Träningstråden

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Lång jvla tråd. Ska köpa in lite nytt proteinpulver, gymgrossisten verkar ha rätt billigt whey-80, är det OK? Och vilken smak isf?

Jo, det är ett klart prisvärt protein.
Jag brukar köpa:

4kg med Chokladsmak
4kg med Banansmak
4kg med Banansmak
4kg med Hallonsmak

Skulle jag bara köpa en smak så skulle jag nästan spy.

Köper man 16kg så blir det bra priser.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
update, när jag tog den bilden som finns här i tråden (sent februari tror jag) så stod vågen på 68,4kg med full mundering. i tisdags så stannade den på 63,7 också med full mundering men nu även med full mage :) låter kanske inte mycket men det har gjort en hel del på sig :) trots detta så ökar jag fortfarande med alla övningar.

förövrigt så är en språngmarsch i regnet underskattat, om man inte är rädd för att bli blöt så är det en himmelsk upplevelse :D:D speciellt om det är över 20 grader i luften :)

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Hur länge tränade du innan du slutade,veckor, månader ?

Det tar lång tid att bygga muskler, stirra dig inte blir på de som pryder byggartidningarnas omslag. Nästan inget som har rent mjöl i påsen av dom. Fast det krävas det inget geni att räkna ut.

Lite mer än 2 veckor...... Nästan 2 år, 2-3ggr veckan.

visst fick jag mer muskler, men jag slutade då jag tyckte det känndes meninglöst, så jag började jogga istället.

Thoraby

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
nopp
Jo, det är ett klart prisvärt protein.
Jag brukar köpa:

4kg med Chokladsmak
4kg med Banansmak
4kg med Banansmak
4kg med Hallonsmak

Skulle jag bara köpa en smak så skulle jag nästan spy.

Köper man 16kg så blir det bra priser.

Mwha! hittade en kampanj, 3 kg för priset av 2. Ännu billigare än 16kg-påsen per kilo. Köpte 2 banan, 2 hallon, 2 choklad. Hoppas det inte smakar alltför blä.:näsblod

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Mwha! hittade en kampanj, 3 kg för priset av 2. Ännu billigare än 16kg-påsen per kilo. Köpte 2 banan, 2 hallon, 2 choklad. Hoppas det inte smakar alltför blä.:näsblod

Ok, är det 3 för 2 på GG du menar eller köpte du från någon annan butik ?

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Hur många tränar strikt? :tummenupp

Strikt när man utför olika övningar eller menar du även allt runt omkring som tex. kost och sömn ?

behöver tips på bra triceps övningar! någon som vill dela med sig? :)

Tre övningar som jag själv kör är:

1.Liggande frenshpress med bänken lutande ca -20% (ej mot pannan då det ger en mycket större påfrestning på armbågar och du kan inte sträcka ut heller).

2.Dips (håll ihop armarna så mycket det går för att undvika att koppla in bröst och axlar för mycket)

3.Pushdown i kabelmaskin (bra övning som ger bra med massa, kan utföras med en mängd olika variationer genom utförande och även genom att träna med olika handtag)

Ibland så byter jag ovan övningar mot bänkpress med smal fattning, enarms exension bakom huvudet och även stående frenshpress i kabelmaskin.

Varför finns det inget pulver med kött-smak...? Hade varit gött!

Inget vidare :zpy

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Först och främst utförandet av övningar. Tränar själv på nautilus som för övrigt är mer ett SPA. Maken till fuskandet genom övningar får en att tappa hakan.

Jag kör ganska så strikt, men inte överdrivet. Tex. när jag kör stående bicepscurl med stång så rör sig överkroppen kanske 1 cm under utförandets gång. Skulle jag försöka hålla mig inom en mindre gräns så skulle det absolut ge en sämre utveckling då jag skulle behöva minska vikterna väldigt mycket.

Att köra korrekt/strikt har ju även med rörelsebanan att göra, där är jag väldigt noga. Jag kör alltid från fullständigt start till slut i rörelsen.

Jag har också sett många tråkiga exempel där vissa tex. inte sträcker ut helt när dom tex. kör scottcurl.

Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Jag kör ganska så strikt, men inte överdrivet. Tex. när jag kör stående bicepscurl med stång så rör sig överkroppen kanske 1 eller 2 cm under utförandets gång. Skulle jag försöka hålla mig inom en mindre gräns så skulle det absolut ge en sämre utveckling då jag skulle behöva minska vikterna väldigt mycket.

Att köra korrekt/strikt har ju även med rörelsebanan att göra, där är jag väldigt noga. Jag kör alltid från fullständigt start till slut i rörelsen.

Jag har också sett många tråkiga exempel där vissa tex. inte sträcker ut helt när dom tex. kör scottcurl.

Ja lite rörelse i kroppen går juh inte att förneka.

http://www.youtube.com/watch?v=ga-EAqbgD6w
http://www.youtube.com/watch?v=ek-eSfcoIlg&mode=related&search=

Är detta något du känner igen på ditt gym?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Ja lite rörelse i kroppen går juh inte att förneka.

http://www.youtube.com/watch?v=ga-EAqbgD6w
http://www.youtube.com/watch?v=ek-eSfcoIlg&mode=related&search=

Är detta något du känner igen på ditt gym?

han var ju inte direkt liten men skulle inte vilja ha hans rygg när han blir lite äldre :gnissla

påtal om fuskande så är det en på mitt gym som "juckar" upp stången när han kör skivstångsrodd, stången rör sig inte det minsta men hans underliv pinnar på fram och tillbaka :huvet

Thoraby

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
nopp
Hellre fuska lite än vara strikt formofil och stå med ryggen mot väggen när man kör stångcurl. Superstrikt form är ett resultat av bodybuildingnördar som tvunget MÅSTE göra varje övning till en isolationsövning istället för att acceptera att kroppen fungerar genom att använda alla musklerna tillsammans för att lyfta en vikt.

Ta bänkpress tex, om man kör strikt form så måste man ha armbågarna sträckta så långt ut som det går, och ta ner stången på övre bröstet(för att isolera just bröstmusklerna). Resultat? Kassa axlar och i värsta fall avslitna bröstmuskler. Lösning? armbågarna nära kroppen, ta ner stången längre ner på bröstet, nästan övre magmusklerna. Mer triceps och axlar inkorporeras och skaderisken faller massor.

Men å andra sidan finns det såna som använder helt åt helvete form, typ rundade ryggar vid stångroddar o dylikt. Det är bara dumt. Men lite lösare form tycker jag t.o.m är till fördel.

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Står själv inte ut med att sitta i en maskin eller att lyfta skrot..

för jädra tråkigt, kör med kroppen som motvikt..

Tränar så fort jag har en liten stund över, varje dag istället för att pumpa som en gnu nån dag i veckan o sen vila..

men den inställningen sitter nog i främst från kampsportsträningen..

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
drar i snabeln? :D

:tummenupp Den motvikten går inte av för hackor :D

nä, men saker som att göra stolen mot en vägg, hopp-böjningar osv.

hopp-böj:
1. startar på huk, med hela foten i marken
2. snabb uppgång till stående
3. följer rörelsen uppåt i ett hopp, drar samtidigt upp knäna mot bröstet
4 landar med nästan raka ben och går ned till huk igen och repeterar.

när man klarar utdragen repetition, kan man alternera träningen med att bara använda ett ben i taget t.ex..

bara ett exempel..

Last edited:

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
gainer eller ren protein viket e bäst igentligen för resultat? jag har alltid kört me gainer men tänktre kanske byta till whey 80(ren protein) och om man vill göra det till en gainer så blandar man i havre... nån som kört på gainer o sen tatt typ whey 80 o tyckt att whey 80 gett mer? (i övr så gymgrossisten bra erbj på whey 80 just nu så ska dit imon o köpa på mig 6 kg)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept