Alles korrekt av metkallica. :thummenupp 98+ har tre sladdar från gps'en och således tre stift i kontakterna - neutral, gps och jord. 97'an har bara neutral och gps-signalerna så man kan koppla en senare TRE till en 97'a om man klipper och klistrar. Man får använda neutral- och gps-signalen och sen drar man en separat jordkabel.
TLS har 4.8l kvar när lampan blinkar och 2.8l kvar när den lyser fast.
Det måste vara dina kåpor jag köpte?? Världen är bra liten. Var har du fått tag i den låga varianten på cuts till din hoj?
Jaaru, det var en högljudd upplevelse.2926511Hur gick det för er på bänkningen idag?
Själv ska jag plocka sönder motorn i helgen och se om jag kan få rätt på min GPS eller behöver köpa en ny... Du vet ingen som kan tänkas ha en sådan att sälja?
Vet ni föresten om det är likadana GPS i TLS 98 som i TLR ? Min ska ha artnr: 37730-02F10 och heter Base asembly gear shift terminal.
Jaaru, det var en högljudd upplevelse.
Hade ingen aning om att mitt D&D kunde låta sådär mycket. När man stod utanför lät det som ett startande propellerplan där inne.
Jag tror att Ledarn fick bra resultat på mätningen. Min PCII betedde sig lite skumt så jag fick inte till det 100% - den går fortfarande lite fett enligt AF-mätningen. Ett nytt luftfilter borde nog snygga till det aningens. Förmodligen har den gått förbaskat fett innan då jag trots grymma läckaget vid bakre avgasrörsklämman inte haft en enda knall. Jäääklar vad den small på vägen hem! Måste ta å fixa den där nu.
Den stannade på ca 114hp och 99Nm, något nerjusterat för att få en jämnare kurva på mellanregistret. För 1200:- var det ett klart kap!
Angånde ditt part# så passar det alla TLS och TLR. Tipset är att använda http://www.ronayers.com. Där kan du dels söka i onlineficher efter delar, men du kan också testa "Where does this part fit" och knappa in ett artikel# och sen se vilka cyklar det passar till. Dock har ronayers bara amerikanska delar. Ibland funkar det inte med våra europeiska, jag upptäckte det bla med bakaxeln som är annars för US/Canada/UK... med mutter som låses med sprint.
Vad kör ni på för olja? Jag böt till motorex 4T och jag fick problem med att den började slira på kopplingen när man gasar på lite.
Tips snälla..
Jag kör castrol gps.2928604Vad kör ni på för olja? Jag böt till motorex 4T och jag fick problem med att den började slira på kopplingen när man gasar på lite.
Tips snälla..
Vad kör ni på för olja? Jag böt till motorex 4T och jag fick problem med att den började slira på kopplingen när man gasar på lite.
Tips snälla..
Hej! Du råkar inte ha en orginal blinkers, vänster fram, till en TLR?
"miniblinkersen" jag har fastnat för passar såklart inte på blinkerskåpan, ca 5mm för långa :]
Japp skicka mig ett pm med tel nr. HAr fler grejer till salu.
Tips snälla..
Tips snälla..
Måste du byta nick nu då?2930078Kör också på Biltema Racing ( servad av Robster ), funkar klanderfritt. Nu sitter det dessutom kåpor på och den är nybeiktigad och klar. Känns som en ny hoj
/R
Ofy fan! Hade jag haft råd så skulle jag lätt slagit till men nu har jag ju lämnat twin träsket på riktigt eftersom jag köpt en Speed triple!! Rolig cykel det med förresten!2932566Eftersom tråden halkat ner lite så vill jag göra alla uppmärksamma på:
"Kändis" TLR till salu.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=713
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha