken.

PS. Kolla försäkringar innan du köper/betalar ZX10R. Billigaste jag hittade för ZX12R, som har färre hästar och väger mer var 16k. Och då är jag 40+, bor på landet, eget och larmat garage. etc etc allt det där bra som f-bolag gillar... :crash
Det var det som stoppade mitt köp. Jag att på firman, bytes hojen stod utanför, pengarna i fickan. Men jag betalar inte 16k i försäkring för en "kul att ha" hoj... Det var ju för f-n mer än jag gav i mellanskillnad för hojarna... :lol

haha, nä då det är lugnt. Nästan oavsett vad jag köper utav det jag är intresserad av hamnar jag på runt 8-9k hos länsförsäkringar. Funderade ju ett tag på en Panigale -14, 13.000kr hel/hel. Men vafan, den skulle jag inte våga köra på bana då ju :gnissla

Nä ser ut att bli en R1 nu, hittar bättre dealar på sånna. Hade bestämt mig för en nu, men fick dåliga vibbar av hoj och säljare :glömdet Försöker på tag på en annan säljare nu som inte vill svara :(
 

Raderad medlem 61114

Guest
Mc smart, å bara en 899. Alla andra bomag ville ha kring 80k :glömdet
 

Raderad medlem 61114

Guest
wtf,,, vad e mc smart :3freak

När man försäkrar hos länsförsäkringar kan man välja vanlig eller "mc smart", den är inte avställningsbar och den måste stå inlåst nattetid om du har den på hemadressen, i övrigt är det nog inte nåt annat, skydd osv som alla andra ska man ju ha förstås...

För min del är dom överlägst billigast på alla sporthojar! Exempelvis runt 7000 för en Gixxer K3, man får ju ha en hemföraäkring där med så man får 20%.. Den tecknar jag samtidigt som hojen till våren. Över vintern får.den stå oförsäkrad i lägenheten :)
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
haha, nä då det är lugnt. Nästan oavsett vad jag köper utav det jag är intresserad av hamnar jag på runt 8-9k hos länsförsäkringar. Funderade ju ett tag på en Panigale -14, 13.000kr hel/hel. Men vafan, den skulle jag inte våga köra på bana då ju :gnissla

Nä ser ut att bli en R1 nu, hittar bättre dealar på sånna. Hade bestämt mig för en nu, men fick dåliga vibbar av hoj och säljare :glömdet Försöker på tag på en annan säljare nu som inte vill svara :(

Klart du ska testa en R4 :) Jag kör en hel del bana och ångrar inget av bytet till en rad4.Förutom mkt bättre drag så kommer du uppskatta det mkt längre registret mot en twin på banan.Och det mulliga vridet på låga varv petar du bara ner en vxl så är det inga problem :) Fast om du ligger på ca 9-11 k varv så ha en bra gaskontroll mkt lätt att gasa bort greppet med en 180 hk literklubba :tummenupp
 

Raderad medlem 61114

Guest
Klart du ska testa en R4 :) Jag kör en hel del bana och ångrar inget av bytet till en rad4.Förutom mkt bättre drag så kommer du uppskatta det mkt längre registret mot en twin på banan.Och det mulliga vridet på låga varv petar du bara ner en vxl så är det inga problem :) Fast om du ligger på ca 9-11 k varv så ha en bra gaskontroll mkt lätt att gasa bort greppet med en 180 hk literklubba :tummenupp

Det visar sig till sommaten ;) Sorry gubbz! Lämnade twinlivet ett tag nu, men det blev sucka åtminstonde :yoparty

En gixxer k3 står i.... mitt kök i lägenheten en 1/2 trappa upp :fyllisar

Arrow helsystem, pc3 å närmare 160hk på slangen :rofl

Spanat på ebay nu, det blir mattsvarta kåpor och en del kolfiberdetaljer så som skärmar, luftkanaler och kanske till ramen eller under sadeln beroende på vad jag hittar. Sen blir det eventuellt ställbar fotpinnar och snabbgas. Plus litr pulverlackerade delar i svart :tummenupp
 
