Träningstråden

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Ett helvetta då man inte kan gymma för man har blivit sjuk sen tisdagen! :död

Ibland så är vila nödvändigt, ofta tappar man inte så mycket som man tror.

Du är snart tillbaka och kör hårt.

Själv har jag kört tunga benböj idag.
Siktet är inställt på benträning 2ggr/vecka hela 2007. Jag börjar redan se lite resultat efter 6 veckor.

Last edited:

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Ibland så är vila nödvändigt, ofta tappar man inte så mycket som man tror.

Du är snart tillbaka och kör hårt.

Själv har jag kört tunga benböj idag.
Siktet är inställt på benträning 2ggr/vecka hela 2007. Jag börjar redan se lite resultat efter 6 veckor.
Jag ser på din avatar att du har kört mycket bröstträning. Jag vet visserligen inte hur resten av din kropp ser ut men jag råder dig ändå till att ta det lugnt med bröstträningen ett tag.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
hjälp mig, jag väger 60kg å vill gå upp ca 10kg, tränar tae kwon do 3 gånger i väckan, dicker kostilskott för viktökning.. finns det nått mer jag kan göra?

är snart 18 år och har jävligt snabb ämnesomsättning

mvh David

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
hjälp mig, jag väger 60kg å vill gå upp ca 10kg, tränar tae kwon do 3 gånger i väckan, dicker kostilskott för viktökning.. finns det nått mer jag kan göra?

mvh David
Ja, du kan äta mer helt enkelt. Men det är ingen vinning i att gå upp 10 kilo bara för att gå upp. Låt det tar lite tid och satsa på en kvalitativ ökning istället, ät för att prestera så bra som möjligt på träningen. Tränar du ingen styrketräning?

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02

mvh David

Som sagt äta mer, äter du någorlunda nyttigt tror jag det är svårt att få det till annat än kvalitativ ökning, speciellt om du börjar styrketräna ett par gånger i veckan också. Ät ordentligt så har du nog dina 70 kg om 3-4 månader :tummenupp

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Ett helvetta då man inte kan gymma för man har blivit sjuk sen tisdagen! :död

Vet precis hur det känns, har gått omkring med en förkylning liggandes i bakgrunden hur länge som hellst nu. Också efter 2-3 veckor när man tror man är frisk går man på gymmet och börjar träna lite. Två-tre träningstillfällen senare ligger man med feber och förkyld igen :huvet . Så jag passar på att promenera, boxas och göra annat istället, så man håller sig igång och har man tur kanske man tappar ett kilo eller två i vikt också.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC

mvh David
som jag kommer ihåg från TKDn så körde vi aldrig styrka på passen, mest armhävningar och sånt fast det räknas knappt (om man ser till vilken oooootrolig muskelökning man fick) så om ni har lite maskiner och kanske en bänk där så är det ju bara att träna så mycket du pallar efter ordinarie träning :tummenupp

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
hinkas: Har du feber och boxar o har dig löper du bra mycke större risk för livshotande skador än om du kört ett par lättare pass på gymet.

Själv hamnade man på akuten inatt pga jobbet, flög rakt ner i betong golv med skallen och handled, enda ja kunde gnälla om var när ja fick träna. Dom sa 1 vecka, jag säger 1 dag :) Fick hjärnskakning, fraktur i handled och ett par leder skadade + sträckta leder och muskler i nacken. Känner mig måttligt road. Men hade jag inte varit den storleken jag är hade jag varit i väldigt dåligt skick sa läkarna... Drygt o vägra huvudvärkspiller när man känner sig mindre bra men men, va gör man inte för proteinsyntesen :D

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Själv hamnade man på akuten inatt pga jobbet, flög rakt ner i betong golv med skallen och handled, enda ja kunde gnälla om var när ja fick träna. Dom sa 1 vecka, jag säger 1 dag :) Fick hjärnskakning, fraktur i handled och ett par leder skadade + sträckta leder och muskler i nacken. Känner mig måttligt road. Men hade jag inte varit den storleken jag är hade jag varit i väldigt dåligt skick sa läkarna... Drygt o vägra huvudvärkspiller när man känner sig mindre bra men men, va gör man inte för proteinsyntesen :D

Haha, du var då jävlarimig en hård jävel, kör hårt. NO PAIN, NO GAIN! :yoparty

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
protein

Ja brukar käka lätt kesella med lite blåbärs soppa som mellan mål på jobbet. istället för tonfisk o majs. innehåller lika mycket protein o smakar mycket bättre(ca 30g). Nån som har nåt annan protein rikt förslag som kostar runt 10 kr ?

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Ja brukar käka lätt kesella med lite blåbärs soppa som mellan mål på jobbet. istället för tonfisk o majs. innehåller lika mycket protein o smakar mycket bättre(ca 30g). Nån som har nåt annan protein rikt förslag som kostar runt 10 kr ?

Tonfisk är det väl inget fel på ?

