Träningstråden

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Tjo!

Jag skall bosätta mig på gymmet nu under vintern :tummenupp
Förra året ökade jag från 90 till 100 i bänk på 3 månader!
Maxxade häromdan och då låg jag fortfarande på 100kg utan gymträning på ett halvår, bara lite löpträning och tungt byggarbete.
Denna gången tänker jag satsa ännu seriösare än förra året.
Frågan är vad jag ska ta för pulver, har sneglat på whey 80 och whey 100, 80 är billigare och det är en fördel eftersom jag är student, förut tog jag Twinlabs triple whey fuel. Funderar också på kreatin, har då tittat på reflex tri-matrix, hur bra fungerar sådana här tillskott?
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=2573r&artgrp=9&Avd=1&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2&extra=kampanj&Kampanj_ID=59

Jag startade med whey 80 (3ggr/dag) och kreatin (star nutrition) efter en lite slöare sommarträningsperiod, nu har det gått ungefär en månad och har ökat 12.5kg i bänken så jag är rånöjd! Två träningskompisar som kört samma har också upplevt positiv effekt.

Edit: Jag kör 5 pass i veckan för övrigt.
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Blir det där verkligen så bra, du kör ju respektive muskel bara var tionde dag? Jag siktar själv på att köra igenom kroppen 2ggr/vecka.
Mina pass är:
1. Bröst, triceps, axlar, mage
2. Ben, rygg, biceps

That's it.

You like?

Tycker helt klart du borde dela upp det i 4 pass, och köra lika långa pass. Om du är motiverad till den längre träningstiden dvs. Du kan aldrig köra slut halva kroppen på ett träningspass.. enligt mig iaf :)
Eller menar du att du kör 4 pass i veckan redan?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tycker helt klart du borde dela upp det i 4 pass, och köra lika långa pass. Om du är motiverad till den längre träningstiden dvs. Du kan aldrig köra slut halva kroppen på ett träningspass.. enligt mig iaf :)
Eller menar du att du kör 4 pass i veckan redan?

Ja jag kör 3-5 pass per vecka för styrkan ungefär.
Möjligt att jag inte kör helt slut, men jag tror det är bättre att köra sig kanske 70-75% slut 2ggr/vecka än att köra 80-90% en gång per vecka, men jag gör inget anspråk på att ha rätt.
Ska för övrigt lägga om till 3 pass/vecka 2008 tänkte jag, så ett nytt program vore kanon.
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old

Dem som ivrar för att inte köra antagonister har ofta argumentet att t.ex triceps, blir övertränad av att först belastas sekundärt på bröstdagen, sedan även på ryggdagen. Det har jag dock inte upplevt.

Det var det här jag trodde.
Om jag kör bänk ena dagen trodde jag det var bäst att köra slut tricepsen samma dag och vila hela paketet tills nästa gång. Samma med rygg att i slutet av passet köra slut bicepsen.
Annars blir det väl att man kör 50% "slut" på en muskel på pass 1 och 100% "slut" på ett annat pass?

I alla fall: Jag köpte star nutrition gainer pro som jag ska ta efter träningen och reflex tri-matrix (kreatin + lite annat typ som V12) som jag tar före.
Enligt killen på gymgrossisten i göteborg var det bättre att ta gainer efter träningen än rent proteinpulver som jag gjort nu eftersom man behöver kolhydrater för att återhämta sig.

Gainer:
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=SET02SEP7

Tri-matrix (kreatin + lite annat):
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=2573r
 
Last edited:

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Det var det här jag trodde.
Om jag kör bänk ena dagen trodde jag det var bäst att köra slut tricepsen samma dag och vila hela paketet tills nästa gång. Samma med rygg att i slutet av passet köra slut bicepsen.
Annars blir det väl att man kör 50% "slut" på en muskel på pass 1 och 100% "slut" på ett annat pass?

I alla fall: Jag köpte star nutrition gainer pro som jag ska ta efter träningen och reflex tri-matrix (kreatin + lite annat typ som V12) som jag tar före.
Enligt killen på gymgrossisten i göteborg var det bättre att ta gainer efter träningen än rent proteinpulver som jag gjort nu eftersom man behöver kolhydrater för att återhämta sig.

Gainer:
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=SET02SEP7

Tri-matrix (kreatin + lite annat):
http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=1&funk=visa_artikel&artnr=2573r

Jag börjar med att säga att det här är utifrån mina egna erfarenheter, och jag vill inte påstå att något är rätt eller fel, det får varje individ känna efter.

Jag har under mina 13 års harvande provat lite av varje (tyvärr kanske inte tillräckligt länge vissa gånger, men men).
För mig har det funkat bäst att köra antagonister med varandra, detta för att jag vill vara utvilad i den muskeln jag skall köra för att attackera den maximalt. Må så vara att jag varit lite viktkåt i yngre dar men jag tycker fortfarande bäst om att mörsa sönder en fräsch muskel varje pass. Ett definitivt no no för mig är bröst och axlar ihop.

Återhämtningsmässigt så är det inga större problem om du inte kör överkroppspassen i direkt anslutning till varandra. Dvs kör rygg, tric på mån och bröst, bic på torsdagen t.ex.

Angående tillskott så tycker jag inte man bör krångla till det så mycket, som nybörjare (och nu menar jag de 3 första åren, inte 3 efter 3 månaders träning)
så växer du ändå och jag ser ingen mening med att strössla med pengarna på annat än en redig gainer under/efter träningen samt en proteindrink på morgonen. En multivitamin kan även vara en bra idé.

För den som orkar att räkna på det och väga maten så han det vara vettigt att lägga sig på 2g protein och 1g fett /kg kroppsvikt. Sedan fyller man upp med kolhydrater beroende på bulk/deff.

Ja jag kör 3-5 pass per vecka för styrkan ungefär.
Möjligt att jag inte kör helt slut, men jag tror det är bättre att köra sig kanske 70-75% slut 2ggr/vecka än att köra 80-90% en gång per vecka, men jag gör inget anspråk på att ha rätt.
Ska för övrigt lägga om till 3 pass/vecka 2008 tänkte jag, så ett nytt program vore kanon.

Kan maila ett pass om du är intresserad. Enkelt, och funktionellt.
 
Last edited:

RR-GSX-RR

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
Sukkia
Största utredningen någonsin.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17144674.asp

I torsdags genomförde Rikskriminalen och lokala polismyndigheter en stor razzia mot en mängd adresser runtom i Sverige. 22 personer hämtades till förhör och efter beslut av en åklagare på internationella åklagarkammaren i Stockholm anhölls tolv av dem misstänkta för grovt dopningsbrott och grovt narkotikabrott.

Tillslagen i Sverige ingick i vad som kan vara den största samordnade internationella polisinsats som svensk polis deltagit i.



Bra, nu börjar det hända lite saker innan styrkesportens rykte helt går
förlorat på grund av alla missbrukare.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3196333 Största utredningen någonsin.
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_17144674.asp

I torsdags genomförde Rikskriminalen och lokala polismyndigheter en stor razzia mot en mängd adresser runtom i Sverige. 22 personer hämtades till förhör och efter beslut av en åklagare på internationella åklagarkammaren i Stockholm anhölls tolv av dem misstänkta för grovt dopningsbrott och grovt narkotikabrott.

Tillslagen i Sverige ingick i vad som kan vara den största samordnade internationella polisinsats som svensk polis deltagit i.



Bra, nu börjar det hända lite saker innan styrkesportens rykte helt går
förlorat på grund av alla missbrukare.
Det ryktet är förlorat sedan länge.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
tog några bilder idag, dessa är de enda två som jag är ens i närheten av att vara nöjd med

känns för övrigt jäkligt fint att bulka, har mer energi när jag tränar och ser ökningar lite oftare. hoppas att detta fortsätter hela vägen :)

ungefär 5veckor in i bulken:
 

Bifogat

  • DSC00268.JPG
    DSC00268.JPG
    102.7 KB · Visningar: 89
  • DSC00269.JPG
    DSC00269.JPG
    111.3 KB · Visningar: 95

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Ser att du lämnat symaskinen för ett tag :hihi


Vad är bulka? Trycka in så mycket mat det går eller?
 

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Ort
Varberg
Hoj
Husaberg FS650 -02
tog några bilder idag, dessa är de enda två som jag är ens i närheten av att vara nöjd med

känns för övrigt jäkligt fint att bulka, har mer energi när jag tränar och ser ökningar lite oftare. hoppas att detta fortsätter hela vägen :)

ungefär 5veckor in i bulken:

Det ser riktigt bra ut, bred är du! Och du har defenitivt råd att lägga på dig lite :tummenupp

Vad är bulka? Trycka in så mycket mat det går eller?

Att överäta så man går upp i vikt helt enkelt :)
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Fyfan rosen det ser bra ut. grymma lats. Hur mkt lats kör du? Upp med armarna mer när du kör dubbel biceps

jag har skadat axeln, bara tränat ben denna veckan :( Vet inte riktigt hur jag ska träna när den känns bra..... tips?

Ont efter axelpass (den dagen jag började träna cuffarna hmmm, blev dom överbelastade kanske? körde 5kgshantlar, kanske lite mkt?)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Det ser riktigt bra ut, bred är du! Och du har defenitivt råd att lägga på dig lite :tummenupp



Att överäta så man går upp i vikt helt enkelt :)

tackar :) jo jag kan käka en hel del innan jag blir ens bulkig :D och det försöker jag göra också, men ibland blir det inte bra så då får man trycka i sig (extra mycket) protein :( men ska beställa gainer när som helst med :)

Fyfan rosen det ser bra ut. grymma lats. Hur mkt lats kör du? Upp med armarna mer när du kör dubbel biceps

jag har skadat axeln, bara tränat ben denna veckan :( Vet inte riktigt hur jag ska träna när den känns bra..... tips?

Ont efter axelpass (den dagen jag började träna cuffarna hmmm, blev dom överbelastade kanske? körde 5kgshantlar, kanske lite mkt?)

tackar :) älskar att köra lats, min starkaste muskler är helt klart ryggmusklerna (och absolut starkast är latsen) och biceps. de bilderna gör inte mina biceps rättvisa, i verkligheten så är de hyffsat kraftiga :) ska se om jag kan ta en bild som gör dem rättvisa.

vet hur det känns med kassa axlar :( påverkar så mycket annat. hmmm vet inte riktgt vilken övning du menar, men om du menar den jag tänker på så är inte 5kg överbelastning, kan vara felaktigt utförande om det var första gången du körde det :(
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
5 kg på rotatorcuffen är ganska mkt om man har en skada. Värm axlarna extremt väl om du är skadad och tänker träna bröst/axl.ar
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
5 kg på rotatorcuffen är ganska mkt om man har en skada. Värm axlarna extremt väl om du är skadad och tänker träna bröst/axl.ar

Jag har inte varit skadad innan... Skadan uppkom när jag bytte ut axelpress i maskin till hantelpress, och började med cuffarna. Ståendes 180 grader (folk säger att man inte ska göra 90graders..?) 5kg. Dagen efter kändes hö axel lite tråkig, gick över på ett par dagar. Veckan därpå körde jag vidare samma pass, och då blev det mkt värre dan efter. Nu har det i princip gått över helt men inte vågat köra överkropp än.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3202730 Jag har inte varit skadad innan... Skadan uppkom när jag bytte ut axelpress i maskin till hantelpress, och började med cuffarna. Ståendes 180 grader (folk säger att man inte ska göra 90graders..?) 5kg. Dagen efter kändes hö axel lite tråkig, gick över på ett par dagar. Veckan därpå körde jag vidare samma pass, och då blev det mkt värre dan efter. Nu har det i princip gått över helt men inte vågat köra överkropp än.
Min personliga(och många andras) erfarenhet säger mig att du ska ta det lugnt med axlarna. Träna dom men värm upp ordentligt och maxa inte de närmaste 2-3 veckorna.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top