Träningsläger på Åland igen ?

Zandrah

Guest
Yasha skrev:
Zandrah: Om ni kommer med 5-6 juli, blir du garanterat INTE ensam tjej! Men jag kör lite då och då iofs, även om jag aspirerar starkt till förstaplatsen som depåpoozer! :p

Ålder: Spelar det någon roll?!? Fånig diskussion!*fnys* Passa er så inte tant Vera kommer och tar i örat! :crash

Vi får la tävla om förstaplatsen då :tummenupp
OM jag nu får ledigt. E ju redan semestervikarie, å dåligt me andra vikarier äre tyvärr oxå. Men men, d måste ordna sig på någe vis!
Ålder: Näe, jag hoppas d inte spelar nån roll iaf!

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
Tom, du kan stryka mig på listan. Jag har dubbelbokat med annat.

Träna nu inte för mkt utan mig. :D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Tom Byron skrev:
Hur sent kan man boka?

Jag har lite beslutsångest ju! (as usually)
:rolleyes:

:bow :bow :bow :bow :bow

Jag håller med Tom, du SKA med! Så är det bara!!! :fakta

Det finns plats för en hoj till i "min" bil, det vet du! :tummenupp

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Ingen med plats för en till hoj som åker förbi västerås?

Förresten, är det mycket jobb att fixa uppsamlingskärl för allt, krävs mer än 1 burk?
Hur och var/varför fixar man för kylarvatten?

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
jag har bara förgasarslangarna till ett uppsamlingskärl! inget till kylaren!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Monobike skrev:
Ingen med plats för en till hoj som åker förbi västerås?

Förresten, är det mycket jobb att fixa uppsamlingskärl för allt, krävs mer än 1 burk?
Hur och var/varför fixar man för kylarvatten?

Kanske Max och Lasse åker från Enköping ? Jag får höra med dem. Då är det i alla fall ganska nära för att kunna få lift. Eller de som kommer ännu mera söder ifrån tar den vägen ?

Det är enkelt att greja uppsamlingskärl. En läskburk eller plastflaska av något slag duger som temporär lösning och så slangar som man drar åt med buntband eller slangklämmor. Bara så att allt spill inte hamnar på banan utan i burken. Det sitter oftast en övertrycksluftning från kylaren som man kopplar in en slang på och drar ner till samma burk (eller separat om det är närmare och lättare att fixa). Anledningen är att det är glykol i kylarvattnet och glykol är mycket halt (och svårsanerat). Om du endast kör med rent vatten kan du strunta i denna del.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Zandrah skrev:
Jasså inte yngst? Lr skojar du bara..? :confused:

Hoppas oxå att jag får ledigt.. E ju semestervikarie. :(

JennaJ fyller 20 på Nyårsafton (!) Men kan tyvärr inte följa med då hon e fattig student å lär jobba häcken av sig nu i sommar. Men det kanske blir en till sväng i höst om det är skojigt. Då kan "ni" wannabes sno någon bil å shoppa i mariehamn ifall "a day at the racetrack" blir för booooooring.....? Vilket tar ungefär 10 min om jag känner någon rätt :fakta

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Är sugen på att hänga på och gasa lite, men det verkar krocka med andra sociala åtaganden. Hoppas att jag kan avstyra dem bara.
Skulle må bra av lite träning. Hojen alltså.

Major

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
KTM 525++ Motard
Heda...
Nu får du ta å rycka upp dig , det är inte Vero du ska åka på å för det andra har du RÅD att bjuda henne denna helg för det lär hon väll vara värd!!!! :squid

Jag å Frugan + Broder har nu bokat båt 4-6 för att köra.
Så då blir det ett fruntimmer till med Yasha.

Tom pm kommer.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
*FNYS* Fruntimmer... :whip

Kul att ni hänger med i alla fall!!! :tummenupp

Bråka lite mer på Heda nu, så han också hänger på! Han är ju erbjuden plats i min transport, så det blir ju inga penagar alls (nästan)! :fakta

/ Vera

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Major skrev:
Heda...
Nu får du ta å rycka upp dig , det är inte Vero du ska åka på å för det andra har du RÅD att bjuda henne denna helg för det lär hon väll vara värd!!!! :squid

Jag å Frugan + Broder har nu bokat båt 4-6 för att köra.
Så då blir det ett fruntimmer till med Yasha.

Tom pm kommer.

Fruntimmer, det är väl arga tanter med handväska som drämmer den i skallen när man varit inpolite, nä jag känner bara massa schyssta chix :fakta

Jag åker nog med men, BJ CUMMINGS stannar hemma å pysslar om tanter i äldrevården :(

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Tom Byron skrev:
Fruntimmer, det är väl arga tanter med handväska som drämmer den i skallen när man varit inpolite, nä jag känner bara massa schyssta chix :fakta
:bow *puh* Vilken tur! För jag känner inte igen mig i din beskrivning ovan... ÄN! :crash

Jag åker nog med men, BJ CUMMINGS stannar hemma å pysslar om tanter i äldrevården :(
Hmm... stackars Vero... fast Bröms' kommentar om att det inte är Vero du ska åka på... den var rätt kul!!! :D

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yasha skrev:
:bow *puh* Vilken tur! För jag känner inte igen mig i din beskrivning ovan... ÄN! :crash

Hmm... stackars Vero... fast Bröms' kommentar om att det inte är Vero du ska åka på... den var rätt kul!!! :D

Hahah, jag läste så fort att jag såg inte. Nää, inget åka, jag pysslar bara med buttpluggs på rörken nu för tiden :skrämd

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senaste listan över anmälda:

Tom K 073-6125167 (018-260097)

Andreas Lundquist 073-6877339

Mattias Kern 070-8888340 ??

Anders Englesson

Patrik Hedlund
Veronica Eade 070-6044598

Oscar Lernell 070-4390414

Hans-Cristian Schulze

Anders Olsson

Kjell Johnsson 070-6503432
Magnus Bjurman 070-5139096

Fredrik Åkerfeldt 070-6367722
Alex Hedlund 070-5468497

Jocke Danielsson 070-5857066
Linus Bankler 070-7325916
Martin Larsson 070-8520787
Christer Back 070-3440299
Sandra

Magnus Bröms 070-5628228
Maria
Per Bröms

Tony Landhall

Några av dessa är det osäkert om de dyker upp, andra lär dock tillkomma efterhand (petar på Heda, så han bokar färja och anmäler sig). Vi blir i alla fall ett stort gäng som kör och kan bara hoppas på kanonväder.

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
webbinfo

Jag har sammanställt information om banåkningen på en webbsida:

http://irt.slu.se/tomk/sm/vessingsboda/

Det saknas en del bilder och baninfo m.m., men det är på gång. Jag ska kolla igenom epost och leta efter lite olika frågor jag fått om banåkningen, boende eller andra saker som berör träningslägren och se till att svaren på dessa finns tillgängligt i en eller annan form.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Kanonbra initiativ! :tummenupp

Var inne och kollade och det blir ju bra som f-n! :D

circus

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Husaberg FS650E -02
transport

tjena

jag vill följa till Åland men jag har ingen bil finns det nån som har plats för mig å min hoj.
kan fixa släp om det skulle behövas
bor i Stockholm

mvh/ Niclas

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Jag följer med om det finns plats i stora stugan har just PM:at TomK.

Tyvärr för mig själv så kan jag inte köra, men till glädje för er andra så leker jag mediaman hela helgen.
Jag tar med mig min DV kamera och kamera hjälmen, så kanske vi kan få några varv från banan filmade :tummenupp

Men en grej skulle jag vilja ha hjälp med. Undrar om det är någon som ska med som har en laptop med ett par G ledig plats på, allra helst med brännare.
Har nämligen en ganska schysst digital kamera, men inte mycket minneskort, dessutom så blir det inte många bilder när dom är upp till 15 M stora :D
Skulle vara fint om jag kunde lasta ner bilderna direkt på någon HD istället för att snåla på kortet hela helgen för att få många bilder. Då kan jag fota precis hela tiden, och kräma upp kvaliteen och storleken på bilderna :tummenupp
Brännare så kan jag köra ner bilderna till dom som vill ha direkt, sen kan jag ICQ:a över dom (beroende på vad ni har för lina ;) ).

TomK eller någon annan som har varit vid banan förut.
Finns det nått eluttag som man kan få låna där?
Det här kommer att kräva lite tillgång till kräm (eller satans massor med batterier :D )

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag följer väl med då :rolleyes:

Efter feeeeeta påtryckningar :p

Eller finns det inga platser kvar ??

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...