Träningstråden

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Mitt träningshumör har blivit uselt. Några minuter in i passet ångar det genom näsborrarna och stubinen är jättekort. Retar mig på allting, blir förbannad.

Va ska jag göra? Passa på att lyfta tyngre?

Låter mycket bra.
Jag strävar nästan alltid efter detta sinnestillstånd och låter sedan avreagera
mig på vikterna. Att försöka ladda med tex. musik från Celine Dion eller Boyzone fungerar aldrig.

:mad: :finger :mad: :finger :mad:

Bifogat

• 7_5_128.gif
    7_5_128.gif
    14.7 KB · Visningar: 239
Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Låter mycket bra.
Jag strävar nästan alltid efter detta sinnestillstånd och låter sedan avreagera
mig på vikterna. Att försöka ladda med tex. musik från Celine Dion eller Boyzone fungerar aldrig.

:mad: :finger :mad: :finger :mad:

Men man vill ju inte uppfattas som en idiot. Man vill ju vara... trevlig. :va

Tränade inte du på "jag-minns-inte-vad-det-heter-nu-bara-därför" i Brandbergen? Och om du gjorde det, tränar du där fortfarande?
Jag behöver någon att träna med :(

EDIT: Fan vet om det heter Brandbergen där.. Söderby kanske det heter... jag är inte så välorienterad.

Powerhouse, nä.... Iform menade jag. Det ena låter fånigare än det andra. Men du kan inte träna där! Man måste ha pulka-avstånd till gymmet, annars kommer man inte dit tillräckligt ofta.

Last edited:

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja

Powerhouse, nä.... Iform menade jag. Det ena låter fånigare än det andra. Men du kan inte träna där! Man måste ha pulka-avstånd till gymmet, annars kommer man inte dit tillräckligt ofta.

Jag har ju flyttat. Jag bor ett, eller kanske tre, stenkast ifrån.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag har ju flyttat. Jag bor ett, eller kanske tre, stenkast ifrån.

Jasså? Då var det ju en annan sak.

Fundera ut hur mycket du pallar träna. Vill du inte träna mer än tre pass i veckan och under minst ett års tid så är det nog inte så ekonomiskt att träna där. Friskis och Äcklis öppnar nytt på Kilowattvägen med gym, har jag hört. Det kanske är ett bättre alternativ.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Måste tipsa om en bra dvd: Billys bootcamp! Satan vilken träningsvärk man får. Killen är inte riktigt klok..*S*

(Som 4-barnsmamma hinner man ju inte dra iväg till gymmet. Pilates på dvd, Billy bootcamp på dvd och promenader får duga.)

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Men man vill ju inte uppfattas som en idiot. Man vill ju vara... trevlig. :va

Jo, du behöver kanske inte springa runt mellan övningarna som en Belgian Blue på något sätt. Det är just de stunder du lyfter vikterna som inställningen oftast betyder en hel del.

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Jasså? Då var det ju en annan sak.

Fundera ut hur mycket du pallar träna. Vill du inte träna mer än tre pass i veckan och under minst ett års tid så är det nog inte så ekonomiskt att träna där. Friskis och Äcklis öppnar nytt på Kilowattvägen med gym, har jag hört. Det kanske är ett bättre alternativ.

Friskis och fettis kan slänga sig i väggen.
Men jag är tveksam till att jag lyckas masa mig iväg och träna mer än tre pass i veckan.
Jag får fortsätta med stavgång då :gnissla

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jo, du behöver kanske inte springa runt mellan övningarna som en Belgian Blue på något sätt. Det är just de stunder du lyfter vikterna som inställningen oftast betyder en hel del.

Jamen det är ju inte när jag lyfter vikterna som humöret är problem. Det är ju när jag får lust att be fånen som hånglar med sin flickvän att gå och göra det någon annanstans, när nån inte låter mig köra mellan hennes set och jag uttrycker högljutt vilka jävla kärringfasoner det är, eller när det är jättetrångt i hörnet med fria vikter och jag gnäller över att det blev sååå trångt efter ommöbleringen och golvläggningen i julas.

Jag påminner mer om en gnällkärring än om en belgian blue.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Jag har då vuxit och även min vän som jag tävlade mot har vuxit under dietens gång.

Hur vet du att du vuxit? Har du mätt muskelmängden före och direkt efter dieten eller? :va

be fånen som hånglar med sin flickvän att gå och göra det någon annanstans, när nån inte låter mig köra mellan hennes set och jag uttrycker högljutt vilka jävla kärringfasoner det är.

Men det är rätt anja, kör hårt! :yoparty

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Ja se där ja. Hade dom bara stoppat i sig en pizza extra då och då så hade dom även ökat i muskelmassa :tummenupp
Faktiskt så hade den ju det, men det är inte hur mycket muskler som helst som kan nybildas. Därför är det dumt att grisbulka så blir det inte så tungt att bli av med lite fett sen när det blir dags. Men det lär finnas plats med många pizzor i en sådan viktuppgång också, det beror ju helt på hur många kcal man är i behov av. En del kanske inte rör sig så mycket och hamnar på överskott med 3000 kcal andra kanske är mer aktiva och behöver 4200 kcal.

Faktum är att t ex orienterare, cyklister eller långdistanslöpare nästan är tvunga att äta en hel del "skräp" för att få i sig tillräckligt med energi. Det är sällan man ser så små personer äta så mycket.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Har en tanke jag inte har ett svar på. Hur kommer det sig att många tar en gainer innan träning. Av vilken anledning?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
hsb: Jag vägde mer, med mindre kroppsfett efter dieten än jag gjorde innan den började.

Niklas: Det är gynnande att ta det då,
Personligen dricker jag protein + kollisar (mindre mängd) innan passet, kolhydrater under passet och protein + kollisar efter.
(sen så kommer martin nog med studien som visar på ett större anabolt gensvar med protein innan passet... ;))

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
hsb: Jag vägde mer, med mindre kroppsfett efter dieten än jag gjorde innan den började.

Du ökade alltså i vikt samtidigt som du blev av med kroppsfett? Du vägde alltså totalt mer EFTER dieten än INNAN? Hur länge pågick dieten? Hur många kalorier tappade du per dag?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Nu har jag kommit igång lite med träning och skulle vilja testa på olika "gainers"

Är 17år 177cm och väger 72kg och skulle vilja öka i vikt, är det protein och kreatin som är skiten? Kolhydrater är lättare att knapra i sig i hemmet.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Nu har jag kommit igång lite med träning och skulle vilja testa på olika "gainers"

Är 17år 177cm och väger 72kg och skulle vilja öka i vikt, är det protein och kreatin som är skiten? Kolhydrater är lättare att knapra i sig i hemmet.

För att öka i vikt krävs ett energiöverskott. För att öka i kvalitativ muskelmassa dessutom så ska en stor del av energin bestå av protein. Sikta mot 2,5-3 gram protein/kg kroppsvikt/dygn. Alltså 180-216 gram protein per dygn för din del.
Tänk på att effekten av proteinet ökar om det intas samtidigt med kolhydrater.
Prova du kreatin, jag har inte märkt nån skillnad med kreatin men det ska tydligen vara ganska individuellt.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R

Ät mat. Massa mat. Gainers är överkurs för normalt byggda människor.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04

Träna mer och hårdare. Vila slappare. Drick mindre alkohol.
Om du väljer gainer A,B eller C är skit samma.
Ät vanliga lagad mat i första hand, du bor ju hemma så tjata på mamsen. Skolmat får du säkert också=bra.

Ser ingen anledning för dig att ta kreatin eftersom du är ny på att träna= dålig muskelkontakt, svaga muskelfästen etc. Eftersom du är 17år så ska du få bra resultatl! Spara kreatinet tills du inte får resultat längre.
(Ibland har jag käkat kreatin när jag deffat för sommaren för att orka träna ordentligt. Då har det inte handlat om någon Miniamaldeff utan mer om att äta lite mindreoch mer kondition/bollsport. Funkar bra för mig.)

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R

Niklas: Det är gynnande att ta det då,
Personligen dricker jag protein + kollisar (mindre mängd) innan passet, kolhydrater under passet och protein + kollisar efter.
(sen så kommer martin nog med studien som visar på ett större anabolt gensvar med protein innan passet... ;))
Jag har absolut inget att säga emot det där, protein både innan och efter ett pass är fördmodligen bättre än ett intag efter eller innan.
Så man kan blanda till sin gainer och dricka halva innan och resten efter.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
För att öka i vikt krävs ett energiöverskott. För att öka i kvalitativ muskelmassa dessutom så ska en stor del av energin bestå av protein. Sikta mot 2,5-3 gram protein/kg kroppsvikt/dygn. Alltså 180-216 gram protein per dygn för din del.
Tänk på att effekten av proteinet ökar om det intas samtidigt med kolhydrater.
Prova du kreatin, jag har inte märkt nån skillnad med kreatin men det ska tydligen vara ganska individuellt.

Ok, det blir 10 kycklingfileér om dagen :näsblod Skulle tro att jag ligger på runt 100 som de är nu.

Ät mat. Massa mat. Gainers är överkurs för normalt byggda människor.

Men att få i sig cirka 200gram protein per dag (om det nu ska vara så mycket) blir rätt svårt på bara vanligt mat, speciellt skoldagar. Försöker käka så mycket som möjligt, ska mäta nån dag och se hur mycket jag kommer upp i!

Träna mer och hårdare. Vila slappare. Drick mindre alkohol.
Om du väljer gainer A,B eller C är skit samma.
Ät vanliga lagad mat i första hand, du bor ju hemma så tjata på mamsen. Skolmat får du säkert också=bra.

Ser ingen anledning för dig att ta kreatin eftersom du är ny på att träna= dålig muskelkontakt, svaga muskelfästen etc. Eftersom du är 17år så ska du få bra resultatl! Spara kreatinet tills du inte får resultat längre.
(Ibland har jag käkat kreatin när jag deffat för sommaren för att orka träna ordentligt. Då har det inte handlat om någon Miniamaldeff utan mer om att äta lite mindreoch mer kondition/bollsport. Funkar bra för mig.)

Ska försöka :rolleyes:

Lutar åt gainers

Ok, räknar bort kreatinet! Skönt för de kostar pengar.

Last edited:

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Men att få i sig cirka 200gram protein per dag (om det nu ska vara så mycket) blir rätt svårt på bara vanligt mat, speciellt skoldagar. Försöker käka så mycket som möjligt, ska mäta nån dag och se hur mycket jag kommer upp i!

Lutar åt gainers

Se till att äta dig mätt minst 5-6 gånger om dagen, sedan kan du lägga till en gainer innan och en efter träningspasset så tror jag nog att du med lätthet kommer upp i drygt 200.
kolla in www.farmacia.cc efter protein/kolhydrater. Eller färdig Gainer om du inte känner för att blanda själv. Där är billigt, jävligt smidigt att beställa, snabb leverans samt protein med helt okej smak (iaf på jordgubb som är den enda jag provat).

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...