Ok.Så i din värld finns det bara missbrukare som PLANERAT att bli det o sen följt den planen???Lättare än du tror att glida in i nåt utan att märka det förrns det e försent.Och om vi ska hålla oss till enbart doping som diskutionsämne så VET jag att det för fel människa kan vara en vääääääldigt personlighetsförändrande DROG.Många brott som begåtts har skyllts på doping genom åren,det tycker jag är fel.Men faktum är att testosteron säkerligen bidragit till att många oplanerade o våldsamma brott begåtts.Dessutom är det lätt att bli beroende av doping på samma sätt som med andra droger.Många utvecklar megarexi o tar mer o mer.Rätt utfört,med rätt kunskaper o rätt doser så är säkert inte doping ett dugg farligt.Men hur många av dom som dopar sig är läkare eller har tillgång till en sådan????Oftast är det andra dopare som talar om vad som funkat för dom o för det vidare till calle 16 år.Sen att calle kanske är 20 år yngre o har 100 ggr mer receptorer för just det preparatet visar sig ju inte förrns han står där med en kasse full av bieffekter han inte ville ha.Har tyvärr upplevt ett antal självmord o kasserade liv genom åren som bara kan förklaras med att vederbörande lekt med saker denne inte hade tillräckliga kunskaper om.Så om man nödvändigtvis ska dopa sig tycker jag att man borde lägga sina första hundringar på att skaffa sig basickunskaper i ämnet iaf.Finns faktiskt en del litteratur som är matnyttig att låna gratis på bibblan t,o,m.Utan kunskaper ger dessutom inte doping i sig nåt resultat i närheten av vad man förväntat sig.Formeln lyder som ALLTID näring+träning+vila=muskeltillväxt i alla fall.
Vill även tillägga att det finns aktiva kraftsportutövare på elitnivå som inte dopar sig,inte direkt överrepresenterade kanske,men det går om man vill.Det är så lätt för alla i publiken att säga"är väl ingen konst när dom trycker i sig en massa skit".Men det dom inte vet är att dom flesta av dom som dom pekar ut har offrat ALLT under en väldigt lång tid för att nå dit.Det är verkligen inte bara att trycka i sig skit på måfå o växa som en svamp.
Vill avsluta detta långa inlägg med att slänga in numret till mina vänner på dopingjouren 020-546987.Dit är det gratis att ringa o du kan helt anonymt be om råd o ställa frågor.Så kanske nån liten stackare slipper få en megainfektion i gluteus p,g,a att hans deca visade sig vara oren rapsolja från tallin.
Inte direkt läckert när en läkare grävt bort halva skinkan o inte ens försökt göra det snyggt p,g,a att han vet att det var självförvållat.
mvh//jacke