Träningstråden

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
då märks det ju att vi preppar allihopa :rolleyes: nä men min förebild blir den gamla som jag la upp innan sommaren, ahde typ samma fysik när jag gick på bulken

Jag får väl föregå med gott exempel, då det var min idé :D

Vänstra bilden är tagen i Juni -06, och den högra idag(1år, 3mån), efter ett saftigt armpass, har gått från 75 till 82kg, :yoparty

Bifogat

• beforeafter.jpg
    beforeafter.jpg
    99.3 KB · Visningar: 143

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Fan jag vill återuppta boxningen igen. Är det någon som vet en klubb i Stockholm där man kan komma o träna lite senare på kvällarna, runt 19.00-20.00?

Jag har försökt ett par gånger nu men jag hinner aldrig till träningarna för jag jobbar för sent.

Det skulle vara bra om den inte låg för långt ifrån Söder :)

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
jag har precis börjat med Thaiboxning, fördjävla svettigt, och ett roligt komplement till gymmandet! :tummenupp

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
jag är väldigt säker på att jag uttryckt mig dåligt/du har missförstått mig, för jag håller med dig i vad du säger (förutom delarna av egen erfarenhet) det jag kan säga är att jag läser på om droger/doping väldigt många timmar i veckan, inte för att jag planerar att använda det utan för att människokroppen och dess funktioner intresserad mig.
Så bra,då är vi ju delvis överens iaf :) .För enligt mig föds inte ett missbruk på det vis du trots allt beskriver.För om en snubbe börjar ta efedrin idag,påläst o under väldigt seriösa förutsättningar.Så är det ändå inte han själv som kommer märka att han om nåt år har ökat på doserna p,g,a resistens o tillvänjning.För efter ett tag vänjer sig kroppen vid de flesta kemiska substanser o nyttjaren ökar således doserna.Det är då man helt plötsligt kan råka utveckla ett kemiskt beroende UTAN att ha planerat detta.Nu på står jag inte att denna risk är speciellt överhängande bland folk som har nån hum om vad dom håller på med o är någorlunda pålästa.Men för calle som kanske t,o,m går ut o klipper några bira på fredan trots att han har effe i kroppen kan det sluta väldigt illa när alkohol kommer med som förhöjande faktor.Doping o droger kan diskuteras i oändlighet,o som tur är har vi alla olika åsikter o erfarenheter.Finns inget facit på vad som är rätt eller fel.Men då det funnits folk som ända sedan 1700-talets mitt försökt att hitta lösningen på hur man ska kunna bota personer med drog o alkoholberoende utan att lyckas,har jag svårt att hålla med om att det är den egna viljan hos individen som själv helt enkelt kan lösa det.Ett kemiskt beroende är hyfsat lätt att dra på sig av "misstag",men väääääldigt svårt att ta sig ur när du väl upptäcker att du glidit ner i det.Detsamma gäller även vissa psykiska "beroenden" typ sex o spelmissbruk m.m.
Min personliga uppfattning är att mer eller mindre alla utför nån form av tvångsstyrda beteenden som skulle kunna klassas som ett "missbruk".Behöver inte vara nåt olagligt ens,utan det jag menar är att man tar till en sak o gör det för mycket för att döva nån känsla eller problem man har.Kan vara att man äter,inte äter,jobbar för mycket,tränar för mycket,sex,spel.Ja,ni fattar säkert vad jag menar.Normala dagliga sysslor i RÄTT dos,men tvångsmässigt MISSBRUK i fel dos.PUNDARE helt enkelt :rolleyes:

Där tog mitt kaffe slut,som jag dricker 25 koppar om dan av för att orka jobba 18 timmar o ändå ha sex med alla mina 9 fästmöer o spela nätpoker i 5 timmar o träna 2 timmar o..................:D just kidding.
Ha en bra dag y'all. mvh//jacke

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj

Vänstra bilden är tagen i Juni -06, och den högra idag(1år, 3mån), efter ett saftigt armpass, har gått från 75 till 82kg, :yoparty
Markant skillnad.BTW,är du brevbärare???

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Tjo!

Jag skall bosätta mig på gymmet nu under vintern :tummenupp
Förra året ökade jag från 90 till 100 i bänk på 3 månader!
Maxxade häromdan och då låg jag fortfarande på 100kg utan gymträning på ett halvår, bara lite löpträning och tungt byggarbete.
Denna gången tänker jag satsa ännu seriösare än förra året.
Frågan är vad jag ska ta för pulver, har sneglat på whey 80 och whey 100, 80 är billigare och det är en fördel eftersom jag är student, förut tog jag Twinlabs triple whey fuel. Funderar också på kreatin, har då tittat på reflex tri-matrix, hur bra fungerar sådana här tillskott?
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=2573r&artgrp=9&Avd=1&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2&extra=kampanj&Kampanj_ID=59

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Tjo!

Jag skall bosätta mig på gymmet nu under vintern :tummenupp
Förra året ökade jag från 90 till 100 i bänk på 3 månader!
Maxxade häromdan och då låg jag fortfarande på 100kg utan gymträning på ett halvår, bara lite löpträning och tungt byggarbete.
Denna gången tänker jag satsa ännu seriösare än förra året.
Frågan är vad jag ska ta för pulver, har sneglat på whey 80 och whey 100, 80 är billigare och det är en fördel eftersom jag är student, förut tog jag Twinlabs triple whey fuel. Funderar också på kreatin, har då tittat på reflex tri-matrix, hur bra fungerar sådana här tillskott?
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=2573r&artgrp=9&Avd=1&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2&extra=kampanj&Kampanj_ID=59
Utan att va bitchig.Vad är ditt mål???Svårt att ge råd om TILLSKOTT när man inte vet vad du äter under ett dygn,hur du tränar o framförallt vad dina mål är.Proteinpulver är ju bara en ersättare för det protein du inte orkar få i dig på naturlig väg.Men triple whey fuel är ett bra protein,dock dyrt.Håller du dig till dom erkänt bra märkena så får du oftast ett hyfsat bra protein.Kolla lite på aminosyror annars.

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Sorry jag tänkte inte till riktigt när jag skrev. Här är lite mer info:
Jag är 19år väger 85 kilo 186cm lång
Målet är att bli så stor och stark som möjligt. Jag siktar på att hinna med 3 pass/vecka + 1 löprunda. Då kör jag 1-4 reps/set så tungt jag orkar och runt 3-4 set. Borde jag köra fler set? Funderadar på det:va
Jag har ett schema med tre pass:
1. Ben mage
2. Bröst axlar triceps
3. Rygg biceps
Har läst lite i tråden och det verkar som om ni kan lära mig en hel del. Behöver ni svar på något annat för att ge mig råd så fråga på.
Jag har tränat mycket förut dock mest fotboll cross och brottning, men jag lade ner allt det när jag fick en knäskada, så nu har jag byggt på vintrarna istället. Men jag vill ha råd och tips så jag kan få ut så mkt som möjligt av träningen.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Målet är att bli så stor och stark som möjligt. Jag siktar på att hinna med 3 pass/vecka + 1 löprunda. Då kör jag 1-4 reps/set så tungt jag orkar och runt 3-4 set. Borde jag köra fler set? Funderadar på det:va
1. Ben mage
2. Bröst axlar triceps
3. Rygg biceps
Har läst lite i tråden och det verkar som om ni kan lära mig en hel del. Behöver ni svar på något annat för att ge mig råd så fråga på.
Jag har tränat mycket förut dock mest fotboll cross och brottning, men jag lade ner allt det när jag fick en knäskada, så nu har jag byggt på vintrarna istället. Men jag vill ha råd och tips så jag kan få ut så mkt som möjligt av träningen.
Om du känner att du har tiden så skulle jag lägga om ditt schema till endast 2 muskelgrupper per pass,o en dag med endast ben.Ännu hellre en dag framsida o en dag baksida ben.Rygg är oxå en muskelgrupp som jag iaf tycker förtjänar ett eget pass då man måste fläska på ganska ordentligt om d ska betta nåt. 1.bröst o axlar 2.rygg 3.vila 4.ben framsida 5.ben baksida. 6. vila. 7.vader o mage. 8 biceps o triceps .9.vila o,s,v

Vitsen med att köra biceps o triceps på samma dag är att inte flytta runt blodet onödigt långa sträckor i kroppen.Triceps o biceps är antagonister o vissa tycker att det blir för tungt att köra dessa grupper samtidigt.Men skulle det kännas så får man anpassa efter sin egen kropp.Trots allt kroppen som bestämer vad den vill ha för träning.Vad det gäller proteinet så tycker jag att du ska starta med att ta max 2 drinkar per dag i början.Känner du att du får mer pump o hårdhet i musklerna så räcker den dosen.Överdosering av dyrt proteinpulver leder bara till gasbildning o i vissa fall kvisslor o småfinnar.

mvh//jacke

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
1. Ben mage
2. Bröst axlar triceps
3. Rygg biceps

Jag skulle föreslå en fördelning på det här viset. 3 pass.

1. Rygg, Axlar
2. Ben, Vader
3 Bröst, Armar

Blir det istället 4 pass.

1. Rygg, Triceps
2. Ben
3. Bröst, Biceps
4. Axlar, Vader

Mage körs när du känner dig piggast.

Det är mycket av en smaksak, hurvida man kör antagonister eller inte d.v.s bröst med biccar och rygg med triccar.
Jag föredrar att göra det, då jag upplever att jag blir för slut i t.ex biccarna om jag börjar med dem och sedan skall mata på med rygg. Samma sak med axlarna.

Dem som ivrar för att inte köra antagonister har ofta argumentet att t.ex triceps, blir övertränad av att först belastas sekundärt på bröstdagen, sedan även på ryggdagen. Det har jag dock inte upplevt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
1.bröst o axlar 2.rygg 3.vila 4.ben framsida 5.ben baksida. 6. vila. 7.vader o mage. 8 biceps o triceps .9.vila o,s,v

Blir det där verkligen så bra, du kör ju respektive muskel bara var tionde dag? Jag siktar själv på att köra igenom kroppen 2ggr/vecka.
Mina pass är:
1. Bröst, triceps, axlar, mage
2. Ben, rygg, biceps

That's it.

You like?

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Blir det där verkligen så bra, du kör ju respektive muskel bara var tionde dag? Jag siktar själv på att köra igenom kroppen 2ggr/vecka.
Mina pass är:
2. Ben, rygg, biceps

That's it.

You like?

Ni som kör igenom kroppen 2 ggr, ngn som prövat att köra framsidan resp baksidan på kroppen ihop?

Tss, det är gaddningen som gör armen större:D

Last edited:

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Mina pass är:
2. Ben, rygg, biceps

That's it.

You like?
Man måste köra tungt för att det ska funka.Sen kör jag 20-25 set på varje muskelgrupp.Kanske inte är nåt bra program för en motionär eller nybörjare direkt.Men när man kört RIKTIGT tungt o slitit isär fibrerna ordentligt behövs det rejält med vila.Sen är ju t,ex inte armarna obelastade resten av veckan bara för att du kör rygg eller axlar t,ex.Men jag kan hålla med om att det kanske passar bättre att vänta med att träna på detta viset tills du kommit en bit på väg.

Mvh//jacke

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man måste köra tungt för att det ska funka.Sen kör jag 20-25 set på varje muskelgrupp.Kanske inte är nåt bra program för en motionär eller nybörjare direkt.Men när man kört RIKTIGT tungt o slitit isär fibrerna ordentligt behövs det rejält med vila.Sen är ju t,ex inte armarna obelastade resten av veckan bara för att du kör rygg eller axlar t,ex.Men jag kan hålla med om att det kanske passar bättre att vänta med att träna på detta viset tills du kommit en bit på väg.

Mvh//jacke

Hur lång är en sådan bit på väg egentligen?
Jag har kört oavbrutet i 21 månader nu, innan dess lång paus. Jag har i alla fall varit periodare sedan 1995 så jag tycker mig ha lite koll på gymet så att säga.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Hur lång är en sådan bit på väg egentligen?
Jag har kört oavbrutet i 21 månader nu, innan dess lång paus. Jag har i alla fall varit periodare sedan 1995 så jag tycker mig ha lite koll på gymet så att säga.
Då kan jag verkligen pusha för att ge det ett seriöst test.Har du den commitment som krävs o håller dig skadefri så kommer du få fina resultat.Det gäller att försöka bättra ditt max VARENDA träningspass.Naturligtvis gör man inte det,men man ska våga försöka.Du kommer känna dig helt död i början.lovar.:tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024