Träningstråden

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
har ju glömt denna tråden :( bulkar stenhårt just nu, ligger väl på lagom 4000-5000kcal om dagen, där ingår även 5portioner protein. har ökat totalt 6-7kg de senaste 4veckorna ungefär (både tiden och vikten är cirka) totalvikten är nu 66kg nyskiten med kallingar på. spegelbilden ser nästan lika bra ut som innan, fortfarande mycket trevlig mage men alal muskler på kroppen har också ökat i massa (vatten och fett gissningsvis) dock märker jag en kännbar effekt av att gå från kaloriunderskott till massivt kaloriöverskott, är underbart att träna och jag ökar i alla övningar hela tiden.
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
har ju glömt denna tråden :( bulkar stenhårt just nu, ligger väl på lagom 4000-5000kcal om dagen, där ingår även 5portioner protein. har ökat totalt 6-7kg de senaste 4veckorna ungefär (både tiden och vikten är cirka) totalvikten är nu 66kg nyskiten med kallingar på. spegelbilden ser nästan lika bra ut som innan, fortfarande mycket trevlig mage men alal muskler på kroppen har också ökat i massa (vatten och fett gissningsvis) dock märker jag en kännbar effekt av att gå från kaloriunderskott till massivt kaloriöverskott, är underbart att träna och jag ökar i alla övningar hela tiden.

Härliga ökningar :yoparty Det är väl dock inget du ska ha som mål att upprätthålla en längre tid, 1-2kg per månad är nog mer än tillräckligt om det är maximal med muskelmassa du eftersträvar :) Hur lång är du förresten?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Härliga ökningar :yoparty Det är väl dock inget du ska ha som mål att upprätthålla en längre tid, 1-2kg per månad är nog mer än tillräckligt om det är maximal med muskelmassa du eftersträvar :) Hur lång är du förresten?

nja tanken är att bulka stenhårt ungefär 1,5månader till, sen köra en bra deff för att se ungefär hur mycket massa jag får behålla :) jag är 176 lång påt ungefär :D

men till saken hör att när jag vägde 60kg så uppskattade jag mitt BF till -6% det var så att om jag nöp i "hullet" så fick jag inte med mig något, huden satt stramt spänd runt alla muskler. så dessa ökningarna var bara väntade :)
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
jag är 176 lång påt ungefär :D

Hepp, du och jag är exakt lika långa fast jag jobbar från andra hållet.... från 92 till 88 på 3 veckor :yoparty
Ute och knallar på morgonen och kör minst 4 gym-pass i veckan samt att jag håller in på kaloriintaget, börjar kännas riktigt bra nu.

Börjar få tillbaka styrkan (och lite volym också) ordentligt nu och "giftet" börjar kännas igen, så jäkla skön känsla, har dessutom brutit upp med tjejen denna veckan och med adrenalin i kroppen kan man träna HELT GALET!!

Gjorde 3x7 chins idag och 3x8 på 100kg i bänken, mitt del-mål ( som ligger mycket längre fram i tiden ) är passerat och jag pressar mot nya höjder...

Kör hårt :yoparty
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
nja tanken är att bulka stenhårt ungefär 1,5månader till, sen köra en bra deff för att se ungefär hur mycket massa jag får behålla :) jag är 176 lång påt ungefär :D

men till saken hör att när jag vägde 60kg så uppskattade jag mitt BF till -6% det var så att om jag nöp i "hullet" så fick jag inte med mig något, huden satt stramt spänd runt alla muskler. så dessa ökningarna var bara väntade :)

