Träningstråden

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Instämmer med föregående skribenter.

Själv lyckas man träna när man mår lite sämre och nu mår man ju... sämre än det och lyckats boka in ett extra pass på jobb samtidigt, kommer bli en rolig natt detta.

Kanske dags att lägga machohatten på hyllan och inse att även de bästa måste vila från träningen då och då, speciellt då man har brutna handleder osv :tungan Men du får ha det så trevligt på jobbet :)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Instämmer med föregående skribenter.

Själv lyckas man träna när man mår lite sämre och nu mår man ju... sämre än det och lyckats boka in ett extra pass på jobb samtidigt, kommer bli en rolig natt detta.
Hur är det med din handled mannen???Kan du använda handen öht?Så typiskt att åka på en sån där grej under byggsäsongen.Krya på dig iaf.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Idag fick jag ett reklamblad från Gymgrossisten som jag läste igenom.
Sista sidorna var en kort-kort artikel om bröstträning, vad som var bra och vad som var mindre bra.

Det stod att författaren var PT på SATS Zenit och har mycket god kunskap inom tex. träning, anatomi och träningsskador stod det i reklamen.

Han förespråkade tydligen att träna bröst med RAKA handleder :rolleyes:.
Tydligen så är han inte så kunnig som det står i artikeln.

Att träna med raka handleder skulle jag inte rekommendera ens till mina värsta fiender. Greppet blir tex. mycket mycket sämre. Inte så kul att ligga och pumpa bänkpress med 140kg och sedan tappa stången över halsen.

Alltså ännu ett exempel på PT som inte verkar träna något själv och således inte veta vad dom pratar om.

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Hsb: njae vafan det är ju som att ge upp! :) Hostigt o jävligt och idag är egentligen cardiodagen så får bli en promenad i lungt tempo bara.

Ktmjacke: mirakulöst nog går det rätt ok att träna faktiskt, har tatt det medvetet lite lugnare sen skadan men nästa vecka dundrar jag på igen. Lite jobbigt med förkylningen nu bara men det är inget som stoppar mig :)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Sista sidorna var en kort-kort artikel om bröstträning, vad som var bra och vad som var mindre bra.

Det stod att författaren var PT på SATS Zenit och har mycket god kunskap inom tex. träning, anatomi och träningsskador stod det i reklamen.

Att träna med raka handleder skulle jag inte rekommendera ens till mina värsta fiender. Greppet blir tex. mycket mycket sämre. Inte så kul att ligga och pumpa bänkpress med 140kg och sedan tappa stången över halsen.

Alltså ännu ett exempel på PT som inte verkar träna något själv och således inte veta vad dom pratar om.

det lustiga (elelr skrämmande) är att det lärs ut som "säkert grepp" :skrämd säg att något går fel, inte mysigt vilket håll handen än böjs åt :näsblod

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj

ÖHHHHHHHH???Själv är jag gammal styrkelyftare i botten,o där använder man t,o,m ,handledslindor just för att behålla handleden så rak som möjligt i bänkpressen t,ex.Menar du på allvar att du tycker det verkar mer normalt att bänka 200 plus med en handled som knäcks bakåt fullt???Har jag missuppfattat nåt på nåt vis? Dom som kör med "öppet" grepp brukar tilta handen NÅGOT mer bakåt än oss som kör med tummen på framsidan.Men dom allra starkaste bänkpressarna i världen kör med stången liggandes mitt över partiet i handen som ligger rakt över underarmsbenet.Har aldrig sett nån tappa stången än iaf. mvh//jacke

Hsb: njae vafan det är ju som att ge upp! :) Hostigt o jävligt och idag är egentligen cardiodagen så får bli en promenad i lungt tempo bara.

Ktmjacke: mirakulöst nog går det rätt ok att träna faktiskt, har tatt det medvetet lite lugnare sen skadan men nästa vecka dundrar jag på igen. Lite jobbigt med förkylningen nu bara men det är inget som stoppar mig :)
Skönt o höra att det verkar bli en kort läkning för dig då.Men ta nu o lyssna på kroppen om det börjar smärta.Skitlätt att få en långvarig inflammation som smyger sig på utan att man märker det föränns det e försent.Om du får besvär med det så har jag orudiskapslar kvar som du kan få.Dom e väldigt effektiva.Fast med tanke på hur bra det gått för dig så antar jag att du redan har lärt dig att lyssna på när kroppen säger ifrån.Själv har jag en sån himmelsk träningsvärk efter att ha bombat ryggen för första ggn på länge att jag känner mig smått febrig.O du vet ju hur en gamling botar feber?? Med KALL öl.:tungan Skål på er.Nu ska jag svulla hemlagad köttpaj o bira,YUMMY.

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
det lustiga (elelr skrämmande) är att det lärs ut som "säkert grepp" :skrämd säg att något går fel, inte mysigt vilket håll handen än böjs åt :näsblod

Jag provade idag lite lätt när jag körde bröst och det kändes mycket onaturligt, kändes som att stången kunde glida ur mitt grepp när som helst när jag körde med rak handled.

Absolut inget jag kommer använda mig av i framtiden.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Jacke: Tackar :) Har jävligt svårt att lyssna när kroppen säger nej tyvärr, men igår var pulsen på 85 efter jag kommit hem och låg o vila, det är inte direkt bra när min vilopuls i vanliga fall är runt 52 eller under.

