Träningstråden

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Är 180 ungefär, kan gå ner till 179 o upp till 182 typ.. beror på hur mycket mark o böj ja kört låga reps på hehe.

Om jag får ge någon form av kritik på dina bilder skulle jag säga att trapsen och nacken + övre bröst är något du borde prioritera lite extra. Men bäst vore det om du nu vill ha min kritik att fixa spännisbilder hehe
Kör hårt nu, och det e hardcore att sola solarie! :D

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
:tungan
Är 180 ungefär, kan gå ner till 179 o upp till 182 typ.. beror på hur mycket mark o böj ja kört låga reps på hehe.

Om jag får ge någon form av kritik på dina bilder skulle jag säga att trapsen och nacken + övre bröst är något du borde prioritera lite extra. Men bäst vore det om du nu vill ha min kritik att fixa spännisbilder hehe
Kör hårt nu, och det e hardcore att sola solarie! :D

Okej, mycket massa för den längden :tummenupp

brösten är dåliga det kan jag hålla med om, ska börja köra lutande press innan den plana nu hade jag tänkt (har alltid kört plan först innan). Men trapsen är inte dåliga, i förhållande till resten av kroppen iaf... Eller?

Solarie är bara för bögar och allergiker, punkt slut :tungan

Spännisbild kommer här (bytte ut fejset pga ful min :tungan ):

EDIT: bilden är från precis innan deffens början (@ 95kg)

Bifogat

• DSC00436 kopiera.gif
    DSC00436 kopiera.gif
    119.4 KB · Visningar: 93
Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
flickorna tycker att krabbor är fula djur ;) :D

Heheh, skit i vad brudarna tycker om krabban.

Själv skulle jag aldrig träna för en bruds skull utan gör det enbart för mitt eget nöje/ego.

Finns ingen brud är världen som är värd all slit/tid jag lägger ned på träningen.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Heheh, skit i vad brudarna tycker om krabban.

Själv skulle jag aldrig träna för en bruds skull utan gör det enbart för mitt eget nöje/ego.

Finns ingen brud är världen som är värd all slit/tid jag lägger ned på träningen.

sommarn på G om man räknar 2-3 brudar/vecka så är det snart värt det ;);)

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Har en liten fråga...

Nu är det så att jag gillar att köra marklyft, stela marklyft och knäböj, men känner att ryggen inte pallar med att jag kör alla tre tungt varje träningscykel. Hur bör jag dela upp dem?

Thoraby

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
nopp
Har en liten fråga...

Nu är det så att jag gillar att köra marklyft, stela marklyft och knäböj, men känner att ryggen inte pallar med att jag kör alla tre tungt varje träningscykel. Hur bör jag dela upp dem?

Alla tre är tunga, kör mkt ben och korsrygg. Om du känner att ryggen inte pallar kan du minska volymen. Dvs om du kör 3 set knäböj, 3 set marklyft o 3 set stela marklyft, kan du minska volymen till 2 set av varje. Annars kan du cirkulera så du kör tunga knäböj men lättare marklyft ena veckan, tunga marklyft o lättare knäböj nästa vecka.

Fast det är jävligt generellt svar, beror mest på hur resten av ditt schema ser ut

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Alla tre är tunga, kör mkt ben och korsrygg. Om du känner att ryggen inte pallar kan du minska volymen. Dvs om du kör 3 set knäböj, 3 set marklyft o 3 set stela marklyft, kan du minska volymen till 2 set av varje. Annars kan du cirkulera så du kör tunga knäböj men lättare marklyft ena veckan, tunga marklyft o lättare knäböj nästa vecka.

Fast det är jävligt generellt svar, beror mest på hur resten av ditt schema ser ut

Ja någon lätt träning kommer då inte på fråga, så mindre volym vore väl det bästa alternativet i så fall. Högreps är, liksom att sola solarium, endast för bögar och allergiker :D

Schemat är så väldigt varierande (kan byta från vecka till vecka) så det gör nog ingen nytta att skriva upp precis hur det är nu.

Men i stora drag:

dag1 Bröst/Mage
dag2 Rygg/Axlar
dag3 Vila
dag4 Ben
dag5 Armar
dag6 Vila
-repeat-

Funderar på att byta till detta:

dag1 Bröst/Mage/Biceps
dag2 Vila
dag3 Rygg/Axlar/Triceps
dag4 Ben
dag5 Vila
-repeat-

Detta för att jag tror jag hade dragit nytta av att köra igenom allt lite oftare, volymen kommer givetvis sänkas en del, då passen redan nu är ca 2 timmar långa och längre vill/hinner jag inte träna. Synpunkter?

Och för att återgå till första frågan: Fler övningar jag kör som påfrestar kors/ländryggen rätt mycket är stångrodd och kabelrodd, dock aldrig båda på samma pass.

Att byta ut knäböj till frontböj i smithmaskin vore helt förkastligt antar jag? Kanske ett alternativ att ta till varannan vecka då jag kör marklyft?

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
2 timmar? Hur lyckad du? :D

Mina helkroppspass tar inte mycket mer än 60-70 minuter. Men det är för visso inte så många övningar.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
2 timmar? Hur lyckad du? :D

Mina helkroppspass tar inte mycket mer än 60-70 minuter. Men det är för visso inte så många övningar.

Jadu... Säg det... 4/5 består ju av vila i princip... Klipper in mitt senaste Rygg/Axlar-pass här, det tog ungefär två timmar.

Marklyft

140*4
180*1
160*5

Chins

7
8 (två assisterade)
6

Kabelrodd

100*12
100*10

Typ latsdrag fast för baksida axlar

60*8
60*7

Baksida axlar i maskin (omvända flies?)

80*7
70*7*2

Hantellyft åt sidan

16*6
14*6

Mitten axlar i maskin

Max*16

Axelpress med hantlar

30*4*2

Axelpress i maskin

Max*8*2

Rotatorcuff i kabel (utväxlad maskin)

20*12
17,5*10

Ingen här som är medlem på kolozzeum förresten?

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Men 7 övningar för axlar, herregud. Dessutom har du redan kört mark och rodd innan som tar bra på baksidan axlar.
Jag hade nöjt mig med militärpress/axelpress och kanske hantellyft

Dra ner vilotiderna också kanske?

-edit-
Men jag är inte särskilt grov heller så du kanske ska lyssna på någon annan istället ;)

Last edited:

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Men 7 övningar för axlar, herregud. Dessutom har du redan kört mark och rodd innan som tar bra på baksidan axlar.
Jag hade nöjt mig med militärpress/axelpress och kanske hantellyft

Dra ner vilotiderna också kanske?

-edit-
Men jag är inte särskilt grov heller så du kanske ska lyssna på någon annan istället ;)

du har främre, mittre och bakre delta samt rotator cuff som är viktiga att träna, då kör jag gärna (även fast det inte kanske var så detta passet) en isolationsövning per muskel samt en eller ett par basövningar som tar över hela axeln (ex. upprät rodd). Okej två övningar per muskel ÄR överdrivet, men jag gillar det, det gör att jag har roligt på gymmet och jag blir sjukt jävla slutkörd. End of discussion.

Ja vilotiderna går ner sakta men säkert iom deffandet (bättre kondition bidragande orsak?), har även tänkt sluta kör till fail i precis varenda set så kanske man kan återhämta sig lite snabbare med.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Lyfter tråden med lite mer bilder, knappa 88kg nu.

Bifogat

• DSC00540web.jpg
    DSC00540web.jpg
    24 KB · Visningar: 59
  • DSC00555web.jpg
    DSC00555web.jpg
    40.9 KB · Visningar: 57
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...