Jo, men det finns ingen större vits att överdriva heller... Jag tror inte du kommer se mycket större ut efter den deffen än vad du gjorde innan du började bulka, om du bulkar en så kort tid.
Bulka dig upp emot en 75-80kg och deffa sedan, och låt det ta lite tid så lär det märkas en ordentlig skillnad. Inte ens 75-80kg är ju särskilt mycket på din längd, så dit kan du utan problem dra det utan risk för att se fet ut om nu det är något bekymmer för dig.
Hursom; Lycka till och glöm inte visa upp resultaten! :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Någon som har bra tips på näringstabeller på nätet?
Har noll koll på hur mycket protein det är i olika varor, men jag vet typ vad som har "mycket" men inte hur mycket.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Nu har jag kommit igång igen efter sprucket revben också... Var tvungen att starta om helt i bänken nästan, mer för att det gjorde för ont än att jag inte orkade lyfta. Känndes futtigt att lägga på 40kg, men igår var jag uppe på 60kg igen och nästa gång ska jag köra 70kg tänkte jag. Så det börjar komma tillbaks, försöka se till så att resten kommer tillbaks lika fort också, tappat mycket muskelmassa och lagt på mig mer fett, så, mindre muskler men väger mer än när jag tränade... Jävla fett!
 

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
Tejpning

Någon som vet hur man tejpar brösten, var man isåfall får tag på bra tejp eller vet var man kan köpa en bra självhäftande linda samt hur man isåfall lindar??

Tejpade första ggn imorse & visst de höll sig still så slapp ha ont, men å andra sidan är det svårt att jogga om man inte kan andas...:näsblod
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Någon som vet hur man tejpar brösten, var man isåfall får tag på bra tejp eller vet var man kan köpa en bra självhäftande linda samt hur man isåfall lindar??

Tejpade första ggn imorse & visst de höll sig still så slapp ha ont, men å andra sidan är det svårt att jogga om man inte kan andas...:näsblod

Prova olika sorters sport-BH, ett x till mig hade problem med detdära och provade 4-5 bh:ar innan hon hittade någon som var en bra kompromiss mellan att kunna andas och att behagen höll sig på plats...

Annars funkar väl den vita sport/tygtejpen utomordentligt, finns i alla sportaffärer :tummenupp
 

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
Prova olika sorters sport-BH, ett x till mig hade problem med detdära och provade 4-5 bh:ar innan hon hittade någon som var en bra kompromiss mellan att kunna andas och att behagen höll sig på plats...

Annars funkar väl den vita sport/tygtejpen utomordentligt, finns i alla sportaffärer :tummenupp

Problemet med sportbh:ar är väl mest kostnad, men ska def testa sport/tygtejpen!! går kanske att kombinera annars :confused:

Tack för tipset :) Om det funkar lär min kära joggingpartner bli mer än tacksam :D
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Tejpade första ggn imorse & visst de höll sig still så slapp ha ont, men å andra sidan är det svårt att jogga om man inte kan andas...:näsblod

Har du testat stay in place. Dom har riktigt bra sportBH:ar som går att löpträna eller för all del "passträna" i utan att man får andnöd och dom har bra stöd.

Nu vet ju inte jag om du har jätte:tuttar men på en med "normal"byst funkar det.

//M
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag har lite funderingar kring chin-up-övningen (http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/WtChinup.html)

Just nu kör jag ganska uppdelat(rygg, bröst+axlar, ben+mage, armar). Det jag känner när jag kör chinups är att det tar all kraft och att jag sedan känner mig tämligen orkeslös resten av passet. Jag pallar ungefär 15,10,10,8 reps med hyfsad vila imellan. En pt på gymmet säger att man ska ta det lite lugnt med den övningen för man "burns the muscle" och att jag typ max ska köra 5 reps på den övningen för att bättre orka med andra övningar.

Vad är era erfarenheter/funderingar/åsikter?

Edit: Det kanske är denna övningen jag menar, jag ser ingen skillnad på dom http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/WtPullup.html
 
Last edited:

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
Har du testat stay in place. Dom har riktigt bra sportBH:ar som går att löpträna eller för all del "passträna" i utan att man får andnöd och dom har bra stöd.

Nu vet ju inte jag om du har jätte:tuttar men på en med "normal"byst funkar det.

//M

hmm, tror inte det!! Vilka säljer dom? :pannkyss
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jo, men det finns ingen större vits att överdriva heller... Jag tror inte du kommer se mycket större ut efter den deffen än vad du gjorde innan du började bulka, om du bulkar en så kort tid.
Bulka dig upp emot en 75-80kg och deffa sedan, och låt det ta lite tid så lär det märkas en ordentlig skillnad. Inte ens 75-80kg är ju särskilt mycket på din längd, så dit kan du utan problem dra det utan risk för att se fet ut om nu det är något bekymmer för dig.
Hursom; Lycka till och glöm inte visa upp resultaten! :tummenupp

tanken är att jag ska gå av när jag ligger på cirka 80kg :) och självklart kommer det bilder :)
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Det jag känner när jag kör chinups är att det tar all kraft och att jag sedan känner mig tämligen orkeslös resten av passet. Jag pallar ungefär 15,10,10,8 reps med hyfsad vila imellan. En pt på gymmet säger att man ska ta det lite lugnt med den övningen för man "burns the muscle" och att jag typ max ska köra 5 reps på den övningen för att bättre orka med andra övningar.

Vad är era erfarenheter/funderingar/åsikter?

Jag kör mycket chins, men jag kör inte max x 4 utan jag kör typ 3x6 eller 3x7 just som du säger för att den är så tung, dessutom brukar jag också köra den tidigt på passet, men helt orkeslös blir jag då inte..
Prova att variera dig så att du kör varannat set med handflatorna emot dig och varannat från dig, funkar bra för mig, man får fin kontakt i hela biceps.

"Burns the muscle"-uttrycket har jag aldrig hört talas om...? :va
Kanske någon annan här kan förklara vad som menas?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3182194 Jag kör mycket chins, men jag kör inte max x 4 utan jag kör typ 3x6 eller 3x7 just som du säger för att den är så tung, dessutom brukar jag också köra den tidigt på passet, men helt orkeslös blir jag då inte..
Prova att variera dig så att du kör varannat set med handflatorna emot dig och varannat från dig, funkar bra för mig, man får fin kontakt i hela biceps.

"Burns the muscle"-uttrycket har jag aldrig hört talas om...? :va
Kanske någon annan här kan förklara vad som menas?
Jag kör den alltid först, alltid så många jag orkar.

Jag försöker köra övningen så brett som möjligt, därav passar det inte så bra att vända på händerna. Jag skall pröva detta dock.

Är osäker på nu om han sa "burn the muscle", det kan lika väl va "burn your body". Hur som helst menade han att man tog ut sig så pass mycket att man inte orkade ordentligt sen.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag kör mycket chins, men jag kör inte max x 4 utan jag kör typ 3x6 eller 3x7 just som du säger för att den är så tung, dessutom brukar jag också köra den tidigt på passet, men helt orkeslös blir jag då inte..
Prova att variera dig så att du kör varannat set med handflatorna emot dig och varannat från dig, funkar bra för mig, man får fin kontakt i hela biceps.

"Burns the muscle"-uttrycket har jag aldrig hört talas om...? :va
Kanske någon annan här kan förklara vad som menas?

när du kör med handflatorna mot dig blir det "pull-ups" vilket är en biceps övning, medans breda fina chins är en ryggövning
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
när du kör med handflatorna mot dig blir det "pull-ups" vilket är en biceps övning, medans breda fina chins är en ryggövning

Precis, men jag försöker hålla ganska smalt, lite knivigt för handlederna men jag tycker att jag får fin kontakt i biceps.

Breda fina chins försöker jag mig på men det är TUGNT...:tungan
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3182231 när du kör med handflatorna mot dig blir det "pull-ups" vilket är en biceps övning, medans breda fina chins är en ryggövning
Hur du än vänder o vrider på händerna är det både och rygg- och en armövning. Det blir väl mer fokus på armarna dock ju tätare du håller och om du vänder handflatorna mot dig.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top