Angående grepp i bänk har jacke helt rätt, personligen kör jag även tummen "runt" stånge, känns bäst för mig helt enkelt, att hålla händerna böjda med min träningsmängd hade snabbt lett till skador.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Borde va lättlöst då jag tamefan ALLTID upplevt träningsbrallor som för långa.Kika in på budo o fitness på sveavägen så hjälper dom dig nog att lösa det problemet.Eller så får du göra som arnold gjorde för att påskynda bentränandet,köra i korta tights :tungan .

Tack för tipset, hittade Perfetto-braller på Budo & Fitness som kanske är gjorda för världens längsta människa? Jag kan lätt dra upp dem långt upp på bröstet och de är fortfarande kickers-långa. :yoparty Så jävla bra. :brynad

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Tack för tipset, hittade Perfetto-braller på Budo & Fitness som kanske är gjorda för världens längsta människa? Jag kan lätt dra upp dem långt upp på bröstet och de är fortfarande kickers-långa. :yoparty Så jävla bra. :brynad
Finemang.:tummenupp

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
usch, har tränat så mycket mage att jag har fått skavsår på vänstra skinkan :skrämd fifan :gnissla

FreddaGädda

Guest
Resultatet av 2 års sporadisk träning

Jag tog lite nya spännbilder idag och kollade igenom gamla bilder.
Finns säkert nån som finner det intressant så jag postar bilderna här. Den första bilden är tagen våren 2004, då jag var nybantad och vägde 52 pannor.
De andra är tagna ikväll. Ursäkta kvalitén, det var värdelös belysning.

Det är i varje fall resultatet av nåt års sporadisk träning och 6 månaders fullkör kan man väll säga. Fast jag kunde gått in för det tämligen hårdare än vad jag gjorde, och måste fortfarande skärpa mig.

Idag cirkulerar vikten kring 72, dvs 20 kg tyngre än innan.
Man tycker inte man får ut så mycket av träningen, men när man blickar tillbaka så märker man att fallet inte är sådant.

Vette fan hur jag fick till fetto-looken i ansiktet dock, jag har inte mycket fett där :va

Edit: Lade till en bättre "arm före"-bild. Den bjuder jag på :brynad

Bifogat

• före4.JPG
    före4.JPG
    56.5 KB · Visningar: 62
  • efter1.JPG
    efter1.JPG
    41.2 KB · Visningar: 59
  • efter2.JPG
    efter2.JPG
    27.1 KB · Visningar: 69
  • före2.JPG
    före2.JPG
    26.5 KB · Visningar: 71
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hej Bullen.

Har ni något bra tips på hur man minskar omfånget på magen en aning?

Jag är inte vidare mjuk på ben eller armar. De är stenhårda. Magen är dock en aning stor och kramgo. :rolleyes:

Visst finns det muskler där under. Men det verkar som att all vikt jag någonsin lagt på mig hamnar just där. Går jag ner i vikt så är det jämnt fördelat över hela kroppen, men magen känns ändå lika jäkla stor.

Finns det något att göra? Eller är det bara att satsa på en karriär som fryntlig jultomte med stor mage och blossande röda kinder?

Och som vanligt så är det inte pojken som skrivit inlägget som har skrivit brevet. Eller hur det nu var... :va

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Hej Bullen.

Har ni något bra tips på hur man minskar omfånget på magen en aning?

Jag är inte vidare mjuk på ben eller armar. De är stenhårda. Magen är dock en aning stor och kramgo. :rolleyes:

Visst finns det muskler där under. Men det verkar som att all vikt jag någonsin lagt på mig hamnar just där. Går jag ner i vikt så är det jämnt fördelat över hela kroppen, men magen känns ändå lika jäkla stor.

Finns det något att göra? Eller är det bara att satsa på en karriär som fryntlig jultomte med stor mage och blossande röda kinder?

Och som vanligt så är det inte pojken som skrivit inlägget som har skrivit brevet. Eller hur det nu var... :va

så är det att vara man, männens fett sätter sig på magen medans kvinnos sätter sig på röven och höfterna :) sen är det precis som du skriver, man kan inte punktförbränna fett utan man går ner över hela kroppen. det som hjälper är att springa mycket, fort och länge :) sen kan du självklart ändra din vardag så om du bor hyffsat nära jobb (milen) så kan du gå istället för att ta bilen och liknande, om du käkar en massa vitt bröd till frukost så byt ut det mot havregröt istället, osv.

lid med mig :( jag är groteskt förkyld på min lediga dag som var dedikerad till löpträning :(

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04

lid med mig :( jag är groteskt förkyld på min lediga dag som var dedikerad till löpträning :(

Jag lider med dig. Jag är också förkyld. Livet är hårt.

---------------------------
Är det viktigt att använda bälte när man kör marklyft?
Har börjat köra det regelbundet nu, kör med typ 90kg och 6*2.
Har sett att dom stora gubbarna kör med bälte, men å andra sidan har dom bra mycket mer vikt också. Behövs det som amatör??

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Jag skulle vilja bli av med all spill-öl runt magen samtidigt som jag bygger upp det jag har på övriga kroppen, kan jag deffa och bygga samtidigt? (fettförbränning 2 ggr i veckan/styrka 2 ggr veckan) eller förlorar jag allt som ska bygga muskler då? det ska gå snabbt :mattias

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...