Träningstråden

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
har ingen bild men jag har kört när jag körde som mäst körde jag 10*4 på 220 med en egen vikt på 84kg...
har även tävlat i elitserien i styrkelyft...
:krama

Det är ändå inte pojkigt att köra med 230kg i marklyft bara för att det är vad du har ägnat ditt liv åt att bli bra på. Det är ungefär som om de som är snabbast runt banorna på SH skulle börja klanka på dem som kör nån sekund långsammare och kanske bara kört bana några gånger.

Sen är ju ens anatomi viktig om man räknar marklyft eller bänkpress. De som kör tungt där är väl knappast 2m långa liksom. När det gäller bänkpress är det ju typ halvdvärgar med hög bröstkorg som är bra för de behöver bara lyfta ca 20cm. Töntigt. Dessutom tycker jag hela "sporten" är patetisk och den förstör även kroppen.

Många gula vikter kan åka på om man värmer lätt och sedan höjer sakta. Han skriver även att de inte har 25kg:s på gymmet ju.

En bild på ett tungt marklyft vs. en bild på nån som kör in kuken i en burk. Ja då är det i vilket fall en manligare bild.

Så. Gå och spela allan nån annanstans.

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Invalido du kan skryta nån annanstans om hur stark du var 1994, det är ingen som bryr sig. Sluta tramsa!

Invalido

Guest
Det är ändå inte pojkigt att köra med 230kg i marklyft bara för att det är vad du har ägnat ditt liv åt att bli bra på. Det är ungefär som om de som är snabbast runt banorna på SH skulle börja klanka på dem som kör nån sekund långsammare och kanske bara kört bana några gånger.

Sen är ju ens anatomi viktig om man räknar marklyft eller bänkpress. De som kör tungt där är väl knappast 2m långa liksom. När det gäller bänkpress är det ju typ halvdvärgar med hög bröstkorg som är bra för de behöver bara lyfta ca 20cm. Töntigt. Dessutom tycker jag hela "sporten" är patetisk och den förstör även kroppen.

Många gula vikter kan åka på om man värmer lätt och sedan höjer sakta. Han skriver även att de inte har 25kg:s på gymmet ju.

ja själv e jag ingen djvärg.. är 180... men där finns ju dom som är 202cm som kallar mig dvärg... allting e ju relativt:tummenupp samma med träng o om hur mycket man orkar lyfta mm..
väger man 100kg o tar 230 i mar så tycker jag ju inte det e bra... det e bra fören kille som e 15år eller bra för en som aldrig tränat... eller bra för en kille som väger 80kg... allt e relativt:tummenupp
o ska man spela allan så ska man väl göra det på en sådan här tråd o inte någon annastans då deta forum handlar om hojar....
men sorry jag kan ha fel.

sen om det är töntigt?? ja det får ju folk tycka om vad dom vill.

Invalido du kan skryta nån annanstans om hur stark du var 1994, det är ingen som bryr sig. Sluta tramsa!

där e många som e starkare än mig... ser mig inte som störst bäst o vackrast för det är jag Absolut inte ...ja bara komenterade hans bild o text.
han ville ju ha komentarer...varför lägger man annars ut en bild????

Last edited:

Invalido

Guest

En bild på ett tungt marklyft vs. en bild på nån som kör in kuken i en burk. Ja då är det i vilket fall en manligare bild.

o lägger man ut en bild på sig själv på gymet får man stå sitt kast.

Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag tycker iaf att det var lite komiskt att kommentaren "Du får gärna posta en bild då du drar mer än 225 om du vill" råkade riktas till någon som visade sig vara fd elitserielyftare. :hihi

Sen är det ju sant att det är barnsligt att hiva på en massa småvikter för att det ska se tungt ut, men gör man det för att det inte finns några andra förstår jag inte vad som är konstigt med det.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Dethär är ju efterblivet. Twosaints mark var inte pojkigt, och vi har fortfarande inte sett bild på att Elit-Invalido markar mer (med röda vikter). (Begagnad mallgroda?)

Undrar om jag skulle få samma kommentar om jag postar en bild där jag markar 60 kg. :rolleyes:

Invalido

Guest
Dethär är ju efterblivet. Twosaints mark var inte pojkigt, och vi har fortfarande inte sett bild på att Elit-Invalido markar mer (med röda vikter). (Begagnad mallgroda?)

Undrar om jag skulle få samma kommentar om jag postar en bild där jag markar 60 kg. :rolleyes:

nej men du e ju tjej

obs denna bild är inte när jag maxar... det va typ en ledig fredag

Bifogat

• mns_v_weightlifting04_400x300.jpg
    mns_v_weightlifting04_400x300.jpg
    62 KB · Visningar: 81

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
o lägger man ut en bild på sig själv på gymet får man stå sitt kast.

