Träningstråden

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Och nej njursvikt får du inte av kreatin, som sagt kroppen får i sig det hela dagarna av kött o.s.v så du kan heller inte "mätta" kroppen.
Märke är av stor betydelse som med allt inom kosttillskottsbranchen, billigt skit = skit i kvalit'e, precis som star.
Kreatin monohydrat funkar hur bra som helst, samma jag kör på. Leta dock upp ett som är "creapure" vilket är det renaste du kan få, t.ex Optimum Nutrition.

Jag fick uppfuckade njurar i höstas pga kreatin. Det var visserligen Star Nutrition. Jag överdoserade inte tror jag och körde med uppehåll efter ca 4veckor. Har väl kört så till och från i ett par år så plötsligt fick jag jävligt ont i dom samtidigt som jag fick diabetessymptom. Dvs törstig som fan och fick gå och pissa hela tiden.

Slutade med kreatinet och efter 2-3 dagar var jag bra igen. Det är möjligt att mina njurar inte är bra men det är då verkligen inget jag haft problem med eller fått indikationer på tidigare.

Att tro att det är helt ofarligt att proppa i sig en massa tillsatser under längre tid, kreatin är ju bara en i mängden, är ju ganska naivt oavsett om det finns i kroppen naturligt, då det ju stör kroppens egna produktion av de ämnena och stör diverse balanser i kroppen.

Fd spelare i Serie A är ju kraftigt överrepresenterade i diverse sjukdomar. Bla ALS och leukemi. Detta tros härröra från div preparat de fått sig iproppade. Vid en razzia mot Juventus omklädningsrum 1998 påträffades sammanlagt 281 preparat, varav många dopningsklassade.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Har du testat u-armscurl bakom ryggen? du står upp något böjt med stången bakom ryggen och kör curls. Funkar rätt bra, övre underarmarna kör jag på samma vis som vanliga mot fast med handflatan nedåt.

Aaaah den hade jag ju helt glömt..
Minns att jag kan köra den smärtfritt :)
Thx

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Nej, det fick du inte. Om läkaren sa detta var för att du antagligen påpekade att du tog kreatin, då de gärna ser kosttillskott som något farligt.
Som jag påtalat tidigare finns kreatin i din vanliga mat och då borde du inte kunna äta speciellt mycket kött eller liknande för att få komplikationer om nu anvisade mängder gav problem.
Om du har så stora problem med njurarna att de reagerar så har du någon medfödd defekt eller på något sätt en kraftigt nedsatt njurfunktion. Då hade du även haft stora problem med det mesta du äter.

Du pratar lite runt dig själv. OM man nu får i sig kreatin varje dag, hur ska då kroppen inte kunna hantera mängder utifrån, du får ju redan i dig det var dag från annat! Det finns INGA påvisade studier eller något som skulle visa att kreatin förstör dina njurar.

Man får inte cancer bara sådär, inte av knark, doping eller liknande heller. Det är till största del genetiskt betingat och inget du kan försöka dra liknelser till.
(om du redan Har cancer är det en annan femma)
Att du sen ens nämner ALS är ju skrämmande, hur kan du veta uppkomsten av ALS när INGEN vet det? Att sjukdomen i sig funnits sedan 1800-talet måste ju vara konstigt.. eller det kanske var stort i serie A på den tiden med?

Kom med sakliga fakta, värden från dina njurar eller liknande, då du nu, endast har fått för dig grejer och placebo är ju en underbar effekt när man tror på något.

(kan vara något hoppande i texten då jag jobbar samtidigt)

Jag fick uppfuckade njurar i höstas pga kreatin. Det var visserligen Star Nutrition. Jag överdoserade inte tror jag och körde med uppehåll efter ca 4veckor. Har väl kört så till och från i ett par år så plötsligt fick jag jävligt ont i dom samtidigt som jag fick diabetessymptom. Dvs törstig som fan och fick gå och pissa hela tiden.

Slutade med kreatinet och efter 2-3 dagar var jag bra igen. Det är möjligt att mina njurar inte är bra men det är då verkligen inget jag haft problem med eller fått indikationer på tidigare.

Att tro att det är helt ofarligt att proppa i sig en massa tillsatser under längre tid, kreatin är ju bara en i mängden, är ju ganska naivt oavsett om det finns i kroppen naturligt, då det ju stör kroppens egna produktion av de ämnena och stör diverse balanser i kroppen.

Fd spelare i Serie A är ju kraftigt överrepresenterade i diverse sjukdomar. Bla ALS och leukemi. Detta tros härröra från div preparat de fått sig iproppade. Vid en razzia mot Juventus omklädningsrum 1998 påträffades sammanlagt 281 preparat, varav många dopningsklassade.

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nej, det fick du inte. Om läkaren sa detta var för att du antagligen påpekade att du tog kreatin, då de gärna ser kosttillskott som något farligt.
Som jag påtalat tidigare finns kreatin i din vanliga mat och då borde du inte kunna äta speciellt mycket kött eller liknande för att få komplikationer om nu anvisade mängder gav problem.
Om du har så stora problem med njurarna att de reagerar så har du någon medfödd defekt eller på något sätt en kraftigt nedsatt njurfunktion. Då hade du även haft stora problem med det mesta du äter..

Har aldrig haft problem med njurarna tidigare. Enligt uteslutningsmetoden var det kreatinet. Det försvann ju också efter att jag slutade. Det enda möjliga alternativet jag kan se är att jag skulle fått i mig nåt gift, vilket jag aldrig fått förut, och att det försvann ur kroppen samtidigt som jag la ner kreatinet då. Läkare uppsöktes aldrig. Jag vet mycket väl att det finns kreatin i kött. Koncentrationen är väl dock inte riktigt som den är i kreatinpulver.

Du pratar lite runt dig själv. OM man nu får i sig kreatin varje dag, hur ska då kroppen inte kunna hantera mängder utifrån, du får ju redan i dig det var dag från annat! Det finns INGA påvisade studier eller något som skulle visa att kreatin förstör dina njurar.

Som sagt, koncentrationen av kreatinet.
Jag vet inte om det finns några studier som bevisar det men en enkel googling visar att forskare och läkare är oroliga över att så är fallet.

Man får inte cancer bara sådär, inte av knark, doping eller liknande heller. Det är till största del genetiskt betingat och inget du kan försöka dra liknelser till.
(om du redan Har cancer är det en annan femma)
Att du sen ens nämner ALS är ju skrämmande, hur kan du veta uppkomsten av ALS när INGEN vet det? Att sjukdomen i sig funnits sedan 1800-talet måste ju vara konstigt.. eller det kanske var stort i serie A på den tiden med?..

Nej då, det är bara att dricka ett glas hormoslyr, helt ofarligt.:rolleyes:

Var skriver jag att vet hur ALS uppkommer? Jag skriver att det tros härröra från preparaten. Serie A är som sagt kraftigt överrepresenterat gällande bla ALS. Din sista sarkasm förstår jag inte riktigt.

Kom med sakliga fakta, värden från dina njurar eller liknande, då du nu, endast har fått för dig grejer och placebo är ju en underbar effekt när man tror på något.

Sakliga fakta? Typ som ..Och nej njursvikt får du inte av kreatin,. från någon som tydligen säljer kosttillskott?

Fått för mig grejer? Tja, själva symptomen kan jag lova dig att dom var högst verkliga. Vad gäller orsaken så känner jag mig ca 99% säker på att det var kreatinet. Om då någon frågar i en tråd om man kan få njursvikt av kreatin och en kosttillskottsförsäljare hävdar att så inte är fallet, känner jag mig manad att berätta om de besvär som jag faktiskt fick.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Har aldrig haft problem med njurarna tidigare. Enligt uteslutningsmetoden var det kreatinet. Det försvann ju också efter att jag slutade. Det enda möjliga alternativet jag kan se är att jag skulle fått i mig nåt gift, vilket jag aldrig fått förut, och att det försvann ur kroppen samtidigt som jag la ner kreatinet då. Läkare uppsöktes aldrig. Jag vet mycket väl att det finns kreatin i kött. Koncentrationen är väl dock inte riktigt som den är i kreatinpulver.

Jag vet inte om det finns några studier som bevisar det men en enkel googling visar att forskare och läkare är oroliga över att så är fallet.

Var skriver jag att vet hur ALS uppkommer? Jag skriver att det tros härröra från preparaten. Serie A är som sagt kraftigt överrepresenterat gällande bla ALS. Din sista sarkasm förstår jag inte riktigt.

Sakliga fakta? Typ som ..Och nej njursvikt får du inte av kreatin,. från någon som tydligen säljer kosttillskott?

