Alla tre är tunga, kör mkt ben och korsrygg. Om du känner att ryggen inte pallar kan du minska volymen. Dvs om du kör 3 set knäböj, 3 set marklyft o 3 set stela marklyft, kan du minska volymen till 2 set av varje. Annars kan du cirkulera så du kör tunga knäböj men lättare marklyft ena veckan, tunga marklyft o lättare knäböj nästa vecka.
Fast det är jävligt generellt svar, beror mest på hur resten av ditt schema ser ut
Ja någon lätt träning kommer då inte på fråga, så mindre volym vore väl det bästa alternativet i så fall. Högreps är, liksom att sola solarium, endast för bögar och allergiker
Schemat är så väldigt varierande (kan byta från vecka till vecka) så det gör nog ingen nytta att skriva upp precis hur det är nu.
Men i stora drag:
dag1 Bröst/Mage
dag2 Rygg/Axlar
dag3 Vila
dag4 Ben
dag5 Armar
dag6 Vila
-repeat-
Funderar på att byta till detta:
dag1 Bröst/Mage/Biceps
dag2 Vila
dag3 Rygg/Axlar/Triceps
dag4 Ben
dag5 Vila
-repeat-
Detta för att jag tror jag hade dragit nytta av att köra igenom allt lite oftare, volymen kommer givetvis sänkas en del, då passen redan nu är ca 2 timmar långa och längre vill/hinner jag inte träna. Synpunkter?
Och för att återgå till första frågan: Fler övningar jag kör som påfrestar kors/ländryggen rätt mycket är stångrodd och kabelrodd, dock aldrig båda på samma pass.
Att byta ut knäböj till frontböj i smithmaskin vore helt förkastligt antar jag? Kanske ett alternativ att ta till varannan vecka då jag kör marklyft?