Träningstråden

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Belyft tar på magen, inte nedre eller övre. Du kan inte träna nedre mer än övre o.s.v hela magpartiet aktiveras i alla magövningar.
Att folk helst vill att det "ska ta" på nedre delen av magen är pga dom helt enkelt tenderar att hålla mer fett där.

Oan: om du vill bygga muskler kommer du behöva använda vikt. Vill du få magrutorna synliga är det att tappa fett som gäller, för syns dom inte är det enda anledningen. Alla har vi rutor men dom flesta har fett över. Sen är det självklart att dom blir mer synliga vid tung träning.

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
"Den senaste =)"
Gwees, vill ni lära er livets stora gåta om att gå ner i vikt? Då kan och skall jag svara på denna, men först vill jag påpeka att jag har faktiskt inte läst alla 170 sidor så detta kanske redan står med någonstans, det borde det göra annars är det något som inte stämmer....

Okej, svaret lyder:
Viktminskning = Gör av med mer än vad du stoppar i dig ( kalorier ) och ät regelbundet/rätt.

KLART =D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Belyft tar på magen, inte nedre eller övre. Du kan inte träna nedre mer än övre o.s.v hela magpartiet aktiveras i alla magövningar.
Att folk helst vill att det "ska ta" på nedre delen av magen är pga dom helt enkelt tenderar att hålla mer fett där.

.

Hmm, jag tycker det känns mer i nedre delen vid benlyft men det är ju samtidigt onekligen svårt att förneka att du borde ha rätt mycket kunskap om de olika musklerna. :argpådato

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
2SG6S
Har ni några tips på hur man får matlust på morgonen? Jag vaknar och har aldrig ngn matlust. Visst jag äter typ 2 mackor men jag vill ju få ner mer mat så man blir större:tummenupp

Vad gör ni och vad äter ni?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Har ni några tips på hur man får matlust på morgonen? Jag vaknar och har aldrig ngn matlust. Visst jag äter typ 2 mackor men jag vill ju få ner mer mat så man blir större:tummenupp

Vad gör ni och vad äter ni?

Havregrynsdrink har mycket energi och lätt att få ner på morgonen

Sen är second breakfast the shit!

Kiina0

Professionell Lackvårdare
Gick med
15 Jul 2007
Hoj
R1 -01. Fas III. 140Nm.
Du får gärna posta en bild då du drar mer än 225 om du vill :krama

Ädit: förresten vad spelar färgen för roll ? Röda finns ändå inte på mitt "fjollgym".

Vet inte vilket skikt han ligger i idag, men har sett med egna ögon att han har kört bänkpress någonstans i dom regionerna. :bow :tummenupp

Invalido

Guest
Du får gärna posta en bild då du drar mer än 225 om du vill :krama

Ädit: förresten vad spelar färgen för roll ? Röda finns ändå inte på mitt "fjollgym".
har ingen bild men jag har kört när jag körde som mäst körde jag 10*4 på 220 med en egen vikt på 84kg...
har även tävlat i elitserien i styrkelyft...
:krama

Oan: om du vill bygga muskler kommer du behöva använda vikt. Vill du få magrutorna synliga är det att tappa fett som gäller, för syns dom inte är det enda anledningen. Alla har vi rutor men dom flesta har fett över. Sen är det självklart att dom blir mer synliga vid tung träning.
helt rätt! en sak till är att det går ej att punktförbränna fett vilket innebär att har man ett par kg förmycket o vill ha rutor o bara kör mage kommer man bara att se fetare ut då dom växer o fettet ligger kvar.

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
har ingen bild men jag har kört när jag körde som mäst körde jag 10*4 på 220 med en egen vikt på 84kg...
har även tävlat i elitserien i styrkelyft...
:krama

helt rätt! en sak till är att det går ej att punktförbränna fett vilket innebär att har man ett par kg förmycket o vill ha rutor o bara kör mage kommer man bara att se fetare ut då dom växer o fettet ligger kvar.

Ja du är säkert jätteduktig det har jag inte sagt något om, dock så var du inte med i hela diskussionen tidigare. I samma post låg det tidigare en bild av mera ghey-karaktär (så istället för att radera mitt inlägg så bytte jag bild), så du känns lite off i diskussionen då du kommer och kommenterar.

Förövrigt så är det lite kul ändå att nån som tävlat på elitnivå ska kommentera nån på det sättet som tränar för att det är roligt och inte har ambitioner att tävla.

Invalido

Guest
Ja du är säkert jätteduktig det har jag inte sagt något om, dock så var du inte med i hela diskussionen tidigare. I samma post låg det tidigare en bild av mera ghey-karaktär (så istället för att radera mitt inlägg så bytte jag bild), så du känns lite off i diskussionen då du kommer och kommenterar.

Förövrigt så är det lite kul ändå att nån som tävlat på elitnivå ska kommentera nån på det sättet som tränar för att det är roligt och inte har ambitioner att tävla.

jag komenterade bilden o det du själv skrev... du skrev manligt o det ända jag skrev va... manligt? snarare pojkigt... o ja det e pojkigt att lägga på massa gula 15kgs vikter för att det ska se ut som att man lyfter mycket..

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM