TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Antar att jag inte har TRE på min moppe heller, någon som har får gärna beskriva fördelarna. Är det en enkel installation? Vilka nackdelar finns det?
/Thelinski

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
Alles korrekt av metkallica. :tummenupp 98+ har tre sladdar från gps'en och således tre stift i kontakterna - neutral, gps och jord. 97'an har bara neutral och gps-signalerna så man kan koppla en senare TRE till en 97'a om man klipper och klistrar. Man får använda neutral- och gps-signalen och sen drar man en separat jordkabel.

TLS har 4.8l kvar när lampan blinkar och 2.8l kvar när den lyser fast.

Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Alles korrekt av metkallica. :thummenupp 98+ har tre sladdar från gps'en och således tre stift i kontakterna - neutral, gps och jord. 97'an har bara neutral och gps-signalerna så man kan koppla en senare TRE till en 97'a om man klipper och klistrar. Man får använda neutral- och gps-signalen och sen drar man en separat jordkabel.

TLS har 4.8l kvar när lampan blinkar och 2.8l kvar när den lyser fast.

Hur gick det för er på bänkningen idag?

Själv ska jag plocka sönder motorn i helgen och se om jag kan få rätt på min GPS eller behöver köpa en ny... :huvet Du vet ingen som kan tänkas ha en sådan att sälja?

Vet ni föresten om det är likadana GPS i TLS 98 som i TLR ? Min ska ha artnr: 37730-02F10 och heter Base asembly gear shift terminal.

Last edited:

Robber

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Hoj
2006 Yamaha R1
Det måste vara dina kåpor jag köpte?? Världen är bra liten. Var har du fått tag i den låga varianten på cuts till din hoj?

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Det måste vara dina kåpor jag köpte?? Världen är bra liten. Var har du fått tag i den låga varianten på cuts till din hoj?

Hehe.. ja det lär det vara. Pengarna hade inte kommit in ännu, men de dyker väl upp de närmsta dagarna.

Den låga cutsen köpte jag av en kompis som han hade haft på en tl som tyvär dog en tragisk död:näsblod

Såg att det var en kille på blocket som skulle sälja en skuren TLS med en sådan cuts på. Ring han o fråga om han vill sälja den löst vettja.

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2926511 Hur gick det för er på bänkningen idag?

Själv ska jag plocka sönder motorn i helgen och se om jag kan få rätt på min GPS eller behöver köpa en ny... :huvet Du vet ingen som kan tänkas ha en sådan att sälja?

Vet ni föresten om det är likadana GPS i TLS 98 som i TLR ? Min ska ha artnr: 37730-02F10 och heter Base asembly gear shift terminal.
Jaaru, det var en högljudd upplevelse. :näsblod
Hade ingen aning om att mitt D&D kunde låta sådär mycket. När man stod utanför lät det som ett startande propellerplan där inne. :hihi

Jag tror att Ledarn fick bra resultat på mätningen. Min PCII betedde sig lite skumt så jag fick inte till det 100% - den går fortfarande lite fett enligt AF-mätningen. Ett nytt luftfilter borde nog snygga till det aningens. Förmodligen har den gått förbaskat fett innan då jag trots grymma läckaget vid bakre avgasrörsklämman inte haft en enda knall. Jäääklar vad den small på vägen hem! Måste ta å fixa den där nu. :)

Den stannade på ca 114hp och 99Nm, något nerjusterat för att få en jämnare kurva på mellanregistret. För 1200:- var det ett klart kap! :tummenupp

Angånde ditt part# så passar det alla TLS och TLR. Tipset är att använda http://www.ronayers.com. Där kan du dels söka i onlineficher efter delar, men du kan också testa "Where does this part fit" och knappa in ett artikel# och sen se vilka cyklar det passar till. Dock har ronayers bara amerikanska delar. Ibland funkar det inte med våra europeiska, jag upptäckte det bla med bakaxeln som är annars för US/Canada/UK... med mutter som låses med sprint.

metkallica

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Jaaru, det var en högljudd upplevelse. :näsblod
Hade ingen aning om att mitt D&D kunde låta sådär mycket. När man stod utanför lät det som ett startande propellerplan där inne. :hihi

Jag tror att Ledarn fick bra resultat på mätningen. Min PCII betedde sig lite skumt så jag fick inte till det 100% - den går fortfarande lite fett enligt AF-mätningen. Ett nytt luftfilter borde nog snygga till det aningens. Förmodligen har den gått förbaskat fett innan då jag trots grymma läckaget vid bakre avgasrörsklämman inte haft en enda knall. Jäääklar vad den small på vägen hem! Måste ta å fixa den där nu. :)

Den stannade på ca 114hp och 99Nm, något nerjusterat för att få en jämnare kurva på mellanregistret. För 1200:- var det ett klart kap! :tummenupp

Angånde ditt part# så passar det alla TLS och TLR. Tipset är att använda http://www.ronayers.com. Där kan du dels söka i onlineficher efter delar, men du kan också testa "Where does this part fit" och knappa in ett artikel# och sen se vilka cyklar det passar till. Dock har ronayers bara amerikanska delar. Ibland funkar det inte med våra europeiska, jag upptäckte det bla med bakaxeln som är annars för US/Canada/UK... med mutter som låses med sprint.

Ja jädrans. 1200:- var ju billigt som bara den:tummenupp Du måste PMa hans nummer osv så jag kan boka tid när jag blir klar med mina problem. Det borde bli inom de närmsta veckorna hoppas jag... :näsblod

Jag möter som sagt gärna upp på en kopp kaffe och lite ljug när det blir dags. :)

masw1

The blue one
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Honda hornet 900 -02
kopplingsslir

Vad kör ni på för olja? Jag böt till motorex 4T och jag fick problem med att den började slira på kopplingen när man gasar på lite.
Tips snälla..:tungan

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Röd TL1000S -97
2928604 Vad kör ni på för olja? Jag böt till motorex 4T och jag fick problem med att den började slira på kopplingen när man gasar på lite.
Jag kör castrol gps.

Men för att berätta vad Anders på AB Finmek sa (där jag bänkade), han sa att ett problem är när/om man byter olja. Då är kopplingslamellerna dränkta i och "inkörda" på den olja man hade innan så då slirar det ofta om man provar byta och då upplever man den nya oljan som skit. Kanske det blir bättre efter ett par byten, vad vet jag? :confused:

Evil Schrimp

Tillbaks i sporthoj träsket
Gick med
11 Apr 2006
Hoj
CBR 600rr -07.
Vad kör ni på för olja? Jag böt till motorex 4T och jag fick problem med att den började slira på kopplingen när man gasar på lite.

Kör också på Biltema Racing ( servad av Robster ), funkar klanderfritt. :tummenupp Nu sitter det dessutom kåpor på och den är nybeiktigad och klar. Känns som en ny hoj:D

/R

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Hoj
2Hjul
kraschpuckar

Passar på att spamma lite här också, vet inte rikigt om alla hänger på tlzone också :)

"... Innan jag börjar kolla runt efter var man kan köpa nya tänkte jag höra ifall
någon av er har ett par T-rex eller TLRstackers puckar som inte används och ni vill bli av med? I så fall kan det ev. vara intressant att köpa ett par"

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
O flyttat till norrköping ser jag oxå, vad har du för problem i kroppen igentligen, kan du inte bara vara? :hihi

Grym hoj, men jag väntar hellre o köper Ronnys :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...