Martin
Don't call it a comeback
Man behöver ju ganska exakt 0 gram protein från pulver.
Give It Youre All And You Might Get Something Back![]()
Martin: Det där är helt individuellt. Jag ligger på 400g om dan iaf och då blir det inte kul om jag enbart ska käka mat.
Jo jag kommer även göra ett test med att dubbla proteinintaget från tillskott under en längre period för att se. Iom att jag har dom andra bitarna på bra plats (kost, sömn o träning) så kan det ge en hel del enligt mig. Så över halvkilot protein om dan here I come![]()
Det ska bli väldigt intressant att höra hur det gårNu har jag ingen aning om detta är sant, men jag har hört från mycket osäkra källor att ett väldigt överdrivet intag av protein kan skada njurarna. Hade varit kul om du även tog njurprover undertiden. >5g/kg/dygn är det väl endå inte särskilt många som ligger på trotts allt, men jag tror inte du har något att förlora på det
![]()
Förresten, hur stor mängd innebär "dubblat intag"? Och proteinintaget från vanlig mat skall bestå som det är eller?
För er som undrar om Fairings kcg2, som jag precis kört ett pass med. Så ger det en väldigt kul effekt, ca 5 min efter att jag tagit dosen på knappa 10 gram, började det klia som fan i läpparna, en stund senare även i öronen och ytterligare en stund senare i hela hjässan och fötternaGav ingen styrka vad jag märkte.. Men däremot en hel del uthållighet och jag kände mig inte alls lika ansträngd mellan seten som jag brukar. Om det var värt pengarna är jag inte riktigt säker på än dock...
Självklart, men vad jag menade var att kan man möta sitt intag med hjälp av vanlig mat så går det minst lika bra.
Martin: Det där är helt individuellt. Jag ligger på 400g om dan iaf och då blir det inte kul om jag enbart ska käka mat.
Tänk på att stora intag av protein sänker testosteronenivåerna
Ja klart att du är över "medel", men t ex undersökningen på collegestudenterna var ändå killar som vägde i snitt 95 kg, bänkade i snitt 125 kg och knäböjde i snitt 160 kg, det är ändå inga amatörer.Martin: Jag anser mig vara över vanlig styrketränande (inget kaxigt menat alls) enligt mig är alla dom studierna gjorda på medel och för att vara medel vilket jag verkligen inte strävar efter.
Att det sänker testot finns inte en chans, mitt håller sig en bra bit över medel. Inte heller kommer det skada njurarna på något vis om man inte redan har nedsatt njurfunktion. Och dom fungerar perfekt dom med.
Vilka muskelgrupper e rekomenderat att köra samma dag?
Nu har ja komme igång lite efter nästan 2 års frånvaro o kört igenom hela kroppen..
Dags att sätta igång lite seriöst.
För mest tidseffektivt (besparing av uppvärmningsset) samt med minimal risk för skador:
Bröst/Axlar/Triceps (Bröstträning aktiverar triceps och axlar, tricepsträning aktiverar bröst och axlar och vice versa)
Rygg/Mage/Biceps (Att träna hela bålen på en gång är ju inte fel, ryggträning aktiverar biceps till stor del)
Ben (Enbart då man normalt inte orkar något mer efter ett rejält benpass)
Detta körde jag förut och ökade hyffsat! Nu har jag dock ett helt annat schema som är uppbyggt med helt omvända principer, som jag gillar mer och ökar bättre med.
Hur kör du nu då?
Helt tvärt om kan man säga, står tidigare i tråden.
Men det jag skrev nyss är ett väldigt bra schema, ta och prova det.![]()
Skit i mage, det får du med när du kör triceps pushdown.Yes..de e ungefär som jag kör.. fast brukar inte köra axlar samtidigt som tri o bröst.. men ska prova de lite..thx
Skit i mage, det får du med när du kör triceps pushdown.
Ja, i knäböj eller marklyft är givetvis stimulansen på magen bättre.Första gången jag hört att triceps pushdowns skulle stimulera magen tillräckligt för tillväxt...
Om du sagt knäböj eller mark så hade jag vatt helt på ditt spår. Använder man magen såpass i en tricepsövning ska man sänka vikten.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |