Träningstråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag slänger väl upp en bild på 89kg (påklädd) Ricken, har visst fått tillbaka lite vatten jag saknade tror jag.
:tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_6036 (kopia).jpg
    IMG_6036 (kopia).jpg
    205.7 KB · Visningar: 189

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Inte behöver du undvika att äta när du dietar, är relativt lätt och smidigt att sätta ihopa ett "schema" som både mättar kraftigt och är energifattigt.

Rosen: När ska du våga dig upp på en scen då? :D
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Inte behöver du undvika att äta när du dietar, är relativt lätt och smidigt att sätta ihopa ett "schema" som både mättar kraftigt och är energifattigt.

Rosen: När ska du våga dig upp på en scen då? :D
Ok, jag omfurmulerar mig. Jag brukar aldrig fundera över vad jag stoppar i mig. :)
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Inte behöver du undvika att äta när du dietar, är relativt lätt och smidigt att sätta ihopa ett "schema" som både mättar kraftigt och är energifattigt.

Rosen: När ska du våga dig upp på en scen då? :D

jag ska ta och fråga på det gymmet jag är på nu om jag kan få tävla för dem (de har redan en tävlande), men samtidigt så går jag ut gymnasiet nu till sommaren och vet inte vad som händer till hösten. sen behöver jag ordna fram en personlig posering med.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Nu har det hänt något. Efter att jag lekte Många Snygga Dips i söndags är min högra axel lite defekt, trots noggran stretchning av rotatorkuffarna innan och efter. Känns knappt i vila men i vissa lägen bara bränner och skär det till. Då låter jag fånigt av smärta. Det blir ungefär h-hHHHH!-aaaaooo med världens pipigaste röst. Måste vänta till fredag nästa vecka för att gå till naprapat-magnus.

Vad har jag gjort och vad ska jag göra åt dethär?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nu har det hänt något. Efter att jag lekte Många Snygga Dips i söndags är min högra axel lite defekt, trots noggran stretchning av rotatorkuffarna innan och efter. Känns knappt i vila men i vissa lägen bara bränner och skär det till. Då låter jag fånigt av smärta. Det blir ungefär h-hHHHH!-aaaaooo med världens pipigaste röst. Måste vänta till fredag nästa vecka för att gå till naprapat-magnus.

Vad har jag gjort och vad ska jag göra åt dethär?
Det är ju svårt o säga vad du gjort, men du bör ju undvika dom rörelserna där du närmar dig smärtan.

Massage ska vi inte rekomendera när vi inte vet vad det är, men liniment, smörj in med det o låt armen vila ordentligt.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Det är ju svårt o säga vad du gjort, men du bör ju undvika dom rörelserna där du närmar dig smärtan.

Massage ska vi inte rekomendera när vi inte vet vad det är, men liniment, smörj in med det o låt armen vila ordentligt.

Alltså, jag har inte lyckats lista ut vilken rörelse det är som utlöser smärta. Det verkar nästan vara lite slumpmässigt. Jag närmar mig inte nån smärta, det är näst intill ingen smärta tills det plötsligt gör så JÄVLA VRÅLONT helt utan förvarning!
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Luktar inflammation i muskeln/fästet .. Låt en doktor slå ett getöga påt

Blir nog lite vila och ipren/voltaren ett par veckor
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Alltså, jag har inte lyckats lista ut vilken rörelse det är som utlöser smärta. Det verkar nästan vara lite slumpmässigt. Jag närmar mig inte nån smärta, det är näst intill ingen smärta tills det plötsligt gör så JÄVLA VRÅLONT helt utan förvarning!
Undvik att röra den så det gör ont, om du så måste vila axeln helt och hållet. Stretcha inte.

Dips kan slita rätt ordentligt på axlarna, värm upp ordentligt nästa gång(jag säger inte att du inte gjorde det denna gång) och stretcha innan, sluta om du känner obehag.
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Luktar inflammation i muskeln/fästet .. Låt en doktor slå ett getöga påt

Blir nog lite vila och ipren/voltaren ett par veckor

Jag litar mer på naprapat-magnus än random doktor när det gäller axelbekymmer. I mitt team på jobbet t ex tror man att rotatorkuffar är något man hittar i vår bilpark, inte i anatomiatlasen. NSAID blir det inte heller för det fixar inte min magsäck.

Typiskt. Det såg ju så snyggt ut i söndags när jag tränade. :(
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Undvik att röra den så det gör ont, om du så måste vila axeln helt och hållet. Stretcha inte.

Dips kan slita rätt ordentligt på axlarna, värm upp ordentligt nästa gång(jag säger inte att du inte gjorde det denna gång) och stretcha innan, sluta om du känner obehag.

Mm dips är farlig.. Belastar brösten rätt hårt också. Pajat ett bröstfäste eftersom det inte var uppvärmt tillräckligt
Trots att de är en tung övning som bör ligga långt fram i passet lägger jag den näst sist på passet. Slipper man hålla på med vikter också hehe
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Mm dips är farlig.. Belastar brösten rätt hårt också. Pajat ett bröstfäste eftersom det inte var uppvärmt tillräckligt
Trots att de är en tung övning som bör ligga långt fram i passet lägger jag den näst sist på passet. Slipper man hålla på med vikter också hehe
Jag kör den alltid sist, just för att slippa vikter. :)

Jag vet inte hur pass utbildad en naprapat är, men jag trodde dom var utbildad på skelettet mer än muskler o fysiologi?
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Jag kör den alltid sist, just för att slippa vikter. :)

Jag vet inte hur pass utbildad en naprapat är, men jag trodde dom var utbildad på skelettet mer än muskler o fysiologi?
"Naprapati är en inriktning inom den manuella medicinen. Den innebär att man diagnostiserar, behandlar och rehabiliterar smärttillstånd och funktionella besvär i rygg, leder och muskler."
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
"Naprapati är en inriktning inom den manuella medicinen. Den innebär att man diagnostiserar, behandlar och rehabiliterar smärttillstånd och funktionella besvär i rygg, leder och muskler."
Se där, jag lärde mig nåt idag med. :)
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Hur vet du att det är just rotatorcuffarna du stressat förmycket? Samt hur vet du att det uppkom genom Dips?

Dips (rätt utförd) fokuserar till största del på nedre brösten och ska inte kännas i axlarna alls i stort sett.

Hur "strechar" du rotatorcuffarna? Varför strechar du dom? Och varför strechar du överhuvudtaget om du inte är väldigt stel? Att strecha förmycket kan leda till mycket stora skador då man blir överrörlig. Utför man övningarna korrekt och noga behöver man aldrig strecha.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top