Fått för mig grejer? Tja, själva symptomen kan jag lova dig att dom var högst verkliga. Vad gäller orsaken så känner jag mig ca 99% säker på att det var kreatinet. Om då någon frågar i en tråd om man kan få njursvikt av kreatin och en kosttillskottsförsäljare hävdar att så inte är fallet, känner jag mig manad att berätta om de besvär som jag faktiskt fick.

ökade du ditt vätskeintag undertiden som du använde dig av kreatinet?

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Du bränner rejält när du styrketränar, så jag tycker det är dumt att inte styrketräna pga att du vill bli av med vikt.

Fysiskt omöjligt att bli av med fett SAMTIDIGT som man lägger på muskler.
Så jag skulle säga att man försöker bli av med överskottsvikten först, sen bygga på utifrån det. (Man kan/ska ju alltid styrketräna ändå, då det ju är bra för kroppen på alla sätt och vis, men att tro att man kan bygga muskler och bränna fett samtidigt är lite tokigt...)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
ökade du ditt vätskeintag undertiden som du använde dig av kreatinet?

Jag vet inte riktigt. Jag dricker alltid mycket vatten så att urinen är helt ofärgad så jag tror inte det var orsaken.

Alltså jag är ingen moraltant, vill folk ta kreatin så ska dom göra det och i de flesta fall går det ju bra, ville bara berätta vad som hände med mig. Skulle tro att ca hälften av alla på mitt gym går på olika typer av anabola steroider och det snackas rätt öppet om det och vill nån ta Deka eller ryssfemmor eller whatever så är inte det mitt problem så länge dom inte ser ner på nån annan som inte gör det.

Sen kan jag tycka att en del som helt plötsligt blir mycket stöddigare än dom var innan dom började med det är töntar, men alla får bestämma själva vad dom stoppar i sig. Personligen är jag verkligen inte ute efter nån biffkropp då jag tycker det är fult så jag håller mig borta från sånt. Och nu då även kreatin tyvärr.

Finns det även någon som förnekar riskerna/biverkningarna av steroider?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Jag vet inte riktigt. Jag dricker alltid mycket vatten så att urinen är helt ofärgad så jag tror inte det var orsaken.

Alltså jag är ingen moraltant, vill folk ta kreatin så ska dom göra det och i de flesta fall går det ju bra, ville bara berätta vad som hände med mig. Skulle tro att ca hälften av alla på mitt gym går på olika typer av anabola steroider och det snackas rätt öppet om det och vill nån ta Deka eller ryssfemmor eller whatever så är inte det mitt problem så länge dom inte ser ner på nån annan som inte gör det.

Sen kan jag tycka att en del som helt plötsligt blir mycket stöddigare än dom var innan dom började med det är töntar, men alla får bestämma själva vad dom stoppar i sig. Personligen är jag verkligen inte ute efter nån biffkropp då jag tycker det är fult så jag håller mig borta från sånt. Och nu då även kreatin tyvärr.

okej för annars är ju vätskebrist en bidragande orsak till njurproblem om jag inte minns fel.

att förneka att steroider har biverkningar är korkat, men biverkningarna kan minimeras genom kunskap.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
okej för annars är ju vätskebrist en bidragande orsak till njurproblem om jag inte minns fel.

att förneka att steroider har biverkningar är korkat, men biverkningarna kan minimeras genom kunskap.
Det kan å andra sidan biverkningarna av amfetamin, heroin, kokain och LSD också. Det är bara en fråga om vad man har för ramar för vad som är tillåtet och inte.

En sak är säker, det går INTE att bygga en bodybuilder-fysik av högre nivå utan hård träning, bra kost, rätt sömn och stora mängder steroider.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk

Problemet är egentligen inte steroiderna. Vill man riskera att utveckla manliga hängpattar får man väl göra det. Problemet är de som inte kan hålla fingrarna borta från sprit medan de kurar. De kan bli till tickande bomber med rena raseriattacker för i princip ingenting.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vilken konstig stämning det blev här nu.

Kan vi inte bara sjunga lite tillsammans.....

We shall overcome.... :hihi

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Problemet är egentligen inte steroiderna. Vill man riskera att utveckla manliga hängpattar får man väl göra det. Problemet är de som inte kan hålla fingrarna borta från sprit medan de kurar. De kan bli till tickande bomber med rena raseriattacker för i princip ingenting.

