Träningstråden

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Dra ner lite på steroiderna kanske?

Bättre förnuft än så har han säkert.

Att förstöra sin hälsa för några extra kg muskler är bara de mindre begåvade som gör.

Upp som en sol och ned som en pannkaka är väl inget att sträva efter och med en förstörd kropp som följd ?

Jag var på en föreläsning för några år sedan, då berättades att man följt en person som tagit steroider sedan 17år ålder, 5 år senare vid 22 års ålder som hade man hittat denna person död i sin säng. Hjärtat hade slutat fungera då klaffarna inte stängde som de skulle. Brevid sig hade han en stor känd BB tidning. Tråkigt att han inte tog hänsyn till riskerna.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=695926

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Är det någon som känner till nån bra och pålitlig sajt med information kalorier i mat, livsmedel, frukt, grönsaker.. ja, allt man kan äta!
Några tips??

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Testa Eddie Abbu's (stavning) axelträning så kan jag lova er att ni blir möra så in i helvete. =)
Hans sidolyft variant kan jag skriva upp snabbt:
Sittande Sidolyft: först 1 set med 1/3-dels rörelselängd och snortungt, direkt dropset ner i vikt och kör 1 set med 2/3 rörelselängd sen dropset direkt ner till en vikt man kan köra full rörelselängd med. Håll repsen runt 10-12.

Jag testade den där igår när jag körde axlar. Oh fyfan vad det känns idag :yoparty

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Dela med dig av resten oxå då, inte vara sniken nu. ;)

Delar gärna med mig om det finns intresse :)

Första övningen var som den jag berättat om.

2:e Ez stång (den lätt böjda vid händerna) i höga frontlyft, till ögonhöjd. Ge allt på uppvägen och sedan håll emot för glatta livet påvägen ner. Det är viktigt att muskeln får jobba på den negativa fasen i övningarna med. Håll vikten relativt tungt men aldrig så det slarvas med utförandet eller liknande.
4 set 10-15 reps.

3:e Baksida axlar maskin, ett alternativ kan vara liggande på en bänk i cablecrossen. Fatta vänster övre handtag med höger hand o höger med vänster. Sen ligger du ner och gör en omvänd flyes övning. Lås armarna och låt baksida axlar jobba. 4 set och 8-12 reps.

4:e Negativ militärpress i smith: Du får alltså ha en kompis med som hjälper till att lyfta upp ordentligt och sen ska du bara hålla emot så mycket du bara kan. Det ska såklart vara riktigt tungt, tyngre än vad du normalt kan pressa uppåt då du enbart ska hålla emot på vägen ner.
4 set X max (bör inte hamna över 12).

5:e Avsluta med en specialare: Ta LÄTTA hantlar (jag kör själv med 8kg's) sitt på en bänk och börja med att lyfta hantlarna rakt ut från kroppen (som sidoloyft) MEN när du kommit rakt ut, för du armarna framför antiktet, fortfarande raka armar. Sen lyftar du rakt upp ovanför huvudet och sen ner igen sakta till startposition och börjar om. Allt ska ske med raka armar.
3-4 set och pumpa ut. Övningen blir galet jobbig efter några reps.

Så nu måste jag käka igen :D
Hoppas någon tycker detta passet kan hjälpa till lite :)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Är badminton bra om man vill bränna fett å bättra på kondisen? :confused:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

2:e Ez stång

3:e Baksida axlar maskin

4:e Negativ militärpress i smith

5:e Avsluta med en specialare:

Tackar för tipsen, ska se vilken jag kan klämma in på axelpasset :tummenupp
Jag åt nyss jag, mätt och belåten. :)

Är badminton bra om man vill bränna fett å bättra på kondisen? :confused:

Klart du bränner om du håller på ett tag, men som konditionsträning och fettförbränning skulle inte jag välja badminton iaf.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

2:e Ez stång (den lätt böjda vid händerna) i höga frontlyft, till ögonhöjd. Ge allt på uppvägen och sedan håll emot för glatta livet påvägen ner. Det är viktigt att muskeln får jobba på den negativa fasen i övningarna med. Håll vikten relativt tungt men aldrig så det slarvas med utförandet eller liknande.
4 set 10-15 reps.

