Träningstråden

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Okej, nu får ni hjälpa mig. För att gå rakt på sak så är mina bröst totalt värdelösa. Visserligen var jag helt platt för ett år sedan men på senaste tiden har de inte ökat överhuvudtaget.

Mina bröst/tricepspass har brukat se ut ungefär såhär den senaste tiden.

Bänkpress
Snedbänk
Flyes
Dips
Någon tricepsövning, brukar variera

De två sista bröstövningarna har jag brukat jag variera lite men jag har oftast börjat passen med rak och sned bänkpress. Det senaste har jag kört 3 set per övning men jag har även provat att variera både reps- och setantal.

Nu har jag istället börjat prova på att chocka brösten rejält istället. Har ändrat passen till något i denna stilen. Mestadels högreps.
Sneda hantelpressar
Raka hantelpressar
Snedbänk
Dips
Någon mer bröstövning, brukar variera

Bröstpasset har jag på måndag och nu har jag testat att slänga in sneda och sen raka hantelpressar även på torsdagens axelpass. Riktigt djupa sådana och jag känner att jag får fin kontakt med brösten här.

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är över- eller underdelen av brösten som släpar mest så jag har testat att lägga mer vikt på överdelen nu det senaste, eftersom jag inte har gjort det innan. Jag slänger in en halvdan bild också. Tyvärr ganska så gammal men ni förstår principen.

Vad ska jag ändra på? Överös mig med tips så ska jag testa dem alla för nu börjar jag bli riktigt trött på det här.

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Hsb; Gott snack, börjar ådrorna krypa fram nu?

Estremo: Börja först med att enbart köra Bröst på din bröst dag, eventuellt kör du 1pass övrebröst och t.ex mage och ett vanligt bröst o då dina triceps.

Rak Bänk
Sne Hantelpress
Snea Flyes
Hantel Pullovers
Sne Bänkpress
Cablecross(neråt sittandes på knä)
Cablecross ståendes

Testa det, 3 set på några o 2 set på andra.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Hsb; Gott snack, börjar ådrorna krypa fram nu?

Jodå, på biceps och trapsen finns det en del ådror :yoparty Jag har även upptäckt att mina magmuskler är osymmetriska, har aldrig kunnat se det förr :D
87,5 idag förresten. Från 90 kg i helgen (var förkyld så jag åt som fan för att bli frisk), vilket iof tydligen var mest vätska.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Fan är här ingen som vill vika ut sig eller något? Minimal?

Fler än jag som har fått problem med somnande arm när den är ovanför huvudet (typ vissa ställningar när man ska sova), sen ni började träna? Vad gör man åt sånt?

Fler än jag som får problem att sova under perioder med väldigt mycket träning?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
2953176 Fan är här ingen som vill vika ut sig eller något? Minimal?

Fler än jag som har fått problem med somnande arm när den är ovanför huvudet (typ vissa ställningar när man ska sova), sen ni började träna? Vad gör man åt sånt?

När tränar du och när sover du?

Jag börjar aldrig träna efter 19 då jag lägger mig typ 00. Så lång tid tar det för in kropp att varva ner ordentligt.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Fan är här ingen som vill vika ut sig eller något? Minimal?

<ironi>
Det är för få som har widescreen på sina datorskärmar.
Annars så skulle jag slängt upp lite breda bilder direCkt.
</ironi>

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
När tränar du och när sover du?

Jag börjar aldrig träna efter 19 då jag lägger mig typ 00. Så lång tid tar det för in kropp att varva ner ordentligt.

Händer att jag tränar ganska sent ibland, men det är inte bara då jag har sömnproblem, jag kan ha tränat färdigt vid 5 på eftermiddagen och endå ligga vaken hela natten.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
2953202 Händer att jag tränar ganska sent ibland, men det är inte bara då jag har sömnproblem, jag kan ha tränat färdigt vid 5 på eftermiddagen och endå ligga vaken hela natten.
Ok, det kanske inte är något träningsrelaterat? Sen jag börja träna så sover jag betydligt bättre än innan.

Vaektra

Mamma
Gick med
6 Dec 2004
Hoj
nu står det 2 hojjar i garaget :)
Händer att jag tränar ganska sent ibland, men det är inte bara då jag har sömnproblem, jag kan ha tränat färdigt vid 5 på eftermiddagen och endå ligga vaken hela natten.

Nu har jag inte läst hela tråden så jag vet inte hur mycket du tränar men iallafall, överträning ger sömnlöshet. :)

Tar du sen Activator eller annan uppiggande så kan det ju vara svårt att sova för det.

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Ok, det kanske inte är något träningsrelaterat? Sen jag börja träna så sover jag betydligt bättre än innan.

