Träningstråden

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
det går att bygga muskler och dieta, men det är inte lätt direkt och kräver noga planering av din kost och träning samt cardion.
Inte kan det gå vidare snabbt om du tänkt bygga muskler samtidigt, men sikta på runt 0.5kg nergång/vecka (mer i början av extra vätska etc).

Men tro inte att du kan gå ut o supa o ha dig om det ska gå överhuvudtaget att bränna o bygga.

Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
nja, jag vill ju bli större/tyngre, men midjemåttet får gjärna gå ner. nu har jag tränat sen i december och gått från 80 -> 86 kgs. midjemåttet ser ut att vara oförändrat. (kulan är kvar) Jag tror att 90 kg skulle passa mig rätt bra, fast med mindre manlig mage. Mitt problem var egentligen desamma som Esquire fast jag ville fortsätta vara fet på övriga kroppen.

Jag har börjat käka lite mer och varit aningen nogrannare med vad för nått. Vad som gäller spriten har jag förfan inte fått nått på 9 dagar och 16 timmar så det är ingen fara.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
när vi ändå är inne på sprit... (suget börjar komma nu)

är det rent av dåligt att träna innan en helkväll? efter vet jag att det inte är så bra, men alkohol har ju energi som vilken kycklingfilé som helst.
Om kroppen har ett återupphämtningsbehov borde väl kulan som vanligtvis hamnar på magen hamna i tex biceps? att man dessutom ser slimmad ut pga vätskedrivningen kan ju bara vara ett plus?

*håller tummarna*

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
haha, så funkar det tyvärr inte direkt.
Det e lungt att träna, men kommre ju såklart inte ge dig lika mycket. Sen sänker du testo o ökar då östrot när du dricker, inte det roligaste...

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02

är det rent av dåligt att träna innan en helkväll? efter vet jag att det inte är så bra, men alkohol har ju energi som vilken kycklingfilé som helst.
Om kroppen har ett återupphämtningsbehov borde väl kulan som vanligtvis hamnar på magen hamna i tex biceps? att man dessutom ser slimmad ut pga vätskedrivningen kan ju bara vara ett plus?

*håller tummarna*

Och du tankar din hoj med gröt förmodar jag? "energi som energi" :rolleyes:

rätt kul frågeställing iof :D

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Om man ser det såhär, så är det nog bättre att dricka en öl än att inte äta något alls.
Men proteinsyntesen blir kraftig nedreglerad och glykogeninlagringen blir nog inte heller något vidare. Men om du kör ett pass på eftermiddagen, käkar en stabil middag och sen ett gäng timmar senare festar till det lite så är inte passet negativt.

Men det lär inte vara ett vinnande koncept om man ska bli stor och stark.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Idag fick jag ett reklamblad från Gymgrossisten som jag läste igenom.
Sista sidorna var en kort-kort artikel om bröstträning, vad som var bra och vad som var mindre bra.

Det stod att författaren var PT på SATS Zenit och har mycket god kunskap inom tex. träning, anatomi och träningsskador stod det i reklamen.

Han förespråkade tydligen att träna bröst med RAKA handleder :rolleyes:.
Tydligen så är han inte så kunnig som det står i artikeln.

Att träna med raka handleder skulle jag inte rekommendera ens till mina värsta fiender. Greppet blir tex. mycket mycket sämre. Inte så kul att ligga och pumpa bänkpress med 140kg och sedan tappa stången över halsen.

Alltså ännu ett exempel på PT som inte verkar träna något själv och således inte veta vad dom pratar om.

Jag tränar alltid bröst med raka handleder, skulle inte falla mig in att ha handlederna böjda. Det är uppenbart att det inte är bra ur skadesynpunkt, lär ju LÄTT leda till karpaltunnelsyndrom. :näsblod

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jag tränar alltid bröst med raka handleder, skulle inte falla mig in att ha handlederna böjda. Det är uppenbart att det inte är bra ur skadesynpunkt, lär ju LÄTT leda till karpaltunnelsyndrom. :näsblod

Träna försiktigt bara, inte så kul om stången glider ur dina raka handleder och du tappar stången som kanske resulterar i knäckt bröstben :näsblod

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750

Den stora majoriteten av de studier som analyserats gäller mycket stora tillskott, från tio till flera hundra gånger den rekommenderade dagsdosen, av flera olika antioxidanter.

Jo, tar man 10X upp till 100X den rekommenderade dosen så är det nog inget vidare bra för kroppen.

Använder man tillskottet enligt föreskrifter så borde det inte vara några problem eller ?

Last edited:

Henken

Guest
Apropå att vara sjuk & träna så tycker jag att i slutet av en sjukperiod så skyndar man på tillfrisknandet genom att träna lite lätt. Det tycker jag mig uppleva iaf. :confused:

Efter min vilovecka så var jag & tränade axlar samt sprang för första gången på länge, det kostade mig en sjukvecka :mad: Löpning är dåligt för hälsan! :D

*håller tummarna*

Haha, jag gillar hur du tänker! Jag tycker också att man ser mer slimmad ut dagen efter. Dock så motverkar det slitna ansiktet den nya kroppen :D Röda ögon & sixpack?!

Last edited:

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Jo, tar man 10X upp till 100X den rekommenderade dosen så är det nog inget vidare bra för kroppen.

Använder man tillskottet enligt föreskrifter så borde det inte vara några problem eller ?
Nej det ska det ju inte vara, men det bästa är ju såklart:
Sammantaget anser han dock att forskarna gjort ett bra jobb och att studien bekräftar bilden av att kosttillskott inte har de positiva effekter marknadsföringen tillskriver dem.

- Det är bättre att avstå och äta en varierad kost istället, säger Åke Bruce.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Träna försiktigt bara, inte så kul om stången glider ur dina raka handleder och du tappar stången som kanske resulterar i knäckt bröstben :näsblod
Har du sett eller ens hört talas om nån sån olycka öht???Jag har under min livstid sett en enda,o det va fimpen som tappade stången på tävling p,g,a sovande funktionärer.För att "tappa" stången måste ju tummarna gå upp i rök först,o då märker man det o hinner tippa bak handen iaf.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Har du sett eller ens hört talas om nån sån olycka öht???Jag har under min livstid sett en enda,o det va fimpen som tappade stången på tävling p,g,a sovande funktionärer.För att "tappa" stången måste ju tummarna gå upp i rök först,o då märker man det o hinner tippa bak handen iaf.

Jo, en fd. träningspolare tappade faktiskt strången när han körde bänkpress med raka handleder(bara för att han skulle testa). Som tur var så värmde han bara upp på 60kg och klarade sig utan skador.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Jag brukar hålla handleden lätt bakåtböjd, att hålla den rak känns väldigt riskabelt som sagt, inte heller att "dra" bak den, utan att just hålla "naturligt" är det som jag tycker känns bäst. Så har jag alltid hållt och började inte tänka på det förräns jag provade igår.

Och dehär med handledsbindor på styrkelyftare: Det är inte så att dom är där för att stabilisera upp handen som annars hade böjts ohälsosamt mycket bakåt? Alltså inte för att få den så "rak" som möjligt, utan att istället skapa en naturlig vinkel för handleden utan risk för skador... :va

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Kan bara konstatera att den polaren måste va väldigt korkad om han vill "testa" nåt som är så mycket emot hans egen instinkt om vad som är rätt o fel att han t,o,m tappar stången.Tydligen menar ni inte RAKA handleder på samma sätt som dom av oss som varit uppe på riktigt tunga vikter,för då skulle ni fatta vad som händer med eran bakåtböjda metod.Då kan man verkligen snacka om risk att stången rullar av när det blir fingrarna som ska ta hela belastningen.Mina handleder e aldrig "raka" i nån vinkel.Dels ligger stången som sagt tvärs över handflatan och i centerlinjen på underarmsbenet.Sen är den oxå väldigt vinklad in emot kroppen p,g,a det breda grepp jag alltid håller.O sen till sist har jag tummen på framsidan av stången.Så det ända som skulle få mig att tappa den är just om en linda skulle lossna eller nåt som fick handen att vika sig bakåt.Med 200+ på stången orkar aldig fingrarna ta den belastningen på nåt sätt o skulle därför låta stången rulla av BAKÅT o träffa mig i ANSIKTET.Dessutom är det kritiska momentet i en press alltid omkring en decimeter från bröstkorgen,det är då det avgörs om du får upp stången eller ej,precis när triccarna ska börja gå i ordentligt.Så skulle jag nånsin fimpa ett lyft blir det inte på raka armar,då e ju lyftet redan hemma så att säga. Tänk er att göra en knäböj med stången en bit bakom dig,ut ifrån kroppen.Det skulle va lika onaturligt som att pressa med böjda handleder för mig.Man eftersträvar alltid att ha en så rak lodlinje som möjligt genom alla aktiva delar av kroppen i ett lyft.Det handlar ju om att motverka gravitation,o då gäller d att ta så kort väg som möjligt,alltså den raka.Med min teknik har jag i stort sett noll belastning på själva handleden,utan istället fördelas den på hela underarmsbenet,helt idiotsäkert. mvh//jacke

Last edited:

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Med "rak handled" menar iaf jag att det går en rak linje mellan översidan av underarmen och handryggen.

"Dels ligger stången som sagt tvärs över handflatan och i centerlinjen på underarmsbenet." Låter som på det vis jag håller. Min defenition av "rak" är tydligen inte helt korrekt :D

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Apropå att vara sjuk & träna så tycker jag att i slutet av en sjukperiod så skyndar man på tillfrisknandet genom att träna lite lätt. Det tycker jag mig uppleva iaf. :confused:

Jo, men så kan jag oxå känna....att man lixom "tränar bort" det där lilla sista.

Fast det är klart....är man lite småhostig eller så kanske man inte börjar med en löprunda det första man gör. :tungan

/M

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
fan jag har också åkt på nån jäkla tråksjuka nu... Vad säger ni om att lyfta skrot när man är snuvig o rinnig i näsan? sålänge man inte har ont i halsen är det väl helt ok enligt min uppfattning?

apropå raka handleder diskussionen så är det väl helt självklart att man bänkar med raka handleder? Nu bänkar jag iofs inte mkt mer än över 100kg gränsen men man får ju endå en uppfattning om vad som händer om man har böjda handleder bakåt, INTE bra...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...