Träningstråden

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Det där med proteinet är ju bara skitsnack. Animal stack gör varken till eller från på ditt proteinbehov.

Däremot så överdoserar 90%(eller nåt) av alla tränande protein. Pengar i sjön. Riktig mat fungerar minst lika bra!

Skulle jag knappast vilja säga, de flesta som tränar och köper nåt protein använder i regel nån skopa då och då vilket varken gör från eller till. Att sen överdosera protein är egentligen svårt, då det som inte används till musklerna blir energi även om det blir "dyr" energi.

Men självklart är en god kost A och O för att ens få något resultat alls.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag har aldrig sålt kosttillskott[/b]

Ok, uppfattade det som det. Sorry.

Din övriga text innehåller rätt mycket dumprat faktiskt tycker jag. Det värsta av allt är att du påstår att cancer enbart skulle vara genetiskt betingat. Jag antar att rökning till exempel inte heller kan framkalla cancer då?

Så här är det, utan att kunna visa nån nobelprisbringande forskning på det:

Jag fick jävla problem med mina njurar pga kreatin. Som jag sa är jag bergsäker på det även om jag lämnar 1% öppet för nån annan anledning. Thats it. Visst, jag kanske har dåliga njurar sedan tidigare då men det är inget jag innan märkt av och inget som finns nånstans i min släkt.

Jag har haft många polare som resonerar som du att inget är farligt och sedan fått både hjärt och njurproblem och en jäkla massa andra åkommor som kan vara direkt livsfarliga. Inte minst psykiska problem. Detta pga steroider och övriga preparat.

Det kanske inte går att jämföra steroider med kreatin, men själva inställningen du har känner jag igen från dom - att inget är farligt och man blandar hej vilt. Genotropin, dubbeldeka, ryssar, testo, you name it, allt samtidigt och ju mer desto bättre. Men skiten kommer som ett brev på posten sen när man är över 30 och framåt. Nästan samtliga personer jag pratar om har fortsatt med steroiderna trots sina problem. Det har blivit deras grej, att vara bajtig, och har således blivit viktigare för dom än att leva länge och med god hälsa.

Nu blev jag visst moraliserande ändå, det var faktiskt inte meningen.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Och vad är överdos för dig? 2g/kg, 4g/kg?
Vinsten i att äta mer än 2g/kg är minimal, om ens någon.

Skulle jag knappast vilja säga, de flesta som tränar och köper nåt protein använder i regel nån skopa då och då vilket varken gör från eller till. Att sen överdosera protein är egentligen svårt, då det som inte används till musklerna blir energi även om det blir "dyr" energi.

Men självklart är en god kost A och O för att ens få något resultat alls.
Klart det är svårt att överdosera, men att börja trycka i sig 400-500g protein per dag är helt meningslöst. Alla "kostråd" när det gäller proteinintag kommer ju från personer som knaprar häftiga piller, då kan man behöva mer protein. Men som vanlig tränande så klarar man sig på en ordentlig kost.

Kanske är värt det om man går på steroider iofs, då går ju proteinsyntesen på högvarv.

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
BoSoZoKu: Anser fortfarande att du hävdar saker utan att ta prover. Hade mina njurar blivit knas hade jag samma dag varit och tagit prover.

BoSoZoKu+Stoffer: Om ni öppet sitter och anklagar mig för att bruka doping är ni mer än välkomna att betala ett test till mig. Blir testad på jobbet regelbundet så några fler test ser jag inga problem i. Ni kan även testa min gode vän som jag tränar med som är desto större än mig.

Vi snackade kosttillskott inget jävla doping.

Jag skriver här för att hjälpa folk med sin träning, på senare sidor har ni av någon anledning valt att diskutera helt sjuka grejer som ni konstigt nog kan "mycket" av också. Riktigt svensson/aftonbladet tänkande!

Lägger ner att svara här i nu, då ni uppenbarligen vet mer.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
BoSoZoKu+Stoffer: Om ni öppet sitter och anklagar mig för att bruka doping är ni mer än välkomna att betala ett test till mig. Blir testad på jobbet regelbundet så några fler test ser jag inga problem i. Ni kan även testa min gode vän som jag tränar med som är desto större än mig.

Vi snackade kosttillskott inget jävla doping.

.

Var inte meningen att anklaga dig för det, men förstår hur det kan uppfattas så. Det var mer din inställning jag kommenterade.

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000

Själv så anklagar jag ingen men att sitta på ett forum och erbjuda sig att ställa upp på ett test säger inte så mycket. Jag skulle vara ytterst förvånad om någon ur privat ficka skulle betala detta. Så det kommer förstås inte att ske.

Dock så kan men se enkelt klassiska exempel som tex.
- en kombination av hudbristningar vid kända ställer
- mycket finnar, främst på ryggen
- bröstkörtelförstoring
- stora ökningar av muskelmassa på kort tid
- plötsliga humörsväningar
-osv...

Detta är exempel på hur några fd. polare reagerat på diverse bruk av steroider.

Klart det är svårt att överdosera, men att börja trycka i sig 400-500g protein per dag är helt meningslöst. Alla "kostråd" när det gäller proteinintag kommer ju från personer som knaprar häftiga piller, då kan man behöva mer protein. Men som vanlig tränande så klarar man sig på en ordentlig kost.

Visst är det så, finns forskning som visar att ett sådant högt intag minskar egenproduktionen av testo.

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Lite studier om proteinintag:

Dagsintag av protein för styrketränande

Available evidence suggests that protein requirements are not likely elevated, if they are elevated at all, by substantial amounts in persons completing exercise of either a dynamic or resistive nature. Ultimately, a debate on protein requirements appears to be moot for most athletes anyway, since their habitual intakes, particularly those of males, far exceed the RDA and even the most liberal estimates of requirement, which when estimated from existing nitrogen balance data in strength-trained athletes is ~1.3 g protein·kg–1·d–1 or ~1.1 g protein·kg–1·d–1 in endurance-trained athletes.

http://article.pubs.nrc-cnrc.gc.ca/...=apnm&volume=31&calyLang=eng&afpf=h06-035.pdf

Protein i samband med träning

The anabolic effect of resistance exercise is enhanced by the provision of dietary protein.

We aimed to determine the ingested protein dose response of muscle (MPS) and albumin protein synthesis (APS) after resistance exercise. In addition, we measured the phosphorylation of candidate signaling proteins thought to regulate acute changes in MPS.

Six healthy young men reported to the laboratory on 5 separate occasions to perform an intense bout of leg-based resistance exercise. After exercise, participants consumed, in a randomized order, drinks containing 0, 5, 10, 20, or 40 g of whole egg protein. Protein synthesis and whole-body leucine oxidation were measured over 4 h after exercise by a primed constant infusion of [1-(13)C]leucine.

MPS displayed a dose response to dietary protein ingestion and was maximally stimulated at 20 g. The phosphorylation of ribosomal protein S6 kinase (Thr(389)), ribosomal protein S6 (Ser(240/244)), and the epsilon-subunit of eukaryotic initiation factor 2B (Ser(539)) were unaffected by protein ingestion. APS increased in a dose-dependent manner and also reached a plateau at 20 g of ingested protein. Leucine oxidation was significantly increased after 20 and 40 g of protein were ingested.

Ingestion of 20 g of intact protein is sufficient to maximally stimulate MPS and APS after resistance exercise. Phosphorylation of candidate signaling proteins was not enhanced with any dose of protein ingested, which suggested that the stimulation of MPS after resistance exercise may be related to amino acid availability. Finally, dietary protein consumed after exercise in excess of the rate at which it can be incorporated into tissue protein stimulates irreversible oxidation.
Am J Clin Nutr. 2008 Dec 3. Ingested protein dose response of muscle and albumin protein synthesis after resistance exercise in young men.

http://www.ajcn.org/cgi/rapidpdf/ajcn.2008.26401v1

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..

Har inte menat att anklaga dig för att bruka doping. Jag vet ju inte ens vem du är. Men håller du inte med om att proteinsyntesen blir hundratals procent snabbare vid steroidbruk, vilket skulle göra att mängden protein som man kan tillgodogöra sig ökar dramatiskt?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Själv så anklagar jag ingen men att sitta på ett forum och erbjuda sig att ställa upp på ett test säger inte så mycket. Jag skulle vara ytterst förvånad om någon ur privat ficka skulle betala detta. Så det kommer förstås inte att ske.

Dock så kan men se enkelt klassiska exempel som tex.
- en kombination av hudbristningar vid kända ställer
- mycket finnar, främst på ryggen
- bröstkörtelförstoring
- stora ökningar av muskelmassa på kort tid
- plötsliga humörsväningar
-osv...

Detta är exempel på hur några fd. polare reagerat på diverse bruk av steroider.
Ska du inte påpeka att välutvecklade traps är ett tecken på dopingbruk också?

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Ska du inte påpeka att välutvecklade traps är ett tecken på dopingbruk också?

Skulle kunna vara det, det är en svår muskel att utveckla och i kombination med hudbristningar och kraftig acne på tex. ryggen så finns det en rimlig chans att personen förstör sin kropp med steroider.

Sedan måste man öven väga in åldern på personen, att vara ung på tex. 21 år och en kropp stor som ett hus går inte ihop rent naturligt.

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Problemet här är att ni generaliserar så sjukt jävla mycket. Visst självklart förekommer doping inom bodybuilding. Men om ni nu öppnar ögonen och inte bara tror på allt som står i aftonbladet så förekommer doping, oftast i vidare utsträckning, inom alla andra sporter! Men pga att bodybuilders bedöms på muskler och är då vad gemene man kallar "stora" så blir det genast något onaturligt. Att tour de france killarna riskerar livet vid varje tävling skiter alla i, för de ser ut som alla andra också. Nu var detta bara ett exempel utav hundra olika.