3:e Baksida axlar maskin, ett alternativ kan vara liggande på en bänk i cablecrossen. Fatta vänster övre handtag med höger hand o höger med vänster. Sen ligger du ner och gör en omvänd flyes övning. Lås armarna och låt baksida axlar jobba. 4 set och 8-12 reps.

4:e Negativ militärpress i smith: Du får alltså ha en kompis med som hjälper till att lyfta upp ordentligt och sen ska du bara hålla emot så mycket du bara kan. Det ska såklart vara riktigt tungt, tyngre än vad du normalt kan pressa uppåt då du enbart ska hålla emot på vägen ner.
4 set X max (bör inte hamna över 12).

5:e Avsluta med en specialare: Ta LÄTTA hantlar (jag kör själv med 8kg's) sitt på en bänk och börja med att lyfta hantlarna rakt ut från kroppen (som sidoloyft) MEN när du kommit rakt ut, för du armarna framför antiktet, fortfarande raka armar. Sen lyftar du rakt upp ovanför huvudet och sen ner igen sakta till startposition och börjar om. Allt ska ske med raka armar.
3-4 set och pumpa ut. Övningen blir galet jobbig efter några reps.

Kalas, ska prova rubbet nästa vecka, tack som kram. :)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Kul att det ska testas! Återkom med vad ni tyckte om det, ni lär inte bli missnöjda.

Ber om ursäkt för min extremt slarviga text, men jag skyller på att jag hade kört ben och ovanpå allt cyklat hem i motvind :D

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
verkar vara rätt mycket folk som sitter på bra kunskap här så kanske kan ställa en fråga? :) Finns det bra magövningar som tar mycket så långt ner på magen som möjligt? ska gärna inte behöva gå ner på gymmet men tillbringar ju en del tid där också men tänkte köra det lite innan annan träning typ slutet på uppvärmingen inför simpass brukar jag köra lite övningar man har nytta av. Sen om de finns övningar som tar sidan av magen långt ner, kan inte namn på muskler osv man kan rita en bild om någon undrar :gnissla :tummenupp

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
verkar vara rätt mycket folk som sitter på bra kunskap här så kanske kan ställa en fråga? :) Finns det bra magövningar som tar mycket så långt ner på magen som möjligt? ska gärna inte behöva gå ner på gymmet men tillbringar ju en del tid där också men tänkte köra det lite innan annan träning typ slutet på uppvärmingen inför simpass brukar jag köra lite övningar man har nytta av. Sen om de finns övningar som tar sidan av magen långt ner, kan inte namn på muskler osv man kan rita en bild om någon undrar :gnissla :tummenupp

Benlyft tar ju bra längre ner på magen. När det gäller sidomusklerna, menar du obliquesen då eller? Där är väl maskinen man sitter i och vrider underkroppen i bäst. Sneda benlyft tar kanske lite där också.

ja manligt.... massa gula 15kgs vikter...snarare pojkigt!

Nu är bilden rätt suddig men jag får det till 220kg eller 230kg, vilket alla som tränar vet är en riktigt bögig vikt för marklyft. :rolleyes:

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Benlyft tar ju bra längre ner på magen. När det gäller sidomusklerna, menar du obliquesen då eller? Där är väl maskinen man sitter i och vrider underkroppen i bäst. Sneda benlyft tar kanske lite där också.

Nu är bilden rätt suddig men jag får det till 220kg eller 230kg, vilket alla som tränar vet är en riktigt bögig vikt för marklyft. :rolleyes:

allt under 300kg är väl ungefär som att ha stödhjul på sin trampcykel, bara för att öva...

:rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...