Å dääär va vi nere på samma sandlåde nivå igen... Tack bensinskalle!
Well, jag gissar att Frankrike, Spanien och en mängd andra länder är sandlådor då.
Eller är det kanske fel på oss?
Vad tror du ger störst genomslagskraft? Att ha en dialog med politikerna har bevisligen inte funkat.
Men vad vet jag?
Vi svenskar har väl antagligen världens mest effektiva politiker (ironi), och förmodligen är vi svenskar de folket som ifrågasätter våra politiker minst, fegaste, yadda yadda.
Grow a pair säger jag bara.
Att du tycker att det är okej att ge bort en stor del summa pengar varje månad (varav 30% går till administrationen av stationerna) tror jag är ren lögn, eller så har du det ekonomiskt väldigt bra alternativt cyklar ofta/har ingen bil.
Med tanke på att du hänger här på forumet så skulle man ju tro att inskränkningar i fordonsägande påverkar dig negativt, men tydligen inte. Tillbaks till hippieforumet som du kom ifrån.
Jag älskar att köra bil, det är min stora passion. Dessvärre är jag fattig, och detta påverkar mig i större utsträckning än vissa. Jag tar det personligt när en stor majoritet av stadsfolket som aldrig ägt/kört en bil hyser förakt mot bilar. Jag är själv uppvuxen med bilar - alla i min släkt har varsin bil osv. Det handlar om en hobby, om en livsstil som jag älskar.
Nu kommer inte trängselskatten tvinga mig att ställa av bilen för evigt, men dessa "små" åtgärder för att motverka bilismen i storstäderna kommer bara öka, och det som gör det ännu mer irriterande är att det är inga ställen som jag vet om som har det likadant som i Gbg.
Jag drömmer mig bort ibland att jag bodde i en någorlunda stor stad i Tyskland, som tex Dusseldorf... inga trängselskatter, fri parkering i hela stan - och hör och häpna, ombyggnationer av vägar som FAKTISKT innebär större framkomlighet för bilister.
I Sverige gör man allt tvärtom, åt helvete med allt!
Jag ryser av tanken om ett framtida Göteborg nästan fritt från bilar. Något sånt trodde jag bara existerade i science fiction filmer.