Estremo: Jag antar att du var ironisk, då var du iaf väldigt rolig :)

Sport-R1: Hudbristningar har absolut inget med doping att göra, om huden brister är det för att din egen huds anpassningsförmåga är dålig, inte att du växer "för" snabbt. Många ungdomar får bristningar när dom kommer i tonåren, och även många får det när dom tränar (även om dom är små).

Det enda jag hade på min kropp i muskelväg när jag började träna för massa år sedan var traps, dom var mycket större än övriga kroppen. Än idag kan jag knappt träna dom då de helt enkelt svarar väldigt lätt. Jag hade också en del acne i tonåren (också detta innan jag började på gym) på ryggen, vilka försvann helt när jag växte upp.

Som sagt dra inte alla över en kam och öppna ögonen.
Då kan ni sluta kolla på alla sporter för det finns mycket doping i alla.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Thomas, eftersom du skriver att du inte kurar får vi ju tro på det, och inte för att det spelar nån roll heller (för min del iaf), men känns det inte jävligt purt att kämpa som utav helvete dag in och dag ut, när man VET att X antal personer på samma tävling brukar steroider?
Ungefär som att slåss för ett jobb, när man vet att den andra kandidatens meriter är falska

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Sport-R1: Hudbristningar har absolut inget med doping att göra, om huden brister är det för att din egen huds anpassningsförmåga är dålig, inte att du växer "för" snabbt. Många ungdomar får bristningar när dom kommer i tonåren, och även många får det när dom tränar (även om dom är små).

Visst är det så, man får inte hudbristningar av steroider utan det är självklart effekten av steroider och träning som det är vanligt förekommande, men det förstår säkert alla.

Vår genetiska arv har gett huden en förmåga att anpassa sig efter den muskelutveckling som kroppen på naturlig väg kan utveckla.

Om man växer för snabbt så hinner huden helt enkelt inte med och hudbristningar kan enkelt uppstå.

Last edited:

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Problemet här är att ni generaliserar så sjukt jävla mycket. Visst självklart förekommer doping inom bodybuilding. Men om ni nu öppnar ögonen och inte bara tror på allt som står i aftonbladet så förekommer doping, oftast i vidare utsträckning, inom alla andra sporter!

Det är många som inte får sin information från Aftonbladet utan många som tränar känner ibland någon/några som använder steroider och förstör sina kroppar.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..

Nu måste jag ändå säga emot. Många steroider minskar kollagenproduktionen vilket tar bort elasticiteten från huden (bland annat, det medför också ledproblem), t.ex. så motverkar vanligt naturligt testosteron kollagenproduktionen.

Källa:

Steven Christopher Chudik skrev:
Physical Signs of Anabolic Steroid Use
There are many physical signs of anabolic steroid use. These include:
● Cutaneous striae (stretch marks).
Anabolic steroids alter the collagen structure in the skin and reduce its elasticity resulting in striae production

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Har jag missat några bilder, eller varför "anklagas" Thomas?:va

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Problemet här är att ni generaliserar så sjukt jävla mycket. Visst självklart förekommer doping inom bodybuilding. Men om ni nu öppnar ögonen och inte bara tror på allt som står i aftonbladet så förekommer doping, oftast i vidare utsträckning, inom alla andra sporter!

Inte bara förekommer utan är mycket vanligt.
Skulle det göras riktiga blodtester på SM så skulle en absolut majoritet fällas för dopingbrott.

Det tråkiga var att när man var ung som typ 18 så var man av den inställningen att byggarna som ställde upp i tex. SM och deras resultat enbart var resultatet av hård träning och perfekt kost. Jag såg till upp till dessa stora människor.

Idag när jag vet bättre så var det inte bara den hårda träningen och kosten som stod för resultatet utan även mängder med steroider.

Min syn har tråkigt nog förändras från att se upp till dessa människor till att sedan placera dom i källarnivå.

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Idag när jag vet bättre så var det inte bara den hårda träningen och kosten som stod för resultatet utan även mängder med steroider.

Min syn har tråkigt nog förändras från att se upp till dessa människor till att sedan placera dom i källarnivå.

Jag håller med dig, är inte alls lika imponerad av dessa individer. Det enda som imponerar mig är deffen hur dom kan svälta sig så hårt som.
Dom som står på scenen är några få med bra gener och har lyckats med sina piller. För varje individ på scenen finns det hundra där ute som kurat men inte uppnått samma nivå på kost och disciplin, det räcker ju ändå inte bara med att knapra piller och tro att man ska hamna på pallen.

Som sagt dra inte alla över en kam och öppna ögonen.
Då kan ni sluta kolla på alla sporter för det finns mycket doping i alla.

Nu var det inte "alla/andra" sporter som diskuterades, tror att många som skriver här har bekanta eller har sett individer på gymet som man kan misstänka att dom tagit preparat. Sen ska man inte dömma folk som man inte känner då man inte vet hur hårt dom kör med kosten osv. Men då man ser folk som ploppar upp likt vårblommor för att sedan vissna och se ut som en slapptask gör ju att man blir lite misstänksam. Oftast så stämmer personerna in på beskrivningen av steroidmissbruk.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...