Träningstråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilket är bäst och varför:
Separata styrke-/konditionspass eller kombinerade?
Jag kör nu rätt mycket cykel och löpband men jag kör varje pass med styrka också.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Vilket är bäst och varför:
Separata styrke-/konditionspass eller kombinerade?
Jag kör nu rätt mycket cykel och löpband men jag kör varje pass med styrka också.
Tror jag kan våga påstå att det ena inte utesluter det andra.Under deff gick jag raska (135bpm) promenader både kl 5 på morgonen o 20 på kvällen.Tränade som vanligt under tiden.Så eftersom jag inte vet vad du är ute efter så blir det svårt att svara på.Är du "smal" o vill lägga på dig så kanske du inte behöver så mycket cardio.Men är det tvärtom så är entimmespromenader guld före frukost.Ät gärna havregryn o grovt bröd med sylt på som första mål efter en sån promenad.:tummenupp

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
jacke har så rätt så, däremot skippa sylten för all fruktos. Gröt o grovbröd med mjölk o protein :)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
jacke har så rätt så, däremot skippa sylten för all fruktos. Gröt o grovbröd med mjölk o protein :)
Din commandobyggare:D Sylten var ju för att orka med ett litet leende på väg till jobbet.Körde med rårörda lingon utan socker.Tror inte en klick i gröten skadar va?När man var som mest taggad hade man väckarklockan på 03.00 o steg upp för att äta 3 dl havregryn mitt i natten,för att sen gå o lägga sig igen.Det blev en sån vana att jag inte ens vaknade ibland utan såg tallriken i disken på morgonen o hajade att jag gjort det.Det var tider det.Saknar morronpromenaden lite faktiskt.Blev en sån skön start på dagen när man kände sig så där nyttig.:yoparty
BTW, vad gör du uppe så där dags??? Du ska ju ligga o "läka" då.:tungan

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Jacke: jobbar natt så det blir lite svårt att ställa om sig på lediga dagar, men ingen fara min sömn får jag :). Vill man deffa tycker jag att slänga i sig en massa fruktos efter aktivitet inte är att föredra iaf ;) håll nån ätardag eller som jag gjorde, några ätarmåltider i veckan (upp till nån månad innan tävling).

Chrille: hallonhjärtan is the shit? hade jag varit tvungen att välja hade det fått bli bilar efter träning, inte för dom är det bästa jag vet utan att det fyller på glykogenet hyffsat :)

Thoraby

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
nopp
Har en halvlegitim fråga. Har tränat endast överkropp nu ett tag, men inte alls fått bra resultat som jag fick när jag tränade benen med. Så jag har bestämt mig för tt börja med det igen, men problemet... Har redan en hyffsat stor bakdel(är inte överviktig alls 173 cm, 66 kg). Tror den är genetisk. Dessutom vet jag att röven växer satan om man knäböjer och marklyftar gigantiska mängder vikt.

Så jag står mellan att ha en atletisk(tänk brad pitt fight club, större pattmuskler fast itne i närheten lika deffad:p) överkropp, eller att så småningom fixa en läskigt stor massa muskler och utputande kalleanka röv. Vafan ska man göra:confused:

FreddaGädda

Guest
Har en halvlegitim fråga. Har tränat endast överkropp nu ett tag, men inte alls fått bra resultat som jag fick när jag tränade benen med. Så jag har bestämt mig för tt börja med det igen, men problemet... Har redan en hyffsat stor bakdel(är inte överviktig alls 173 cm, 66 kg). Tror den är genetisk. Dessutom vet jag att röven växer satan om man knäböjer och marklyftar gigantiska mängder vikt.

Så jag står mellan att ha en atletisk(tänk brad pitt fight club, större pattmuskler fast itne i närheten lika deffad:p) överkropp, eller att så småningom fixa en läskigt stor massa muskler och utputande kalleanka röv. Vafan ska man göra:confused:

Haha.. Jag har samma problem :rofl
Vi har hyfsat jämna mått. Jag är 175 cm och 72 kg. För ett halvår sen låg jag nog på 66 eller så.

:thisthreadisworthlesswithoutpics

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror jag kan våga påstå att det ena inte utesluter det andra.Under deff gick jag raska (135bpm) promenader både kl 5 på morgonen o 20 på kvällen.Tränade som vanligt under tiden.Så eftersom jag inte vet vad du är ute efter så blir det svårt att svara på.Är du "smal" o vill lägga på dig så kanske du inte behöver så mycket cardio.Men är det tvärtom så är entimmespromenader guld före frukost.Ät gärna havregryn o grovt bröd med sylt på som första mål efter en sån promenad.:tummenupp

Jag tränar, oftast, på morgonen och det jag vill uppnå är mindre fett och mer muskler kort och gott.
Det jag undrar är om det är bättre ur resultatperspektiv att separera konditions-/styrketräning eller om det är likvärdigt, eller rent av bättre, att kombinera under samma pass.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...