Träningstråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Varierar lite men typ:

3x hantelpress m ryggstød
3x press i smith utan ryggstød
3x hantellyft åt sidan
2x sidolyft i kabel
3x baksida axel i kabel
3x framåtlyft med en 20kgs-platta i hænderna (jævligt skøn øvning). Fin som lite dropsetøvning sist på passet då man kan reglera fint med hur långt man håller ut armarna

blev visst 17 set :-O

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
den övningen som har gett mig mest för axlarna är hantellyft åt sidan, jag kör en axel åt gången och håller i mig med andra handen mot till exempel en lutad bänk, sen är det en sån typisk övning som många kör för lätt på.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja, den har jag kört mest på, gick upp på 12,5kgs för ett tag sen. Men jag har stagnerat lite. SKa ge mig på o köra mer varierat ett tag så får vi se vad som händer.

Tack o bock.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Testa Eddie Abbu's (stavning) axelträning så kan jag lova er att ni blir möra så in i helvete. =)
Hans sidolyft variant kan jag skriva upp snabbt:
Sittande Sidolyft: först 1 set med 1/3-dels rörelselängd och snortungt, direkt dropset ner i vikt och kör 1 set med 2/3 rörelselängd sen dropset direkt ner till en vikt man kan köra full rörelselängd med. Håll repsen runt 10-12.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Testa Eddie Abbu's (stavning) axelträning så kan jag lova er att ni blir möra så in i helvete. =)
Hans sidolyft variant kan jag skriva upp snabbt:
Sittande Sidolyft: först 1 set med 1/3-dels rörelselängd och snortungt, direkt dropset ner i vikt och kör 1 set med 2/3 rörelselängd sen dropset direkt ner till en vikt man kan köra full rörelselängd med. Håll repsen runt 10-12.
Intressant, ska provas imorrn. :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
He-he när man tränar på det sättet MÅSTE det ju komma fram 5 småtjocka medelålders män och säga att man har för tunga vikter
Fan vad jag stör mig på folk som ser ut att ha börjat träna i förrgår och ger än "tips"

Irriterande att det inte finns nåt bra gym i den här stan :(

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ricken: Berätta vad du tyckte sen. Kom bara ihåg SNORTUNGT första, alltså 1/3 rörelse och det ska fan vara nästan omöjligt att nå dit. Ha alla hantlar redo sidan om dig och bara krossa axlarna :)
4 set och sen fortsätta som du brukar.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Nja vi byter ut det bögiga mot ett manligt marklyft istället.

Bifogat

• Bild(2).jpg
    Bild(2).jpg
    11.2 KB · Visningar: 82
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
För att återgå till träning.. Visste ni att proteinsyntesen efter passet är högre vid intag av vassle/eea Innan passet, än efter

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Även om man har mat i magen, dvs proteiner i "omlopp" från tidigare måltid stimuleras proteinsyntesen av vassle/eea

Why?
Vassle innehåller ju samma aminosyror som EEA, men EEA är enbart dom som är verksamma i sammanhanget..?

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ricken: Berätta vad du tyckte sen. Kom bara ihåg SNORTUNGT första, alltså 1/3 rörelse och det ska fan vara nästan omöjligt att nå dit. Ha alla hantlar redo sidan om dig och bara krossa axlarna :)
4 set och sen fortsätta som du brukar.
Jadu, det blev inte exakt som du sa, gymmet hade bara öppet 2h idag, o alla nyårslöften måste ju hållas...

Så det var inte rätt hantlar lediga för mig.

Första settet på 27,5kg, DET VAR TUNGT, kom inte ens 1/3 av rörelsen, men körde på ändå, andra settet med 25, oxå skittungt, sen med 20 o sist ner på 15.

Men jag kan säga att fy fan, så har det inte bränt i axlarna sen man åkt utomlands efter en mörk vinter. :hihi

Jävligt skönt, den ska det definitivt fortsättas med. :tummenupp

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Även om man har mat i magen, dvs proteiner i "omlopp" från tidigare måltid stimuleras proteinsyntesen av vassle/eea

Why?
Vassle innehåller ju samma aminosyror som EEA, men EEA är enbart dom som är verksamma i sammanhanget..?
EAA är vida överlägset vassleprotein när det handlar om att stimulera proteinsyntesen.

Vassle ger inte alls samma skillnad PRE och POST:
Timing of nutrient ingestion has been demonstrated to influence the anabolic response of muscle following exercise. Previously, we demonstrated that net amino acid uptake was greater when free essential amino acids plus carbohydrates were ingested prior to resistance exercise rather than following exercise. However, it is unclear if ingestion of whole proteins prior to exercise would stimulate a superior response compared to following exercise. This study was designed to examine the response of muscle protein balance to ingestion of whey proteins both prior to and following resistance exercise.

Healthy volunteers were randomly assigned to one of two groups. A solution of whey proteins was consumed either immediately prior to exercise or immediately following exercise. Each subject performed 10 sets of 8 repetitions of leg extension exercise. Phenylalanine concentrations were measured in femoral arteriovenous samples to determine balance across the leg. Arterial amino acid concentrations were elevated by ~50% and net amino acid balance switched from negative to positive following ingestion of proteins at either time. Amino acid uptake was not significantly different between PRE and POST when calculated from the beginning of exercise (67+/-22 and 27+/-10 for PRE and POST, respectively) or from the ingestion of each drink (60+/-17 and 63+/-15 for PRE and POST, respectively).

Thus, the response of net muscle protein balance to timing of intact protein ingestion does not respond as does that of the combination of free amino acids and carbohydrate.

Thus our two studies suggest that EAA and whey proteins may not engender the same response before and following exercise. Although it is clear that the response of muscle protein balance to EAA ingestion is superior when ingested before exercise, it is not clear that this is the case for whey proteins.
Stimulation of net muscle protein synthesis by whey protein ingestion before and after exercise

Här är responsen på intag av 20 gram vassle eller kasein efter träning:
24edhqs.jpg

Och här responsen på 6 gram EAA
24edjco.gif

Skillnaden innan är ju då ännu större.

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag får perioder då jag får sjukligt dåligt temperament om kvällarna när jag tränar hårt. Det va länge sen jag kände av det men nu har det dykt upp igen. Känner mig tung i kroppen och kan bli vansinnig över ingenting. Det är inte överträning i detta fallet. Kosten är ok, även sömnen. Någon som känner igen sig?

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag får perioder då jag får sjukligt dåligt temperament om kvällarna när jag tränar hårt. Det va länge sen jag kände av det men nu har det dykt upp igen. Känner mig tung i kroppen och kan bli vansinnig över ingenting. Det är inte överträning i detta fallet. Kosten är ok, även sömnen. Någon som känner igen sig?

Dra ner lite på steroiderna kanske?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...