Träningstråden

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Hur du än vänder o vrider på händerna är det både och rygg- och en armövning. Det blir väl mer fokus på armarna dock ju tätare du håller och om du vänder handflatorna mot dig.

Jo precis.

Förressten, hur påverkar efedrin kroppen, biverkningar mm.
Tycker var och varannan tar efedrin nuförtiden, och det råder olika bud...? :va
 

RR-GSX-RR

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
Sukkia
Jo precis.

Förressten, hur påverkar efedrin kroppen, biverkningar mm.
Tycker var och varannan tar efedrin nuförtiden, och det råder olika bud...? :va

Efedrin är väl ett av dom dopingklassade preparaten som sägs ha minst biverkningar. I alla fall jämfört med tillväxthormoner och annat.

Biverkningar kan tex. vara

Hjärtklappning
Oro/ångest och psykosgenombrott
Tarmrörelserna hämmas
Beroende
Högre dos för samma effekt
Abstinensbesvär

Om du alltså tränar för att bättra på din hälsa så är det kanske dumt att använda.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3182300 Efedrin är väl ett av dom dopingklassade preparaten som sägs ha minst biverkningar. I alla fall jämfört med tillväxthormoner och annat.

Biverkningar kan tex. vara

Hjärtklappning
Oro/ångest och psykosgenombrott
Tarmrörelserna hämmas
Beroende
Högre dos för samma effekt
Abstinensbesvär

Om du alltså tränar för att bättra på din hälsa så är det kanske dumt att använda.
Hälsa? Vad är det för skit? :hihi

Nä men vad ger efedrin för positiva effekter då? Jag trodde folk tog det för att deffa snabbare. Ger det ökad muskeltilväxt?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Hur du än vänder o vrider på händerna är det både och rygg- och en armövning. Det blir väl mer fokus på armarna dock ju tätare du håller och om du vänder handflatorna mot dig.

självklart ger ju båda både på rygg och biceps, men chins tar knappt på biceps och pull-ups tar inte så mycket på ryggen :)

Hälsa? Vad är det för skit? :hihi

Nä men vad ger efedrin för positiva effekter då? Jag trodde folk tog det för att deffa snabbare. Ger det ökad muskeltilväxt?

efedrin har en antikatabol effekt vilket ger att även om du ligger på kaloriunderskott så behåller du musklerna du har, självklart försvinner en del men kaloriunderskottet vägs upp genom att äta ditt lagrade fett istället för att äta musklerna. efedrin har ingen anabol effekt, om man vill ha efedrin men bygga samtidigt kan clenbuterol vara ett bättre alternativ, fast det har långt fler biverkningar och är dopingklassat istället för läkemedelsklassat (rätt så säker på det)

efedrin är i normaldos mer eller mindre helt ofarligt, de enda biverkningarna som de flesta märker är svårhet att sova om man tar det efter 5 på dagen, och fenomenet tjackdick uppstår medans "kicken" sitter i.
 
Last edited:

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04

Just nu kör jag ganska uppdelat(rygg, bröst+axlar, ben+mage, armar). Det jag känner när jag kör chinups är att det tar all kraft och att jag sedan känner mig tämligen orkeslös resten av passet. Jag pallar ungefär 15,10,10,8 reps med hyfsad vila imellan. En pt på gymmet säger att man ska ta det lite lugnt med den övningen för man "burns the muscle" och att jag typ max ska köra 5 reps på den övningen för att bättre orka med andra övningar.

Vad är era erfarenheter/funderingar/åsikter?
[/url]

Jag tycker det är käckt att köra chins som bonusövning. Om du kör rygg på måndagar, så kan du pröva att köra chinsen på fredagar under bröstpasset.

Skeptisk till att köra den som förstaövning (om man inte är väldigt bra uppvärmd) eftersom den alltid är tung. Bättre att börja med en övning som kan inledas med några set med lätta vikter.