Vet inte.. Men när jag tar uppehåll i träningen blir det bättre iaf, sedan när jag börjar igen blir det ännu bättre för att ytterligare lite senare gå rakt utför... Om jag tränat hårt 3-4 dagar i veckan i 4-5 veckor i sträck brukar jag få sömnproblem, har dock inga andra överträningssymptom. :confused:

Nu har jag inte läst hela tråden så jag vet inte hur mycket du tränar men iallafall, överträning ger sömnlöshet. :)

Okej... Får försöka hitta någon kompromiss där då för jag älskar verkligen att träna :)

Last edited:

Thoraby

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
nopp
Okej, nu får ni hjälpa mig. För att gå rakt på sak så är mina bröst totalt värdelösa. Visserligen var jag helt platt för ett år sedan men på senaste tiden har de inte ökat överhuvudtaget.

Mina bröst/tricepspass har brukat se ut ungefär såhär den senaste tiden.

Bänkpress
Snedbänk
Flyes
Dips

De två sista bröstövningarna har jag brukat jag variera lite men jag har oftast börjat passen med rak och sned bänkpress. Det senaste har jag kört 3 set per övning men jag har även provat att variera både reps- och setantal.

Nu har jag istället börjat prova på att chocka brösten rejält istället. Har ändrat passen till något i denna stilen. Mestadels högreps.
Sneda hantelpressar
Raka hantelpressar
Snedbänk
Dips
Någon mer bröstövning, brukar variera

Bröstpasset har jag på måndag och nu har jag testat att slänga in sneda och sen raka hantelpressar även på torsdagens axelpass. Riktigt djupa sådana och jag känner att jag får fin kontakt med brösten här.

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är över- eller underdelen av brösten som släpar mest så jag har testat att lägga mer vikt på överdelen nu det senaste, eftersom jag inte har gjort det innan. Jag slänger in en halvdan bild också. Tyvärr ganska så gammal men ni förstår principen.

Vad ska jag ändra på? Överös mig med tips så ska jag testa dem alla för nu börjar jag bli riktigt trött på det här.

Ganska mycket volym du kör där. Men om vikterna du lyfter blir tyngre och du får i dig protein så borde pattarna växa. Jag gissar på att bröstövningarna ökade mer i vikt i början, men har börjat stagnera nu?

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
..........
........

Jodå, problemet känns igen. Det är nog bara att lära sig sova med armarna efter kroppen istället för ovanför huvudet är jag rädd.

Jag får även en annan rolig effekt med muskelryckningar precis i insomningsögonblicket som blir kraftigt förstärkt när jag är inne i perioder av hårdare styrketräning. tjejen blir ju livrädd och hela sängen skakar till.

Det sägs att stretching ska hjälpa mot båda ovanstående men även om det kanske hjälper så tar det då inte bort något av problemen för mig.

Utvik var det... (180 cm lång, 82 kg)

Bifogat

• Nyköping 015_kopia.jpg
    Nyköping 015_kopia.jpg
    82.7 KB · Visningar: 106

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Ganska mycket volym du kör där. Men om vikterna du lyfter blir tyngre och du får i dig protein så borde pattarna växa. Jag gissar på att bröstövningarna ökade mer i vikt i början, men har börjat stagnera nu?

Och ligger på energiöverskott framförallt.

Jodå, problemet känns igen. Det är nog bara att lära sig sova med armarna efter kroppen istället för ovanför huvudet är jag rädd.

Jag får även en annan rolig effekt med muskelryckningar precis i insomningsögonblicket som blir kraftigt förstärkt när jag är inne i perioder av hårdare styrketräning. tjejen blir ju livrädd och hela sängen skakar till.

Det sägs att stretching ska hjälpa mot båda ovanstående men även om det kanske hjälper så tar det då inte bort något av problemen för mig.

Utvik var det... (180 cm lång, 82 kg)

Haha, lite muskelryckningar är alltid roligt :D

Bra form förresten :tummenupp

Last edited:

Thoraby

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
nopp
Lång jvla tråd. Ska köpa in lite nytt proteinpulver, gymgrossisten verkar ha rätt billigt whey-80, är det OK? Och vilken smak isf?

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Lång jvla tråd. Ska köpa in lite nytt proteinpulver, gymgrossisten verkar ha rätt billigt whey-80, är det OK? Och vilken smak isf?

Choklad!

När du tröttnat på vatten så blandar du med mjölk.
När du tröttnat på det så blandar du med sojamjölk med chokladsmak.
När du tröttnat på det också så blandar du med vatten och kakao+socker.

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Så, jag kommer nyss ifrån joggingrundan. Ska försöka få till en lite bättre kropp (typ smalare) och samtidigt må bättre.
Är 188 cm lång och väger 100kg

Det jag brukar göra är att jogga 3-4ggr/v, á 5-8km
100 sit-ups varje dag.
Varierande antal rygglyftningar.

Jag slutade gymma för några veckor sen då jag inte tyckte att det gav någonting, det var då jag började jogga typ.

Är det något jag bör tilllägga i schemat?

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Jag slutade gymma för några veckor sen då jag inte tyckte att det gav någonting, det var då jag började jogga typ.

Är det något jag bör tilllägga i schemat?

Hur länge tränade du innan du slutade,veckor, månader ?

Det tar lång tid att bygga muskler, stirra dig inte blir på de som pryder byggartidningarnas omslag. Nästan inget som har rent mjöl i påsen av dom. Fast det krävas det inget geni att räkna ut.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...