Träningstråden

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Men att få i sig cirka 200gram protein per dag (om det nu ska vara så mycket) blir rätt svårt på bara vanligt mat, speciellt skoldagar. Försöker käka så mycket som möjligt, ska mäta nån dag och se hur mycket jag kommer upp i!

Ok, räknar bort kreatinet! Skönt för de kostar pengar.
Om du äter så mycket som du behöver bör du få i dig tillräckligt med protein ändå. Du torde få i dig åtminstone 30-40 gram per måltid utan problem. Börja räkna lite på det så ser du att det inte är så svårt om man bara äter som man ska. Tex antar jag att du dricker en liter mjölk eller mer varje dag. Bara där har du 34 gram gratis.

Angående kreatinet så är det en väldigt liten utgift. Köper du 500g för en hundring så klarar du dig på det bra länge. Håller dock helt med om att det är en totalt onödig kostnad när man är nybörjare. När du så småningom börjar se att ökningarna börja stanna upp tycker jag däremot inte att du ska tveka på att pröva på det.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:va Satt och kolla runt på nätet över en bra måltidsersättning.
Det är så här jag jobbar natt och på nätterna vill jag inte äta mat då jag har märkt att min mage inte helt uppskattar detta :näsblod Just nu äter jag frukt, dricker vatten i mängder och dricker nutriletts färdiga måltidsdryck.
Dessa drycker kostar 20:-/st och jag vill hitta ett bra puller i ställe som kan ersätta denna dryck.
Jag rör på mej på jobbet och tränar även när jag är ledig, har en del övervikt jag vill bli av med så hmmm ja i denna djungel vad är bäst för att vara någolunda mätt och få i sig de man behöver och som hjälper en att förbränna medans man jobbar...

:Bugar tack på förhand för hjälpen...

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Minimal: Är det just vassleprotein som stimulerar proteinsyntesen om man tar det innan också? Eller duger det att t.ex. en macka eller två med keso på (dvs något proteinrikt från kylskåpet)?

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
:Bugar tack på förhand för hjälpen...

http://www.farmacia.cc/product/product.asp?productid=184008&visible=2

http://www.farmacia.cc/product/product.asp?productid=111373&visible=2

Eller kolla på www.gymgrossisten.com efter måltidsersättning. :)

Minimal: Är det just vassleprotein som stimulerar proteinsyntesen om man tar det innan också? Eller duger det att t.ex. en macka eller två med keso på (dvs något proteinrikt från kylskåpet)?

Ja det är bara vassleprotein som stimulerar proteinsyntesen. Ät ingen fast föda direkt innan träningen, det gör det bara jobbigt för magen att smälta maten samt för dig att träna. Ät så mycket du bara klarar av att pressa i dig direkt efter istället :tummenupp

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Yes!... nu e jag precis hemma efter första styrketräningspasset på ett par år.. fan va gött, nu har man komme igång igen!

Dehär blev ju svårare än ja tänkte..

Ska jag ha whey-80 eller gainer pro från gymgrossiten?

Last edited:

MikkE

Guest
Tränade idag med två polare. Fy fan va sunkigt det gick. Iofs första gången nu på jääävligt länge.
Bidde axlar, nacke och biceps idag. Blir ben på fredag, min favorit :D

Båda..

Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu hade du visserligen redan bestämt dig för båda delar men annars hade jag lagt min röst på proteinet. När man vill ha kolhydrater (vid träning) så blandar man i det själv. Vill man sedan få i sig extra protein under resten av dagen ser man till att ta en drink i samband med en fullvärdig kolhydratkälla istället.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nu vill jag inte vara sådan, men över 2 gram protein / kg känns lite som att elda för kråkorna.

Nu vill jag inte heller vara sådan, men att lära sig äta riktigt och mycket slår proteindrinkar för nybörjare, återfallare och andra hobbytränare. Att äta mycket mat tar tid att lära sig, börja träna på det istället för att blanda drinkar.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Nu vill jag inte heller vara sådan, men att lära sig äta riktigt och mycket slår proteindrinkar för nybörjare, återfallare och andra hobbytränare. Att äta mycket mat tar tid att lära sig, börja träna på det istället för att blanda drinkar.

