Träningstråden

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
jacke: nejdå du uppfattade mig korrekt. Tänk dig såhär (vi tar bröstmuskulatur som exempel) fibrerna fäster innifrån och ut, inte uppifrån och ner. Den har då flera separata fästpunkter men i stort är det en övre och en undre och en muskel kommer kontraheras totalt sålänge man kör strikt, man kan liksom inte tvinga en muskel att få mer belastning någonstans. Likaså med biceps 2 "huvuden" OM du genetiskt kan ha en peakig biceps kommer du kunna få det, jag försöker inte vara taskig men det kan inte vara som så att du bara hade små armar så det inte syntes? Så som du själv körde kunde du med lätthet sabbat lederna och hela biceps.

Att 50% av resultaten kommer med gener är det trögaste jag nånsin hört. Gener kommer spela roll på HÖG nivå, dvs tungvikt på SM kanske, utan tvekan kan någon med dåliga gener tävla och plocka vinster på många tävlingar, och inte bara nybörjartävlingar.
Hårt arbete visar sig i alla sporter, synnerhet i byggning. Inte är det som så att man bara lyfter lite och sen är man där. Det är snarare så att man lever sporten, ni som inte ger det Allt kommer heller aldrig kunna veta om ni är nåt bra. Dessutom kommer det ta 15-25 år att nå sitt genetiska max...

Belgian blue har fel på en gen (myostatin) därav den extrema tillväxten på dom.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Det vore ju jävligt fint, det borde ju gå att få till frammåt hösten iaf om jag bara lyckas hålla mig hel denna gången, inte bryta några nyckelben på falkenbergsbanan osv (vilket jag lyckades med i höstas..) :D :näsblod

Vahh? Mitt nyckelben har varit lite trasigt nån gång i tiden och det märker jag av i träningen, speciellt när jag är nykraschad på den sidan. Hur sjutton kan du bänka så med knöggligt nyckelben? :näsblod

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
jacke: nejdå du uppfattade mig korrekt. Tänk dig såhär (vi tar bröstmuskulatur som exempel) fibrerna fäster innifrån och ut, inte uppifrån och ner. Den har då flera separata fästpunkter men i stort är det en övre och en undre och en muskel kommer kontraheras totalt sålänge man kör strikt, man kan liksom inte tvinga en muskel att få mer belastning någonstans. Likaså med biceps 2 "huvuden" OM du genetiskt kan ha en peakig biceps kommer du kunna få det, jag försöker inte vara taskig men det kan inte vara som så att du bara hade små armar så det inte syntes? Så som du själv körde kunde du med lätthet sabbat lederna och hela biceps.

Att 50% av resultaten kommer med gener är det trögaste jag nånsin hört. Gener kommer spela roll på HÖG nivå, dvs tungvikt på SM kanske, utan tvekan kan någon med dåliga gener tävla och plocka vinster på många tävlingar, och inte bara nybörjartävlingar.
Hårt arbete visar sig i alla sporter, synnerhet i byggning. Inte är det som så att man bara lyfter lite och sen är man där. Det är snarare så att man lever sporten, ni som inte ger det Allt kommer heller aldrig kunna veta om ni är nåt bra. Dessutom kommer det ta 15-25 år att nå sitt genetiska max...

Belgian blue har fel på en gen (myostatin) därav den extrema tillväxten på dom.
Att gener skulle va 50% av resultatet håller inte jag heller med om.Snarare träning o kost sam övrig livsstil precis som du skriver.Men det jag tyckte du skrev var att gener inte hade nån som helst betydelse på tillväxten.O där delar sig våran uppfattning isf.Jag hade väldigt grova armar,tyvärr för grova vilket drog ner symetrin lite grann.Hade 53 cm off season o 49 deffad o klar.Jag är fullt medveten om att skaderisken var enorm,vilket jag påpekade oxå.Så jag rekommenderar inte den metoden.Men jag hävdar iaf att olika personer har olika genetiska förutsättningar för att lyckas hur mycket dom än tränar o äter o lever rätt.O vissa som tävlat genom åren har ju inte haft nån som helst grundfysik.Ägaren på mitt gym t,ex.Var en känd o talangfull BB som skördade priser samtidigt som jag.Nu syns det knappt att han hållit på med skrotet öht.Skulle kunna tas för en tävlingscyklist nästan.Själv är jag inget träningsideal längre heller.Men jag blir inte platt som en pannkaka om jag slutar träna heller.Jag e ju nästan 40 år nu,så d får man ju acceptera.Men jag ligger runt 100 kg i kroppsvikt o håller 47cm i biccar än iaf,så vem vet.Med en seriös satsning kanske man kan ställa upp i veteran om ett par år :D ,fast d e föga troligt då jag inte har den hungern o gnistan o ekonomin d kräver längre.Kanske skulle be nån sabba min myostatin-gen oxå.:D Det är ett JÄTTEJOBB att ta sig upp på scen,iaf med vinstchanser.Går inte att lalla runt o köra halvhjärtat,utan bli en sån där som folk skakar på huvet åt bakom ryggen o tycker det verkar överdrivet. mvh//jacke

Last edited:

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Vahh? Mitt nyckelben har varit lite trasigt nån gång i tiden och det märker jag av i träningen, speciellt när jag är nykraschad på den sidan. Hur sjutton kan du bänka så med knöggligt nyckelben? :näsblod

De två första veckorna efter vurpan trodde jag aldrig att jag skulle kunna träna ordentligt igen, smärtan var nåt fruktansvärd så fort jag försökte lyfta armen högre än axelhöjd, kändes som benet gick av på nytt varje gång ungefär :näsblod . Men men, som tur var läkte det ihop fint och nu känner jag inte av det öht längre, det är bara en liten bula precis där brottet var. Första bröstträningen sedan vurpan var ju inte rolig kan jag säga, 45*10 i bänk sedan var jag totalslut :D
Får väl hoppas du har samma tur så ditt med läker ihop ordentligt :)

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
.Ägaren på mitt gym t,ex.Var en känd o talangfull BB som skördade priser samtidigt som jag.Nu syns det knappt att han hållit på med skrotet öht.Skulle kunna tas för en tävlingscyklist nästan.

Det kan inte vara så att du hållt dig i (positiv) energibalans samtidigt som han slappat till det med matintaget och därmed gått ner i vikt i form av muskler?

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Det kan inte vara så att du hållt dig i (positiv) energibalans samtidigt som han slappat till det med matintaget och därmed gått ner i vikt i form av muskler?
Sen jag la karriären på hyllan -92 kan man knappast beskylla mig för att ha levt ett sunt liv på något sätt,så jag tror inte det beror på det.:D Snarare är det så som med husbyggning.Bygger man en taskig grund o sen ett flådigt hus på den grunden,så blev aldrig huset bättre än grunden utan rasar ihop när den ger vika.Tror nog det kan va annat än maten som tog slut för honom typ.:rolleyes:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Att gener skulle va 50% av resultatet håller inte jag heller med om.Snarare träning o kost sam övrig livsstil precis som du skriver.Men det jag tyckte du skrev var att gener inte hade nån som helst betydelse på tillväxten.O där delar sig våran uppfattning isf.Jag hade väldigt grova armar,tyvärr för grova vilket drog ner symetrin lite grann.Hade 53 cm off season o 49 deffad o klar.Jag är fullt medveten om att skaderisken var enorm,vilket jag påpekade oxå.Så jag rekommenderar inte den metoden.Men jag hävdar iaf att olika personer har olika genetiska förutsättningar för att lyckas hur mycket dom än tränar o äter o lever rätt.O vissa som tävlat genom åren har ju inte haft nån som helst grundfysik.Ägaren på mitt gym t,ex.Var en känd o talangfull BB som skördade priser samtidigt som jag.Nu syns det knappt att han hållit på med skrotet öht.Skulle kunna tas för en tävlingscyklist nästan.Själv är jag inget träningsideal längre heller.Men jag blir inte platt som en pannkaka om jag slutar träna heller.Jag e ju nästan 40 år nu,så d får man ju acceptera.Men jag ligger runt 100 kg i kroppsvikt o håller 47cm i biccar än iaf,så vem vet.Med en seriös satsning kanske man kan ställa upp i veteran om ett par år :D ,fast d e föga troligt då jag inte har den hungern o gnistan o ekonomin d kräver längre.Kanske skulle be nån sabba min myostatin-gen oxå.:D Det är ett JÄTTEJOBB att ta sig upp på scen,iaf med vinstchanser.Går inte att lalla runt o köra halvhjärtat,utan bli en sån där som folk skakar på huvet åt bakom ryggen o tycker det verkar överdrivet. mvh//jacke

