TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
twinner skrev:
Du kommer inte åka på momsen då? eller har du fixat det på nåt sätt:=)
Bra pris iaf :tummenupp

Bord eju bli 25% som på allt annat man köper men skriver ägaren ner priset så blir det ju inte så hög moms summa :)Nackdelen e ju om det försvinnner i frakten för då är ju försäkringsvärdet mindre med :-(
Jag har köpt allt till min bil från USA och har väl fått en del bra dealer där genom att skriva ner värdet eller låta det gå som beggade delar...då blir det lite billigare :)
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
TLRR skrev:
Passar klockrent men kräver lite fibblande för att fästa dom.
Går ej igenom besiktningen.Så ofta besiktigar man ju inte,bara byta till org.
Vad är orsaken till att dom inte går igenom.. avstånd eller ej godkända blinkers(dvs ej e-märkta)?
 
Last edited:

Mad-Dog

Buller & Bång
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
TL 1000 R -99, Öhlins bak, Yoshimura, TRE, Luftburksmod
Power Commander

Letar efter PCII:a till min Tiller.
J-Bone var ju grymt snabb på SENSEIs för någon vecka sedan så där hann man ju inte med... Men det krävs lite för att ligga på topp, eller hur J-bone. :tummenupp

Har jag förstått det rätt :va om det är kablaget som skiljer för de olika MC-modellerna. (Ja, åsså mappningen förstås men den går ju och hämta från nätet.)
Är det någon av er twin-kompisar som sitter inne med ett schema och montageinstruktion för TLR-kablage isf. Funderar på att försöka hitta en beg PCII till en annan modell där utbudet är lite större, typ någon Gixxer eller CBR.

Finns ju några till TLR i staterna på e-bay också förstås...
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hade ju haft ett öga på sens pcII:a ett tag och till slut släppte han den för rätt peng så då var det ju bara att hugga. :crash

Hallå, min TFI är fortfarande till salu för en billig peng!! Bättre burk för de pengarna finns inte. Passar både S och R. :tummenupp
 

Mad-Dog

Buller & Bång
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
TL 1000 R -99, Öhlins bak, Yoshimura, TRE, Luftburksmod
J-Bone skrev:
Hallå, min TFI är fortfarande till salu för en billig peng!! Bättre burk för de pengarna finns inte. Passar både S och R. :tummenupp

Du kan väl PMa mig din definition på billig peng. :)
Skillnaden dem emellan är väl att PCn optimerar över hela registret och TFIn bara över en del av registret va...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
twinner skrev:
Du kommer inte åka på momsen då? eller har du fixat det på nåt sätt:=)
Bra pris iaf :tummenupp

Det är ju använda delar så det räknar jag med att slippa...
 

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
Förlåt att jag hugger tråden men måste bara fråga:
Var hittar jag bra ställen att söka en TL1000R på förutom blocket och bytbil samt här? Finns andra bra tips månne?
Hade en -98 tl1000r förut men sålde för att ha råd att bygga bilen klar och nu när bilen skall säljas är suget efter en 1000R igen stort så...måste börja leta ;-)
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Vee-twn skrev:
... M14 1.25mm gänga
Jaha ja.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=22607
Samma gänga. :tummenupp
Jag har dock ingen koll på vad det är för kvalitet varken på tappen (antagligen kortlivad) eller på insatsgängorna. Provar du så får du avrapportera noggrannt.

Här kan du få en till lösning:
Borra till 15 mm, försänk något med en försänkare och gänga med 3/8" rörgäng och sen skaffar du en mässingsplugg och svarvar ett spår högst upp under skallen för o-ring.

Och en till:
Tillverka en ring i aluminium med önskad gänga och svetsa fast i tråget. Förutsätter ju givetvis att det inte är magnesium eller nåt annat läskigt material i tråget.
Bilderna visar flottörhusen till min Katana. Ombyggda på just det sättet tillsammans med 3/8" pluggar svarvade för o-ringar eftersom jag gärna vill kunna byta munstycken utan att riva loss hela flottörhusen.
Och vajerfästet flyttat till sidan av förgasarbryggan så man ska slippa rota bland alla ramrör för att peta dit vajrarna. Etc.
Fint va?
 

Bifogat

  • PICT0821.jpg
    PICT0821.jpg
    108.6 KB · Visningar: 44
  • PICT0822.JPG
    PICT0822.JPG
    71.5 KB · Visningar: 41
Last edited:

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Tackar!! Jag hittade själv de där på Biltema men jag är lite skeptisk till dem så vi får se hur det blir...
Jag har en ytterliggare en idé på G med hjälp av en kille på TLP. Jag kommer att rapportera vidare hur det går!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Mad-Dog skrev:
Du kan väl PMa mig din definition på billig peng. :)
Skillnaden dem emellan är väl att PCn optimerar över hela registret och TFIn bara över en del av registret va...

Ok, PM kommer. :crash
 

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
Import av hoj?Skillnader USA/Europa?

Tänkte be er tl1000r ägare om lite hjälp här :) Det är så att jag har en kompis i USA som kan testa/kika på hojar där och jag har även tillgång till bra fraktpriser så jag har funderat på att ta en tl1000r därifrån eventuellt. Nu undrar jag om det är något som skiljer dessa cyklar från den europeiska modellen? Enda som krävs enl bilprovningen för hoj innan 2003 är att bullerintyget är ok samt godkänt stöldskydd och rätt belysning. Vet att bilarnas belysning är annorlunda men hur är det med hojjar? Någon som har tagit hoj från USA som kan tipsa lite?Kikar man på priserna så kan man komma rätt billigt undan jämfört med en svensk hojj...med rätt kontakter så klart ;-)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top