Träningstråden

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag har börjat träna igen, mest för jag blir galen på att vara otränad. Springa milen tar fan 55min :segpropp

Men också för att bevisa attt man inte behöver lyfta en massa skrot för att bli vältränad.
Med ett par stolar, en matta och en ryggsäck kan man komma långt.

grillchirre

Bryt mönstret...
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
SV1000S -06
Tips på hur en tjej med ärftligt gäddhäng kan träna bort dessa?
Vilka övningar alltså?

Gymkort o gåstavar är fixat. Är väl mest motivationen kanske som saknas...är ovan träning så det tar lätt emot.
Kanske blir lättare om hon vet exakt vad som skall göras.

Last edited:

Morran

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
ingen för tillfället
Tips på hur en tjej med ärftligt gäddhäng kan träna bort dessa?
Vilka övningar alltså?

Gymkort o gåstavar är fixat. Är väl mest motivationen kanske som saknas...är ovan träning så det tar lätt emot.
Kanske blir lättare om hon vet exakt vad som skall göras.

rolig träning (&variation!) ökar motivationen tycker jag. testa en massa olika & se va som anses kul. Ere tråkig träning eller omständit att ta sig till träningen hittar man (jag :tungan) lätt på ursäkter för att slippa träna :rolleyes: & utan motivation blir inte resultatet lika bra lika snabbt heller så då tappar man kanske ännu mer motivation?

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
nån som har tips på övning för korsryggen när man tränar hemma?
Så här kanske

282reversehyperstart.jpg

282reversehypermid.jpg

Dominator-Rocks

Guest
Ingen som tränar längre? :va :hördu Prulle :7peta

Jag gör det iaf :banana

Har köpt pilatesbollen nu men jag tyckte den var svår att göra situps på chinsstången därimot är ju guld men fii satan vad jobbig den är :näsblod

Magen är faan svårast och jobbigast att träna :mad: hur många set kör ni mage, vad kör ni för övningar?

Slänger upp en bild från dagsformen förhoppningsvis så skall det fortsätta trilla in bilder då och då, liten sporre för att hålla träningen igång ... få skryta lite om hur duktig man är.

:rödbränd :hihi

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Sätt fötterna brett i golvet så du har balans, sen crunchar du järnet.

Dominator-Rocks

Guest
Vad är en normal fettprocent i kroppen?

Hittade en ny funktion på min crosstrainer idag, har ju bara haft den ett par år :D

Kanske bara är smäckig bling bling pryl som inte fungerar speciellt bra?

Provade och mäta ett 6-7gr och hamnade mellan 19 och 19,6%

Hur länge låter ni musklerna vila i mellan "setten" om ni kör en övning tills ni blir blåa i ansiktet hur länge låter ni musklerna återhämta sig innan ni kör nästa 2 min 5 min.....?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Yeah right :)

Min dragrem (gasp) gick rätt av häromdan med 140kg på stången.. Som tur var tappade jag inte stången.. Hade kunnat gå illa

Träna greppet istället och släng remmarna :tummenupp

Ingen som tränar längre? :va :hördu Prulle :7peta

Slänger upp en bild från dagsformen förhoppningsvis så skall det fortsätta trilla in bilder då och då, liten sporre för att hålla träningen igång ... få skryta lite om hur duktig man är.

:rödbränd :hihi

Får man posta ghey-bilder utan att man får massa pm om att man är ghey på SH numera ? Tidigare så vart det ju ramaskri.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Träna greppet istället och släng remmarna :tummenupp

Spelar nästan ingen roll hur hårt man tränar greppet, man tjänar ändå på remmar, jag körde oxå utan förut, men nu när man kör med så känner man vilken skillnad det är. Mycket mer koncentrerad övning när man slipper lägga energi på att faktiskt få med sig vikterna oxå.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Har köpt pilatesbollen nu men jag tyckte den var svår att göra situps på chinsstången därimot är ju guld men fii satan vad jobbig den är :näsblod
vafanäruklenellerjävlasilmjölke? :banana

Nä, men jag håller med. Det är faktiskt tyngre än anordningarna på gymmet. Beror kanske på att stången flexar lite?

Vad är en normal fettprocent i kroppen?

Provade och mäta ett 6-7gr och hamnade mellan 19 och 19,6%

Hur länge låter ni musklerna vila i mellan "setten" om ni kör en övning tills ni blir blåa i ansiktet hur länge låter ni musklerna återhämta sig innan ni kör nästa 2 min 5 min.....?
Förmodligen runt 15-20% för killar, högre för dig som chey givetvis.

Väntar max 1 min, men det är väl beroende pål vad man vill ha för resultat.

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Spelar nästan ingen roll hur hårt man tränar greppet, man tjänar ändå på remmar, jag körde oxå utan förut, men nu när man kör med så känner man vilken skillnad det är. Mycket mer koncentrerad övning när man slipper lägga energi på att faktiskt få med sig vikterna oxå.