Fråga din PT varför just chins skulle "burns the muscle" mer än någon annan övning som involverar flera leder. :va

Men den saknar ju proteinvärde. :gråta

Kolla den finska varianten, där står nästan allt.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11045&lang=sv
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM


Kolla den finska varianten, där står nästan allt.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11045&lang=sv

Mycket bra hemsida, tack för tipset.
Följdfrågan blir då, hur mycket protein ska jag äta?
Det kanske beror på något av följande så jag erkänner allt direkt:
  • 197cm/~97-98kg
  • Styrka minst 4 pass/vecka
  • Kondition, förhoppningsvis 2 pass/vecka
  • Snittar i alla fall 4 pass/vecka över året, inkl både konsition och styrka
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
3182625 Mycket bra hemsida, tack för tipset.
Följdfrågan blir då, hur mycket protein ska jag äta?
Det kanske beror på något av följande så jag erkänner allt direkt:
  • 197cm/~97-98kg
  • Styrka minst 4 pass/vecka
  • Kondition, förhoppningsvis 2 pass/vecka
  • Snittar i alla fall 4 pass/vecka över året, inkl både konsition och styrka
2-3 g protein/kilo är något att sikta på.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Men den saknar ju proteinvärde. :gråta
Det gör den inte alls.
Lägg till näringsämne väljer du, men Finelli är också en utmärkt sida.

Angående protein så, 2 g/kg är bra att sikta på.

34qwj61.jpg
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Jo precis.

Förressten, hur påverkar efedrin kroppen, biverkningar mm.
Tycker var och varannan tar efedrin nuförtiden, och det råder olika bud...? :va
Efedrin är molekylärt en liten futtig nuffra från att vara amfetamin.Sen kan du räkna ut resten själv.Går under narkotikalagarna o samma gäller clenbuterol som nämndes.Tycker inte dom kraftiga bieffekter man fick var värt besväret mot att istället gå sin raska morgonpromenad.Att laborera med astmamediciner o efedrin kan kosta mycket mer än det smakar,och är dessutom olagligt o i tävlingssammanhang fusk.Lika mycket doping som testo o deca m.m. Finns ett annat forum där doping diskuteras flitigt o med en liberal syn på det oxå,kan pm:a en länk dit om du verkligen är intresserad av sådant?Själv tar jag avstånd utan att fördömma.




efedrin har en antikatabol effekt vilket ger att även om du ligger på kaloriunderskott så behåller du musklerna du har, självklart försvinner en del men kaloriunderskottet vägs upp genom att äta ditt lagrade fett istället för att äta musklerna.

efedrin är i normaldos mer eller mindre helt ofarligt, de enda biverkningarna som de flesta märker är svårhet att sova om man tar det efter 5 på dagen, och fenomenet tjackdick uppstår medans "kicken" sitter i.
O vad händer när du inte har nåt fett kvar men fortsätter käka effar för att du blivit hakad???Finns INGA sätt att komma förbi regeln"mat+träning=muskler" kaloriunderskott är alltid katabolt.O att gå runt med 130 i vilopuls dygnet runt är inte heller OFARLIGT.Varför tror du att de fetmapatienter med diabetes som medicinerna är tilltänkta oftast blir inlagda under en behandling med efedrin???Bär du på ett hjärtfel som du är omedveten om kan en sån överansträngning som effe bidrar till vara ödesdiger.O effedrin är dopingklassat o går under narkotilagarna som alla andra preparat,har varit uppe förut med supergirl o då postade jag länkar o källor som bevisade det,så det finns att beskåda. mvh//jacke
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Efedrin är molekylärt en liten futtig nuffra från att vara amfetamin.Sen kan du räkna ut resten själv.Går under narkotikalagarna o samma gäller clenbuterol som nämndes.Tycker inte dom kraftiga bieffekter man fick var värt besväret mot att istället gå sin raska morgonpromenad.Att laborera med astmamediciner o efedrin kan kosta mycket mer än det smakar,och är dessutom olagligt o i tävlingssammanhang fusk.Lika mycket doping som testo o deca m.m. Finns ett annat forum där doping diskuteras flitigt o med en liberal syn på det oxå,kan pm:a en länk dit om du verkligen är intresserad av sådant?Själv tar jag avstånd utan att fördömma.