Last edited by a moderator:

Tomas TL1000R

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2010
Ort
Romakloster
Hoj
Suzuki TL1000R-00
Klart du ska testa en R4 :) Jag kör en hel del bana och ångrar inget av bytet till en rad4.Förutom mkt bättre drag så kommer du uppskatta det mkt längre registret mot en twin på banan.Och det mulliga vridet på låga varv petar du bara ner en vxl så är det inga problem :) Fast om du ligger på ca 9-11 k varv så ha en bra gaskontroll mkt lätt att gasa bort greppet med en 180 hk literklubba :tummenupp
Jag kör lite bana med min TLR oxå men är inne på att byta till en smidigare hoj som jag lirar bättre med! Har gsxr 750 -06/08 som riktmärke! Tror jag dels sitter bättre i dom samt att dom sas är mer lättkörda. Hur ser du på det resonemanget (kör på Gotlandring, enbart).
 

Stefangk

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2014
Ort
Mönsterås
Hoj
Suzuki tl1000s -99
Hallå allihopa!
Har numer efter många timmars läsning i TL-trådarna anslutit mig till Mullermaffian :yoparty! Ser fram emot alla kommande diskussioner och framtida lärdomar härifrån. Slänger upp några bilder på min kärlek också :kär
PICT1266.JPGPICT1268.JPGBeFunky_PICT1267.jpg
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Jag kör lite bana med min TLR oxå men är inne på att byta till en smidigare hoj som jag lirar bättre med! Har gsxr 750 -06/08 som riktmärke! Tror jag dels sitter bättre i dom samt att dom sas är mer lättkörda. Hur ser du på det resonemanget (kör på Gotlandring, enbart).

Jag har inte kört gixxer 750 på bana men det är nog en rolig banhoj :) På gata va den ganska tam fast då jämför jag ju med min 1000.Ta o testa både 1000 o 750 o ta den som känns mest rätt för dig :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.

jens pettersson

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2014
Ort
kolbäck
Hoj
Suzuki tl1000r
Hej
Tänkte bara kolla läget och se om nån är intresserad av min TLR...
Det är helt nya däck på den från i år.
Det sitter ett svetsat kopplingsnav från "SAM" i england.
Laser slipon dämpare.
Power comander 3.
TRE motstånd.
Modifierad luftburk.
K&N filter
Nya bromspads bak.
Nytt batteri.
Kolfiber framskärm och hugger bak..även kolfiber kåpglas.
Stålomspunna bromsslangar.
Fälgarna lackades svarta i år innan nya däck monterades.
Detta är bara en liten intresse koll...den kommer sättas ut till sommaren igen om ingen är jättesugen..:tunganbild.jpg
 
Last edited:

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Har blivit me en TLR (2an) till köpte en i "låda" 97% komplett, motor hopplockad med JE högkompkolvar, spec kammar ställbara,portat o hel yoshirör, burkar? bygd av Mattebusa! Min extra motror som rasade är också på G samma spec som föregående! Ska försöka banta 2an lite mer än 1an. (1an Väger 211kg 2/3tank o verktyg+punkaspray) har fått tag på PVM 6ekrade fälgar med nya skivor! Är det någon här som har TLSens kopplingsmekanism liggande? tänkte köra med vajer till koppling mm. Ska försöka få me lite bilder nästa gång ja e här! :3freak
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Nån som vet om det blir sjysst att plastidippa om en stötdämparfjäder som redan har ett gummihölje? :va
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Har hittat några gamla trådar om folk som tänkt testa ballistic Evo 2 batteri i tl1000 men inga utvärderingar? Någon som har erfarenhet av detta batteri? Funderar på ett 12cell
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag målade min fjäder med vanlig sprayfärg, har hållit bra den här säsongen iallafall.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Pendlade med Tillern i dag, det är ju sommartemperatur.
Jag vill ha vinter och snöspår :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top