Träningstråden

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Tycker alla verkar tro sig veta exakt vad som funkar för alla. ALLA svarar olika. Jag kör oftast riktigt strikt men ibland halvstrikt och det funkar för mig.
Jag tycker inte mig själv vara stark men nu snacka ni t.ex curl o ja kör strikt på över 80kg men det kanske är mesvikter burner?

Strikt på över 80kg? haha

Har du fler bilder som styrker din trovärdighet?

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Jag skickar upp en helkroppsbild (inkl mina blekfeta lår), och en ryggbild. Ryggen är byggd mestadels mha ostrikta roddar med alldeles för mycket vikt.

Bifogat

• SV500043web.jpg
    SV500043web.jpg
    55.7 KB · Visningar: 127
  • SV500019web.jpg
    SV500019web.jpg
    70.3 KB · Visningar: 109
Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Provade köra väldigt strickt som Peter North länkade en video till. Iaf körde ett sådant bröst/biceps-pass. Jag som tycker att jag har haft svårt att få kontakt med biceps så var detta nåt extremt. Fyfan vad slut man var efter att man curlat så långsamt. Var så extremt slut i biceps så det inte var sant! :)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Fan vad lätt det är att bli träningsberoende igen. :rolleyes: Man tror att man har läget under kontroll. Sen hux flux så är man där och klämmer in ett litet pass till och ett litet pass till. Fast man VET att man inte borde.

Det är väl precis som dom som är beroende av alkohol eller nåt annat. Nu är väl träning ett beroende av den nyttigare sorten, men det är hur hjärnan funkar som man lixom förundras över.

För jag har egentligen inget mål med min träning.....inte som ni, som kör styrka och bygger kroppar och så. Utan jag tränar bara för mitt välbefinnande lixom.

//M

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Fan vad lätt det är att bli träningsberoende igen. :rolleyes: Man tror att man har läget under kontroll. Sen hux flux så är man där och klämmer in ett litet pass till och ett litet pass till. Fast man VET att man inte borde.

Det är väl precis som dom som är beroende av alkohol eller nåt annat. Nu är väl träning ett beroende av den nyttigare sorten, men det är hur hjärnan funkar som man lixom förundras över.

För jag har egentligen inget mål med min träning.....inte som ni, som kör styrka och bygger kroppar och så. Utan jag tränar bara för mitt välbefinnande lixom.

//M
`

Tjejer tränar för att inte bli för runda, det gillar vi :tummenupp

Provade köra väldigt strickt som Peter North länkade en video till. Iaf körde ett sådant bröst/biceps-pass. Jag som tycker att jag har haft svårt att få kontakt med biceps så var detta nåt extremt. Fyfan vad slut man var efter att man curlat så långsamt. Var så extremt slut i biceps så det inte var sant! :)

Fortsätt att köra strikt så ska du få se hur kul det blir med träning :D

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Strikt på över 80kg? haha

Har du fler bilder som styrker din trovärdighet?

Jag har inget behov av att bevisa mig för någon som har en sleten porrstjärna (som antagligen är grövre än du tillomed) som avatar.
Du är välkommen att ta ett pass med mig när du har vägarna förbi, har en aning om att du är lite lugnare i verkliga livet.

HSB: Matar du på ordentligt med marken o.s.v ? Jag förespråkar mest strikt men ibland är det absolut inget fel i att fuska lite (lite då) :)

Benen däremot får du nog lägga lite extra krut på, eller så släppte inte vätskan ordentligt från dom nu? Hur ser benpassen ut för dig?

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02

HSB: Matar du på ordentligt med marken o.s.v ? Jag förespråkar mest strikt men ibland är det absolut inget fel i att fuska lite (lite då) :)

Benen däremot får du nog lägga lite extra krut på, eller så släppte inte vätskan ordentligt från dom nu? Hur ser benpassen ut för dig?

Jag kör inte mark så ofta (anledningen är att ländryggen tar för mycket stryk.), men när jag väl gör det är det tungt, som fan. Senast drog jag en singel på 180kg.

Jag ska köra hårt med benen nu frammöver, dom är rättså hårda på bilden, har inget att skylla på, dåligt med massa helt enkelt...

Här är dagens benpass:

Frontböj

93*3,3,3
83*4

Bencurl i kabel

35*10
40*7,5
35*7

Vadpress med skivstång i armvecket, upphöjning under framdelen av foten.

130*10
148*7,6,5

Har tränat mestadels på ett gym med enbart fria vikter nu det senaste halvåret, och då jag varit ganska rädd för att köra knäböj tungt så har inte låren utvecklats så mycket som de kunnat. Har kört frontböj nu två gånger och den känns mycket bättre. (mitt pb i knäböj är futtiga 123*3, nästan som i bänkpress :rodnar )
Ska snart börja på ett nytt jobb där gym finns, så då blir det mer benpress och benspark även. Hoppas på lite bättre utveckling där :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Snabb fråga, övningar för att få upp rörligheten i en bultad fotknöl? Den gör inte ont men är stel.

Btw: jag knäcker er alla med mina stabila 65 i bänk :hihi

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jag köpte mig en burk Kre-Alkalyn för ca 3 veckor sedan, har hört ganska så
mycket bra om denna produkt. Idag så vägde jag mig och jag hade gått upp ca 4kg i kroppsvikt på bara 3 veckor. Blir intressant och se vart detta slutar.

Fan vikterna på gymet räcker knappt till längre :näsblod

Är det någon annan som har provat Kre-Alkalyn ?

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Jag köpte mig en burk Kre-Alkalyn för ca 3 veckor sedan, har hört ganska så
mycket bra om denna produkt. Idag så vägde jag mig och jag hade gått upp ca 4kg i kroppsvikt på bara 3 veckor. Blir intressant och se vart detta slutar.

Fan vikterna på gymet räcker knappt till längre :näsblod

Är det någon annan som har provat Kre-Alkalyn ?

Nej men jag har provat kcg2.. Det gav ingenting förutom en massa stickningar i kroppen i en timme efter intag... Kanske liite bättre uthållighet bara. Menar du att du skulle gått upp i vikt av kre-alkalynet? Det är väl en form av kreatin som inte binder vatten vad jag vet? :confused: Är det av energiöverskott däremot så säger jag bara - Bra bulkat! :yoparty :tummenupp

EDIT: Kcg2 är en blandning av Kre-Alkalyn, Beta-alanin samt L-glutamin.

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Menar du att du skulle gått upp i vikt av kre-alkalynet? Det är väl en form av kreatin som inte binder vatten vad jag vet?

Det är svårt att svara på exakt, energiintaget från kosten ligger på samma nivå som tidigare. Skillnaden är att jag har testat Kre-Alkalynet. Precis som du säger så är det en form av kreatin som tydligen inte skall binda vätska.

:confused: Är det av energiöverskott däremot så säger jag bara - Bra bulkat! :yoparty :tummenupp

Ingen bulk från min sida. Jag ligger på ett ganska så lågt energiintag för tillfället.
4 kg skulle tex motsvara energimängden av att äta 1 påse chips dagligen i 3 veckor. Usch vad äckligt.

Snart är burken slut i alla fall. Då jag jag göra ett upphåll och träna utan tillskott(förutom proteintillskott) i några veckor. Sedan ska jag prova en burk till och se vad jag får för resultat då.

Last edited:

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Ingen bulk från min sida. Jag ligger på ett ganska så lågt energiintag för tillfället.
4 kg skulle tex motsvara energimängden av att äta 1 påse chips dagligen i 3 veckor. Usch vad äckligt.

Hehe ja det är väl inget man råkar stoppa i sig av misstag precis :hihi Själv har jag gått upp 3 kg sedan förra helgen, iof precis avslutad deff så mycket vätske/glykogenfyllning men det var endå rätt bra gjort tycker jag :)

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Gör ett litet trådlyft då.
Dagsformen på gubben.
Dryga 94,3kg i går när bilden togs. (179,5cm)
Har 2 veckor på mej att försöka ta 120 i bänk (innan semester)
tog 100kg för första gången i slutet av januari i år och har därefter tagit 110 och även försökt på 115 för ca 5 veckor sedan. Klarade det nästan.
Men jag tror inte jag petar upp 120 om två veckor heller men jag har ju kommit en bit på väg.

