Träningstråden

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Tonfisk är det väl inget fel på ?

Willys tonfisk innehåller ca 35g protein och kostar kring 10.90kr, den innehåller
stora bitar och är inte att jämföra med Eldrados som är rena färsen.

Annars kan du tex. köpa Whey-80 från www.gymgrossisten.com och då får du ge ca 4.5kr för 30g protein. Pulver är klart billigast.

Glöm dock inte att du även måste få i dig kolhydrater efter träningen så både tonfisken eller pulvret måste du komplettera med annan kost.

nej men ja åt tonfisk varje dag på jobbet (eldorados) med olja o det va så kladdigt och omständigt då det inte alltid finns tillgång till tvål o vatten. så ja tröttna på det efter 7 månader varje dag till frukost. kör på bulk pulver efter gym gainer pro+ 3 dl havre i det ger bra.

ska in o kolla det med whey-80 billigare i längden.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r

Först fick dom leta efter en blodtrycks greja som fick plats runt armen, sen fick ja inte plats på britsen till magnetröntgen och kom knappt ner i rullstolen jag blev runtputtad i, dom måste ju få in fler som är lite över medel tycker jag.

Hur nöjd var du? :D

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Max en burk i veckan läste jag nånstans. Finns det egentligen någon anledning (förutom variation) att välja tonfisk framför pulver?

Vad jag vet så är det inga större fördelar.

Själv så blir jag lite mer mätt efter en burk tonfisk än en proteindrink då den ger mer substans.

Då slipper jag gå och vara sugen på mat hela tiden.

ska in o kolla det med whey-80 billigare i längden.

Gör så, finns många nätbutiker som säljer prisvärt protein.

Det finns ingen större anledning att betala mer för protein, det är väl proteinet du vill betala för och inte märket på produkten. Märket är inte den viktigaste faktorn för dina resultat.

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
hinkas: Har du feber och boxar o har dig löper du bra mycke större risk för livshotande skador än om du kört ett par lättare pass på gymet.

Själv hamnade man på akuten inatt pga jobbet, flög rakt ner i betong golv med skallen och handled, enda ja kunde gnälla om var när ja fick träna. Dom sa 1 vecka, jag säger 1 dag :) Fick hjärnskakning, fraktur i handled och ett par leder skadade + sträckta leder och muskler i nacken. Känner mig måttligt road. Men hade jag inte varit den storleken jag är hade jag varit i väldigt dåligt skick sa läkarna... Drygt o vägra huvudvärkspiller när man känner sig mindre bra men men, va gör man inte för proteinsyntesen :D
Shit asså.Handleden av alla ställen oxå.Kan bli en riktigt jobbig läkning om du inte tar det lugnt nu mannen.Kan få samma problem som jag hade i flera år efter en handledsskada annars.Min hand "öppnade" sig helt okontrollerat ibland,o du kan ju räkna ut vad det innebär när man t,ex curlar med en 30 kiloshantel :rolleyes: Så ta smällen nu istället o ta det jävligt lugnt tills du e riktigt läkt.Krya på dig.

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Tjena

Kör också lite gymträning precis sim en del andra här. Skulle dock vilja ha lite tips på bra saker att äta. Har kikat runt lite i tråden och sätt bl.a. tonfisk, proteinpulver, blåbärssoppa m.m.
Har också hört att keso ska vara bra.

När ska man äta grejerna?
Innan, efter, några timmar efter, innan man går o lägger sig??

Kort sagt: Vad ska man äta och vid vilken tidpunkt?
Just nu brukar jag köra en gainomax efter träning och några mackor innan jag lägger mig.

//paco

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Tjena

Kör också lite gymträning precis sim en del andra här. Skulle dock vilja ha lite tips på bra saker att äta. Har kikat runt lite i tråden och sätt bl.a. tonfisk, proteinpulver, blåbärssoppa m.m.
Har också hört att keso ska vara bra.

När ska man äta grejerna?
Innan, efter, några timmar efter, innan man går o lägger sig??

Kort sagt: Vad ska man äta och vid vilken tidpunkt?
Just nu brukar jag köra en gainomax efter träning och några mackor innan jag lägger mig.

//paco

Husmanskost är bra att äta. Ät inte för nära inpå träningen, ett par timmar innan brukar vara lagom. Ta din gainomax direkt efter träningen och ät ordentligt så fort du kommer hem. Frukost så fort du vaknat, kvällsmat direkt innan du går och lägger dig. Stoppa in några mål däremellan om du känner för det.

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Frukost så fort du vaknat

Vad tror ni om följande frukost...?
1,76, 92kg, ganska aktivt arbete 10h/dag + ett gym ELLER cardio-pass.