Gener har betydelse, när man är bra jävla grov. Att sen gener har betydelse för nån muskelgrupp växer lättare än andra är också klart. Inget kan vara för stort, din övriga kropp var bara inte tillräckligt bra för armarna ;). Men att du kunde "target train" en speficik del av en muskel är fortfarande omöjligt, om inte dina biceps fästen sitter annorlunda än på resten av människor.
Vad man väger är ganska oviktigt, det är vad vikten består av som är viktig. Armar på 47 är ju helt ok, men hur är resten och hur hårda är armarna... det försvinner mer än många tror innan fibrerna börjar synas. Men det e klart du ska satsa!

ang myostatin genen har forskare tydligen kunnat fixa det nu, har testats på råttor o dom gick upp 40% ren massa utan nån fysisk aktivitet. Dock dog dom 50% tidigare hehe

ps: Coleman är snart 43 eller 44... så skyll nu inte på ålder.. upp på scen!

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Gener har betydelse, när man är bra jävla grov. Att sen gener har betydelse för nån muskelgrupp växer lättare än andra är också klart. Inget kan vara för stort, din övriga kropp var bara inte tillräckligt bra för armarna ;). Men att du kunde "target train" en speficik del av en muskel är fortfarande omöjligt, om inte dina biceps fästen sitter annorlunda än på resten av människor.
Vad man väger är ganska oviktigt, det är vad vikten består av som är viktig. Armar på 47 är ju helt ok, men hur är resten och hur hårda är armarna... det försvinner mer än många tror innan fibrerna börjar synas. Men det e klart du ska satsa!

ang myostatin genen har forskare tydligen kunnat fixa det nu, har testats på råttor o dom gick upp 40% ren massa utan nån fysisk aktivitet. Dock dog dom 50% tidigare hehe

ps: Coleman är snart 43 eller 44... så skyll nu inte på ålder.. upp på scen!
Nja,om du läser ordentligt så säger jag ju att det träningssättet endast gav en VISUELL effekt.Target training e lika omöjligt som att punktbränna fett.O angående min nuvarande "form" kan jag bara meddela att den inte existerar o inte heller har gjort så på väldigt länge.Det enda jag kan konstatera är som jag sa att mitt "förfall" kanske är något mindre än övriga män i min åldersgrupp.Inte hård nånstans o skulle säkert sluta som en -80 gubbe med räkben vid en eventuell deff.Vill även påpeka att jag tävlade i slutet av 80-talet.På den tiden var det sensation nästan när nån vägde in på en deffad kroppsvikt över 100 kg.O en junior såg ut som just det,en junior.Nuförtiden finns det ju juniorer som väger in på 110 panner o ser ut som mr universum.O min karriär är som sagt över,är inte taggad för fem öre om jag ska va ärlig.Orkar inte med den "commitment" som krävs,o har inte spons eller resurser för en helhjärtad satsning.O stå på scen utan vinstchans är otänkbart för mig.Njuter numera av att se andra(läs dig bl,a) kämpa o göra upp om pokalerna.Man kan ju njuta av SPORTEN bodybuilding ändå,utan att vara aktiv.Jag älskar att se en fin kropp röra sig till ett proffsigt posande iaf.Så jag fortsätter följa din o ett par andras utveckling o önskar ett skadefritt tränande.Vilket jag anser vara a och o för att kunna gå hela vägen.
mvh//jacke

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det någon som har tips om träningskläder?
Jag har lite svårt då jag är fett lång (197cm) men inte fett fet (97kg).
Alltså kan jag välja på byxor som är för fetton eller för korta byxor. :gråta

Priset saknar betydelse, bara jag är het i gymet. :banana

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R

Att 50% av resultaten kommer med gener är det trögaste jag nånsin hört.
Självklart spelar gener en väldigt stor roll i det hela, det borde du också veta att det inte är alla som växer så det knakar trots att dom tränar som djur.

T ex vid försök med överätning har smala personer som aldrig varit feta visat sig lägga på sig uppåt 60% fettfri massa, utan träning. Det är ju väldigt stor skillnad på en sådan person och en annan som kanske med samma energiöverskott bara får 20% fettfri massa och resten fett.
Benstomme, muskelfäste, sammansättningen av muskelfibrer, hormonell status, nervsystem... Allt spelar in och gör ganska stora skillnader.

Att gener utgör uppåt 50% av resultaten är en siffra jag har läst i alla fall.
Man har åtminstonde hittat en gen som verkar göra skillnad, ACE-genen.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Är det någon som har tips om träningskläder?
Jag har lite svårt då jag är fett lång (197cm) men inte fett fet (97kg).
Alltså kan jag välja på byxor som är för fetton eller för korta byxor. :gråta

Priset saknar betydelse, bara jag är het i gymet. :banana
Borde va lättlöst då jag tamefan ALLTID upplevt träningsbrallor som för långa.Kika in på budo o fitness på sveavägen så hjälper dom dig nog att lösa det problemet.Eller så får du göra som arnold gjorde för att påskynda bentränandet,köra i korta tights :tungan .

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
MUAHAHAHAHAAAAA!!! Tänk att man ens har tränat i detta plagg.Skitpoppis på slutet av 80-talet.Skulle inte visa mig i detta på ett gym mot betalning ens nu.:gnissla
E man gammal eller e man gammal?

TILL SALU

Bifogat

• IMG_0173.JPG
    IMG_0173.JPG
    60.6 KB · Visningar: 51

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
fifan va hett alltså!! :D

Man skulle ju bli kung på gymmet direkCt om man hade den där på sig!

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
MUAHAHAHAHAAAAA!!! Tänk att man ens har tränat i detta plagg.Skitpoppis på slutet av 80-talet.Skulle inte visa mig i detta på ett gym mot betalning ens nu.:gnissla
E man gammal eller e man gammal?

TILL SALU

Heheh cooolt !!!!

Synd att jag inte har en passande kropp annars skulle jag köpt det dirECkT !!

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
fifan va hett alltså!! :D

Man skulle ju bli kung på gymmet direkCt om man hade den där på sig!
He he he,visst. Tolvans ölkagge o hårig som en helly hansenjacka va?Lägg till en stöddig getpung som putar ordentligt oxå.Lär ju garanterat locka fram ett o annat skratt iaf. :tummenupp

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Fick en flashback till.Måste bara få berätta vad man hade för accessoarer till denna mundering.Fanns nämligen en sorts "strumpor" som var en meter för långa o drogs ner runt vristerna som såna där benvärmare dom hade i fame typ.Basketdojjor var ju självklart.Men exibitionistisk till max som man var på den tiden så hade jag nog helst tränat naken med styrkebältet på helst.Hade varit kul o se gymägarens min när man kom ut o börja träna med den munderingen.:näsblod

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
jacke: Då är vi på samma spår, tack för supporten... ska försöka att inte göra nån besviken :)

hahahaha den jävla klädseln.... fick mig ett gott skratt.

Ang klädsel, jag kör alltid i adidas träningsbyxor, dom har ett nät inuti och är helt sjukt bra, har kört samma i 3 år nu (dock 1 storlek större per år hehe). Och dom är skitbra och slitstarka. Jag är ca 180 och jag får ha dom rätt kavlade, så XL borde passa bra i längden. Sen är dom ganska breda så dom är perfekta... märks att ja gillar dom? :D

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jacke: Då är vi på samma spår, tack för supporten... ska försöka att inte göra nån besviken :)

hahahaha den jävla klädseln.... fick mig ett gott skratt.

Ang klädsel, jag kör alltid i adidas träningsbyxor, dom har ett nät inuti och är helt sjukt bra, har kört samma i 3 år nu (dock 1 storlek större per år hehe). Och dom är skitbra och slitstarka. Jag är ca 180 och jag får ha dom rätt kavlade, så XL borde passa bra i längden. Sen är dom ganska breda så dom är perfekta... märks att ja gillar dom? :D

när det tränas så gäller TKD byxor och en tshirt :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...