Träningstråden

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Martin och Jacke menar nog samma sak, skillnaden är bara att jacke tycker de som inte kan få resultat har något fel på sin kropp. Allting är ju relativt...
Jag är nog nästan beredd att hålla med eftersom dessa personer lär vara ganska få och det låter sannerligen som en defekt att kroppen inte kan anpassa sig efter miljöer där stor muskelstyrka/massa krävs.


Vad ska man göra för att trimma immunförsvaret? Eller ska man behöva dra ner på intensiteten i passen för inte bryta ner CNS så mycket?

Det är inte defekt att olika människor anpassar sig olika bra. Läst om röda/vita muskelfibrer någon gång? ;)

Tvätta händerna ofta, undvik att peta näsan och i ögonen är lättaste sättet att inte bli sjuk.





ska antagligen själv testa fullständigt benlyft idag, där man har benen över huvudet på slutet, någon som vet om de tar bra?

Jag tycker det tar riktigt bra, så länge man kör strikt.

------- ----------------
Ang magträning:
Klart man kan träna olika delar av magen. Magmusklerna sitter fast i en hinna under dem, det är alltså inte en lång "knaglig biceps" med bara två fästpunkter som vissa verkar tro.
Bild: http://www.nestacertified.com/images/abdominals.jpg
Det är just därför som man kan röra olika delar av magen, hade man haft en "magbiceps" så hade man bara kunnat vika överkroppen som en fällkniv.
Som sagt alla har mer eller mindre stora rutor men oftast en massa fett i vägen.
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
Det är inte defekt att olika människor anpassar sig olika bra. Läst om röda/vita muskelfibrer någon gång? ;)

Nej, upplys mig gärna. :)

Tvätta händerna ofta, undvik att peta näsan och i ögonen är lättaste sättet att inte bli sjuk.

Har kliat mig en jävla massa i ögonen det senaste... Säkert där problemet ligger...

Ang magträning:
Klart man kan träna olika delar av magen. Magmusklerna sitter fast i en hinna under dem, det är alltså inte en lång "knaglig biceps" med bara två fästpunkter som vissa verkar tro.
Bild: http://www.nestacertified.com/images/abdominals.jpg
Det är just därför som man kan röra olika delar av magen, hade man haft en "magbiceps" så hade man bara kunnat vika överkroppen som en fällkniv.
Som sagt alla har mer eller mindre stora rutor men oftast en massa fett i vägen.

Det finns många olika magmuskler men den som syns som rutor är en enda lång sådan. Den går inte att träna olika i vertikal ledd.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Nej, upplys mig gärna. :)



Har kliat mig en jävla massa i ögonen det senaste... Säkert där problemet ligger...



Det finns många olika magmuskler men den som syns som rutor är en enda lång sådan. Den går inte att träna olika i vertikal ledd.

Här är en sida från Prentice Hall (ett seriöst förlag) som tar upp det, dock finns det många olika åsikter på den fronten också:
http://cwx.prenhall.com/bookbind/pubbooks/martinidemo/chapter10/medialib/CH10/html/ch10_5_3.html

Ang magmuskler.... kan diskuteras i oändlighet. Jag anser att man blandar in alla delar, men vissa mer än andra. Men vi lär inte övertyga varandra om motsatsen :näsblod
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
He he he,bussigt att felcitera mig oxå.:tummenupp Sa att om man är fullt frisk o har en fullt fungerande proteinsyntes plus att man gör allt helt perfekt under träningen så kan man inte misslyckas.Det jag genom detta ville påskina(som tydligen inte gick fram iaf) är att dom som klagar över sina dåliga resultat BRISTER på nån av dessa punkter med 99,99% säkerhet.Blev tokless på alla som kom fram till en på gymet förr o uttryckte sig ungefär så här.

-Åhhh gud va less jag blir.Här gör man ALLT rätt o toksliter.Sen ser man såna som dig komma hit o knappt titta på en hantel så växer ni som ogräs.Du måste ju ta skiiiiiiitmycket anabola va?

Mitt svar dom sista åren blev alltid.

-Jaa.Kan rekommendera dig att göra det oxå,då behöver man knappt träna o man kan äta vilken skitmat som helst o supa hela helgerna.


Så less blev jag på den stereotypa bild folk har av bodybuilders,lika bra att göra dom glada o säga att det va precis så som dom trodde.Sen var det bara att sätta kallingarna på huvet,gå naken genom gymmet,ut till bilen o vika ut yttre backspegeln o ställa sig o öva poseprogrammet o se självgod ut så att dom fick lite mer att tänka på.:tungan
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Mitt svar dom sista åren blev alltid.