Vi kan ju hålla på och kasta paj och sabba tråden resten av vintern.
Ponera att jag har en träningspartner som inte är lika stark i marklyft som jag, ponera att jag börjar med lite vikt för att värma upp ja använd fantasin som andra gjort här.

Alltså jag hade drygat mig med DR lite tidigare och kände att det jag postat inte hörde hemma i den här tråden. Därför bytte jag bilden och i ren och skär impuls så slängde jag in den där bilden som kontrast till det jag postat tidigare. Jag undrar vem som var lätt att trimma ?
Han som får ta hjälp av polarn som bekräftar hur stark han är i bänkpress (något som jag förövrigt är relativt svag i) är ungefär lika relevant som att jag har en målarlåda med 12 olika färger med glitter i.

Sen att du tror att jag vill ha nån slags bedömning på ett kort som är knäppt med en mobilkamera är ju lite smålustigt.

Bifogat

• 661212-2_1-jpg_480x400_100.jpg
    661212-2_1-jpg_480x400_100.jpg
    76.6 KB · Visningar: 41
Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
svart e ingen färg

Jag målar på vitt papper och det blir fint med en massa glitter.

Kan du inte bara släppa att jag inte fiskade kommentarer ? Det har jag gjort så bra med andra bilder.
Sen vägde jag 87 när jag tog det tror jag.

Det är ungefär som om de som är snabbast runt banorna på SH skulle börja klanka på dem som kör nån sekund långsammare och kanske bara kört bana några gånger.

.

Precis vad jag tänkte :tummenupp

Last edited:

Invalido

Guest
ok då:öga

Jag målar på vitt papper och det blir fint med en massa glitter.

Kan du inte bara släppa att jag inte fiskade kommentarer ? Det har jag gjort så bra med andra bilder.
Sen vägde jag 87 när jag tog det tror jag.

Precis vad jag tänkte :tummenupp
det e ju det dom gör här men det får man ta med en nypa salt som allt annat som skrivs på nätet:tummenupp

klart slut med spam..........

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vi kan ju hålla på och kasta paj och sabba tråden resten av vintern.
Ponera att jag har en träningspartner som inte är lika stark i marklyft som jag, ponera att jag börjar med lite vikt för att värma upp ja använd fantasin som andra gjort här.

Alltså jag hade drygat mig med DR lite tidigare och kände att det jag postat inte hörde hemma i den här tråden. Därför bytte jag bilden och i ren och skär impuls så slängde jag in den där bilden som kontrast till det jag postat tidigare. Jag undrar vem som var lätt att trimma ?
Han som får ta hjälp av polarn som bekräftar hur stark han är i bänkpress (något som jag förövrigt är relativt svag i) är ungefär lika relevant som att jag har en målarlåda med 12 olika färger med glitter i.

Sen att du tror att jag vill ha nån slags bedömning på ett kort som är knäppt med en mobilkamera är ju lite smålustigt.
Har du GLITTER, fan, nu blev jag avis alltså...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad hände?

Körde Sittande armcurlbräda idag på vanliga 6x4-vikten som jag (tyvärr) gjort jättelänge, kört på samma vikt alltså. Var lika varm som vanligt ungefär och inget ovanligt.

Det högg till mitt i biceps efter ca fjärde repetition. Har aldrig känt något liknande, gjorde inte jätteont men var ganska obehagligt. Tog bort 10kg först och körde ett set till, gjorde ont så tog bort ytterligare 10kg och då var det okej. Har haft ont resten av dagen och tänkt på att jag blivit gammal. :(

Varför hände det så här för? Just när träningsåret börjat fenomenalt. :gråta

Tror jag måste köra biceps imorgon igen för att visa armen vem som bestämmer. :fakta

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Körde Sittande armcurlbräda idag på vanliga 6x4-vikten som jag (tyvärr) gjort jättelänge, kört på samma vikt alltså. Var lika varm som vanligt ungefär och inget ovanligt.

Det högg till mitt i biceps efter ca fjärde repetition. Har aldrig känt något liknande, gjorde inte jätteont men var ganska obehagligt. Tog bort 10kg först och körde ett set till, gjorde ont så tog bort ytterligare 10kg och då var det okej. Har haft ont resten av dagen och tänkt på att jag blivit gammal. :(

Varför hände det så här för? Just när träningsåret börjat fenomenalt. :gråta

Tror jag måste köra biceps imorgon igen för att visa armen vem som bestämmer. :fakta
En överbeelastning?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...