Bifogat

• träning 19juni07.jpg
    träning 19juni07.jpg
    28.3 KB · Visningar: 91

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Dubbelklappsarmhävningar

Jag undrar hur många som klarar av armhävningar med dubbel handklapp här i träningstråden? Om ja, hur många dubbelklappsarmhävningar på raken?
Tänkte främst på er som är jättestarka här i tråden, men även resten är välkommna att prova och återkomma.:tummenupp

Varning! Det kan lätt bli tandläkarbesök om man är sävlig.:näsblod

Min dagfsorm är ur form.
93 kg, varav 5kg överflödsfett som tillkommit efter en månads tröstätande, fördelade på 190cm.
Tar nog inte mer än 90 kg i bänk nuförtiden och har ben som är tröstlöst svaga och knän som är stabila som vikabröd.
Men jag kämpar på för att hitta de där fornstora dagarna då man var hel och sund. Gissar att de gömmer sig bakom skräpmaten och stillasittandet.:D

Hur många dk-armhävningar klarar jag av? 5 bara. Sedan gör det för ont i min klena axel, samt att jag inte orkar mer på raken. Vill inte till tandläkaren för den delen heller.

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Jag undrar hur många som klarar av armhävningar med dubbel handklapp här i träningstråden? Om ja, hur många dubbelklappsarmhävningar på raken?
Tänkte främst på er som är jättestarka här i tråden, men även resten är välkommna att prova och återkomma.:tummenupp

Hur många dk-armhävningar klarar jag av? 5 bara. Sedan gör det för ont i min klena axel, samt att jag inte orkar mer på raken. Vill inte till tandläkaren för den delen heller.

när man var på topp inför kampsportstävlingar o dylikt: över 30 på raken
(har en dålig axel, så mer gick inte)

nyss: 10 på raken, skyller på åldern :D

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
när man var på topp inför kampsportstävlingar o dylikt: över 30 på raken
(har en dålig axel, så mer gick inte)

nyss: 10 på raken, skyller på åldern :D

Impressive som Darth skulle ha uttryckt det.
Tyckker det är svårt att få upp höjden efter några så att man hinner med två klappar. Enkelklapp fungerar ju bra.
Jaja, får träna mer helt enkelt.

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Impressive som Darth skulle ha uttryckt det.
Tyckker det är svårt att få upp höjden efter några så att man hinner med två klappar. Enkelklapp fungerar ju bra.
Jaja, får träna mer helt enkelt.

Eller så kan det ju va så att jag är en lätt människa :D .
nu vet jag inte riktigt om jag med min "träning" passar i tråden eftersom jag inte tränar på gym i en maskin eller med stänger, som de flesta här inne verkar göra.

jag går mer på att få ut max av den massa jag har istället för att bygga på med mer vikt som kräver mer muskler att flytta på som bygger på med mer vikt som........

Är förövrigt 185 cm lång, väger 70 kg.
alltid varit klassad som nära nog undernärd :D men kan ändock göra allehanda konstiga saker som jag inte ser ut att kunna göra, t ex.

Enhands-hävningar till leda.
stående armhävningar (stå på händerna då alltså).
jämfota-volter bakåt, framåt och sida.
springa uppför vägg och volta av.
Sånt där iaf.

jag kanske hör hemma mer i en "gymnastik-tråd" än här när jag tänker lite mer på saken :D

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Eller så kan det ju va så att jag är en lätt människa :D .
nu vet jag inte riktigt om jag med min "träning" passar i tråden eftersom jag inte tränar på gym i en maskin eller med stänger, som de flesta här inne verkar göra.

jag går mer på att få ut max av den massa jag har istället för att bygga på med mer vikt som kräver mer muskler att flytta på som bygger på med mer vikt som........

jag kanske hör hemma mer i en "gymnastik-tråd" än här när jag tänker lite mer på saken :D

Låter som att du är fit iaf.
Vad ska man med musklerna till om man inte kan använda dem till något roligt?
Vore kul om man kunde göra volter. I ett annat liv så...

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
semester är kasst för träningen :mad: varit borta i 2 veckor, gått upp ett kilo och har endast tränat lite pull-ups, men nu blir det stenhårt igen :yoparty

EDIT: fick precis order av "någon" att säga att enda anledningen till att jag bara gick upp ett kilo var en hel del sänggympa.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...