Träningstråden

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag har labbat rätt mkt och tycker detta funkar jävligt bra.
Det enda dåliga jag kan komma på är att jag kör axlar dagen efter triceps, men tycker det funkar bra

Ca 25-30 set per pass

Jag kör 2 dagar träna 1 dag vila. Har slutat festa och har gymet runt hörnet så jag tycker inte de gör så mkt att de blir endel helgträning

Bröst/mage
Ben/vader
Armar
Axlar/traps/mage
Rygg/vader

Last edited:

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Jaha grabbar, finns det några som inte bara bodybuildar här och gör lite andra saker också?

Simning, t.ex. Vilka tider ska man göra på 50/100m långbana som vanlig motionär respektive någon som är en bra hobbysimmare?

jag kör inget gym överhuvudtaget utan bara styrka med egna kroppen som vikt och även sim/löpning. Fast jag hänger inte här så ofta å andra sidan.

Jag vet inte vad jag simmar på 50 resp 100 meter men jag kan ju be någon klocka mig nästa gång. Och jag vet inte heller om jag räknas som vanlig motionär eller bra hobbysimmare, det är väl en fråga om tycke och smak kanske:tungan

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Någon duktig person som kan förklara för mig vilka muskelgrupper man bör träna tillsammans och vilka man inte ska träna tillsammans,
Tex. rygg axlar men inte rygg o bröst eller så, detta var bara ett förslag taget ur luften.
Tacksam för hjälp:tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Någon duktig person som kan förklara för mig vilka muskelgrupper man bör träna tillsammans och vilka man inte ska träna tillsammans,
Tex. rygg axlar men inte rygg o bröst eller så, detta var bara ett förslag taget ur luften.
Tacksam för hjälp:tummenupp

Det man får ha i åtanke är att när man tränar en muskelgrupp så tränas ofta en annan sekundärt, så man bör lägga ihop dom muskelgrupperna på 1 pass eller träna dem separat,med några dagar imellan.

Ex vid bröstövningar tränas mkt triceps, så då tränar du lämpligen bröst + triceps på samma pass eller ett par dar imellan dom

Samma sak med många andra muskelgrupper, så säg hur många dar i veckan ska du köra, så kan du få ett förslag

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Det man får ha i åtanke är att när man tränar en muskelgrupp så tränas ofta en annan sekundärt, så man bör lägga ihop dom muskelgrupperna på 1 pass eller träna dem separat,med några dagar imellan.

Ex vid bröstövningar tränas mkt triceps, så då tränar du lämpligen bröst + triceps på samma pass eller ett par dar imellan dom

Samma sak med många andra muskelgrupper, så säg hur många dar i veckan ska du köra, så kan du få ett förslag

3 dagar garanterat men kan bli 4 ibland men på fjärde dagen funderar jag på att bara köra kondition i form av xrosstrainer (om dom heter så) eller cykel

Har en del vikt som jag vill bli av med först sen kan man bygga muskler :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
3 dagar garanterat men kan bli 4 ibland men på fjärde dagen funderar jag på att bara köra kondition i form av xrosstrainer (om dom heter så) eller cykel

Detta hade jag provat

1.ben/mage
2.bröst/axlar/triceps
3.rygg/traps/biceps/underarmar

3 ungefär lika tunga pass och inget som kolliderar särskilt mkt om du har 1 dag imellan passen

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ricken: Tränar runt 1,5 - 2 timmar per grupp =) Själv?
Kan lägga till att det är inte mycket vila mellan setten heller, tränar med en som vunnit nästan alla tävlingar han ställt upp i (tungvikt) så det är bara att bita ihop :banana

Tomas när intar man lämpligen kreatin, och bör man följa dosering på förpackningen? Är uppehåll nödvändigt?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Tomas när intar man lämpligen kreatin, och bör man följa dosering på förpackningen? Är uppehåll nödvändigt?

Jag kör morgon, (ibland innan beror på dosering), efter samt innan läggdags.
Doseringen ska man inte följa, enligt mig iaf =) Sen behövs heller inget uppehåll då du alltid får i dig kreatin från t.ex kött o.s.v
Enda anledningen att sluta skulle väl vara för man vill ha den där lilla pushen som man känner av i början (som alltid finns där när man använder) eller att burken tar slut.

Jag kör runt 30-40g/dag på träningsdagar och 20g på vilodagar (10 morgon och 10 kväll).

Glöm inte dricka ordentligt med vätska också så du får effekt!

(15% rabbatt kan jag ge dig/er som kontaktar mig på forumet. Detta är alltså INGEN vinst till mig till den moderator som kanske trodde det)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Doseringen ska man inte följa, enligt mig iaf =) Sen behövs heller inget uppehåll då du alltid får i dig kreatin från t.ex kött o.s.v
Enda anledningen att sluta skulle väl vara för man vill ha den där lilla pushen som man känner av i början (som alltid finns där när man använder) eller att burken tar slut.

Jag kör runt 30-40g/dag på träningsdagar och 20g på vilodagar (10 morgon och 10 kväll).

(15% rabbatt kan jag ge dig/er som kontaktar mig på forumet. Detta är alltså INGEN vinst till mig till den moderator som kanske trodde det)
Jag hade för mig att det fanns risk för njursvikt om man käkade kreatin under längre perioder`?

Nobrando

Rasmus
Gick med
18 Dec 2007
Hoj
Yamaha XJ900S Diversion -01, Yamaha TZR 125 -91

Du bränner rejält när du styrketränar, så jag tycker det är dumt att inte styrketräna pga att du vill bli av med vikt.

Jag kör detta schema:

Första veckan:
Måndag
Bröst, Triceps, Mage, Vader
Tisdag
Kondition
Onsdag
Biceps,Ben, Rygg, Axlar
Torsdag
Kondition
Fredag
Bröst, Triceps,Mage, Vader
Lördag
Kondition
Söndag
Vilodag

Andra veckan:
Måndag
Biceps,Ben, Rygg, Axlar
Tisdag
Kondition
Onsdag
Bröst, Triceps, Mage, Vader
Torsdag
Kondition
Fredag
Biceps,Ben, Rygg, Axlar
Lördag
Kondition
Söndag
Vilodag

Så varvar jag, fast ljunghusens upplägg är också bra!
Jag spenderar ca 40min-1.5h på varje styrkepass.

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

Tack så mycket för det.
Duger det med billigt monohydrat?
Skickar det företaget till norge måntro?
Behöver ett fetlass med eea oxå :)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Mina gamla träningspolare körde ett antal olika sorters kreatin under några år, och han fick massor finnar av Star Nitrition
Nåt annat man bör undvika?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Nobrando: Nej så mycket bränner man inte av träning, är ens prioritet att enbart bränna fett är inte styrketräning fördelaktigt.

Ljunghusen: Thomas heter jag ;) Och nej njursvikt får du inte av kreatin, som sagt kroppen får i sig det hela dagarna av kött o.s.v så du kan heller inte "mätta" kroppen.
Företaget kankse skickar till Norge, du kan skicka mail dit och fråga iaf.
bodyplanet.se är det.
Märke är av stor betydelse som med allt inom kosttillskottsbranchen, billigt skit = skit i kvalit'e, precis som star. Exakt likadant gäller det med proteinpulver och liknande, dyrare pulver har oftast en bättre sammansättning och en renare/snabbare vassle t.ex.
Kreatin monohydrat funkar hur bra som helst, samma jag kör på. Leta dock upp ett som är "creapure" vilket är det renaste du kan få, t.ex Optimum Nutrition.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tackar THomas ;) Ska kika på sidan

Jag fortsätter he-he..
Tips på skonsamma underarmsövningar?
Jag kan tyvär inte köra underarmscurl pga smärtor
I nuläget kör jag bara omvända bicepscurl till 90grader. Gillar den, men tar den både på extensor och flexor??

Dom får ju stryk i många andra övningar men jag har alltid gillat blaffiga underarmar, så mer pisk skadar ju inte

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tackar THomas ;) Ska kika på sidan

Jag fortsätter he-he..
Tips på skonsamma underarmsövningar?
Jag kan tyvär inte köra underarmscurl pga smärtor
I nuläget kör jag bara omvända bicepscurl till 90grader. Gillar den, men tar den både på extensor och flexor??

Dom får ju stryk i många andra övningar men jag har alltid gillat blaffiga underarmar, så mer pisk skadar ju inte
Barholds och kronlyft utan remmar. Kanon för underarmarna.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Thx men statisk träning får dom från alla dragövningar, är ute efter nåt dynamiskt.. Iof finns det väl inte så många skonsamma sådana

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Har du testat u-armscurl bakom ryggen? du står upp något böjt med stången bakom ryggen och kör curls. Funkar rätt bra, övre underarmarna kör jag på samma vis som vanliga mot fast med handflatan nedåt.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM