TL-tråden - v2 !

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Nä, när jag bodde i ösd så blev jag erbjuden ett jobb av en firma här. Så jag jobbade på distans i ett år sen tog det slut med tjejen, hunden avlivades och TL:n hade jag redan skrotat. Så livat var ju redan förstört, varför inte slå spiken i kistan och flytta till Sthlm. ;)

Nädå, så illa är det inte, jag tänkte att man ska prova en gång i alla fall. Sen träffade jag nytt fruntimmer här och så hamnade jag i Sumpan.

Jag har svart bälte i bananskal så jag följer bara med när det händer nåt världsomvälvande. Brukar funka bra. :)
Haha bananskal...Ja allt har sin mening. gäller o ha korpgluggarna öppna och huvudet på skaft för att se dom bara. Så trevligt för dig, då har du både norr och här att välja på. :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Haha bananskal...Ja allt har sin mening. gäller o ha korpgluggarna öppna och huvudet på skaft för att se dom bara. Så trevligt för dig, då har du både norr och här att välja på. :)

Ja, jag jobbar på att ha ett sommarhus i Östersund och vinterhus i italien/spanien.

Än så länge sitter jag i en lägenhet i sthlm. Så då måste jag ju vara halvvägs?
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Var ute på en tur med bågen igår, bla. till Rosenhill cafét. Var är alla TL-ar ?
Var inte en enda i sikte ute eller på Rosen, enbart gynstolar med pipskägg där.
Vad gör ni ? Ollar ni bågarna i garaget bara ?
:7peta
Nä, jag körde Vetlanda-Stockholm i regn och rusk i söndags.
Kör man bara tillräckligt fort så håller man sig torr, man blir bara lite fuktig på tårna och blöt på hjälmen��
Aerodynamiken gör att sitter i en torr bubbla...
 

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
TPS!!!!!
Men efter att ha ställt in den borde jag märka nån skillnad? Kan inte påstå att jag gör det....läste nånstans (SH) att det va skitviktigt, hjärtat i en Tl.

Så om det e så viktigt varför märker jag ingen skillnad?

Trottelposition....den borde ge mej mjukare/snabbare gas???:confused::va

Kan det bero på att min PC inte är rätt inställd? Har inte bänkat den efter meck med luftburk å KN filter..
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Din TPS kanske var rätt....?:tummenupp
 

lundfredde

Ny medlem
Gick med
19 May 2016
Ort
Klippan
Hoj
98- Suzuki TL 1000s
Hej
Jag håller på med att bygga om min TLS -98 lite men har fastnat på hur jag ska göra med mätarna. Jag har en önskan att montera en mätare från en GSXR 1000 -02 för jag har läst att det bara är till att plugga i den så funkar det men då behövde man dock en joe mod... (vad fasen nu det är för något). Någon som har tips på en enkel lösning och helst instruktioner om hur jag går till väga?
 

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Mätaren från en Cagiva Raptor funkar alldeles utmärkt om du byter plats på stiften i kontakten. De är dock kanske inte lika lätta att få tag på?

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TPS!!!!!
Men efter att ha ställt in den borde jag märka nån skillnad? Kan inte påstå att jag gör det....läste nånstans (SH) att det va skitviktigt, hjärtat i en Tl.

Så om det e så viktigt varför märker jag ingen skillnad?

Trottelposition....den borde ge mej mjukare/snabbare gas???:confused::va

Kan det bero på att min PC inte är rätt inställd? Har inte bänkat den efter meck med luftburk å KN filter..

Tja, beror ju på hur lite fel den stod.
Min gick på en cylinder under 3k rpm, och lite justering vidare. så gick den på en cylinder under 5k... :D
Visade sig att min mätare var fel, så justerade efter örat. Nu går den som den ska.

Jag är på Radons linje, det var nog inget (större)fel på din TPS justering, men instrumentet kanske visade att den stod lågt/högt.
Det visar sig mest på låga varv så hojen kan gå fin fint om man varvar på men på låga varv går den ruttet. Man kan inte missa det. I alla fall är det min erfarenhet.

På en normal hoj rör man typ "aldrig" TPS'n, men av någon anledning så är TL lite känslig och behöver justeras ibland. Men... det kan ju vara för att folk moddar hojarna lite mer än andra hojar. :va

:fyllisar
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
TPS!!!!!
Men efter att ha ställt in den borde jag märka nån skillnad? Kan inte påstå att jag gör det....läste nånstans (SH) att det va skitviktigt, hjärtat i en Tl.

Så om det e så viktigt varför märker jag ingen skillnad?

Trottelposition....den borde ge mej mjukare/snabbare gas???:confused::va

Kan det bero på att min PC inte är rätt inställd? Har inte bänkat den efter meck med luftburk å KN filter..

Och.. för att svara på din fråga... :hihi
TPS - tänk dig en gammal motor med förgasare och bytare. Med fel inställd förgasare eller tändning så går motorn ruttet. Det finns ju en massa saker som man kan justera (i alla fall på en lite mer avancerad)
Samma sak på en insprutare, bara lite andra saker att justera. TPS är en sådan sak att justera.

:hej
 

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
K, tack!
Kan ju va så att instrumentet inte visar hundra, ska lyssna oxo:)
Lite som du beskriver känns den, går bra på höga varv, men lite pissigt på låga.

Behöver nog få den riktigt bänkad oxo...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Inte på TLRen men väl på en Suzuki nostalgi :rock Satan vad den går,,,är väl jag som inte är riktigt van med en tung best än.
Ja man gjorde stora ögon när du berättade om äventyret i Finland.
Bilden på avtrycket av björntassen var inte att leka med heller. Hoppas det går väl med din polare som råkade värst ut.

Ni som undrar på fan kan få en liten ledtråd... 4 st CV40....hehe

Har du skaffat en gammelgixxer Ronny?
Sjyrre, jag har ju en uppskrämd Bandit 12'a med topp av Matte och lite smått och gott.
Jag har en CV40 brygga med ett nål&fjäder kit från FactoryPro i som är till salu om du behöver.
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Japp köpte en leksak att bara åka på och kunna åka 2 på, ska inte röra en skruv i motorn, få mil på den.... från -95 1100 den vattenskadade. Tung är den men roligt är det, och den går som fen :)
Inspirationen återvänder att slutföra TLR en. :banana
Ja du har en uber trimmad bandit...med den riktiga motorn, kommer nog höra av mig och fråga konstiga frågor o tips för gsx. Har konstaterat att mycket Original prylar från TLR passar rakt av till GSXR en HeHe... Höres och synes nu på två hjul..:fyllisar
 
Last edited:

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Benet : vad är fördelen med "nål&fjäder kit från FactoryPro" ?
Har bara V&H 4-1 på den, motor orörd.
Förgasarvärlden har man glömt mycket av.
Nu ska vi inte tjata om gsx här i TL tråden så mycket. Men nyfiken blir man :)
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Varför går spänningsregulatorn på min hoj ?.
Nu rt det 2:a regulatorn på mindre än ett år ...

Är det för att jag köper billigt Kina-skit ?
Trots att de påstår att det är Mosfet teknologi mm för typ 300:- så verkar de pajja

Det räcker ju inte att springa igång hojen när det inte finns ström till insprutningen ....:huvet
 

lurvensudd

lurvensudd
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Norrut
Hoj
BMW R60-67,TLS
Tjena.. Nu är kopplingen bytt, d blev orginal Suzuki stålskivor,-00 ans kopplingskåpa plus O-ring.. D blev skit bra tror jag.. Har kört ca 12 mil & än så länge inga problem.. Tjitt vad glad jag blir när man kör hojen.. Motorn är verkligen allt... En karamell.. Jag skulle vilja hitta lite finare röda plastbitar som inte är så matta... En Öhlinare bak hade också varit fint + Akra-helsystem. Sen är jag hemma ! / Tobbe
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top