Träningstråden

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
- Jag åt som en häst - oj, vad jag gick upp i vikt. Det var fruktansvärt, efter ett par månader vägde jag 90 kilo, och jag tog 105 kilo i bänkpress. Jag var verkligen Hulken, jag tränade helt fanatiskt och blev grymt stark.

Självdistans är bra, för övrigt en tråkig historia som drabbar alltför många som är villiga att få vilka biverkningar som helst bara för att snabbt bygga upp en vältränad fysik(vältränad från utsidan sett i alla fall).

http://www.dn.se/DNet/road/Classic/article/0/jsp/print.jsp?&a=630485

så nu har jag fått tillräckligt många komplimanger på bilden för att jag ska våga lägga upp den här, fast jag förstår itne varför då det är en skitbild (inte bara kvalitetsmässigt) planerna inför sommaren är att gå ner lite i kroppsfett så att alla rutorna kommer fram (alla vill ju se bra ut på stranden :rolleyes: )

Inte mycket fett på den kroppen, bra inför sommaren.

Hur länge har du tränat då ?

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
- Jag åt som en häst - oj, vad jag gick upp i vikt. Det var fruktansvärt, efter ett par månader vägde jag 90 kilo, och jag tog 105 kilo i bänkpress. Jag var verkligen Hulken, jag tränade helt fanatiskt och blev grymt stark.

Självdistans är bra :hihi

http://www.dn.se/DNet/road/Classic/article/0/jsp/print.jsp?&a=630485

Inte mycket fett på den kroppen, bra inför sommaren.

Hur länge har du tränat då ?

vilken idiot, ta steroider när han är så ung OCH kombinera det med alkohol :huvet :huvet (säger inte att ma nska ta det men det finns inget sämre tillfälle än som ung) sen bristningarna på underarmen :näsblod

har tränat sen i juli, fast började träna hårt nu efter julen :)

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Bra resultat, ser ut som att du har tränat längre än ett år.

Vad har du för mål då ?

tack :) men mage är inte så svårt att träna, plus att jag gör det mer eller mindre alltid (minst 200 sittups/pass plus några mil på cyklen. mag pass så kryper antalet sittups upp mot 1000, självklart beroende på belastning)

målen är att få en kropp som jag är nöjd med, tänker inte träna för att bli gigantisk, sen om jag tänker tävla i framtiden får jag se :) men om det blir något sånt så blir det i <80

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
2kg/vecka är inte bra, det är på tok för snabbt om du ska behålla massan under.
Sikta på 0.5kg/vecka efter den första vätskan släpper. Sen laddar du ordentligt 1dag/vecka. Räcker med att du börjar lägga till cardio varje dag efter 5-6 veckor börjar du skära ner kosten. Bara styr upp den så det inte är massa onödiga kcal och fett.

Kör hårt!

Okej, nu har det gått tre veckor och jag har gått ner 5 kg. Var på studieresa i norrland förra veckan så det blev en del supande och nästan uteslutande skitmat och godis, inte så mycket konditionsträning heller. Trodde jag skulle gå upp minst ett kg så mycket skit som jag åt. Men jag gick snarare ner 2,5... Vet ej hur det gått med styrkan då jag inte tränat igenom hela kroppen sedan jag kom hem. Bara bröst/axlar och dom låg väl på nästan samma nivå som vanligt. Konditionen har dock blivit oerhört mycket bättre!

"Siktar" mot 1 kg per vecka nu tills jag är klar. Stryker det med lite muskler så är det skit samma, ska inte tävla endå :D Jag vill bli klar så fort som möjligt så jag kan börja bygga igen :tungan

Minimal: Vad är fördelarna med "laddningarna" en gång per vecka? Om jag inte känner att jag behöver dom psykiskt, tjänar jag på att skita i dom?

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
D.i.s.c.o

Måste erkänna att det var kul att se hur dom andra i tråden lyckats.
Så ni som sitter i datasalar scrolla inte ned om bara överkroppar är känsligt för här kommer jag på gymmet!
Tyvärr är jag inte lika bra på att posa såhär som på hojen...
-Edit 174cm 74kg-

:yoparty

Bifogat

• Kötto     1.jpg
    Kötto 1.jpg
    122.7 KB · Visningar: 63
  • Kötto  2.jpg
    Kötto 2.jpg
    115.3 KB · Visningar: 61
Last edited:

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Har gymmat nu sedan mars och börjar ge resultat.
Men har två frågor;
- finns det några bra övningar som är bra till golfen?
- hur ska jag bättra min hållning?

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04

Hur mycket ska du kapa? Jag tycker du verkar vara klar.

Har gymmat nu sedan mars och börjar ge resultat.
Men har två frågor;
- finns det några bra övningar som är bra till golfen?
- hur ska jag bättra min hållning?

En idiotenkel grej för att fixa hållningen är att låtsas att du har en krok ovanpå huvudet som drar dig uppåt.
Dra även in magen nedanför naveln, samt dra bak axlarna (ihop med skulderbladen) så blir det bättre.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Nu börjar det likna nåt hsb! Slipa ner 4-5kg till och eventuellt dra av nåt kilo vätska så jävlar! (PLUS EN MASSA SOLNING) :)

Relativt ny bild som avatar nu.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
@Minimal: Hur mycket ligger pendlar du i vikt on/offseason?

Just nu ligger jag rätt nära tävlingsvikt då jag testat lite olika metoder, vet att jag måste ligga jävligt högt på kolhydrater och protein, fett behövs knappt.

Anyways just nu ligger vikten på 103kg i sjysst form. Börjat dra upp mig nu och hoppas kunna ligga runt 110kg i bra form (minst ska rutorna va väl synliga) innan dieten till SM börjar. Vill landa precis under 95kg tävlingsklar.

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
tack :) men mage är inte så svårt att träna, plus att jag gör det mer eller mindre alltid (minst 200 sittups/pass plus några mil på cyklen. mag pass så kryper antalet sittups upp mot 1000, självklart beroende på belastning)

målen är att få en kropp som jag är nöjd med, tänker inte träna för att bli gigantisk, sen om jag tänker tävla i framtiden får jag se :) men om det blir något sånt så blir det i <80

1000! :huvet

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Hur mycket ska du kapa? Jag tycker du verkar vara klar.

Minimal skrev:
Nu börjar det likna nåt hsb! Slipa ner 4-5kg till och eventuellt dra av nåt kilo vätska så jävlar! (PLUS EN MASSA SOLNING)

Yes hade tänkt dra av 5kg till. Sola ska jag med göra, väntar bara på att solen ska titta fram hehe, sysslar inte med solarium och sånna bögerier :D

Minimal skrev:
Relativt ny bild som avatar nu.

Du ser bra jävla grov ut! fifan! :yoparty

Hur lång är du förresten?

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...