Så är det nog. Manliga hängpattar :hihi

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Det kan å andra sidan biverkningarna av amfetamin, heroin, kokain och LSD också. Det är bara en fråga om vad man har för ramar för vad som är tillåtet och inte.

En sak är säker, det går INTE att bygga en bodybuilder-fysik av högre nivå utan hård träning, bra kost, rätt sömn och stora mängder steroider.

även om du var ironisk så håller jag med om det du skriver även om du inte menar det :)

gyno känns som den absolut mildaste biverkningen man kan få :)

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ok så då tar du egna läkarbeslut på att något är farligt eller liknande? Ska jag börja länka till riktiga forskningar inom området för att du ska tro mig? Och det finns massor på pubmed, alltså en riktig sida och inte en massa påhittade sammankopplingar som du försöker påvisa sanna. Varför inte mäta värdena då på dig, och sedan nån vecka efter kreatin... då borde dom vara käpprätt åt helvete?
Jag förstår inte ens denna diskussionen om något så ofarligt som kreatin. Du måste samtidigt passa dig för ditt proteinintag om du är så rädd för njurarna.
Sluta googla och börja leta upp riktiga forskningsrapporter, google kommer inte ge dig bättre svar.

Hormoslyr är jag inte speciellt påläst om, men även här finns det väl inga direkta kopplingar till dödsfall genom cancer som påvisats komma från detta? Sen förbjöds det även 1977...Varför ens dra upp det? Ska vi börja prata om kriget och krigsföring på 1600-talet snart?

Jag kan säga att jag INTE säljer kosttillskott på något vis och jag har inte haft en kronas vinning i att vara villig att ge ut rabbatt här, utan har gjort det för att vara sjysst. Jag har redan ett heltidsjobb, extrajobb samt tränar var dag så det räcker för mig tack.

Det jag vill komma fram till är att du har fått vad du själv kallar sympton, hur du fick dom har du ingen aning om och ska då inte heller ropa ut kreatin som boven. Om det inte finns påvisade sanningar i något du säger får du faktiskt fixa det för att folk ska kunna tro dig. Jag säger igen, om du inte redan har nedsatt njurfunktion kan du ösa i dig kreatin/protein.
Jag får väl säga det ännu en gång då du skulle påpeka det flera ggr i ditt svar, Jag har aldrig sålt kosttillskott

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000

En viss nivå går att nå, jag tänker främst på klasserna under 80kg. Men hård träning, bra gener osv så kanske det går att nå efter 10-12 års eller mer av hård träning. Dock så är det också många som aldrig når dit hur hårt/smart de än tränar och sköter kosten till 100%.

När det gäller de tyngre klasserna så är det precis som du säger, människan i naturlig tillstånd har inte möjligheten att nå sådan muskelmassa och hårdhet på samma gång. Det krävs mycket högre nivåer av testo än vad som finns naturligt i människan.

Alla som är inom byggningen själva vet att alla håller på men tiger förstås om det, en klassiker är att hävda bra gener.
Verkligheten är dock så att variationen mellan människors gener inte alls räcker till den tillväxen som krävs för att hävda sig på tungviktsscenen.

Det som behövs då är ganska så många 500 mg testosteron ampuller.

I stort sett alla som jag pratat med som kör med olika typer av steroider förnekar förstås riskerna.

Jag fick uppfuckade njurar i höstas pga kreatin. Det var visserligen Star Nutrition.

Du kanske redan hade känsliga njurar eller överdoserade kraftigt.
Jag har kört med kreatin sedan slutet på 90-talet och har inte upplevt några problem än.

Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Kan man köra med Animal Stak och Animal Pump samtidigt eller får man förmycket av något då? En kompis hävdade att man inte behöver mumsa protein heller när man kör på Staken, men jag ser inget som stödjer denna tes. Är det så?

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Kan man köra med Animal Stak och Animal Pump samtidigt eller får man förmycket av något då? En kompis hävdade att man inte behöver mumsa protein heller när man kör på Staken, men jag ser inget som stödjer denna tes. Är det så?
Det där med proteinet är ju bara skitsnack. Animal stack gör varken till eller från på ditt proteinbehov.

Däremot så överdoserar 90%(eller nåt) av alla tränande protein. Pengar i sjön. Riktig mat fungerar minst lika bra!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM