Träningstråden

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag har inte varit skadad innan... Skadan uppkom när jag bytte ut axelpress i maskin till hantelpress, och började med cuffarna. Ståendes 180 grader (folk säger att man inte ska göra 90graders..?) 5kg. Dagen efter kändes hö axel lite tråkig, gick över på ett par dagar. Veckan därpå körde jag vidare samma pass, och då blev det mkt värre dan efter. Nu har det i princip gått över helt men inte vågat köra överkropp än.

Vissa axelövningar åt mig gör att det känns som att armen ska lossna *plopp* så stor man där med bara höger arm. Speciellt när jag inte värmt upp så är det så, brukar inte behöva värma upp andra muskelgrupper men ska jag köra axlar är det ett måste om jag vill kunna lyfta armen ovanför huvudet när passet är klart.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det någon som kan lista lite argument för träning under förkylning?
Mot är väl lättare, men många tränar trots att de är krassliga utan att dö.
Jag har svår abstinens så här i slutet på en förkylning och vill inget hellre än att köra imorgon men har inte bestämt mig, som kille vet man ju inte riktigt när man är sjuk heller. Man tror ju att man ska dö av minsta snuva. :(
Jag har lite ont i halsen kvar, inget mer.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3216133 Är det någon som kan lista lite argument för träning under förkylning?
Mot är väl lättare, men många tränar trots att de är krassliga utan att dö.
Jag har svår abstinens så här i slutet på en förkylning och vill inget hellre än att köra imorgon men har inte bestämt mig, som kille vet man ju inte riktigt när man är sjuk heller. Man tror ju att man ska dö av minsta snuva. :(
Jag har lite ont i halsen kvar, inget mer.
Mina förkylningar är alltid likadana, börjar först med halsont, sen "täppthet" o sen snuva. Jag brukar gå på o träna lätt lätt efter 1-2 dagar av snuva. Brukar då typ köra små muskelgrupper så pulsen håller sig rätt låg. Gå o kör lätt o känn på hur det känns. Du känner i kroppen när pulsen börjar tar vid om du är frisk nog.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Är det någon som kan lista lite argument för träning under förkylning?
Mot är väl lättare, men många tränar trots att de är krassliga utan att dö.
Jag har svår abstinens så här i slutet på en förkylning och vill inget hellre än att köra imorgon men har inte bestämt mig, som kille vet man ju inte riktigt när man är sjuk heller. Man tror ju att man ska dö av minsta snuva. :(
Jag har lite ont i halsen kvar, inget mer.

Jag har alltid fortsatt träna när jag börjat bli förkyld/få ont i halsen... Inte märkt några problem. aldrig blivit sämre heller! Tvärtom, men det har väl inget med de o göra
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag funderar på om jag ska tärna lite ben, rygg mage imorgon... Då kommer jag få grym träningsvärk... Min cykel skulle ha varit in på lagning annars hade jag tänkt ut i höstblåsten och cyklat lite.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Man kan alltid hitta exempel på massvis av folk som tränar förkylda utan att dö, sen finns det också dom som tränat med en infektion i kroppen som dött av det. Eller tvingats avstå helt från all sorts träning i väldigt lång tid.

Du gör såklart som du själv vill med din kropp, men jag skulle aldrig få för mig att träna med en infektion i kroppen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Man kan alltid hitta exempel på massvis av folk som tränar förkylda utan att dö, sen finns det också dom som tränat med en infektion i kroppen som dött av det. Eller tvingats avstå helt från all sorts träning i väldigt lång tid.

Du gör såklart som du själv vill med din kropp, men jag skulle aldrig få för mig att träna med en infektion i kroppen.

Jag har också, bokstavligen, sedan barnsben fått höra det där om hjärtmuskel unt so weiter. Frågan är ju mer om hur/var man drar gränsen. Jag är i alla fall extremt gnällig på förkylningar, har jag minsta ont när jag sväljer så rasar min tillvaro ungefär. :gråta
Har jag feber eller verkligen känner mig sjuk skulle jag inte komma på tanken att träna heller, men då vet jag var du står också. Tack för det. :)
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Jag har också, bokstavligen, sedan barnsben fått höra det där om hjärtmuskel unt so weiter. Frågan är ju mer om hur/var man drar gränsen. Jag är i alla fall extremt gnällig på förkylningar, har jag minsta ont när jag sväljer så rasar min tillvaro ungefär. :gråta
Har jag feber eller verkligen känner mig sjuk skulle jag inte komma på tanken att träna heller, men då vet jag var du står också. Tack för det. :)
Feber är definitivt uteslutet som du säger, ont i halsen skulle jag vara försiktigt med. Är det bara lite snor så skulle jag våga mig på lättare träning.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3217804 Feber är definitivt uteslutet som du säger, ont i halsen skulle jag vara försiktigt med. Är det bara lite snor så skulle jag våga mig på lättare träning.
Samma här, feber är verkligen no no, halsont är no och snuva är ok. Vem vill träna med feber? Då mår man ju skit!
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
hur gåre??? jag har 5kg kvar till korttidsmålet (75kg @ jul)

jag är redan uppe på 77kg :) fast borde ha gått ner denna helgen :gråta har inte kunnat äta fast föda sen i torsdags :(

nya bilder:

den första bilden är jag riktigt nöjd med (om man bortser från bildkvaliten såklart)
den andra bilde tycker jag är helt okej :)
 

Bifogat

  • DSC003042.jpg
    DSC003042.jpg
    121.2 KB · Visningar: 80
  • DSC003072.jpg
    DSC003072.jpg
    122.3 KB · Visningar: 73

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Fasen vad du växer!! :) Startvikt och när började du?

började träna i början av förra sommaren :) vägde då 73kg, började få ordning på träningsrutinerna i julas, vägde då 70kg deffade fram till sommaren, låg på 60kg som minst (4veckor kanske) började käka mer och mer i början på augusti, i slutet på augusti (osäker på exakt när) började jag bulka stenhårt :) och ajg tycker det har gett fina resultat :)
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Någon föredetta brottare här? Har tränat lite på gym och liknande med brottare och tyckte de hade en bra inställning till träning, är det någon som har ett träningsprogram eller liknande för brottare?
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Ska åka Vasaloppet i vinter.
Har hunnit bli ett antal mil på rullskidorna under sensommaren/hösten.
Har bara kört stakning i 1½h-pass.
Är väl helt okey tränad sen innan (fotboll, innebandy,cykel osv).

Hur ska man lägga upp träningen?
(innebandyträning måndag+torsdag, tillgång till gym.)
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
hur gåre??? jag har 5kg kvar till korttidsmålet (75kg @ jul)

Vi delar samma mål ! 72kg nu ---> 75kg till jul (innan julbordet). :)


Någon som har spökande armbågar? Jag tycker alltid jag är noga med att värma upp leder osv. men nu har armbågen börjat trillskas. Smärtan sitter inte innuti armbågen utan ungefär längst ut på armbågsspetsen, i "benet". Lite svårt förklara. Känns mest när jag kör Triccar. Vad har ni för erfarenheter? Lagar det sig själv? :gnissla
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Vi delar samma mål ! 72kg nu ---> 75kg till jul (innan julbordet). :)


Någon som har spökande armbågar? Jag tycker alltid jag är noga med att värma upp leder osv. men nu har armbågen börjat trillskas. Smärtan sitter inte innuti armbågen utan ungefär längst ut på armbågsspetsen, i "benet". Lite svårt förklara. Känns mest när jag kör Triccar. Vad har ni för erfarenheter? Lagar det sig själv? :gnissla

Tycker det låter som muskelfästet. Brukar få samma problem när jag inte tränat triccarna på ett tag och sedan går på med höga vikter direkt. Brukar försvinna efter 2-3 dagar.
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Tycker det låter som muskelfästet. Brukar få samma problem när jag inte tränat triccarna på ett tag och sedan går på med höga vikter direkt. Brukar försvinna efter 2-3 dagar.

Okej, det lät ju inte så bra! Finns det risk att man försvagar det så det går av ? Det är mest innan armbågarna är helt uppvärmda som smärtan kommer, sen brukar jag inte märka av det på slutet. Dock så har det blivit värre och värre (inte mycket, men lite) varje uppvärming på tricepspassen den senaste månaden.
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Okej, det lät ju inte så bra! Finns det risk att man försvagar det så det går av ? Det är mest innan armbågarna är helt uppvärmda som smärtan kommer, sen brukar jag inte märka av det på slutet. Dock så har det blivit värre och värre (inte mycket, men lite) varje uppvärming på tricepspassen den senaste månaden.

Har inte kunskapen att svara på den frågan men det ska nog väldigt mycket till för att slita av ett muskelfäste. Har du kört någon "vilovecka" på sistone och låtit muskler och leder återhämta sig ordentligt? Är det någon specifik övning som det gäller?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top