1dl Havregryn
2dl Lättfil
3dl grape eller apelsinjuice (tropicana 100%)
3 skivor rökt skinka (15g?)
3 skivor kallrökt lax (20g?)
2 kapslar Mivi Total (vitaminer)

Är inte i någon byggarfas så jag skippar numera proteinpulver.
(Åt 2 skopor Twinlab 100% whey fuel fram tills i söndags)

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Vad tror ni om följande frukost...?
1,76, 92kg, ganska aktivt arbete 10h/dag + ett gym ELLER cardio-pass.

1dl Havregryn
2dl Lättfil
3dl grape eller apelsinjuice (tropicana 100%)
3 skivor rökt skinka (15g?)
3 skivor kallrökt lax (20g?)
2 kapslar Mivi Total (vitaminer)

Är inte i någon byggarfas så jag skippar numera proteinpulver.
(Åt 2 skopor Twinlab 100% whey fuel fram tills i söndags)

Låter som en jättebra frukost men jag skulle dragit ned på skinkan.
Alltså gärna skinka då och då men inte varje dag.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=16130

Och helst odlad lax
http://www.slv.se/templates/SLV_Page____11374.aspx

Kanske mindre juice också. Lägga till en frukt tror jag på!

Edit: Ang odlad lax och mindre skinka. Om du äter det i ett halvår spelar det säkert ingen roll, men på 50 års sikt är det en annan sak.

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
kulinariska grejer vi har här :) (det ser inte så mysigt ut men gott är det)

Bifogat

• DSC00314.JPG
    DSC00314.JPG
    86.7 KB · Visningar: 79

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Nu måste jag undra en sak, hur länge måste man vänta med att börja träna efter avslutad pencilinkur??

Självklart så ska man känna efter hur man mår, men finns det någon sån där vedertagen väntetid.

Jag har haft luftvägsinfektion och tar min sista tablett på lördag...då borde jag väl kunna smyga igång med lite simning på tisdag. Kanske inte 2000 m på en gång men en 1000 m i alla fall.

När jag va som sjukast trodde jag aldrig att jag skulle orka börja träna någonsin igen...men fan vad kroppen är förunderlig som återhämtar sig och man får tillbaka tränsingsuget. Tack o lov.

Nåja....jag tvångsvilar några dagar till så är jag nog med i matchen snart.

//M

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
haha

http://slimjim.se/websites/slimjim/sd_page/2/1/index.php söker ett par personer för en "träningssåpa"

man får
-gratis kosttillskott
-coaching
-egen blogg
-fame !!! .. :rofl

Hur många tusen sökanden lär de inte få lixom "oh shit, en såpa där ja får visa upp min kropp o bli känd!"

ska gå och söka nu

va fan... ska det ledas av den där spinkiga metrosnubben? Helt inkompetent jävla dokusåpakändis som går på och återberättar i Metro allt han läser i Steroid Users Monthly...

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
kulinariska grejer vi har här :) (det ser inte så mysigt ut men gott är det)

Vad är det förnågot? ser intressant ut :)

Nu måste jag undra en sak, hur länge måste man vänta med att börja träna efter avslutad pencilinkur??

Självklart så ska man känna efter hur man mår, men finns det någon sån där vedertagen väntetid.

Jag har haft luftvägsinfektion och tar min sista tablett på lördag...då borde jag väl kunna smyga igång med lite simning på tisdag. Kanske inte 2000 m på en gång men en 1000 m i alla fall.

När jag va som sjukast trodde jag aldrig att jag skulle orka börja träna någonsin igen...men fan vad kroppen är förunderlig som återhämtar sig och man får tillbaka tränsingsuget. Tack o lov.

Nåja....jag tvångsvilar några dagar till så är jag nog med i matchen snart.

//M

Har du ingen infektion i kroppen och känner dig frisk så är det fritt fram att träna, oavsett om du tar penicilin eller inte.

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
va fan... ska det ledas av den där spinkiga metrosnubben? Helt inkompetent jävla dokusåpakändis som går på och återberättar i Metro allt han läser i Steroid Users Monthly...

Ingen aning, ja läste bara vad man fick o kopierade länken, ja lägger min tid på mkt onödigt men att lägga den på att läsa dendär sidan o kolla va de e, naeee...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Vad är det förnågot? ser intressant ut :)

Har du ingen infektion i kroppen och känner dig frisk så är det fritt fram att träna, oavsett om du tar penicilin eller inte.

det är något så exotiskt som havregröt med kanel och någon juice som påminner om saftsoppa :D:D

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Instämmer med föregående skribenter.

Själv lyckas man träna när man mår lite sämre och nu mår man ju... sämre än det och lyckats boka in ett extra pass på jobb samtidigt, kommer bli en rolig natt detta.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...