O vad händer när du inte har nåt fett kvar men fortsätter käka effar för att du blivit hakad???Finns INGA sätt att komma förbi regeln"mat+träning=muskler" kaloriunderskott är alltid katabolt.O att gå runt med 130 i vilopuls dygnet runt är inte heller OFARLIGT.Varför tror du att de fetmapatienter med diabetes som medicinerna är tilltänkta oftast blir inlagda under en behandling med efedrin???Bär du på ett hjärtfel som du är omedveten om kan en sån överansträngning som effe bidrar till vara ödesdiger.O effedrin är dopingklassat o går under narkotilagarna som alla andra preparat,har varit uppe förut med supergirl o då postade jag länkar o källor som bevisade det,så det finns att beskåda. mvh//jacke

om du fortsätter längre än du hade tänkt dig med "kuren" så är du helt enkelt en pundare och behöver en hjärndoktor som tar dig ur ditt psykiska beroende. självklart är det aningen slitsamt på hjärtat, som du säger ka ndet vara farligt om man har ett hjärtfel, men det r fortfarande ett bättre alternativ än clen eller t3 (och jävligt mycket bättre än dnp). okej, jag trodde faktiskt att det bara var läkemedelsklassat men jag litar på dig.
 

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Jkpg
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Om man är rädd om kroppen/hjärtat, så föreslår jag att man skippar efedrin. Tvärtom mot vad många tror så är just "deff" preparat det som sliter hårdast på kroppen.

Läs Jackes inlägg, alltid vettiga enl min åsikt.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Läs Jackes inlägg, alltid vettiga enl min åsikt.

Håller med, jacke sitter inne med mycket nyttig info...

Åhh herredjälvlar vilken träningvärk jag har skaffat mig... hehe, kan knappt gå i och ur bilen. Började köra marklyft och knäböj i förrgår, inga tunga vikter alls, typ flugvikter men jag körde sakta och strikt, in och baksidan på låren känns HELT KRÄNKTA!

Skönt å börja känna att man lever igen...
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
om du fortsätter längre än du hade tänkt dig med "kuren" så är du helt enkelt en pundare och behöver en hjärndoktor som tar dig ur ditt psykiska beroende. .
Ok.Så i din värld finns det bara missbrukare som PLANERAT att bli det o sen följt den planen???Lättare än du tror att glida in i nåt utan att märka det förrns det e försent.Och om vi ska hålla oss till enbart doping som diskutionsämne så VET jag att det för fel människa kan vara en vääääääldigt personlighetsförändrande DROG.Många brott som begåtts har skyllts på doping genom åren,det tycker jag är fel.Men faktum är att testosteron säkerligen bidragit till att många oplanerade o våldsamma brott begåtts.Dessutom är det lätt att bli beroende av doping på samma sätt som med andra droger.Många utvecklar megarexi o tar mer o mer.Rätt utfört,med rätt kunskaper o rätt doser så är säkert inte doping ett dugg farligt.Men hur många av dom som dopar sig är läkare eller har tillgång till en sådan????Oftast är det andra dopare som talar om vad som funkat för dom o för det vidare till calle 16 år.Sen att calle kanske är 20 år yngre o har 100 ggr mer receptorer för just det preparatet visar sig ju inte förrns han står där med en kasse full av bieffekter han inte ville ha.Har tyvärr upplevt ett antal självmord o kasserade liv genom åren som bara kan förklaras med att vederbörande lekt med saker denne inte hade tillräckliga kunskaper om.Så om man nödvändigtvis ska dopa sig tycker jag att man borde lägga sina första hundringar på att skaffa sig basickunskaper i ämnet iaf.Finns faktiskt en del litteratur som är matnyttig att låna gratis på bibblan t,o,m.Utan kunskaper ger dessutom inte doping i sig nåt resultat i närheten av vad man förväntat sig.Formeln lyder som ALLTID näring+träning+vila=muskeltillväxt i alla fall.:D

Vill även tillägga att det finns aktiva kraftsportutövare på elitnivå som inte dopar sig,inte direkt överrepresenterade kanske,men det går om man vill.Det är så lätt för alla i publiken att säga"är väl ingen konst när dom trycker i sig en massa skit".Men det dom inte vet är att dom flesta av dom som dom pekar ut har offrat ALLT under en väldigt lång tid för att nå dit.Det är verkligen inte bara att trycka i sig skit på måfå o växa som en svamp.

Vill avsluta detta långa inlägg med att slänga in numret till mina vänner på dopingjouren 020-546987.Dit är det gratis att ringa o du kan helt anonymt be om råd o ställa frågor.Så kanske nån liten stackare slipper få en megainfektion i gluteus p,g,a att hans deca visade sig vara oren rapsolja från tallin.:tungan Inte direkt läckert när en läkare grävt bort halva skinkan o inte ens försökt göra det snyggt p,g,a att han vet att det var självförvållat.

mvh//jacke
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Ok.Så i din värld finns det bara missbrukare som PLANERAT att bli det o sen följt den planen???Lättare än du tror att glida in i nåt utan att märka det förrns det e försent.Och om vi ska hålla oss till enbart doping som diskutionsämne så VET jag att det för fel människa kan vara en vääääääldigt personlighetsförändrande DROG.Många brott som begåtts har skyllts på doping genom åren,det tycker jag är fel.Men faktum är att testosteron säkerligen bidragit till att många oplanerade o våldsamma brott begåtts.Dessutom är det lätt att bli beroende av doping på samma sätt som med andra droger.Många utvecklar megarexi o tar mer o mer.Rätt utfört,med rätt kunskaper o rätt doser så är säkert inte doping ett dugg farligt.Men hur många av dom som dopar sig är läkare eller har tillgång till en sådan????Oftast är det andra dopare som talar om vad som funkat för dom o för det vidare till calle 16 år.Sen att calle kanske är 20 år yngre o har 100 ggr mer receptorer för just det preparatet visar sig ju inte förrns han står där med en kasse full av bieffekter han inte ville ha.Har tyvärr upplevt ett antal självmord o kasserade liv genom åren som bara kan förklaras med att vederbörande lekt med saker denne inte hade tillräckliga kunskaper om.Så om man nödvändigtvis ska dopa sig tycker jag att man borde lägga sina första hundringar på att skaffa sig basickunskaper i ämnet iaf.Finns faktiskt en del litteratur som är matnyttig att låna gratis på bibblan t,o,m.Utan kunskaper ger dessutom inte doping i sig nåt resultat i närheten av vad man förväntat sig.Formeln lyder som ALLTID näring+träning+vila=muskeltillväxt i alla fall.:D

Vill även tillägga att det finns aktiva kraftsportutövare på elitnivå som inte dopar sig,inte direkt överrepresenterade kanske,men det går om man vill.Det är så lätt för alla i publiken att säga"är väl ingen konst när dom trycker i sig en massa skit".Men det dom inte vet är att dom flesta av dom som dom pekar ut har offrat ALLT under en väldigt lång tid för att nå dit.Det är verkligen inte bara att trycka i sig skit på måfå o växa som en svamp.

Vill avsluta detta långa inlägg med att slänga in numret till mina vänner på dopingjouren 020-546987.Dit är det gratis att ringa o du kan helt anonymt be om råd o ställa frågor.Så kanske nån liten stackare slipper få en megainfektion i gluteus p,g,a att hans deca visade sig vara oren rapsolja från tallin.:tungan Inte direkt läckert när en läkare grävt bort halva skinkan o inte ens försökt göra det snyggt p,g,a att han vet att det var självförvållat.

mvh//jacke

jag är väldigt säker på att jag uttryckt mig dåligt/du har missförstått mig, för jag håller med dig i vad du säger (förutom delarna av egen erfarenhet) det jag kan säga är att jag läser på om droger/doping väldigt många timmar i veckan, inte för att jag planerar att använda det utan för att människokroppen och dess funktioner intresserad mig.

ska försöka förklara det jag skrev om pundare innan: om en person börjar med at ta tjack på fester, för att sen gå över till att ta det för att kunna fungera i vardagen, då klassas han som pundare, korrekt? om en person tar efedrin för att förlora vikt, med fint upplagt schema med on/off veckor, men senare inser han att det är en skön kick och börjar ta det konstant, är han då inte en pundare? tror ordet pundare har en väldigt negativt laddad klang, för mig är iaf en pundare en person som nyttjar sig av centralstimulantia för att fungera, det måste inte vara någon som är totalt utbränd och snor kopparrör (självklart kan man dra gränsen vid att alla som tar CS droger är pundare).

angående teston, kalrt det är en kraftig drog, vem gillar inte att växa, det har en psykisk beroendepotential precis som CS droger. att det påverkar psyket är självklart då det trotsallt stimulerar det som gör en till en man. att olika personer reagerar olika på prepp är också självklart, att många använder prepp utan att kunna något om det och sen får bieffekter som gör en mörkrädd, självklart, jag ser levande bevis på det varje dag.

för att sammanfatta, jag säger inte mot dig i något av det du säger. allt jag har läst som du har skrivit har varit väldigt vettigt och informativt :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top