Köper det lite men, hur många övningar använder du/ni snören till ? En del verkar ju använda dom till allt. Latsdrag bakom nacke kan det vara skönt ibland faktiskt.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen

Håller med.. Jag får enormt mkt bättre kontakt vid ex latsdrag när jag brukar remmar

Tidigare körde jag remmar till allt.. Nu kör jag bara till shrugs, latsdrag och kabelrodd

Magnesium till mark

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Håller med.. Jag får enormt mkt bättre kontakt vid ex latsdrag när jag brukar remmar

Tidigare körde jag remmar till allt.. Nu kör jag bara till shrugs, latsdrag och kabelrodd

Magnesium till mark

Jag tränar på ett fjollgym där man bara kör bröst och biceps, står man och frustar med marklyft så tittar dom snett på en.

Magnesium låter hardcore, har jag aldrig testat.

Kasst ljus men ghey ändå

Bifogat

• ruppe.JPG
    ruppe.JPG
    79.5 KB · Visningar: 63

Dominator-Rocks

Guest
Jag tränar på ett fjollgym där man bara kör bröst och biceps, står man och frustar med marklyft så tittar dom snett på en.

Magnesium låter hardcore, har jag aldrig testat.

Kasst ljus men ghey ändå

Gud va homo :fakta tack för tipsen kantian :bugar (mobilpost )

vafanäruklenellerjävlasilmjölke? :banana

Nä, men jag håller med. Det är faktiskt tyngre än anordningarna på gymmet. Beror kanske på att stången flexar lite?

Förmodligen runt 15-20% för killar, högre för dig som chey givetvis.

Väntar max 1 min, men det är väl beroende pål vad man vill ha för resultat.

Rätt så klen, klarade 8-9 st med hakan över stången. Ha ha då är jag säkert smalare en mina tjejkompisar ;) 1min bara :S

Last edited:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ni som konditionstränar, hur långt pressar ni er vid löpning?

Jag har sprungit varannan dag i nån månad nu (ca 3-4 km), halva sträckan på grus och halva på asfalt (har inte så mycket att välja på) och det går förbannat trögt ärligt talat.
Jag kände grym skillnad efter ett par veckor men nu har det stannat vid en viss gräns eller hur man nu ska uttrycka sig. Det känns inte som att konditionen i sig är begränsningen utan att underkroppen väger bly när jag springer.
Tyvärr är hela sträckan nästan helt plan utan backar osv.

Bör man pressa sig att springa markant fortare tills man nästan kräks eller vad fan gör man? :va Vilken belastning är optimal för kroppen alltså?

Mvh J

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Gud va homo :fakta tack för tipsen kantian :bugar (mobilpost )

Rätt så klen, klarade 8-9 st med hakan över stången. Ha ha då är jag säkert smalare en mina tjejkompisar ;) 1min bara :S
Jag vill inte bli större med följden av att bli ett vandrande klantarsle, jag siktar mest på att bli seg som en femtiöres kola, ergo kör jag med kort vila.

Jag fixar inte heller mer än ca 15st med dörrstången, 25% sänkning :gråta

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ni som konditionstränar, hur långt pressar ni er vid löpning?

Jag har sprungit varannan dag i nån månad nu (ca 3-4 km), halva sträckan på grus och halva på asfalt (har inte så mycket att välja på) och det går förbannat trögt ärligt talat.
Jag kände grym skillnad efter ett par veckor men nu har det stannat vid en viss gräns eller hur man nu ska uttrycka sig. Det känns inte som att konditionen i sig är begränsningen utan att underkroppen väger bly när jag springer.
Tyvärr är hela sträckan nästan helt plan utan backar osv.

Bör man pressa sig att springa markant fortare tills man nästan kräks eller vad fan gör man? :va Vilken belastning är optimal för kroppen alltså?

Mvh J
Spring inte ihjäl dig med tempo bara för att, spring längre istället 3-4km är inte jätte långt om du vill få kondition.

Spring 6-7km o när det börjar kännas lätt så ökar du tempot.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Spring inte ihjäl dig med tempo bara för att, spring längre istället 3-4km är inte jätte långt om du vill få kondition.

Spring 6-7km o när det börjar kännas lätt så ökar du tempot.

Det är ju det som är grejen, jag orkar inte springa längre för det går så förbannat tungt. Nu är inte tempot speciellt högt heller skall tilläggas. Frågan är hur mycket man vågar pressa sig innan det gör mer onytta än nytta?

Felet kanske ligger i att det blir för monotomt med plan mark? Ett elljusspår skulle nog göra nytta, men nu har jag inte tillgång till detta (eller ja, två mil bort så) tyvärr.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM