Träningstråden

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Men ser fortfarande ut som en jävla buss i ansiktet, det där är inte snyggt finns ju ingen som kan tycka det ? Bara groteskt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hoppas han mår bra.
Snacka om att nå sin fulla potential :hihi

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Strax öppnar ju anmälningarna till vätternrundan 2010, nån som ska köra?

Jag har satt som deadline att jag ska cykla vätternrundan senast 2010, hann inte med att träna tills i år så jag blir väl illa tvungen att boka in det nu då ;). Har anmälan öppnat och finns det några platser kvar?
Har som längst cyklat 12mil i ett svep så blir till att träna lite mer fram tills dess då.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Liten uppdatering. Träningen går lite sådär, fuskar allt för mycket med vilka dagar jag tränar. Men i stort så funkar det även om jag tappat en massa

Bifogat

• 3963822688_632a00dca6.jpg
    3963822688_632a00dca6.jpg
    88.4 KB · Visningar: 98
Last edited:

VLindgren

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Röd/Vit 600
Tjoh!

Tränade tidigare en del hemma i en mindre stad, men nu när jag börjat i LITH tränar jag på Campushallen på, ja just det, campus. Hur som haver har jag sett att grabbarna, ofta de mindre killarna, dvs inte de riktigt stora grabbarna, ofta inte ens de mellanstora, går runt i flippflopp i träningshallen.

Inte joggingskor, inte sandaler, utan flippflopp! Kan nån vänlig själ förklara?:va

Kan det vara så att bratsen lämnat stureplan?

Solbrillor, backslick och pikétröja = ute?
Flippflopp under träningen = inne?
:gnissla

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tjoh!

Tränade tidigare en del hemma i en mindre stad, men nu när jag börjat i LITH tränar jag på Campushallen på, ja just det, campus. Hur som haver har jag sett att grabbarna, ofta de mindre killarna, dvs inte de riktigt stora grabbarna, ofta inte ens de mellanstora, går runt i flippflopp i träningshallen.

Inte joggingskor, inte sandaler, utan flippflopp! Kan nån vänlig själ förklara?:va

Kan det vara så att bratsen lämnat stureplan?

Solbrillor, backslick och pikétröja = ute?
Flippflopp under träningen = inne?
:gnissla

jag tränar alltid i flip flop, riktigt skönt att ha fötterna fria, ett plus är att sulan är flat vilket gör att de är hyffsade(bättre än joggingskor) för marklyft/knäböj.

VLindgren

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2007
Hoj
Röd/Vit 600
Ahaja ser man på, man lär sig något nytt varje dag. Tyckte bara det såg konstigt ut när de små killarna gick omkring i det men de stora i vanliga skor, men du är ju inte liten:va:D

Är det inte helt värdelös stabilitet i dem jämfört med joggingskor vid marklyft osv? Har inte på mig några just nu men de verkar vara ganska ..mjuka?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
jag tränar alltid i flip flop, riktigt skönt att ha fötterna fria, ett plus är att sulan är flat vilket gör att de är hyffsade(bättre än joggingskor) för marklyft/knäböj.

Vanliga joggingskor hjälper dock rätt mkt den dagen man tappar en vikt på fossingen

Jag kör några vanliga streetskor med platt sula

Varför slackar du me träningen latis? :D

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Ahaja ser man på, man lär sig något nytt varje dag. Tyckte bara det såg konstigt ut när de små killarna gick omkring i det men de stora i vanliga skor, men du är ju inte liten:va:D

Är det inte helt värdelös stabilitet i dem jämfört med joggingskor vid marklyft osv? Har inte på mig några just nu men de verkar vara ganska ..mjuka?

enda problemet som jag ser det är ifall man har ett par med glid mellan fotsulan och skosulan, då blir skaderisken rätt hög, men är fästet bra både mellan fot och sko och mellan sko och golv så är det lugnt, och när man lyfter så komprimeras skon så mycket att det känns som att stå på golvet ändå.

Vanliga joggingskor hjälper dock rätt mkt den dagen man tappar en vikt på fossingen

Jag kör några vanliga streetskor med platt sula

Varför slackar du me träningen latis? :D

hehe självklart :D jepp streetskor funkar utmärkt, classiska converse är nog det mest lika man kan få specialbyggda lyftarskor.

under våren var motivationen lika med noll, sen skadade jag mig, jobbade röven av mig under sommaren, och har precis börjat komma in i skolan så nu ska det satsas igen :)

Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
första benpasset efter olyckan för 5 månader sen :) tog 60kg X 8 i frontböj vilket får ses som acceptabelt med tanke på att jag fattas lite delar. 25kg i separat benspark var däremot rent ut sagt deprimerande :(

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Jag har satt som deadline att jag ska cykla vätternrundan senast 2010, hann inte med att träna tills i år så jag blir väl illa tvungen att boka in det nu då ;). Har anmälan öppnat och finns det några platser kvar?
Har som längst cyklat 12mil i ett svep så blir till att träna lite mer fram tills dess då.
Jag hade cyklat 8,5 mil som längst innan min runda.. fast den 8,5 milaren körde jag minst en gång i veckan.

Så 12 mil e ju soft :D bara tuta och köra.

dude_822

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
honda 929cbrr fireblade
Hallo alla sköna sh:are, tänkte höra med er ifall det finns nån här som tränar MMA, tänkte att jag skulle prova på de :tungan

Efex

Bättre än dig helt enkelt...
Gick med
31 May 2008
Hoj
Ktm 530 Exc (SM) 08 factory edition black, Ktm 450 SMR 06

Jag hoppas ju att du skojar nu?
Mycket bättre att du letar upp ett par riktiga skor innan du råkar glida ur med foten med 200 kg på stången. Du har ju ingen stabilitet i ett par flip flop.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Jag hoppas ju att du skojar nu?
Mycket bättre att du letar upp ett par riktiga skor innan du råkar glida ur med foten med 200 kg på stången. Du har ju ingen stabilitet i ett par flip flop.

skämtar inte aprillo med dig :) jag har ett par relativt ostyva flipflops som gör att hälen sjunker ner i materialet vilket ger bra grepp :)

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
första benpasset efter olyckan för 5 månader sen :) tog 60kg X 8 i frontböj vilket får ses som acceptabelt med tanke på att jag fattas lite delar. 25kg i separat benspark var däremot rent ut sagt deprimerande :(

Skönt att vara tillbaka va? ;)

För mig är det tvärtom, jag har börjat få lite rörelse i axeln nu, klarar numer av 2kg hantlarna. Säkning från 42,5 till 2 är rätt skapligt :hihi

Jag kraschade i början av sommaren och slet av muskelfästet i högra axeln, så det har blivit 4 pass ben per vecka, har tröttnat lite på benträning nu faktiskt...

Får se om det blir operation eller om jag ska vara lite kylig och avvakta och se om det kanske läker. Måste bestämma mig inom 3 veckor :gnissla
Vad skulle ni ha gjort? Om jag opererar så kan jag inte träna på ytterligare 6-12 månader. Men samtidigt kanske axeln inte läker själv förrän om 6 månader. Eller så har den kanske läkt klart om 1 månad. :död

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Skönt att vara tillbaka va? ;)

För mig är det tvärtom, jag har börjat få lite rörelse i axeln nu, klarar numer av 2kg hantlarna. Säkning från 42,5 till 2 är rätt skapligt :hihi

Jag kraschade i början av sommaren och slet av muskelfästet i högra axeln, så det har blivit 4 pass ben per vecka, har tröttnat lite på benträning nu faktiskt...

Får se om det blir operation eller om jag ska vara lite kylig och avvakta och se om det kanske läker. Måste bestämma mig inom 3 veckor :gnissla
Vad skulle ni ha gjort? Om jag opererar så kan jag inte träna på ytterligare 6-12 månader. Men samtidigt kanske axeln inte läker själv förrän om 6 månader. Eller så har den kanske läkt klart om 1 månad. :död

faktiskt underbart :yoparty har fortfarande träningsvärk efter det passet dock :näsblod

hmm lagom kul skada du dragit på dig :(

jag kommer själv att satsa på en operation för mitt knä trots att det fungerar ungefär som det ska nu, om risken finns att din axel inte blir 100% utan op så hade jag gjort det, mest eftersom att jag själv inte står ut med tanken på att veta att något är fel.

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
faktiskt underbart :yoparty har fortfarande träningsvärk efter det passet dock :näsblod

hmm lagom kul skada du dragit på dig :(

jag kommer själv att satsa på en operation för mitt knä trots att det fungerar ungefär som det ska nu, om risken finns att din axel inte blir 100% utan op så hade jag gjort det, mest eftersom att jag själv inte står ut med tanken på att veta att något är fel.

Förstår det! Träningsvärk är ju det bästa som finns efter en lång skadeperiod :tummenupp jag längtar som fan.

Njae, förjävla dumt gjort. :huvet

Jo, det har du rätt i, ska fråga min sjukgymnast på måndag om hon tror jag kommer bli 100% återställd, annars blir det op. Känns dock jävligt drygt med ett halvår till utan träning.
Jag hade dessutom ställt in siktet på att stå på scen på fitnessfestivalen 2010, nu är det snarare 2014. Menmen, jag har bara mig själv att skylla.

Vad har du för skada? Nåt med ledbandet va?

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM