Träningstråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Borde va lättlöst då jag tamefan ALLTID upplevt träningsbrallor som för långa.Kika in på budo o fitness på sveavägen så hjälper dom dig nog att lösa det problemet.Eller så får du göra som arnold gjorde för att påskynda bentränandet,köra i korta tights :tungan .

Jag ska kolla Budo Fitness. :tummenupp
Annars får det bli tights. :brynad
Shorts är uteslutet. :fakta

Jag är ca 180 och jag får ha dom rätt kavlade, så XL borde passa bra i längden.

Nä, går inte. Jag har ett par XL Adidas och de är för korta, om man har dem exakt under Björn Borg -kanten på kallingarna så är de okej om man inte rör sig. :mad
Sedan har jag ett par XXL som är för långa och för stor röv. :4skrika

Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag ska kolla Budo Fitness. :tummenupp
Nä, går inte. Jag har ett par XL Adidas och de är för korta, om man har dem exakt under Björn Borg -kanten på kallingarna så är de okej om man inte rör sig. :mad
Sedan har jag ett par XXL som är för långa och för stor röv. :4skrika

Sy ett par egna superheta brallor!
Då kan du imponera på alla med egendesignade brallor också ju.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Lanserar en egen teori om varför det känns som om man kan träna inre bröst.

I ytterlägena på tex pecdec så kan man använda hela bröstmuskeln för att föra in armen mot centrum av kroppen.

Ju närmare centrum du kommer desto mindre del av bröstmuskeln kan du använda.

Någonstans när fästet i överarmen har passerat mitten på nyckelbenet (se bild) så kan enbart den mittre delen av bröstmuskeln användas. Dvs inte övre och undre delen av bröstmuskeln, eftersom fästena nu ligger "bakom" övre och undre fästena på muskeln.

Resultatet blir att man kan träna mittre delen av bröstet, men det känns som om man tränar de innersta centimetrarna av muskeln eftersom den är kontraherad.

Bifogat

• pectoralismajor.jpg
    pectoralismajor.jpg
    31.2 KB · Visningar: 142

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
måste bara fråga er i denna tråden en sak. är det genomtänkt att gymmet har gelehjärtan utplacerade överallt :va

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
måste bara fråga er i denna tråden en sak. är det genomtänkt att gymmet har gelehjärtan utplacerade överallt :va

Japp, gelégodis överlag stimulerar proteinsyntesen mer än något annat gör vid blotta åsynen, hjärtan av alla dess slag ger även en positiv inverkan på hormonbalansen. Forskningsresultat har visat på att det är en högre andel tillväxthormon i blodomloppet hos en person som ser ett geléhjärta, än hos en som ser en skumbanan. Var tacksam över ditt gym, det är inte många som har det så bra som du! :tummenupp

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Japp, gelégodis överlag stimulerar proteinsyntesen mer än något annat gör vid blotta åsynen, hjärtan av alla dess slag ger även en positiv inverkan på hormonbalansen. Forskningsresultat har visat på att det är en högre andel tillväxthormon i blodomloppet hos en person som ser ett geléhjärta, än hos en som ser en skumbanan. Var tacksam över ditt gym, det är inte många som har det så bra som du! :tummenupp

du är så seriös också :D:D

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Nej, äter man ett geléhjärta under eller efter ett gympass så är all träning man har gjort den senaste veckan bortkastad. Lyssna inte på Chrille, han bara snackar nonsens!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
jag förstår ingenting! :gråta

Om jag äter gelehallon kommer jag kunna bänka 100 8x3 då? :va

Last edited:

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
jag förstår ingenting! :gråta

Om jag äter gelehallon kommer jag kunna bänka 100 8x3 då? :va

För bästa resultat bör du som sagt äta geléhjärtan av bra kvalitet, men har du inte tänkt bli strongman eller mr.olympia så duger det såklart gott med geléhallon. Koncentrera intaget till direkt före och efter träningspasset, komplettera frukosten och slappandet i tv-soffan med en näve geléhallon och du kommer få byta gipsplattor i taket nästa gång du försöker reppa med 100 kg i bänkpress :tummenupp

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
För bästa resultat bör du som sagt äta geléhjärtan av bra kvalitet, men har du inte tänkt bli strongman eller mr.olympia så duger det såklart gott med geléhallon. Koncentrera intaget till direkt före och efter träningspasset, komplettera frukosten och slappandet i tv-soffan med en näve geléhallon och du kommer få byta gipsplattor i taket nästa gång du försöker reppa med 100 kg i bänkpress :tummenupp

Jävlar, fan va bra! Men ska man suga på dom eller tugga och sen svälja direkCt?

Jag har hört att man ska suga på dom innan träningspasset och tugga efter, stämmer det?:va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...