-Jaa.Kan rekommendera dig att göra det oxå,då behöver man knappt träna o man kan äta vilken skitmat som helst o supa hela helgerna.

haha hade varit skitskoj att se dem testa det, för att sen fråga dig vad det var för skit de fick tag på eftersom det inte fungerade :D
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Körde magpass idag, först situps/crunches med last sen maskin, och benlyft med 7kg på dojorna... Det är nog sant, de går inte träna dom undre mer. Fick iaf ingen mer pump i undre musklerna efter benlyften :(
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Ingen som mötts av synande blickar efter den senaste vågen av skvallertidningsblaj? Stora trapz är tydligen en direkt produkt av anabolakonsumption. Satte upp artikeln på mitt gym på jobbet och funderar på att göra samma sak på "hemmagymmet".

Back to topic: Har på sistone ökat hyfsat med tanke på att jag sköter sömn och träning rätt dåligt. För typ 2-3 månader sedan hamnade jag på en platå vad det gäller bröstträningen och jag kunde inte förstå varför jag stod och trampade på samma ställe hela tiden. Skyllde det på ovanstående men det är nu vi kommer till det väsentliga.

I lördags var jag på fest för första gången på minst ett år. Jag som vanligtvis aldrig rör alkohol valde att supa ner mig och glömma bort vardagen för en stund. Den natten blev det ca 6 timmars sömn för att sedan arbeta 12 timmar. Döm om min förvåning när jag idag gick till gymmet och helt utan problem körde hantelpressar en bit över den tidigare "platån".

Är ovanstående bara en slump eller vad? Har aldrig tyckt att alkohol på något sätt varit ett måste vid festande och har på så sätt nästan alltid blivit "han som inte dricker". Tänker inte göra några vidare studier i detta ämne men nu är det bara att träna vidare.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Ingen som mötts av synande blickar efter den senaste vågen av skvallertidningsblaj? Stora trapz är tydligen en direkt produkt av anabolakonsumption. Satte upp artikeln på mitt gym på jobbet och funderar på att göra samma sak på "hemmagymmet".

tycker faktiskt det är lite gulligt att de ska försöka plocka alla som har stora muskler :) när jag fick se bilden på killen de tog först så började jag fundera på hur de tänker, för han var banne mig inte stor, ska de plocka in alla som går på gym eller :va
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Ingen som mötts av synande blickar efter den senaste vågen av skvallertidningsblaj? Stora trapz är tydligen en direkt produkt av anabolakonsumption. Satte upp artikeln på mitt gym på jobbet och funderar på att göra samma sak på "hemmagymmet".

Back to topic: Har på sistone ökat hyfsat med tanke på att jag sköter sömn och träning rätt dåligt. För typ 2-3 månader sedan hamnade jag på en platå vad det gäller bröstträningen och jag kunde inte förstå varför jag stod och trampade på samma ställe hela tiden. Skyllde det på ovanstående men det är nu vi kommer till det väsentliga.

I lördags var jag på fest för första gången på minst ett år. Jag som vanligtvis aldrig rör alkohol valde att supa ner mig och glömma bort vardagen för en stund. Den natten blev det ca 6 timmars sömn för att sedan arbeta 12 timmar. Döm om min förvåning när jag idag gick till gymmet och helt utan problem körde hantelpressar en bit över den tidigare "platån".

Är ovanstående bara en slump eller vad? Har aldrig tyckt att alkohol på något sätt varit ett måste vid festande och har på så sätt nästan alltid blivit "han som inte dricker". Tänker inte göra några vidare studier i detta ämne men nu är det bara att träna vidare.
Min teori är att alkoholen förtunnar blodet,och tunnare blod ger högre blodtryck.Detta i sin tur brukar leda till att man får en grym pump,o max pumpad muskel=lite starkare.
Har själv upplevt samma effekt när man tränat lite bakis.Vill dock inte rekommendera denna metod som en metod att "ta sig över platåer" då alkohol inte är direkt anabolt :tungan
 
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Tänkte kolla ifall någon har fått positiva effekter av Kre-Alkalyn här?

Till saken:
Efter ett träningsuppehåll på ca 9 månader har jag nu kört i drygt lite mer än 1 månad rätt seriöst. Hade sen förra träningsperioden nästan en full burk kre-alkalyn och en hink med Max Muscles Full Blown som jag fortsatte käka o dricka igen. I början var allt segt som fan och allt kändes skittungt, nu har jag på den senaste tiden (nån vecka tebax) börjat få upp styrkan och riktigt brutalt pump i kroppen. Är ju helt omöjligt att säga om det beror på dessa 2 preparaten men man funderar ju på att köpa mer nu när det börjar ta slut. Brukar i vanliga fall enbart dricka gainers och inget annat.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Min teori är att alkoholen förtunnar blodet,och tunnare blod ger högre blodtryck.Detta i sin tur brukar leda till att man får en grym pump,o max pumpad muskel=lite starkare.
Har själv upplevt samma effekt när man tränat lite bakis.Vill dock inte rekommendera denna metod som en metod att "ta sig över platåer" då alkohol inte är direkt anabolt :tungan

Du måste väl ändån ha ett fint tränings-schema till mig?

Är du fortfarande aktiv eller?

PMa om du har nåt fint.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Du måste väl ändån ha ett fint tränings-schema till mig?

Är du fortfarande aktiv eller?

PMa om du har nåt fint.
Mitt råd till nån som vill lägga ner lite tid o pengar på att nå resultat är att konsultera nån som fysiskt kan närvara o utvärdera dina nuvarande kunskaper o begränsningar.Skulle jag via nätet ge dig ett "bra" träningsprogram skulle jag vara helt oseriös.Träning är (som jag återkommande poängterar) VÄLDIGT individuellt.Du kanske utför vissa övningar på ett tekniskt okorrekt vis,o skulle jag då råda dig att göra just denna övning skulle jag indirekt bidra till skador i slutänden.Låt nån i din hemtrakt som utger sig för att kunna det här med träning ge dig en utvärdering istället.Ett tips,ser du nån som ser ut som minimal så vet du att åtminstonde hans kropp har lyckats svara på träningen,så be honom om råd isf.Sugröret som springer omkring o ger alla råd fast dom inte bett om det,tuggandes på en banan o riskakeshake med gainer 56000 i näven,ska du helst undvika.För det enda dom brukar ha erfarenhet av är hur man läser BK baklänges typ:tungan
Men mavve,skulle gymet du tänkte träna på ha så dålig service att dom inte kan ställa upp med lite coachning,så visst,ett BASPROGRAM kan jag alltid ställa upp med.Och nej,jag är inte aktiv tävlande längre.Kanske blir igen med lite flyt.(veteran):rolleyes:
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Tänkte mest ett aktivt basprogram japp. Jag reser väldigt mycket som det är just nu så jag har inget fast gym att knalla bort till. Finns det S.A.T.S. i närheten där jag bor så brukar jag gå dit i mån av tid. Ska dock vara ledig 2 veckor från o med imorgon och har tränat varje dag nu i 4-5 veckor(löpning, styrke, simning) så ett par tunga gym-pass blir det nog i 14 dagar framöver - men jag har inget direkt schema att gå efter.

Det med PT ska jag ta kontakt med till hösten när jag kommer hem permanent :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur går det för er? Jag ligger +9kg sen i maj och det rullar på bra


2-3kg hit och dit gör jag över månaderna. Har egentligen gått ner 1,6kg sedan oktober, men upp ca 3 sedan april/maj.
Låt inte vågen avgöra, det säger inte så mycket. Spegeln är en bättre indikator. :)

+9kg låter som låg ingångnivå eller otillåtna preparat, alternativt mycket Estrella. :brynad
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
2-3kg hit och dit gör jag över månaderna. Har egentligen gått ner 1,6kg sedan oktober, men upp ca 3 sedan april/maj.
Låt inte vågen avgöra, det säger inte så mycket. Spegeln är en bättre indikator. :)

+9kg låter som låg ingångnivå eller otillåtna preparat, alternativt mycket Estrella. :brynad

De kallas kreatin och vatten :D ...
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
2-3kg hit och dit gör jag över månaderna. Har egentligen gått ner 1,6kg sedan oktober, men upp ca 3 sedan april/maj.
Låt inte vågen avgöra, det säger inte så mycket. Spegeln är en bättre indikator. :)

+9kg låter som låg ingångnivå eller otillåtna preparat, alternativt mycket Estrella. :brynad

Hehe, nej men mkt mat och träning! Började på 57-58kg/178cm dvs asklen

Jorå spegeln blir man oxå glad av att titta i :)

De kallas kreatin och vatten :D ...

Har aldrig ätit nåt kosttillskott

+1 kg sen igår. Har precis börjat träna igen efter en segdragen förkylning på ca 6 veckor.

Ah sånt suger apa! Men man tar igen fort. Jag har tom ökat i styrka under alla mina ofrivilliga avbrott på nån vecka
 
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
har inte haft tillgång till nån våg på nästan ett år och har tränat ordentligt i lite över 2 månader nu. Blev ganska förvånad när jag klev upp på en våg i helgen och vägde 7kg mer än vad jag trodde. Kre-alkalyn, Full Blown och gainer verkar ha funkat bra iaf :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top