Och nej njursvikt får du inte av kreatin, som sagt kroppen får i sig det hela dagarna av kött o.s.v så du kan heller inte "mätta" kroppen.
Märke är av stor betydelse som med allt inom kosttillskottsbranchen, billigt skit = skit i kvalit'e, precis som star.
Kreatin monohydrat funkar hur bra som helst, samma jag kör på. Leta dock upp ett som är "creapure" vilket är det renaste du kan få, t.ex Optimum Nutrition.
Jag fick uppfuckade njurar i höstas pga kreatin. Det var visserligen Star Nutrition. Jag överdoserade inte tror jag och körde med uppehåll efter ca 4veckor. Har väl kört så till och från i ett par år så plötsligt fick jag jävligt ont i dom samtidigt som jag fick diabetessymptom. Dvs törstig som fan och fick gå och pissa hela tiden.
Slutade med kreatinet och efter 2-3 dagar var jag bra igen. Det är möjligt att mina njurar inte är bra men det är då verkligen inget jag haft problem med eller fått indikationer på tidigare.
Att tro att det är helt ofarligt att proppa i sig en massa tillsatser under längre tid, kreatin är ju bara en i mängden, är ju ganska naivt oavsett om det finns i kroppen naturligt, då det ju stör kroppens egna produktion av de ämnena och stör diverse balanser i kroppen.
Fd spelare i Serie A är ju kraftigt överrepresenterade i diverse sjukdomar. Bla ALS och leukemi. Detta tros härröra från div preparat de fått sig iproppade. Vid en razzia mot Juventus omklädningsrum 1998 påträffades sammanlagt 281 preparat, varav många dopningsklassade.