Jaha, då har det hänt. Jag har sålt min tiller och önskar JWC all lycka. Han bor för övrigt i Finland, i Vasa (stavning) = han hade runt 30 mil bara i Finland innan han kom till färjan. Varför åka så långt? Jo hojar kostar tydligen fläsk i Finland. Han sa att en tlr kostar runt 10-11 000 evro. Detta beror på så höga skatter. På min hoj får han betala 2500 evro i skatt vid import men det blir ju ändå en hoj till bra pris.
Måste säga att det känns lite vemodigt men vad ska man göra, jag kan ju omöjligt hålla på med allt. Ska sälja av ytterligare 2 hojar framöver. Ska bara behålla Bimotan, Katanan och Harrisen. Det känns som om det är absolut tillräckligt (egentligen för mycket).
Btw, hade jag inte fått den såld så hade jag ställt in den i förrådet igen och sen börjat söka efter en lämplig turbo. Det hade väl varit ball?
Nåja, det här innebär också att jag lämnar tl-tråden framöver men jag finns ju på pm om det är nåt. Kanske tittar in i tråden nån gång emellanåt bara för att kolla vad ni har för er för dumheter.
Hejhopp alla!