Sen finns det dem som inte har den möjligheten....

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
crossniklas: vasslet kommer till störst nytta där. Men försök få i dig ordentligt med kolhydrater och protein hela dagen upp till passet så lär du få ett fint tryck i kroppen och orka mer.

Hsb: Nej visst vikten gick upp och ner en del under dieten men i grund och botten så är det klart att jag tappade vikt under dieten. Dock när jag påbörjade dieten vägde jag runt 100-101kg och EFTER dieten, då jag är i något bättre form nu än innan dieten började ligger jag på 105kg. Alltså efter tävlingen äter man upp sig och går tillbaka till en mer human kroppsfett, vilket du påpekat med plojbilden på Lee OFF och på Yates ON ;)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Om du äter så mycket som du behöver bör du få i dig tillräckligt med protein ändå. Du torde få i dig åtminstone 30-40 gram per måltid utan problem. Börja räkna lite på det så ser du att det inte är så svårt om man bara äter som man ska. Tex antar jag att du dricker en liter mjölk eller mer varje dag. Bara där har du 34 gram gratis.

Angående kreatinet så är det en väldigt liten utgift. Köper du 500g för en hundring så klarar du dig på det bra länge. Håller dock helt med om att det är en totalt onödig kostnad när man är nybörjare. När du så småningom börjar se att ökningarna börja stanna upp tycker jag däremot inte att du ska tveka på att pröva på det.
Lite missvisande att jämföra t,ex 40 gram protein i en tonfiskburk mot förspjälkat sportprotein i samma mängd.Innan tonfisken blivit"gegga" som kan jämföras med rent protein e det nog inte så många gram kvar.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Hsb: Nej visst vikten gick upp och ner en del under dieten men i grund och botten så är det klart att jag tappade vikt under dieten. Dock när jag påbörjade dieten vägde jag runt 100-101kg och EFTER dieten, då jag är i något bättre form nu än innan dieten började ligger jag på 105kg. Alltså efter tävlingen äter man upp sig och går tillbaka till en mer human kroppsfett, vilket du påpekat med plojbilden på Lee OFF och på Yates ON ;)

Jo, men hur kan du vara säker på att det är muskelmassa då? Kanske musklerna är mer mottagliga för att lägga på sig vätska och glykogen nu direkt efter deffen? Jag tycker bara det låter otroligt att ÖKA i muskelmassa under en sån superdeff som du gjort, och dessutom märka av det utan att mäta? Det låter än mer otroligt då du ligger på en sådan hög nivå som du faktiskt gör. Men om det nu är så så är det ju verkligen en lyckad diet du gjort, finns väl knappast många (på din nivå) som ens lyckas behålla all sin muskelmassa under en sådan hård deff. :tummenupp

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lite missvisande att jämföra t,ex 40 gram protein i en tonfiskburk mot förspjälkat sportprotein i samma mängd.Innan tonfisken blivit"gegga" som kan jämföras med rent protein e det nog inte så många gram kvar.
Visst är det så, men det jag ville få fram är att man faktiskt kan få i sig vad man behöver utan att börja med en massa tillskott direkt. Nästan alla som börjar träna, även på oseriös nivå, börjar med att genast köpa något tillskott innan de fått ordning på sitt matintag. Det är att börja i fel ände tycker jag.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
crossniklas: vasslet kommer till störst nytta där. Men försök få i dig ordentligt med kolhydrater och protein hela dagen upp till passet så lär du få ett fint tryck i kroppen och orka mer.
Jo över det hela tror jag nog att jag får i mig tillräckligt med proteiner och kolhydrater. :)

Skönt att komma hem från en bröst-triceps-axel pass. Pga plugget är jag tvungen att lägga in axlarna i detta pass så det inte krockar med andra muskler, så passet blir lite längre!

Och immorn får man påfyllning av tillskott från Farmacia hem till dörren! :tungan

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...