Willys tonfisk innehåller ca 35g protein och kostar kring 10.90kr, den innehåller
stora bitar och är inte att jämföra med Eldrados som är rena färsen.

Annars kan du tex. köpa Whey-80 från www.gymgrossisten.com och då får du ge ca 4.5kr för 30g protein. Pulver är klart billigast.

Glöm dock inte att du även måste få i dig kolhydrater efter träningen så både tonfisken eller pulvret måste du komplettera med annan kost.

Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
hinkas: Har du feber och boxar o har dig löper du bra mycke större risk för livshotande skador än om du kört ett par lättare pass på gymet.

Mja, alltså, inte när jag har feber heller, då är jag så ynklig och ligger i soffan :rolleyes: . Men efter att ha tränat med förkylning så fick jag feber så nu håller jag mig lite lugnare lite längre. Fortfarande snorig och sår i näsan. Väntar väl ca 1 vecka till inna jag går på gymmet, vill inte bli liggandes med feber och träningsvärk samtidigt, det var fan inge kul.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Förutom att det är fullt med tungmetaller och jävligt jobbigt att äta i stora mängder så är det inget fel nej.

Jo, tungmetallerna är inget vidare men 1burk/dag ger nog inget större negativ inverkan på kroppen. Förhoppningsvis inte :näsblod

Själv äter jag för närvarande 2-3st burkar/dag men det blir bara under några veckor.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Jo, tungmetallerna är inget vidare men 1burk/dag ger nog inget större negativ inverkan på kroppen. Förhoppningsvis inte :näsblod

Själv äter jag för närvarande 2-3st burkar/dag men det blir bara under några veckor.

Max en burk i veckan läste jag nånstans. Finns det egentligen någon anledning (förutom variation) att välja tonfisk framför pulver?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Vet precis hur det känns, har gått omkring med en förkylning liggandes i bakgrunden hur länge som hellst nu. Också efter 2-3 veckor när man tror man är frisk går man på gymmet och börjar träna lite. Två-tre träningstillfällen senare ligger man med feber och förkyld igen :huvet . Så jag passar på att promenera, boxas och göra annat istället, så man håller sig igång och har man tur kanske man tappar ett kilo eller två i vikt också.

Faktiskt inte gymmet jag stör mig mest på, det är att jag ska mönstra på fredag! Så jag måste försöka få en ny tid, för jag kommer aldrig kunna prestera tillräckligt på mönstringen om jag blir tvungen att köra den nu på fredagen! :huvet

Henken

Guest
Jag hade ett "litet" träningsuppehåll på 9 månader och började om nu i höstas. Jag har gått upp 5kg på den tiden och orkar mer nu än när jag tränade före uppehållet. Det är väl iofs bra men nu består inte viktökningen av bara muskler :näsblod Det hade varit bra att förlora några kg fett utan att bli allt för svag nu till sommaren. Har ni några bra förslag och tips?
Jag dricker whey80 ungefär 1gång/dag, gjorde det 2ggr/dag innan men jag tycker jag blir så...vad ska man säga. Dallrig i kroppen? :)
Går till & från jobbet också men det känns inte som det räknas direkt. Dricka vatten har jag hört är bra för förbränningen så det gör jag under dagen, men det bidar liksom till dallrigheten :mad:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag hade ett "litet" träningsuppehåll på 9 månader och började om nu i höstas. Jag har gått upp 5kg på den tiden och orkar mer nu än när jag tränade före uppehållet. Det är väl iofs bra men nu består inte viktökningen av bara muskler :näsblod Det hade varit bra att förlora några kg fett utan att bli allt för svag nu till sommaren. Har ni några bra förslag och tips?
Jag dricker whey80 ungefär 1gång/dag, gjorde det 2ggr/dag innan men jag tycker jag blir så...vad ska man säga. Dallrig i kroppen? :)
Går till & från jobbet också men det känns inte som det räknas direkt. Dricka vatten har jag hört är bra för förbränningen så det gör jag under dagen, men det bidar liksom till dallrigheten :mad:

spring så mycket som ditt hjärta och dina ben klarar av, drick mycket vatten som du själv skriver. har du ett bra hjärta så kanske du vill ta tabletter som ökar hjärtrytmen och ökar din förbränning (rekommenderas inte om du är större än lönnfet/ har problem med kärl/hjärta)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Haha, du var då jävlarimig en hård jävel, kör hårt. NO PAIN, NO GAIN! :yoparty

haha tack, måste ju växa har inte tid med detta!
Först fick dom leta efter en blodtrycks greja som fick plats runt armen, sen fick ja inte plats på britsen till magnetröntgen och kom knappt ner i rullstolen jag blev runtputtad i, dom måste ju få in fler som är lite över medel tycker jag.

men men blir att åka hem till mamma och få grillad oxfile för jag är skadad, sen ha ätardag o film här hemma :)

Imorrn BEN :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...