Träningstråden

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
semester är kasst för träningen :mad: varit borta i 2 veckor, gått upp ett kilo och har endast tränat lite pull-ups, men nu blir det stenhårt igen :yoparty

EDIT: fick precis order av "någon" att säga att enda anledningen till att jag bara gick upp ett kilo var en hel del sänggympa.

Var du glad ! Själv går man ner ett par kilo om man slarvar med träningen ! :huvet

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
visst det låter skitfjantigt, och det är det också :hihi

men det jobbiga nu är att jag har byggt upp mitt sockerberoende igen efter att jag sänkt det till 0 innan semestern :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Bara jag som fått sømnproblem av træningen? Ska ju va tvært om

Mærkte inget førut men nu nær jag børjat køra hårdare, oftare och skøta kosten bættre har jag skitsvårt før att somna :(

En annan sak ær att jag fått sjukt taskigt tålamod och blir svinarg på minsta lilla grej.. Tex om en maskin inte funkar i 5 sek då slår jag næstan sønder den.. bieffekt? :D

hur går de før er andra, har ni skøtt træningen/kosten??

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
hmmm personligen så sover jag bättre om jag tränar under dagen, jag brukar bli lugnare också :va tränar du sent på kvällen? för kan själv inte sova "direkt" efter träning, och dålig nattsömn kan väl göra vem som helst grinig :)

Njae runt 18.30-19.30 vanligtvis! Störande är det!

Hehe höll på att slå sönder en mkt dyr maskin idag... :gnissla Nja de låter värre än de är men har inte fått mer tålamod precis!

Yes idag släppte det!! Första gången jag sprungit och nästan tänkt "fan va skönt de är - ja studsar fram". GOTT!

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det dåliga humöret känner jag igen. Jag hade grymt taskit humör om kvällarna tidigare efter jag tränat hårt. Har aldrig haft sömnproblem i samband med träningen dock. Kanske dags att tagga ner, det går inte att stressa fram muskler.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta

ok och du försöker klargöra vad? En person som säger en grej och är 1000% med på den sidan och sedan vänder kappan efter vinden såfort nån ny studie kommer litar jag inte på för fem öre. Sen når även dom med patetiskt dåliga gener väldigt sällan sitt mycket låga genetiska max i det fallet, och sitt genetiska max kommer dom ha lika svårt att nå som alla andra med normala till bra gener... hur förklarar du det? Och länka gärna inte till den sidan.

För övrigt gör personerna som blir arga för dom tränar något katastrofalt fel eller tar ni inte ens ut er, efter passen är jag mest i ett koma liknande stadie.

Skrivet i all hast men det framgår väl hyffsat vad jag menar....

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
ok och du försöker klargöra vad?
Inget speciellt, ville bara visa en annan debatt om samma ämne.
Minimal skrev:
Sen når även dom med patetiskt dåliga gener väldigt sällan sitt mycket låga genetiska max i det fallet, och sitt genetiska max kommer dom ha lika svårt att nå som alla andra med normala till bra gener... hur förklarar du det? Och länka gärna inte till den sidan.
Jag har aldrig sagt att det inte är lika svårt att nå sitt genetiska max, bara att det är stor skillnad på effekterna av träning.
Vilket också är vetenskapligt bevisat, men det duger visst inte :rolleyes:

Jag har exempel på detta i min omgivning också, folk med värdelösa matvanor och som tränar lite sporadiskt som gör stora framsteg på gymmet trots detta. Medans andra kämpar som djur och äter utmärkt, når bara få och små framgångar.
Det tror jag säkert du har sett också.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Så jävla typiskt, när man börjar få ordentlig fart på viktnedgången efter semester och liknande vurpar man med hojen, blir nog ingen jogging denna vecka IAF :/

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Hur många shins/push-ups/what ever klarar en normal otrännad person på 85 kg? jag ska börja tränna nu och 3*5 är typ vad jag klarar. armhävningar kör jag 20*3 och håller på att avlida av trötthet sista 15.
Skulle va kul och veta hur jag ligger till.

Föresten vilka övningar ger mest på vingar och bröst? trännar utan vikter då jag hellre är smidig än stark.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Hur många shins/push-ups/what ever klarar en normal otrännad person på 85 kg? jag ska börja tränna nu och 3*5 är typ vad jag klarar. armhävningar kör jag 20*3 och håller på att avlida av trötthet sista 15.

Föresten vilka övningar ger mest på vingar och bröst? trännar utan vikter då jag hellre är smidig än stark.

om du ska träna utan redskap för vingar/bröst så är det breeeda (försök hitta en bredd som gör att du klarar ungefär 8 stycken) chins och varierande (varierande bredd) push ups som gäller

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

Typ, 5 chins, 10 pullups (chins fast man greppar åt andra hållet = biceps), 25 armhævningar?

Vældigt individuellt.. Har en polare som bænkar sin vikt gånger 2 næstan, men klarar 2 dips

Brøst = Armhævningar
Vingar = chins

Finns inte mkt alternativ utan vikter/maskiner. Kør æven armhævningar med hænderna tætt ihop = tar mer på triceps

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024